MH | 1400402 | BRW Rijnmond Zuid (MD 40.1) |
MH | 1400461 | BRW Rijnmond Zuid (Groene Tuin) (Kazernealarm) |
MH | 1400874 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (?) |
MH | 1400902 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1 - 1e Adviseur Gevaarlijke stoffen) |
MH | 1400926 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SO 90.1 Alarmeringscode) |
MH | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
MH | 1420435 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G Oost) |
MH | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
MH | 1430030 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer) |
MH | 1400402 | BRW Rijnmond Zuid (MD 40.1) |
MH | 1400461 | BRW Rijnmond Zuid (Groene Tuin) (Kazernealarm) |
MH | 1400874 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (?) |
MH | 1400902 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1 - 1e Adviseur Gevaarlijke stoffen) |
MH | 1400926 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SO 90.1 Alarmeringscode) |
MH | 1430030 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer) |
1400400 | BRW Rijnmond Zuid (OvD - OD 40.1) | |
1400453 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Blusploeg nacht) | |
1400454 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Commando) | |
1400461 | BRW Rijnmond Zuid (Groene Tuin) (Kazernealarm) | |
1400852 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (ODHM - Officier van Dienst Divisie Havenmeester) |
MH | 1420435 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G Oost) |
MH | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
1420026 | Ambu 17-126 (AZRR / RHRR - Ambulancezorg / Regionale Hulpverleningsdienst) |
1420016 | Ambu 17-116 (AZRR / RHRR - Ambulancezorg / Regionale Hulpverleningsdienst) |
1420153 | Motorambulance 17-322 (Rotterdam-Rijnmond) |
1420436 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G West) |
1420018 | Ambu 17-118 (AZRR / RHRR - Ambulancezorg / Regionale Hulpverleningsdienst) |
1420029 | Ambu 17-129 (AZRR / RHRR - Ambulancezorg / Regionale Hulpverleningsdienst) |
1420075 | Ambu 17-175 (AZRR / RHRR - Ambulancezorg / Regionale Hulpverleningsdienst) |
1420061 | Ambu 17-161 (AZRR / RHRR - Ambulancezorg / Regionale Hulpverleningsdienst) |
1430020 | Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm) |
1400961 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (DCMR - 1e Adviseur Gevaarlijke stoffen) |
GRIP 1 | 1400303 | BRW Rijnmond Oost (OvD - OD 30.1) |
GRIP 1 | 1400454 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Commando) |
GRIP 1 | 1400455 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (VC 90.1) |
GRIP 1 | 1400853 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HCC - Havencoördinatiecentrum) |
GRIP 1 | 1400866 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Functionaris - ?) |
GRIP 1 | 1400874 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (?) |
GRIP 1 | 1400891 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Functionaris - IM 90.1) |
GRIP 1 | 1400927 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Hoofd Opleidingen / Communicatie) |
GRIP 1 | 1400972 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
GRIP 1 | 1430030 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer) |
GRIP 1 | 1400200 | BRW Rijnmond Noord (OvD - OD 20.1) |
GRIP 1 | 1400201 | BRW Rijnmond Noord (OvD - OD 20.1) |
GRIP 1 | 1400405 | BRW Rijnmond Zuid (VC 40.1 Bemanning) |
GRIP 1 | 1400406 | BRW Rijnmond Zuid (VC 40.1 Ondersteunend Piket) |
GRIP 1 | 1400455 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (VC 90.1) |
GRIP 1 | 1400456 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (CP 90.1) |
GRIP 1 | 1400853 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HCC - Havencoördinatiecentrum) |
GRIP 1 | 1400866 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Functionaris - ?) |
GRIP 1 | 1400874 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (?) |
GRIP 1 | 1400890 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IM 90.1 Alarmeringscode) |
GRIP 1 | 1400919 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.1 Alarmeringscode) |
GRIP 1 | 1400972 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400991 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VD 90.1 Verbindingsdienst) |
GRIP 1 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
GRIP 1 | 1430030 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer) |
1420059 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Life-Line-2 / MMT 90.1) |
GRIP 1 | 1400134 | BRW Waterweg (Vlaardingen) (Blusploeg C) |
GRIP 1 | 1400136 | BRW Waterweg (Vlaardingen) (Kazernealarm) |
GRIP 1 | 1400085 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SO 90.1 piket) |
GRIP 1 | 1400902 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1 - 1e Adviseur Gevaarlijke stoffen) |
GRIP 1 | 1400903 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.2 - 2e Adviseur Gevaarlijke stoffen) |
inzet voor deze hulpverleners vervallen?
inzet voor deze hulpverleners vervallen?
GRIP 1 | 1400820 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IP 90.1 / RegOt piket) |
GRIP 1 | 1400824 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IM 90.x - Informatiemanager piket) |
GRIP 1 | 1400842 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Hoogheemraadschap Schieland / Krimpenerwaard) |
GRIP 1 | 1400038 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Leider RegOt / RGFvD / CvD-G / HS-GHOR piket) |
GRIP 1 | 1400092 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (ROT Ondersteuner Sectie Communicatie piket) |
GRIP 1 | 1400810 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Functionaris - Verslaglegger RegOt piket) |
GRIP 1 | 1400841 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Hoogheemraadschap Delfland) |
GRIP 1 | 1400843 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Hoogheemraadschap Hollandse Delta) |
GRIP 1 | 1400850 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (RPA - Havendienst) |
GRIP 1 | 1400863 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (ROT Ondersteuner Sectie Communicatie piket) |
GRIP 1 | 1400925 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Hoofd Meldkamer piket) |
GRIP 1 | 1400947 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (CDREG piket) |
GRIP 1 | 1400971 | BRW Albrandswaard (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400972 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400973 | BRW Voorne-Putten (Bernisse) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400974 | BRW Voorne-Putten (Brielle) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400975 | BRW Rijnmond Oost (Capelle a/d IJssel) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400977 | BRW Goedereede (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400978 | BRW Voorne-Putten (Hellevoetsluis) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400979 | BRW Rijnmond Oost (Krimpen a/d IJssel) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400980 | BRW Lansingerland (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400981 | BRW Waterweg (Maassluis) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400984 | BRW Ridderkerk (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400985 | BRW Rotterdam (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400986 | Gezamenlijke Brandweer (Rozenburg) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400988 | BRW Voorne-Putten (Spijkenisse) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400989 | BRW Waterweg (Vlaardingen) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400990 | BRW Westvoorne (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400039 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Functionaris - Leider RegOT piket) |
GRIP 1 | 1400091 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (ROT Ondersteuner sectie Communicatie piket) |
GRIP 1 | 1400825 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IM 90.x - Informatiemanager piket) |
GRIP 1 | 1400922 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GMK beheer 2 / VD 90.1 piket) |
GRIP 1 | 1400945 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (CDREG piket) |
GRIP 1 | 1400950 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Functionaris - CDREG piket) |
GRIP 1 | 1420138 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (BOT-1 / BRW Meldkamer piket) |
1420009 | Ambu 17-109 (AZRR / RHRR - Ambulancezorg / Regionale Hulpverleningsdienst) |
Geen TIS afgekondigd ???
Overzicht van gewaarschuwde medische hulptroepen:
GRIP 1 | 1420279 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (CvD-G / OvD West piket) |
GRIP 1 | 1420295 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD-G piket) |
GRIP 1 | 1420296 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD-G piket) |
GRIP 1 | 1420336 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD-G piket) |
GRIP 1 | 1420389 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD-G West / CvD-G piket) |
GRIP 1 | 1420437 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (COMADV Piket) |
Groot spoorongeluk bij Barendrecht
Gepubliceerd: 24 september 2009 22:58 | Gewijzigd: 24 september 2009 23:15
ANP
http://www.nrc.nl/binnenland/article2369187.ece/Twee_goederentreinen_botsen_bij_Barendrecht (http://www.nrc.nl/binnenland/article2369187.ece/Twee_goederentreinen_botsen_bij_Barendrecht)
Barendrecht, 24 sept. Op het spoor tussen Barendrecht en Dordrecht zijn vanavond rond half elf twee goederentreinen op elkaar gebotst. Het is onbekend of er gewonden zijn. Het ongeval gebeurde op een flyover bij de Lorentzweg. Er zijn wagons naar beneden gevallen, zo meldt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. Op die wagons is een reizigerstrein ingereden, meldt ProRail.
In de goederentreinen zaten mogelijk gevaarlijke stoffen, zo heeft de brandweer laten weten. Of er doden of gewonden bij het ongeval zijn gevallen, kan nog niet gezegd worden.
Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht is stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van zeker een uur.
Het zou zo een oefenscenario kunnen zijn....... :-XJa, al vrees ik dat het hier geen oefening is. Enige troost: nog geen opschaling naar Grip2. Ook geen LL3 gewaarschuwd.
Het zou zo een oefenscenario kunnen zijn....... :-X
Groot spoorongeluk bij Barendrecht
Gepubliceerd: 24 september 2009 22:58 | Gewijzigd: 24 september 2009 23:15
ANP
http://www.nrc.nl/binnenland/article2369187.ece/Twee_goederentreinen_botsen_bij_Barendrecht (http://www.nrc.nl/binnenland/article2369187.ece/Twee_goederentreinen_botsen_bij_Barendrecht)
Barendrecht, 24 sept. Op het spoor tussen Barendrecht en Dordrecht zijn vanavond rond half elf twee goederentreinen op elkaar gebotst. Het is onbekend of er gewonden zijn. Het ongeval gebeurde op een flyover bij de Lorentzweg. Er zijn wagons naar beneden gevallen, zo meldt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. Op die wagons is een reizigerstrein ingereden, meldt ProRail.
In de goederentreinen zaten mogelijk gevaarlijke stoffen, zo heeft de brandweer laten weten. Of er doden of gewonden bij het ongeval zijn gevallen, kan nog niet gezegd worden.
Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht is stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van zeker een uur.
Toch over naar GRIP 2 en dat zonder gewonden of ontsnapping van stoffen ???
Hallo...
We zijn nog geen eens een uur verder en we beginnen nu al te mopperen over vaag... ;)
Geef de dames en heren even de tijd om de stroom van de bovenleiding te halen, de rotzooi in ogenschouw te nemen en de persvoorlichter voor te lichten.
Toch over naar GRIP 2 en dat zonder gewonden of ontsnapping van stoffen ???Uitval vitale infrastructuur + bijkomende factoren. ;)
GRIP 2 | 1400303 | BRW Rijnmond Oost (OvD - OD 30.1) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
23:00:05 24-09-09 00/002 VERVALLEN OD301 CP902 HO902 Lorentzweg Barendrecht HV Gevaarlijkestof (Middel Hulpv.: ja) (grip: 1) Vak: 4890106
GRIP 1 1400303 BRW Rijnmond Oost (OvD - OD 30.1) GRIP 1 1400454 BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Commando) GRIP 1 1400455 BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (VC 90.1) GRIP 1 1400927 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Hoofd Opleidingen / Communicatie) GRIP 1 1400999 BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
inzet voor deze hulpverleners vervallen?
p2kflex
GRIP 2 1400303 BRW Rijnmond Oost (OvD - OD 30.1) GRIP 2 1400999 BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
toch maar wel...
Opeens wel erg veel ambtenaren rampbestrijding... :-X
Als het spoor niet voor morgenochtend weer operationeel is... dan zou ik maar een vrije dag nemen als je over de A16 moet... :-X
inmiddels zijn er 4 (h)OVD-B terplaatse. dus lijkt me nu een toch een groot incident te worden
treinverkeer ligt plat, mensen worden geëvacueerd, A15 dicht en wat heeft onze rampen(radio)zender te melden? Geleuter over bisexuelen.... (X_X)A15 dicht?? ???
http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FTreinen%20gebotst%20bij%20Barendrecht (http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FTreinen%20gebotst%20bij%20Barendrecht)
ik denk dat ie gelijk heeft
Groot spoorongeluk bij Barendrecht
Bekijk hier een video
A15 dicht?? ???
GRIP 2 | 1400632 | BRW Voorne-Putten (Brielle) (Commando) |
GRIP 2 | 1400633 | BRW Voorne-Putten (Brielle) (Blusploeg) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
inmiddels zijn er 4 (h)OVD-B terplaatse. dus lijkt me nu een toch een groot incident te worden
treinverkeer ligt plat, mensen worden geëvacueerd, A15 dicht en (...)
mogelijk, de snelweg loopt er overheen namelijk
A15 Rozenburg - Ridderkerk
ter hoogte van knp. Benelux
[!]omleiding ingesteld in verband met een treinongeval
Verkeer richting Dordrecht volg Utrecht (A4 (Beneluxtunnel),A20,A16)
Rozenburg - Gorinchem
tussen knp. Vaanplein en knp. Ridderkerk-Noord
[!]wegafsluiting in verband met een treinongeval
www.vid.nl (http://www.vid.nl)
GRIP 2 | 1400632 | BRW Voorne-Putten (Brielle) (Commando) |
GRIP 2 | 1400633 | BRW Voorne-Putten (Brielle) (Blusploeg) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
zucht.....
mensen zo moeilijk is het niet
zoals men hiervoor heeft kunnen lezen staat er door dit ongeval een internationale trein vast met ruim 100 personen
wellicht kan een rot(wat actief wordt bij grip2) hier wat voor betekenen, vandaar waarschijnlijk grip2
met een normale grip1 krijg je een hovd(deze wordt leider copi) en ovd b die wordt leider in het veld
omdat je nu dus 3 rampplekken hebt(elke trein 1) krijg je nog 2 extra ovd b's erbij
nog niks bijzonders en niks groots het is nog steeds een middelhv
greetz free
p2kflex
GRIP 2 1400632 BRW Voorne-Putten (Brielle) (Commando) GRIP 2 1400633 BRW Voorne-Putten (Brielle) (Blusploeg) GRIP 2 1400999 BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
??? graag niet gaan gissen....
Met de BG? Of staat deze niet meer op Brielle..?
BG?PRIO 1 IS901 LORENTZWEG BARENDRECHT HV Gevaarlijkestof (Middel Hulpv.: ja) (grip: 2) Vak: 4890106
Ik weet wel dat er een HaakArm naar toe gaat maar wat erop :? ik zou het niet weten :)
Hij gaat de IS90-1 halen lijkt mij dan.
mogelijk, de snelweg loopt er overheen namelijk
??? graag niet gaan gissen....
En waar staat 'IS' voor?InStorting
als je de sensatie op twitter moet geloven....
Er lekken nog vloeistoffen uit de trein....we moeten op afstand gaan....#treinongelukbarendrecht
27 minutes ago from twidroid................................
Het probleem van Nederlandse (passagiers)treinen is, dat er altijd vloeistof (urine) en poep uit lekt - wij zijn volgens mij het enige westerse land dat nog geen opvang van de toilet"producten" heeft - daarom waaien er bij ons langs het spoor regelmatig toiletpapiertjes langs - waarvan ik niet wil weten waar die eerder zijn geweest. bah!
Dat weten we toch al, Famke?
Herhaling herhaling herhaling en geen nieuwe gegevens.
:| 23:53:18 24-09-09 17 BRAN ##########
1400958 BRW Rotterdam-Rijnmond ( BOT Team )
1400958 17:56:14 21-09-09 Geachte functionaris van de VRR, u heeft nu SO 90.1 piket.
De persoon achter deze capcode doet schijnbaar ook wel eens dienst als SO.Ik weet niet...Code: [Selecteer]1400958 17:56:14 21-09-09 Geachte functionaris van de VRR, u heeft nu SO 90.1 piket.
Via betrouwbare bron (in spoorwereld) nu melding van één dode.
filmpje in de buurt van de lokatie van het incident?? ???
Op vrijdag 25 september 2009 00:15 (http://forum.fok.nl/topic/1345699/1/301#73089140) schreef JimmyWooh het volgende:
Even interne informatie, aangezien ik zojuist iemand gesmsd heb die bij ProRail werkt. Hij is op moment niet werkzaam, maar wist via via volgende te melden.
Het zijn 3 treinen, waarvan 1 lichte schade heeft. Het is niet duidelijk welke trein het is. Een andere trein is van Railon en een andere trein vervoert voornamelijk containers. Er is ook een persoon overleden. Hij denkt dat het de machinist zelf is. Verder is een van de goederentanks zwaar beschadigd en lek geraakt, en het is niet bekend welke stof daarin opgeslagen lag.
ff ergens anders vandaan
ik weet niet of je de foto's al hebt gezien?..... Maar ik zie daar wel iets meer als lichte schade...
1400141 | BRW Waterweg (Schiedam) (Kazernealarm) |
1400311 | BRW Rijnmond Oost (Bosland) (Kazernealarm) |
Nee dit zijn los-staande meldingen.p2kflex
1400141 BRW Waterweg (Schiedam) (Kazernealarm) p2kflex
1400311 BRW Rijnmond Oost (Bosland) (Kazernealarm)
Horen deze er ook bij? (onderzoek naar schade aan het spoor/bovenleiding etc?
p2kflex
1400141 BRW Waterweg (Schiedam) (Kazernealarm) p2kflex
1400311 BRW Rijnmond Oost (Bosland) (Kazernealarm)
Horen deze er ook bij? (onderzoek naar schade aan het spoor/bovenleiding etc?
p2kflex
1400141 BRW Waterweg (Schiedam) (Kazernealarm) p2kflex
1400311 BRW Rijnmond Oost (Bosland) (Kazernealarm)
Horen deze er ook bij? (onderzoek naar schade aan het spoor/bovenleiding etc?
Het stond wat apart gemeld in je verhaaltje: 3 treinen waarvan 1 lichte schade heeft.... dan klinkt het alsof er maar 1 trein is met een beetje schade ::)
Nee want de 'vak' komt niet overeen ;)
Vroeg het me gewoon af, mogelijk zijn het aangrenzende baanvakken oid en willen ze deze laten onderzoeken om te kijken of er daar ook schade is ontstaan. (mogelijk dat de er een ontsporing of iets dergelijks op een eerder baanvak is gebeurd)
Ook dat niet, beide adressen (zeker die in Schiedam) liggen een behoorlijk eind van het incident in Barendrecht af. ;)
Hadden we dit al?
Hadden we dit al?
Bij een restaurant aan de snelweg op loopafstand van de spoorlijn zijn na de botsing van drie treinen bij Barendrecht tientallen reizigers opgevangen. Zij zijn na het ongeval uit de trein gehaald en naar het restaurant gelopen.
Twee meisjes die in de trein zaten hadden „niet het gevoel dat ze bij een botsing betrokken waren”. Zij hadden eerder „het gevoel dat de trein opeens heel hard remde”. Ook spreken veel mensen van „heel veel vonken” en „brandjes” na de botsing. Ze roken ook een sterke diesellucht.
(bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4918560/__Treinen_op_elkaar_gebotst_bij_Barendrecht__.html (http://www.telegraaf.nl/binnenland/4918560/__Treinen_op_elkaar_gebotst_bij_Barendrecht__.html))
Jep, een paar pagina`s terug...
Bij een restaurant aan de snelweg op loopafstand van de spoorlijn zijn na de botsing van drie treinen bij Barendrecht tientallen reizigers opgevangen. Zij zijn na het ongeval uit de trein gehaald en naar het restaurant gelopen.
Het ongeval vond plaats bij de Lorentzweg. Voor zover nu bekend, zouden er geen gewonden zijn gevallen in de passagierstrein. Er zouden geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen bij de botsing tussen de goederentreinen. Eerder werd gemeld dat in zeker een van de twee goederentreinen die bij het ongeval betrokken waren, gevaarlijke stoffen zouden zitten. Alle treinverkeer tussen Rotterdam en Zwijndrecht is stilgelegd.
Twee meisjes die in de trein zaten hadden „niet het gevoel dat ze bij een botsing betrokken waren”. Zij hadden eerder „het gevoel dat de trein opeens heel hard remde”. Ook spreken veel mensen van „heel veel vonken” en „brandjes” na de botsing. Ze roken ook een sterke diesellucht.
Wat veel dubbele (kranten)berichten lees ik weer....
Twee meisjes die in de trein zaten hadden „niet het gevoel dat ze bij een botsing betrokken waren”. Zij hadden eerder „het gevoel dat de trein opeens heel hard remde”. Ook spreken veel mensen van „heel veel vonken” en „brandjes” na de botsing. Ze roken ook een sterke diesellucht. (bron: (http://www.telegraaf.nl/binnenland/4918560/__Treinen_op_elkaar_gebotst_bij_Barendrecht__.html)
wat komt die vent eigenlijk doen terwijl de hv nog aan de gang is. Hij loopt alleen maar in de weg....
Die diesellucht zou een verklaring kunnen zijn voor de classificatie "gevaarlijke stoffen". De kans is immers groot dat minstens één van de goederenlocs een dieselloc was. En ja, als dat lekt, is het feitelijk wel een gevaarlijke stoffenincident, al is de stof tegelijkertijd nogal vertrouwd.
wat komt die vent eigenlijk doen terwijl de hv nog aan de gang is. Hij loopt alleen maar in de weg....
http://www.onderzoeksraad.nl/index.php/over/ (http://www.onderzoeksraad.nl/index.php/over/)
wat komt die vent eigenlijk doen terwijl de hv nog aan de gang is. Hij loopt alleen maar in de weg....
>:( Ik zou graag zien dat je een beetje meer respect toont voor de instantie en de persoon.
We mogen blij zijn in Nederland dat we zo'n onafhankelijk instituut hebben!!
Mr. Pieter van Vollenhove heeft alle recht om aanwezig te zijn. Punt uit!!
Fijn maar laat hem komen als HV over is....
dit is van de zijkant, je ziet de wagon waarin de dode machinist zit!Knap dat machinisten tegenwoordig al treinen besturen vanuit wagons. Zou ie de hele rit met de radiografische afstandsbediening hebben gereden.. ??? kortom, het niveau ligt hoog op Nufoto.nl. (Ook de kwaliteit van de foto, mag ook gezegd worden... :()
Als je je nu eerst eens in de HV processen gaat verdiepen en de gebeurtenissen die daar omheen hangen en dan pas gaat roepen... Hij en zijn mensen moeten daar nu op dit moment gewoon zijn om de sporen vast te gaan leggen. Anders gaat 'het volk' straks weer zeuren dat het onderzoek niet zorgvuldig geweest is... ::) :-X
Het is niet bekend of het de machinist is die na de botsing bekneld zat in zijn cabine.Is het niet een beetje vreemd dat men niet weet of het de machinist is die bekneld zat? Ik bedoel: als de machinist overlijdt maar men is er niet zeker van, dan gaan ze alsnog knippen? Kortom: in dat geval zou de machinist van de andere locomotief nog moeten leven. *hersenspinsel*
Dit heeft toch maar 1 oorzaak, hoe je het went of keert. Die botsing met de IC oke daar weet ik niks van af maar de 2 goederentreinen op elkaar heeft maar 1 oorzaak
Dit heeft toch maar 1 oorzaak, hoe je het went of keert. Die botsing met de IC oke daar weet ik niks van af maar de 2 goederentreinen op elkaar heeft maar 1 oorzaakTijd dat jou eens de les wordt gelezen ;) Het gaat er niet om dat men 'denkt' hoe het is, het moet vastgelegd worden zodat het keiharde feiten zijn. En met keiharde feiten hebben wij het over de stand van de wissels, de stand van de seinen, de hele toestand van de trein voor en na het ongeval etc. Ook de gehele situatie rondom het tracé waar het is gebeurd wordt vastgelegd (stand seinen, zichtbaarheid, portalen etc.) - kortom, er komt veel meer bij kijken dan 'natte vingerwerk' zoals jij suggereert. Als je niks te doen hebt, lees dan eens een van de rapporten van het IVW door http://ivw.nl/onderwerpen/rail/publicaties/onderzoeksrapporten/2008/ (http://ivw.nl/onderwerpen/rail/publicaties/onderzoeksrapporten/2008/) - Succes!
Dit heeft toch maar 1 oorzaak, hoe je het went of keert. Die botsing met de IC oke daar weet ik niks van af maar de 2 goederentreinen op elkaar heeft maar 1 oorzaak
<knip>Iets met openingstijden van de TRDL-posten ;-) zal rond de klok van 05:00 wel aangepast worden.
Knap dat je nu al weet wat er gebeurt is...
- falen van het veiligheidssysteem
- falen van een wissel
- door het rood lichtrijden
- enz
- enz
Wat denk je dat er met het dashboard van de treingebeurt als de machinist bevrijd moet worden... Ik denk dat daar, voordat de spreider er in gaat best wel nuttig foto's van te maken zijn... Wat ze natuurlijk niet zullen doen is het hinderen van de HV'ers. Mensen levens gaan voor het onderzoek.
Opbeurend bericht van Prorail:
Storingen en werkzaamheden
Actuele storingen
Bericht voor treinreizigers
Er zijn momenteel geen berichten.
???
bron: http://www.prorail.nl/storingenenwerkzaamheden/Pages/storingenenwerkzaamheden.aspx (http://www.prorail.nl/storingenenwerkzaamheden/Pages/storingenenwerkzaamheden.aspx)
1420055 | Ambu 17-155 (Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond / BIOS) | |
1420999 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 3 | 1400985 | BRW Rotterdam (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 3 | 1400471 | BRW Ridderkerk (Korpsalarm) |
GRIP 3 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 3 | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
1400042 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Functionaris - CDREG / Leider RegOt piket) | |
1400200 | BRW Rijnmond Noord (OvD - OD 20.1) | |
1400400 | BRW Rijnmond Zuid (OvD - OD 40.1) | |
1400910 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.x Groepscode) | |
1400914 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Functionaris - Officieren Noord Groepscode) | |
1400919 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.1 Alarmeringscode) | |
1400927 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.2 Alarmeringscode) | |
1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
1400910 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.x Groepscode) | |
1400919 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.1 Alarmeringscode) | |
1400927 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.2 Alarmeringscode) | |
1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
1403003 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Lichtkrant GMC) | |
1403733 | BRW Graafstroom (Bleskensgraaf) (Bemanning HA) | |
1403734 | BRW Graafstroom (Bleskensgraaf) (Verzorgingsgroep) | |
1403742 | BRW Graafstroom (Staflid van Dienst) |
1420500 | MKA Rotterdam-Rijnmond ( G-AGS Alarmeringscode ) | |
1400471 | BRW Ridderkerk ( Korpsalarm + WvD ) |
* TIS 4.4
Die aanduiding heb ik inderdaad in de alarmeringen gemist.
1420017 | Ambu 17-117 (AZRR / RHRR - Ambulancezorg / Regionale Hulpverleningsdienst) |
0120988 | MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Life-Line-1 - MMT) |
De LOC in betere tijden:
http://www.nicospilt.com/Diesel_6400.htm (http://www.nicospilt.com/Diesel_6400.htm)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.nicospilt.com%2F2005%2F20050423_8448.JPG&hash=48eff3004b15c8593ea43856476381c3)
p2kflex
1420017 Ambu 17-117 (AZRR / RHRR - Ambulancezorg / Regionale Hulpverleningsdienst)
Gewoon weer een ambu die kant op... ???
GRIP 1 | 1420296 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD-G piket) |
Die aanduiding heb ik inderdaad in de alarmeringen gemist.
Lijkt me echt een ander incident:p2kflex
GRIP 1 1420296 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD-G piket)
Fijn maar laat hem komen als HV over is....
Op vrijdag 25 september 2009 09:02 (http://forum.fok.nl/topic/1345699/1/301#73091694) schreef Ticker het volgende:
Hoe vind je deze, me pa zou moeten rijden inplaats van die ERS.
Maar wordt op het laatste moment terug gehaald omdat hij toch geen groen licht krijgt om te rijden.
ERS dondert hem voorbij.
Even later een flinke bliksemschicht over de leidingen, waarna de NS naar me vader belt om te vragen of hij even kan gaan kijken, omdat ze het contact met de treinen hebben verloren.
PS: het zijn dus 3 treinen, die 3e zat zo ingeklapt dat men het niet eens in de gaten had.
PS2: ik weet niet welke machinist nu elke keer wordt aangehaald die is overleden onderweg.. de machinist in de Raillion goederen trein was gister avond al overleden.. bij het ontdekken dat er dus een 3e trein aanwezig was, was de conclusie na, wat kleding in een compacte cabine te hebben gevonden, al snel gemaakt.
zucht...... daar gaan we weer
ten 1e denk je nou echt dat deze man de brandweer en ambulance medewerkers zo aan de kanten zal duwen om een foto van de situatie te gaan maken?
nee natuurlijk niet. deze mensen zijn zeer professioneel en zorgen dat niemand last van ze zal hebben.
ten 2e willen we allemaal een gedegen onderzoek zal alles toch zo snel mogelijk vastgelegd moeten worden.
ten 3e als het onderzoek niet goed gebeurt hebben we daar weer wat over te zeuren
WAT WIL JE NOU????
mensen hier op dit fantastische forum, denk nou eens na voordat je dingen gaat roepen, met logisch nadenken weet je vaak zelf het antwoord al
mocht je het antwoord nou niet weten stel hier dan op normale wijze een vraag in plaats van een beschuldigende vinger of opmerking te geven
greetz free
Het blijken dus 5 treinen te zijn
3 goederen en 2 passagierstreinen (IC en Stopper) mogelijk zijn er dus 2 doden te betreuren
Het blijken dus 5 treinen te zijn
3 goederen en 2 passagierstreinen (IC en Stopper) mogelijk zijn er dus 2 doden te betreuren
Kan je misschien ook een bronvermelding geven waar je dit bericht gevonden hebt? Sommige site's zijn wat betrouwbaarder dan andere. Het lijkt mij sterk dat de HV diensten nu nog niet geconstateerd hebben dat er nog een trein betrokken is bij het incident, laat staan dat er nog een slachtoffer in zit.
Het blijken dus 5 treinen te zijn
3 goederen en 2 passagierstreinen (IC en Stopper) mogelijk zijn er dus 2 doden te betreuren
Het stukje wat je citeert, van Ticker, klopt ook al niet. "Even later een flinke bliksemschicht over de leidingen, waarna de NS naar me vader belt om te vragen of hij even kan gaan kijken, omdat ze het contact met de treinen hebben verloren." NS zal daar echt niet over bellen, dat zal de verkeersleiding van ProRail doen.Dat lijkt mij ook dat het dubbeltractie is geweest.
Zoals te zien op de foto's, zijn er twee goederentreinen bij betrokken en had een van die twee treinen twee locomotieven voorop (of allebei 'in tractie', of een in tractie en een in 'opzending'), namelijk de 6454 (helemaal plat) en de 6415 (ontspoord).
p2kflex
0120988 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Life-Line-1 - MMT)
Gaat niet goed daar :-\
kijk ff naar de quote en zie dat het de zoon is van 1 van de machnisten, verder is de quote ook een link en klik je daar op komt het orgineel post te voorschijn
Had te maken met de bevrijding van het dodelijke slachtoffer ;)
1400451 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Korpsalarm) | |
1400454 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Commando) | |
1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 3 | 1400452 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Blusploeg dag) |
GRIP 3 | 1400454 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Commando) |
GRIP 3 | 1400855 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (RPA - Havendienst) |
GRIP 3 | 1400874 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (?) |
GRIP 3 | 1400902 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1 - 1e Adviseur Gevaarlijke stoffen) |
GRIP 3 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 3 | 1430030 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer) |
apart dat ze met prio1 ter plaatse gaan...... Dan ga ik er vanuit dat het niet om de aflossing gaat. Mogelijk zijn er complicaties ofzo?
Omdat het incident internationaal inlvoed heeft op de goederenstromen door europa, zou het dan geen GRIP 4 moeten zijn? Waar staan op dit moment de gevaarlijke stoffentreinen die vannacht op weg waren naar Rotterdam? ??? ::)Het is goed mogelijk dat GRIP 4 er nog komt
Want? Waarvoor zou je voor een dodelijk slachtoffer MMT erbij willen hebben??? Of is er wat gebeurd met één van de hulpverleners?
(pas op lange lijst)
Omdat het incident internationaal inlvoed heeft op de goederenstromen door europa, zou het dan geen GRIP 4 moeten zijn? Waar staan op dit moment de gevaarlijke stoffentreinen die vannacht op weg waren naar Rotterdam? ??? ::)
GRIP 1 | 1400100 | BRW Waterweg (OvD - OD 10.1) |
GRIP 1 | 1400303 | BRW Rijnmond Oost (OvD - OD 30.1) |
GRIP 1 | 1400406 | BRW Rijnmond Zuid (VC 40.1 Ondersteunend Piket) |
GRIP 1 | 1400454 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Commando) |
GRIP 1 | 1400455 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (VC 90.1) |
GRIP 1 | 1400456 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (CP 90.1) |
GRIP 1 | 1400852 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (ODHM - Officier van Dienst Divisie Havenmeester) |
GRIP 1 | 1400853 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HCC - Havencoördinatiecentrum) |
GRIP 1 | 1400866 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (?) |
GRIP 1 | 1400874 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (?) |
GRIP 1 | 1400890 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IM 90.1 Alarmeringscode) |
GRIP 1 | 1400902 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1 - 1e Adviseur Gevaarlijke stoffen) |
GRIP 1 | 1400919 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.1 Alarmeringscode) |
GRIP 1 | 1400926 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SO 90.1 Alarmeringscode) |
GRIP 1 | 1400972 | BRW Rijnmond Zuid (Barendrecht) (Ambtenaar Rampenbestrijding) |
GRIP 1 | 1400991 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VD 90.1 Verbindingsdienst) |
GRIP 1 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1420435 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G Oost) |
GRIP 1 | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
GRIP 1 | 1430030 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer) |
Omdat het incident internationaal inlvoed heeft op de goederenstromen door europa, zou het dan geen GRIP 4 moeten zijn? Waar staan op dit moment de gevaarlijke stoffentreinen die vannacht op weg waren naar Rotterdam? ??? ::)
Het kan mogelijk zijn, dat de arts van het MMT moet amputeren.
Het is goed mogelijk dat GRIP 4 er nog komtvan grip3 naar grip4 is niet meer dan een grens overschrijdend incident
van grip3 naar grip4 is niet meer dan een grens overschrijdend incident
ook al zijn de gevolgen van dit incident te merken tot aan zwitserland blijft het incindent in 1 gemeente
zouden er gevaarlijke stoffen of rook een gemeentegrens overschrijden dan wordt het wel grip4
persoonlijk zie ik hier geen grip4 van komen
greetz free
Waar zijn al die treinen gebleven die onderweg waren naar NL? Staan die nu op rangeerterreinen waar gevaarlijke stoffen zijn toegestaan of ..... ???Klopt, op diverse rangeerterreinen staan die treinen nu in de wacht. Denk bijvoorbeeld aan de Kijfhoek, of grensstations zoals Oldenzaal en Emmerich. Ook verder Duitsland in staan ze gewoon op wachtsporen / rangeerterreinen. Niks mis mee, kan prima volgens de regels.
Omdat het incident internationaal inlvoed heeft op de goederenstromen door europa, zou het dan geen GRIP 4 moeten zijn? Waar staan op dit moment de gevaarlijke stoffentreinen die vannacht op weg waren naar Rotterdam? ??? ::)Dat vroeg ik me ook al af, ik kan uit eigen ervaring vertellen van er zo goed als geen treinen rijden over de betuweroute en ik zag zojuist op tv dat kijfhoek vol stond met geparkeerde goederenwagons oa met ook gevaarlijke stoffen
http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns/rtd.gif[/img]
bron: www.sporenplan.nl (http://www.sporenplan.nl)
'Iedereen rende, bang voor een explosie'
De passagiers worden opgevangen bij restaurant Barend Beer in de buurt van het ongeluk.
BARENDRECHT - Hij was op weg naar huis in Bergen op Zoom, na een verrassingsuitje van het Rode Kruis, waar Paul van Oers (49) voor werkt. Maar in plaats van in zijn bed te liggen, zit hij ver na middernacht in restaurant Barend Beer met andere gestrande passagiers die aan veel ergers zijn ontsnapt, te wachten op wat komen gaat.",We zijn naar de Hollandse Waterlinie geweest, maar dit is zeker het echte verrassinguitje. Ik hoop dat ik hier nog weg kom, maar het lijkt er niet op.'' Van Oers vertelt dat de internationale trein naar Brussel waar hij in zat, net Rotterdam voorbij was. ,,Ineens kwam hij met gierende remmen tot stilstand. Gebotst is hij volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker. Niemand wist wat er aan de hand was, maar ik keek door het rechterraam naar buiten, en zag verschillende brandjes. Het waren geen grote vuren, maar het waren er wel een stuk of drie vier, en vlak daarbij zag ik gekantelde tankwagens liggen. Ik zat redelijk voorin de trein, en ben meteen naar achteren gelopen, omdat ik bang was voor een ontploffing. Dat deden veel mensen, iedereen ging naar achteren.'' Hij zegt niet in paniek te zijn geweest, al schrok hij wel van de lucht, 'een soort stank van verbrand rubber was het, moeilijk te omschrijven'. Van Oers zegt vanuit zijn werk, hij is coördinator internationale uitwisselingen op het hoofdkantoor van het Rode Kruis in Den Haag, veel met rampenoefeningen te maken te hebben. ,,Ik weet wel zo ongeveer wat er moet gebeuren. En het spijt me dat ik het zeggen moet, maar wat de NS presteerde, leek nergens op. We moesten een half uur wachten voor we de trein uitkonden. Daarbij moesten we echt naar beneden springen, omdat de trein zo hoog is. En nu zitten we hier samen een beetje op internet uit te vissen wat er gebeurd is. Niemand heeft ons iets gezegd, waardoor er in de trein allerlei indianenverhalen gingen over wat er aan de hand was. Dat is toch te gek voor woorden?''
De 28-jarige Rotterdammer Murat Kafeli was op weg naar Roosendaal waar zijn moeder woont. ,,Ik keek naar buiten en ineens zag ik naast me lichtflitsen. Ik zag dat de goederentrein de stroomkabels raakte. Die sloegen onder de trein. Direct zag ik vlammen.'' Van de botsing die zijn trein heeft gemaakt met de goederentrein heeft hij niet veel gevoeld. ,,Hij remde hard, maar dat was het. Net alsof hij voor een rood sein stopt.'' Later hoort hij van de machinist dat ze de goederentrein nèt hebben geraakt. Medepassagier Ruud van Os uit Roosendaal voelde het wel. ,,Ik zat in de voorste wagon. Ik voelde het, maar het was maar een zacht tikje.''
De Vlaamse Samar Hashim (20) liep onmiddellijk met andere passagiers mee naar de achterkant van de trein, weg van de plaats het ongeluk. Een 32-jarige medereiziger maakte overal deuren open. ,,Eerst mochten we er niet uit, maar na een poosje was de politie er en konden we weg,'' zegt Matthijs Verschuur. Murat Kafeli hielp mee. ,,Ik was bij de achterste deur. Alle ouderen en zware mensen waren daar naar toe gelopen. Samen met nog een jongen hebben we ze naar buiten geholpen.'' (JORINA HASPELS EN LUUK KORTEKAAS)
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/432705/2009/09/25/Iedereen-rende-bang-voor-een-explosie.dhtml (http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/432705/2009/09/25/Iedereen-rende-bang-voor-een-explosie.dhtml)
GRIP 2 | 1400431 | BRW Rijnmond Zuid (Pottumstraat) (Kazernealarm) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
p2kflex
GRIP 2 1400431 BRW Rijnmond Zuid (Pottumstraat) (Kazernealarm) GRIP 2 1400999 BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
Is er weer opgeschaald naar grip2??
Er was toch terug geschaald?
Leopardtanks trekken treinen uit elkaar
Uitgegeven: 26 september 2009 08:16
Laatst gewijzigd: 26 september 2009 08:15
BARENDRECHT - Leopardtanks van het leger gaan zaterdagochtend de restanten van de goederentreinen uit elkaar trekken die donderdagavond bij Barendrecht op elkaar botsten.
© ANP
Dat heeft een woordvoerder van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond zaterdagochtend vroeg gezegd.
De tanks zijn rond acht uur op de plaats van het ongeval, het is de bedoeling dat zij tegen tien uur met het karwei beginnen.
De Leopards zijn nodig omdat het uit elkaar halen van de brokstukken niet lukt met hoogwerkers.
het zullen wel bergingstanks zijn ipv gevechtstanks... ;)Klopt:
Militairen helpen bij berging treinstellenhttp://www.defensie.nl/landmacht/actueel/nieuws/2009/09/26/46136085/Militairen_helpen_bij_berging_treinstellen (http://www.defensie.nl/landmacht/actueel/nieuws/2009/09/26/46136085/Militairen_helpen_bij_berging_treinstellen)
26 september 2009, 8.00 uur
Defensie assisteert vandaag bij de bergingswerkzaamheden van de treinen die donderdag in Barendrecht op elkaar botsten. De militaire bijstand gebeurt op verzoek van de burgemeester van Rotterdam.
Onder begeleiding van de marechaussee zijn 2 Leopard bergingstanks van de landmacht met diepladers vanuit Oirschot naar de plaats van het ongeval gebracht. Met dit materieel helpen militairen de locomotieven onder het viaduct van de rijksweg A15 te bergen
De inzet van Defensiepersoneel of materieel gebeurt in Nederland altijd op verzoek en onder gezag van de verantwoordelijke civiele autoriteiten. De krijgsmacht heeft voor de bestrijding van rampen of calamiteiten permanent direct of snel-inzetbare capaciteit beschikbaar.
De Leopard 2 bergingstank 600 Kilo Newton (kN) is in staat om defecte tanks tot 60 ton te bergen. Deze bergingstank is sinds 1993/1994 in gebruik bij de tankbataljons, artillerie afdelingen en hersteleenheden.
Specificaties
Lengte 9,07 meter
Breedte 3,54 meter
Hoogte 2,92 meter (inclusief zwaailicht)
Gewicht 55300 kg
Motor 12 cilinder diesel, 1100 kW
Bemanning 3 (commandant, chauffeur, mécanicien)
Bewapening 1 mitrailleur 7.62 mm
In gebruik bij Koninklijke Landmacht
Dozer/steunblad
Het voertuig beschikt over een kraan-, lier-, snij- en lasinstallatie. Om het voertuig te verankeren en stabiel te houden is het uitgerust met een dozer/steunblad.
Reservekrachtbron
De Leopard 2 bergingstank kan op het achterdek een reservekrachtbron vervoeren.
De Leopard 1 bergingstank is in staat om defect materieel tot een gewicht van 50 ton te bergen. Het bergingsvoertuig is sinds 1970 in gebruik de landmacht. Op dit moment zijn de bergingstanks ingedeeld bij pantserinfanteriebataljons ter ondersteuning van het nieuwe infanteriegevechtsvoertuig CV90.
Specificaties
Lengte 7,57 meter
Breedte 3,25 meter
Hoogte 2,70 meter
Gewicht 40.000 kilo
Motor 10 cilinder diesel, 610 kW
Bemanning 2 (commandant, chauffeur)
Bewapening 1 mitrailleurs 7.62 mm (torendak en boeg)
In gebruik bij Koninklijke Landmacht
Het voertuig beschikt over een kraan, een hijslier, een hoofdlier en een snij- en lasinstallatie. Om het voertuig te verankeren en stabiel te houden is het uitgerust met een steunblad. Tevens kunnen met het steunblad grondverzetwerkzaamheden worden verricht.
Reservemotor
Op het achterdek kan de Leopard 1 bergingstank een reservemotor vervoeren.
Dankjewel voor het plaatsen van dit bericht.Altijd nog beter dan iedereen gewoon op eigen houtje naar buiten laten gaan, met het gevaar van elektrocutie en/of een grotere chaos met 175 "loslopende" mensen. Over de vervolgtransport achteraf ben ik het echter met je eens.
Het geeft een goed inzicht hoe (slecht) NS/Prorail werkt....
http://www.nu.nl/algemeen/2089798/leopardtanks-trekken-treinen-elkaar.html (http://www.nu.nl/algemeen/2089798/leopardtanks-trekken-treinen-elkaar.html)
Hoogwerkers zal zowieso niet lukken ;) Maar wow! Veel andere mogelijkheden zijn er ook niet volgens mij, behalve de Obelix van Volkerrail (grote kraan tbv spoorbouw)
Altijd nog beter dan iedereen gewoon op eigen houtje naar buiten laten gaan, met het gevaar van elektrocutie en/of een grotere chaos met 175 "loslopende" mensen. Over de vervolgtransport achteraf ben ik het echter met je eens.
Dankjewel voor het plaatsen van dit bericht.Zonder de overige reacties na deze te lezen (ik lees nu vanaf pagina 25 alles tot aan pagina 27) alvast een reactie: het is logisch dat mensen niet direct het spoor op mogen na een incident. Allereerst bestaat er nog een kans dat er andere treinen aankomen die niet vroegtijdig kunnen stoppen; in zo'n geval krijg je een situatie zoals deze zich voordeed in 2003 in Frankrijk waarbij op een tracé van 3 sporen passagiers de trein noodgedwongen moesten verlaten. Zie Train almost hit crowd (France) (http://www.youtube.com/watch?v=7a9BhoR02SY#normal)
Het geeft een goed inzicht hoe (slecht) NS/Prorail werkt....
Ik ben het met je eens dat een evacuatie zo gecontroleerd mogelijk moet verlopen, maar ik vind het een slechte zaak, dat deze pas na een half uur plaatsvindt.
Wat als er brand in de trein was uitgebroken ? De passagiers zouden geen kant opgekunt hebben.
Dit is niet de eerste keer dat een evacuatie van een trein langzaam plaatsvindt en ik hoop dan ook dat dit aspect bij de onderzoeken wordt meegenomen.
Of moeten we wachten op een ramp waarbij een langzame evacuatie tot vele slachtoffers leidt...
Ik ben het met je eens dat een evacuatie zo gecontroleerd mogelijk moet verlopen, maar ik vind het een slechte zaak, dat deze pas na een half uur plaatsvindt.
Wat als er brand in de trein was uitgebroken ? De passagiers zouden geen kant opgekunt hebben.
Dit is niet de eerste keer dat een evacuatie van een trein langzaam plaatsvindt en ik hoop dan ook dat dit aspect bij de onderzoeken wordt meegenomen.
Of moeten we wachten op een ramp waarbij een langzame evacuatie tot vele slachtoffers leidt...
Ik ben het met je eens dat een evacuatie zo gecontroleerd mogelijk moet verlopen, maar ik vind het een slechte zaak, dat deze pas na een half uur plaatsvindt.
Wat als er brand in de trein was uitgebroken ? De passagiers zouden geen kant opgekunt hebben.
Dit is niet de eerste keer dat een evacuatie van een trein langzaam plaatsvindt en ik hoop dan ook dat dit aspect bij de onderzoeken wordt meegenomen.
Of moeten we wachten op een ramp waarbij een langzame evacuatie tot vele slachtoffers leidt...
Dankjewel voor het plaatsen van dit bericht.
Het geeft een goed inzicht hoe (slecht) NS/Prorail werkt....
Bovendien is de kans op elektrocutiegevaar erg groot na een ongeval waarbij de bovenleiding is beschadigd. De bovenleiding lag zoals je kon zien op de foto's compleet aan gort. Een aantal zullen dan ook wel op de sporen hebben gelegen en rara, wat geleiden die sporen heel goed? Inderdaad, elektriciteit. Levensgevaarlijk om op zo'n moment het spoor te betreden. Pas als de spanning van de bovenleiding is gehaald, kan men er uit. Dat kan inderdaad een half uurtje duren, omdat het behoorlijk complex is. Dat is nou eenmaal zo en daar kun je als wat voor organisatie niks aan doen.
Zijn er experts op het forum die kunnen zien of het een Leopart I of II is? :)
Niet zo'n expert als het om legergroen gaat, maar:
http://www.defensie.nl/landmacht/materieel/voertuigen/gepantserde_voertuigen/leopard_tanks/leopard_2_bergingstank (http://www.defensie.nl/landmacht/materieel/voertuigen/gepantserde_voertuigen/leopard_tanks/leopard_2_bergingstank)
Thanx! Het zal wel een II zijn...
Srich, ik weet niet of jouw bevinding klopt.
Toen er laatst 16 juni 2009 een bovenleiding kapot werd getrokken door een trein in Sassenheim, moesten de inzittenden ook binnen blijven in verband met electrocutiegevaar. Dat de spanning er automatisch af gaat, is dus onwaarschijnlijk.
Misschien een Prorail-medewerker die uitsluitsel kan geven? :P
Niet zo'n expert als het om legergroen gaat, maar:
http://www.defensie.nl/landmacht/materieel/voertuigen/gepantserde_voertuigen/leopard_tanks/leopard_2_bergingstank (http://www.defensie.nl/landmacht/materieel/voertuigen/gepantserde_voertuigen/leopard_tanks/leopard_2_bergingstank)
Ze kunnen als ze stil staan, 105 ton (per stuk) lieren door gebruik te maken van een katrolsysteem O0 O0
Voordeel is dat ze op alle terrein uit de voeten kunnen, en dat ze zelf al een goede 55ton wegen, dat in combinatie met een dozerblad geeft een zeer stabiele basis, daar kan menig bergingstruck of ander liervoertuig een puntje aan zuigen denk ik zo O0
Info: http://de.wikipedia.org/wiki/Bergepanzer_B%C3%BCffel (http://de.wikipedia.org/wiki/Bergepanzer_B%C3%BCffel)
Ik weet ook niet of de spanning er automatisch af gaat, maar wel dat het heel snel door het Schakel- en meldcentrum van ProRail gedaan zal worden, zeker na een telefoontje van de treindienstleiding.
En dat passagiers dan nog moeten blijven zitten, is omdat eerst iemand een veiligheidstester moet plaatsen om a) te controleren of de spanning er af is en evt. restspanning af te voeren, en b) als er onverhoopt weer spanning op komt dit aan te geven door eraf te knallen.
http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=628226 (http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=628226)
Dus dat de reizigers zoals in Sassenheim moesten wachten, was puur voor de zekerheid denk ik.
ik zou zeggen doe is een draadje in 1 gat van een wandcontactdoos + bc en doe de andere uiteindelijk in het andere gat van de zelfde wcd + bc en moet je is zien wat er gebeurt :)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rijnmond.nl%2Ffiles%2F2346948%2Ftb1.jpg&hash=dad443dca5260e6c2f87c1db162226ed)
Foto's: Christian Jongenotter
Iemand enig idee welk voertuig met blauwe grillflitsers op deze foto staat?Bedoel je die motor of de auto daar vlak achter ;D
Eerder zaterdag duurde het veel langer dan gepland om een vloeistoftank van het spoor te halen.
Zijn er nog foto's van de pompacties van de bedrijfsbrandweer DSM??
Reken maar dat ook die tanks e.e.a. aan schade rijden. Die spitten heel die grindbak rond het spoor om...
Maar goed, dat is acceptabele schade, nihil vergeleken met het ongeval en alles daaromheen..
De tanks rijden helemaal geen schade aan het spoor.
Ze zijn met behulp van de 500tons kraan op een speciaal platform van draiglineschotten tussen de sporen getild.
Bedoel je die motor of de auto daar vlak achter ;D
Ik dacht dat er inmiddels wel afgeschaald is maar ik zie toch een politieman met woord : Politie CoPI staan...., en verder zie ik ook brandweer...
Waarom staan die er eigenlijk nog....
00:30 was spoor al vrij, copi bleef compleet tot defensie weer uit het spoor gehesen was rond 03:30 was defensie klaar en weg van plaats incident 04:00 laatste copy overleg einde grip situatie. Inmiddels is de laatste locomotief los uit de tunnel en deze wordt op het moment van het spoor gehesen en zal over de weg worden afgevoerd. Alle sporen zijn dus rond de middag vrij. Vervolgens worden de sporen verwijderd en begint de sanering van de grond in de tunnel ivm met de lekkage van diverse olien.
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FZet%20snel%20een%20autoriteit%20op%20de%20veiligheid%20van%20het%20spoor (http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FZet%20snel%20een%20autoriteit%20op%20de%20veiligheid%20van%20het%20spoor)
'Zet snel een autoriteit op de veiligheid van het spoor'
28 september 2009
Nederland moet snel een autoriteit krijgen die de veiligheid op het spoor in de gaten houdt. Dat zegt Ben Ale, hoogleraar veiligheid en rampenbestrijding aan de TU Delft.
Volgens Ale is de spoorveiligheid in het geding, omdat er sinds de privatisering van de spoorwegen er 25 vervoerders zijn. Die houden er allemaal hun eigen veiligheidsnormen en opleidingseisen op na. Daardoor heeft niemand het overzicht en kan het gebeuren dat het baanvak bij Barendrecht geen goed beveiligingssysteem heeft, zoals vorige week is gebleken.
Het instellen van een autoriteit die de veiligheid coördineert is ook van economisch belang, zegt Ale.
Pieter van Volllenhoven van de Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft in het verleden ook al gewezen op het gebrek aan overzicht op de veiligheid op het spoor.
1100 x 50.000 = 55.000.000 euro... 55 miljoen... Hebben we zitten slapen de afgelopen jaren... ::) :-X
Vergeet niet dat ATB-vv niet verplicht is op goederentreinen.
Zolang er geen verplichting daarvoor is, is de kans aanwezig dat goederenvervoerders het niet installeren omdat de kosten hoog zijn en geld nu eenmaal niet in overvloed aanwezig is...
Ik meen volgens r-m dat het verplicht is voor rzt maar gw's hebben idd uitstel. ik dacht dat ivm met ects1/2 een oboard stm kregen waardoor vv automatisch ook voor hun zal werken
Ik meen volgens r-m dat het verplicht is voor rzt maar gw's hebben idd uitstel. ik dacht dat ivm met ects1/2 een oboard stm kregen waardoor vv automatisch ook voor hun zal werken
Even een poging tot vertaling:
Ondoordacht, zoveel afko's gebruiken? Of gewoon interessant doen? ;D
Ah, maakt het al ietsjes duidelijker! O0
Vastgesteld is dat de primaire oorzaak van het ongeval een STS-passage2 van
de DB Schenker-trein was. Het sein dat ten onrechte werd gepasseerd, sein Ons kenmerk 328 langs de spoorlijn van Rotterdam IJsselmonde naar Barendrecht, was VenW/DGMo-2009/9381 voorzien van het beveiligingssysteem ATB-EG (Eerste Generatie). Vrijwel alle seinen op het Nederlandse spoorwegnet zijn hiermee uitgerust. ATB-EG grijpt niet in bij snelheden lager dan 40 km/u.
Wie kan dit bevestigen nog ontkennen en vervolgens onderbouwen?Ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen, maar dit verhaal heb ik vaak gehoord en vind het erg logisch. Naar mijn mening creëert ATB-vv dus voor een groot deel schijnveiligheid.
Na het ongeval heb ik 4 nachten doorgebracht op het spoor in Barendrecht om de rotzooi op te ruimen. Het volgende viel mij op. De trein van DB S<knipperdeknip> Wie kan dit bevestigen nog ontkennen en vervolgens onderbouwen?Correct, ik meen dat een volledig beladen goederentrein (met containers of kolen / erts) met volle snelheid (80 - 100km/h) een minimale remsnelheid heeft 500 tot 750 meter.
STM is een vertaal module van nationale systemen(ATB, L/PZB, TVM etc) naar ects dus dat je maar 1 treinbeinvloedingsysteem hoeft te gebruiken in plaats van van een dozijn en maar 1 systeem hoeft te trainen. In NL is het dus ATB-STM. Verder wil ik niet interessant doen. Ik dacht er ff niet aan dat ik niet op een treinforum zit.
Citaat van: SRich op 4 Oktober 2009, 22:47:44
Ik meen volgens r-m dat het verplicht is voor rzt maar gw's hebben idd uitstel. ik dacht dat ivm met ects1/2 een oboard stm kregen waardoor vv automatisch ook voor hun zal werken
Ondoordacht, zoveel afko's gebruiken? Of gewoon interessant doen?
Citaat van: jeroen76 op 5 Oktober 2009, 10:10:08
Even een poging tot vertaling:
Ah, maakt het al ietsjes duidelijker!