Hulpverleningsforum
Wit: Geneeskundige hulpverlening => Huisartsenpost (HAP) => Topic gestart door: amb op 31 januari 2005, 16:26:21
-
Vraag aan de HAP Chauffeurs die onder het taxi cao vallen
Krijgen jullie ook een extra vergoeding voor het werken in de avond uren , Nachten en in het weekend???? :D
-
Goedendag
Ik heb zelf in Nijmegen gewerkt en daar kregen we 1 euro extra,
:'(
Dus het is geen vetpot
-
Hmm, ik overweeg (woog?) om zelf in Nijmegen chauffeur te worden voor de dokterspost... Zodra ik ga studeren en m'n rijbewijs heb dan he ;)
Is dat het waard voor een student? Verdien je er wel genoeg mee?
-
Hmm, ik overweeg (woog?) om zelf in Nijmegen chauffeur te worden voor de dokterspost... Zodra ik ga studeren en m'n rijbewijs heb dan he ;)
Is dat het waard voor een student? Verdien je er wel genoeg mee?
Reken er maar niet al te veel op. Iemand die net zijn rijbewijs heeft zullen ze echt niet zomaar aannemen.
Toen ik een sollicitatiebrief had gestuurd waren er ineens geen passende vacature's. Yeah right ::)
-
Wij krijgen gewoon een onregelmatigheids toeslag. Dus inderdaad een toeslag voor het werken in de avond, weekenden en nachten. De nachten betalen uiteraard het beste :D
Afgelopen december is met de feestdagen ook extra's uitbetaald.
-
Reken er maar niet al te veel op. Iemand die net zijn rijbewijs heeft zullen ze echt niet zomaar aannemen.
Toen ik een sollicitatiebrief had gestuurd waren er ineens geen passende vacature's. Yeah right ::)
Toen ik begon op de hap was ik net daarvoor 19 geworden dus is 't wel mogelijk hoor.
-
Met de juist connecties wel Karim. En die heeft niet iedereen. ::)
-
Dat had niks met connecties te maken hoor.
Wat heeft een hart-specialist op een afdeling nucleaire geneeskunde in vredes naam met een huisartsenpost te maken ?
Ik had toen ik voor 't eerst zo'n HAP auto zag rijden gewoon 'n mailtje naar de GGD gestuurd waar dat auto'tje voor was, en zij hebben die mail doorgestuurd naar de hap, die mij vervolgens antwoord gaf op de vraag wat ze deden en als ik interesse had moest ik maar 's langkomen van voor een gesprek.
M'n pa (die de bij het gesprek aanwezige directeur en hoofd chauffeurs niet eens kenden) is bij 't hele gesprek niet aan bod gekomen.
Dat werd pas bekend toen ik er al werkte omdat de meeste huisartsen 'm wel kenden.
Ik had destijds ook al veel intresse in de ambulance-hulpverlening en wist 'r dus ook 't een en ander van af en dat heeft gewoon geholpen op dat gesprek.
Tijdens 't gesprek vroegen ze bijvoorbeeld waar ik op zou letten als ik met zwaailicht en sirene zou rijden en toen kwam ik gelijk met artikeltje 5 met betekenis en uitleg enzo, en nog 'n paar van die kleine weetjes uit "het wereldje".
Ik had gewoon geluk, ik liet zien dat ik er redelijk wat van af wist, en dat ik erg enthousiast was, en daardoor ben ik toen aangenomen, en dat had dus niks met "connecties" te maken.
-
Dan heb je puur geluk gehad.
Maar ik krijg het niet voor elkaar. Jammer dan...
-
Toen ik begon op de hap was ik net daarvoor 19 geworden dus is 't wel mogelijk hoor
Heb weleens gehoord dat je leeftijd mininaal 23 moet zijn om met o&g te rijden?????
-
Heb weleens gehoord dat je leeftijd mininaal 23 moet zijn om met o&g te rijden?????
Niet weer die discussie. Dat is niet waar!!!
-
Heb weleens gehoord dat je leeftijd mininaal 23 moet zijn om met o&g te rijden?????
lijkt me niet....ik heb collega's die nog 19 moeten worden die als uren met ogs hebben gereden ;)
-
Hier in Nijmegen iig niet... :)
-
Bij de huisartsenpost waar Karim heeft gewerkt zijn we nu ook wijze geworden en hebben de afspraak gemaakt dat nieuwe chauffeurs minimaal 5 jaar rijbewijs moet hebben en ouder moet zijn dan 28 jaar.
-
Het aannemen van chauffeurs die hun rijbewijs al iets langer hebben, is omdat ze dan wat meer rij ervaring hebben.
-
Bij de huisartsenpost waar Karim heeft gewerkt zijn we nu ook wijze geworden en hebben de afspraak gemaakt dat nieuwe chauffeurs minimaal 5 jaar rijbewijs moet hebben en ouder moet zijn dan 28 jaar.
Dat zijn dan idd regelingen binnen een bedrijf....geen wettelijke normen... ;)
-
Het aannemen van chauffeurs die hun rijbewijs al iets langer hebben, is omdat ze dan wat meer rij ervaring hebben.
Dat wil dus niets zeggen over betere rijeigenschappen.
-
Dat wil dus niets zeggen over betere rijeigenschappen.
Nee inderdaad ;D Je moet sommige zien rijden, zit je echt niet veilig bij in de auto.
-
Dat wil dus niets zeggen over betere rijeigenschappen.
Rijstijl/verkeersinzicht is toch bij de collega's die langer een rijbewijs hebben toch gemiddeld een stuk beter....
Blijft natuurlijk zo dat iedereen van zichzelf zegt dat ie een goeie chauffeur is ::) ;)
-
Blijft natuurlijk zo dat iedereen van zichzelf zegt dat ie een goeie chauffeur is ::) ;)
Is wel goed voor je motivatie, tenminste, dat zei onze rij-instructeur no niet zo lang geleden..... :-X
;)
-
Als taximan in hart en nieren (24 jaar in dienst) vind ik het zeer vreemd :o dat HAP chauffeur onder de taxiCAO valt.
Deze CAO heeft niets te maken met het werk van HAP chauffeurs, hetzij dat de chauffeur als taxichauffeur werkt en door zijn bedrijf wordt "uitgeleend". Ik zie weleens HAP wagens met blauwe kentekenplaten maar bij ons in Brabant is de HAP wagen een "normale" GGD personenwagen. Deze HAP chauffeurs krijgen, bij mijn weten, niet betaald als taxichauffeur maar volgens de Zorg CAO.
Het klopt wel dat de onregelmatigheids toeslag voor nachtwerk in de taxi CAO staat omschreven als:
uren gelegen tussen 22.00 - 06.00 uur te betalen met 1.00 euro per uur. :-\ :-\
voor de mensen met echte interesse: taxi cao kan worden besteld bij: www.knv.nl
groeten uit Brabant (na carnaval) :) ;D :)
-
Gelukkig is onze onregelmatigheids toeslag wel iets meer dan die ene euro.
-
Inderdaad
Ik ben kort gelesen aangenomen als chauffeur in Waalwijk (huisartsenpost) en dan van je onder de cao huisartsenzorg en krijg je de Ort (onregelmatigheid) wel uitbetaald.
Is toch ongeveer een derde van je loon
gr martien
-
Ik wens je veel succes en laat even weten of het wat geworden is.
-
In reactie op degene die vroeg of hij op de HAP kon gaan rijden zodra hij zijn rijbewijs heeft:
Het hangt er even vanaf of het onder taxi-licentie gebeurt (wat op de meeste plaatsen zo is). Om dan te mogen rijden moet je een 'chauffeurspas' aanvragen. De eisen om die te krijgen zijn: een verklaring van goed gedrag, een gezondheidsverklaring EN dat je minimaal vier jaar in het bezit van een rijbewijs bent. En dat laatste zal dan net jouw probleem worden. Overigens baseer ik me even op hoe het in 2000 was. Wellicht dat deze 4 jaars regel inmiddels anders is, want ik zie soms zulke broekies op de reguliere taxi rijden....
-
In reactie op degene die vroeg of hij op de HAP kon gaan rijden zodra hij zijn rijbewijs heeft:
Het hangt er even vanaf of het onder taxi-licentie gebeurt (wat op de meeste plaatsen zo is). Om dan te mogen rijden moet je een 'chauffeurspas' aanvragen. De eisen om die te krijgen zijn: een verklaring van goed gedrag, een gezondheidsverklaring EN dat je minimaal vier jaar in het bezit van een rijbewijs bent. En dat laatste zal dan net jouw probleem worden. Overigens baseer ik me even op hoe het in 2000 was. Wellicht dat deze 4 jaars regel inmiddels anders is, want ik zie soms zulke broekies op de reguliere taxi rijden....
Vanaf 1 januari 2006 heb je ook het CCV-T nodig oftewel het chauffeursdiploma taxi.
-
Ik blijf het de grootste onzin vinden allemaal. Taxipas, taxidiploma.... (en betaling volgens de taxicao ;)).
Zo'n taxidiploma heeft gewoon helemaal niets met het werk van hapchauffeur te maken :-X :-X >:(
Weet iemand eigenlijk al wanneer de CAO door alle partijen zal zijn goedgekeurd??
-
Ik blijf het de grootste onzin vinden allemaal. Taxipas, taxidiploma.... (en betaling volgens de taxicao ;)).
Zo'n taxidiploma heeft gewoon helemaal niets met het werk van hapchauffeur te maken :-X :-X >:(
Weet iemand eigenlijk al wanneer de CAO door alle partijen zal zijn goedgekeurd??
Alsnog principe-akkoord cao Taxi
Bijna 6 procent gaan de lonen er in de taxisector - gefaseerd - op vooruit. Dat is het resultaat van nieuwe onderhandelingen tussen KNV en CNV Taxi.
De cao krijgt een looptijd van 30 maanden en gaat gelden van 1 januari
2005 tot 1 april 2007. Onderdeel van het pakket is een eenmalige uitkering van 125 euro op 1 oktober 2006. Onderhandelaar Peter de Ridder schreef er een nieuwsbrief over.
De vakgroep Taxi buigt zich op 2 september over het bereikte principe-akkoord om vast te stellen of het ook een definitief akkoord kan worden. Dat akkoord ziet er - in een notedop - ongeveer zo uit.
Gr Theo.Daling ( taxichauffeur)
-
Alsnog principe-akkoord cao Taxi
Bijna 6 procent gaan de lonen er in de taxisector - gefaseerd - op vooruit. Dat is het resultaat van nieuwe onderhandelingen tussen KNV en CNV Taxi.
De cao krijgt een looptijd van 30 maanden en gaat gelden van 1 januari
2005 tot 1 april 2007. Onderdeel van het pakket is een eenmalige uitkering van 125 euro op 1 oktober 2006. Onderhandelaar Peter de Ridder schreef er een nieuwsbrief over.
De vakgroep Taxi buigt zich op 2 september over het bereikte principe-akkoord om vast te stellen of het ook een definitief akkoord kan worden. Dat akkoord ziet er - in een notedop - ongeveer zo uit.
Gr Theo.Daling ( taxichauffeur)
Is op 29-8-2005 met de werkgevers afgesloten was ik vergen er bij te zetten
Gr theo
-
Dit is allemaal eigenlijk al "oud nieuws".
Ik zou graag willen weten wanneer dit principe akkoord om wordt gezet in een definitieve CAO??????
Overigens staat er in het berichtje:
Alsnog principe-akkoord cao Taxi
Bijna 6 procent gaan de lonen er in de taxisector - gefaseerd - op vooruit. Dat is het resultaat van nieuwe onderhandelingen tussen KNV en CNV Taxi.
Nu ben ik geen FNV fan, maar zij zijn toch echt net zo goed betrokken geweest bij de onderhandelingen ;)
-
Vandaag gepubliceerd:
KNV Taxi heeft ons bericht dat zij akkoord zijn met de CAO Taxi 2005-2007. Dat betekent dat de leden van KNV Taxi in elk geval gehouden zijn om de bepalingen van de CAO en ook de bepalingen uit het principe-akkoord na te komen. FNV Bondgenoten en CNV Bedrijvenbond waren al eerder akkoord.
De volgende stap in dit traject is dat CAO-partijen aan de overheid vragen om de bepalingen uit de CAO 2005-2007 algemeen verbindend te verklaren. Naar verwachting zal die verklaring in elk geval dit jaar tot stand komen.
Dit bericht is vandaag gepubliceerd, we gaan de goede kant op! Nog even geduld met zijn allen dus. ;D
nog even de belangrijkste punten uit de CAO:
De lonen worden als volgt verhoogd
1,25% per 1 september 2005
2,25% per 1 januari 2006
0,75% per 1 januari 2007
Per 1 oktober 2006 ontvangt elke werknemer een eenmalige uitkering van 125,- bruto parttimers maken aanspraak op een uitkering naar rato van de omvang van hun dienstverband.
Per januari 2006 wordt een nieuw loongebouw voor het rijdend personeel ingevoerd volgend op het invoeren van het wettelijk verplicht taxi examen.
Loon bij ziekte .
De genoten onregelmatigheidstoeslag van de laatste 13 weken wordt meegenomen als loon bij ziekte
Kostenvergoeding verlenging chauffeurspas vanaf januari 2005 zal de aanvraagkosten voor verlenging chf.pas vergoeden aan werknemer,ook geneeskundige verklaring en nieuwe afspraak is dat de werkgever ook verklaring omtrent gedrag vergoeden aan werknemer
EHBO toeslag per januari ontvangt de werknemer een toeslag van 10,- per maand, indien de werknemer door de werkgever wordt verplicht om een ehbo diploma te halen.
Hap toeslag per 1 juli 2005 komt er een speciale HAP toeslag van 1,- per uur gedurende de periode dat de werknemer wordt ingezet binnen dit vervoer.
-
In reactie op degene die vroeg of hij op de HAP kon gaan rijden zodra hij zijn rijbewijs heeft:
Het hangt er even vanaf of het onder taxi-licentie gebeurt (wat op de meeste plaatsen zo is). Om dan te mogen rijden moet je een 'chauffeurspas' aanvragen. De eisen om die te krijgen zijn: een verklaring van goed gedrag, een gezondheidsverklaring EN dat je minimaal vier jaar in het bezit van een rijbewijs bent. En dat laatste zal dan net jouw probleem worden. Overigens baseer ik me even op hoe het in 2000 was. Wellicht dat deze 4 jaars regel inmiddels anders is, want ik zie soms zulke broekies op de reguliere taxi rijden....
Volgens mij geldt die regel van 4 jr niet meer. Ik ben taxi-chauffeur (als bijbaantje) van mijn 19e en heb vorig jaar ook mijn chauffeursdiploma gehaald. Dus als je de chauffeurspas wil halen kan dat wel als je 18 of 19 bent maar je moet er wel rekening mee houden dat je ook het diploma moet halen...