Gelukkig stond er geen ander vliegtuig op de taxibaan... Ze hebben op schiphol toch ook grondradar die de bewegingen op de grond in de gaten houd? ???Je hebt ook gewoon zicht vanuit de toren hoor ;)
Het mooie aan dit vind ik dus dat er nu een heel onderzoekscircus op gang gezet gaat worden, er waarschijnlijk onderzocht moet worden hoe dit kan worden voorkomen in de toekomst met waarschijnlijk aanpassingen aan zus en zo, vervolgens uiteraard belachelijk veel media-aandacht en zo maken we van een mug een olifant.
VOS 1 | 0106500 | BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant) |
VOS 1 | 0106520 | BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid) |
VOS 1 | 0106581 | BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD) |
VOS 1 | 0108321 | BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340) |
VOS 1 | 0108382 | BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant) |
VOS 1 | 0108999 | BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode) |
Het mooie aan dit vind ik dus dat er nu een heel onderzoekscircus op gang gezet gaat worden, er waarschijnlijk onderzocht moet worden hoe dit kan worden voorkomen in de toekomst met waarschijnlijk aanpassingen aan zus en zo, vervolgens uiteraard belachelijk veel media-aandacht en zo maken we van een mug een olifant.Ben ik met je eens hoor, in Nederland hebben we er een handje van om bij het minste of geringste een onderzoek er in te gooien.
Tuurlijk, dit had een ramp kunnen zijn, maar er bestaat ook zoiets als een menselijke fout. Je kunt gevaar niet voor 100% wegnemen met middeltjes. Waarschijnlijk dus weer een stomzinnig onderzoek. De tijd, energie en geld mogen ze van mij liever steken in onderzoeken naar echte rampen zoals op Turkish Airlines, naar iets waar écht levens op te redden zijn.
Het mooie aan dit vind ik dus dat er nu een heel onderzoekscircus op gang gezet gaat worden, er waarschijnlijk onderzocht moet worden hoe dit kan worden voorkomen in de toekomst met waarschijnlijk aanpassingen aan zus en zo, vervolgens uiteraard belachelijk veel media-aandacht en zo maken we van een mug een olifant.
Tuurlijk, dit had een ramp kunnen zijn, maar er bestaat ook zoiets als een menselijke fout. Je kunt gevaar niet voor 100% wegnemen met middeltjes. Waarschijnlijk dus weer een stomzinnig onderzoek. De tijd, energie en geld mogen ze van mij liever steken in onderzoeken naar echte rampen zoals op Turkish Airlines, naar iets waar écht levens op te redden zijn.
Ben ik met je eens hoor, in Nederland hebben we er een handje van om bij het minste of geringste een onderzoek er in te gooien.
Vraag die mensen die dat vliegtuig vliegen even wat er nou precies mis ging en hoe ze het gaan voorkomen en dan is het toch klaar denk ik?
Moeten we daar nou in Nederland weer een heel jaar over vergaderen?
p2kflex
VOS 1 0106500 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant) VOS 1 0106520 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Zuid) VOS 1 0106581 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD) VOS 1 0108321 BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Blusploeg - TS 340) VOS 1 0108382 BRW Haarlemmermeer (Schiphol - Rijk) (Lichtkrant) VOS 1 0108999 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
hoort deze hierdan bij?
Dutch investigators have opened an inquiry after a KLM Boeing 737-300 took off from a taxiway at Amsterdam Schiphol yesterday.
The aircraft, registered PH-BDP, was departing on a service to Warsaw when the incident occurred.
Ik denk dat iedereen wel weet wat een opstijgend en taxiend vliegtuig te weeg kunnen brengen
Ik denk ook dat het goed is om te zien waarom een fout gemaakt is. Immers door de fout te analyseren en de procedures aan te scherpen, voorkomen we dat deze fout nogmaals plaats kan vinden met mogelijk wel dramatische gevolgen.
heel onderzoekscircus, uiteraard belachelijk veel media-aandacht, mug een olifant.
weer een stomzinnig onderzoek. De tijd, energie en geld mogen ze van mij liever steken in onderzoeken naar echte rampen zoals op Turkish Airlines, naar iets waar écht levens op te redden zijn.
Tuurlijk, dit had een ramp kunnen zijn, maar er bestaat ook zoiets als een menselijke fout. Je kunt gevaar niet voor 100% wegnemen met middeltjes. Waarschijnlijk dus weer een stomzinnig onderzoek. De tijd, energie en geld mogen ze van mij liever steken in onderzoeken naar echte rampen zoals op Turkish Airlines, naar iets waar écht levens op te redden zijn.
Links de startbaan, rechts de taxibaan... ::)Dat is makkelijk gezegd. Deze foto is overdag genomen. Van uit die positie is het redelijk overzichtelijk. Probeer nu eens voor te stellen dat je op een 3-4 meter hoog zit en een zee van groene lampjes, blauwe lampjes voor je ziet. Er staan nog een hoop borden.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg444.imageshack.us%2Fimg444%2F7874%2F94471896.jpg&hash=33176db3ad030bf73c43d2cb51d255b4)
bron: Google Earth
Dat is makkelijk gezegd. Deze foto is overdag genomen. Van uit die positie is het redelijk overzichtelijk. Probeer nu eens voor te stellen dat je op een 3-4 meter hoog zit en een zee van groene lampjes, blauwe lampjes voor je ziet. Er staan nog een hoop borden.ik weet er alles van... ;)
Ik kan je uit ervaring vertellen, dat het 's nachts op een vliegveld in het landingsterein heel anders er uit ziet dan overdag.
Het grootste risico bij voorvallen is de mens, in dit geval de piloot, en de mens kún je niet in kaart brengen. Niemand verwacht dat een piloot, laat staan een KLM-piloot het verschil niet weet tussen een taxiway en een runway.......En als het dan al mis gaat bij de piloot dan hoop ik dat de copiloot wel oplet.... En niet te bang is om in te grijpen.