Hulpverleningsforum
Multidisciplinair / Veiligheidsregio / Hulpverlening algemeen => Hulpverlening Algemeen => Topic gestart door: Jerommeke op 24 maart 2005, 14:17:47
-
In navolging op sommige vragen over richtlijnen vraag ik me af of er wel aan word gehouden dus stem hier hoeveel je te hard rijd op weg na een melding of met patient achterin naar het ziekenhuis? en evt maximale snelheid
-
Ik rijd wel eens in het rode kruisvoertuig en houdt me daarbij redelijk aan de snelheid. Vandaar dat ik 20 km te hard heb gestemd. ;D
-
Als je uitgaat dat je 20 km/uur meer mag rijden, heb ik daar wel eens 30 km boven gezeten.... 8) ;)
-
Tja ik heb harder ingevuld.
Ik zal uitleggen waarom, en of ik er trots op ben is een heel ander verhaal.
Op de snelweg met 140 km/h
Zijn er wegwerkzaamheden waar een bord 70 stond, ter hoogte van he bord 70 zat ik nog boven de 120 km/h
dus dat is meer als 50 te hard. De werkzaamheden waren al geklaard, alleen het bord stond er nog.
En wat ook een leuke is, binnen de bebouwdekom max 70, geflitst en na correctie 72. toch weer 30 eurootjes.
-
Tja ik heb harder ingevuld.
Ik zal uitleggen waarom, en of ik er trots op ben is een heel ander verhaal.
Op de snelweg met 140 km/h
Zijn er wegwerkzaamheden waar een bord 70 stond, ter hoogte van he bord 70 zat ik nog boven de 120 km/h
dus dat is meer als 50 te hard. De werkzaamheden waren al geklaard, alleen het bord stond er nog.
En wat ook een leuke is, binnen de bebouwdekom max 70, geflitst en na correctie 72. toch weer 30 eurootjes.
Dat is hiero altijd de "sport" om geflitst te worden, maar dan wel even de snelheid laten zakken naar + 20 km/uur..... ;D
-
200+ ::) maar in Duitsland mag dat ;)
-
200+ ::) maar in Duitsland mag dat ;)
Het is maar druk met dienstvoertuigen op weg naar de wintersport......
;) ;) ;) ;)
Na een avond/nachtdienst op een geheel verlaten snelweg: 50+ (ff kijken hoe hard hij kon gaan.... ;))
Voor de rest mogen wij niet met toeters en bellen rijden (1/2 uur opkomst tijd :D)
-
Het is maar druk met dienstvoertuigen op weg naar de wintersport......
;) ;) ;) ;)
Na een avond/nachtdienst op een geheel verlaten snelweg: 50+ (ff kijken hoe hard hij kon gaan.... ;))
Voor de rest mogen wij niet met toeters en bellen rijden (1/2 uur opkomst tijd :D)
2e afrit weer draaien helaas :P...en inderdaad ff kijken waar het ophoudt....
-
50+ gestemd, soms is die snelheid nodig om de snelheid van andere verkeersdeelnemers vast te stellen.
(laten we het dan maar niet hebben over hoeveel 50+)
-
ehm op www.brandweernunspeet.nl.nu staat een filmpje van 25 maart ongeval beknelling, daar gaat het ook aardig hard moet ik zeggen
-
soow inderdaad zeg :o
-
ehm op www.brandweernunspeet.nl.nu staat een filmpje van 25 maart ongeval beknelling, daar gaat het ook aardig hard moet ik zeggen
valt wel mee hoor,het lijkt zo hard te gaan omdat het vrachtwagens zijn
-
ja dat weet ik, maar dan nog ;D ziet er wel mooi uit
-
ja dat weet ik, maar dan nog ;D ziet er wel mooi uit
dat ben ik helemaal met je eens ;D
-
Heb nog wel eens 30+ gereden in de bebouwde kom MET motorpolitiebegeleiding.
1 motoragent en politieauto ervoor, dan ik (zei de gek. ;D) met haakarmvoertuig, dan nog een motoragent erachter. Alles met toeters en bellen, dwars door Zaamslag. Dat is pas kicken........dat vergeet ik nooit meer..... ;D ;D ;D
En als je dacht dat ik alleen genoot, dan had je het gezicht van die motoragent eens moeten zien toe we ter plaatse waren en hij zijn helm afzette.....Dat sprak boekdelen.... ;D ;D MACHTIG!
-
moet je ze hier eens zien rijden met haakarm, ze kennen allemaal niet schakelen, ze gaan niet harder als 30 :P
haha lijkt me inderdaad machtig om eens onder begeleiding te rijden
-
Heb hier ook al eens een politievoertuig met een noodvaart langs zien scheuren, dat ging echt snel. Was wel midden in de nacht dus de weg was zo goed als leeg, maar t ging toch met een vaartje van 160/170 op een 80 km. weg :)
Maar over het algemeen rijden ze hier toch redelijk netjes, soms vraag ik me zelfs af waarom die toeters en bellen aanstaan.. aangezien dat ze dan net zo hard rijden als de rest van het verkeer ::) ;D
-
Heb nog wel eens 30+ gereden in de bebouwde kom MET motorpolitiebegeleiding.
1 motoragent en politieauto ervoor, dan ik (zei de gek. ;D) met haakarmvoertuig, dan nog een motoragent erachter. Alles met toeters en bellen, dwars door Zaamslag. Dat is pas kicken........dat vergeet ik nooit meer..... ;D ;D ;D
En als je dacht dat ik alleen genoot, dan had je het gezicht van die motoragent eens moeten zien toe we ter plaatse waren en hij zijn helm afzette.....Dat sprak boekdelen.... ;D ;D MACHTIG!
ik ken ut gevoel..hoewel het na 2 weken toch begint te vervelen die herrie op 't dak...dus dan weer 6 weken "normale" dienst om bij te komen :P
-
Meer als 50 km/h te hard
Diep in de nacht, lang stuk 4-baans snelweg, max. = 100 km/h maar snelheden van 150-160 km/h zijn niet speciaal dan.
-
Tja ik heb harder ingevuld.
Ik zal uitleggen waarom, en of ik er trots op ben is een heel ander verhaal.
Op de snelweg met 140 km/h
Zijn er wegwerkzaamheden waar een bord 70 stond, ter hoogte van he bord 70 zat ik nog boven de 120 km/h
dus dat is meer als 50 te hard. De werkzaamheden waren al geklaard, alleen het bord stond er nog.
En wat ook een leuke is, binnen de bebouwdekom max 70, geflitst en na correctie 72. toch weer 30 eurootjes.
Dar red jij niet met 30 euries, je rijd 22km te hard dus zit je al in het duurdere tarief ;D ;D
-
2e afrit weer draaien helaas :P...en inderdaad ff kijken waar het ophoudt....
Of werk jij in de regio Zuid-Holland-Zuid waar ze met dienst voertuigen naar amsterdam en den haag toe rijden??? >:( >:( >:(
-
1 x met een surveillance auto op Schiphol vééééél te hard gereden.
Met een collega op weg naar ziekenpost. Zou daar eerder zijn dan ambu op de post van die jongen.
Reed ongeveer 160 waar 50 is toegestaan.
(maar wel met medeweten en toestemming van KMAR)
Arjan
-
Toen mijn vader in de ambu lag gingen ze 140 op een 50 km weg (oosteinderweg voor de bekende)
-
Of werk jij in de regio Zuid-Holland-Zuid waar ze met dienst voertuigen naar amsterdam en den haag toe rijden??? >:( >:( >:(
Negatief over
-
Ik heb gisteren een filmpje gemaakt van een VOA voertuig (verkeersonderzoek) die met zwaailichten aan met een noodgang door groen reed, rechts inhalend etc. Zodra hij de stoplichten voorbij was gingen de lampen weer uit. Tja, zo krijg je wel praatjes over misbruik maken van je signalen...
Hij was trouwens op weg naar het ongeval bij Kerkwerve: http://www.hvzeeland.nl/actueel/nieuws/2005/maart/28/28_1.html
Christian
-
Ik heb gisteren een filmpje gemaakt van een VOA voertuig (verkeersonderzoek) die met zwaailichten aan met een noodgang door groen reed, rechts inhalend etc. Zodra hij de stoplichten voorbij was gingen de lampen weer uit. Tja, zo krijg je wel praatjes over misbruik maken van je signalen...
Hij was trouwens op weg naar het ongeval bij Kerkwerve: http://www.hvzeeland.nl/actueel/nieuws/2005/maart/28/28_1.html
Christian
En komt dat filmpje nog online ook, dat zou helemaal mooi zijn :P
-
ik zie het hier ook weleens gebeuren, voor de kruising zwaailichten aan, door rood en weer de lampen uit ???
-
Prio 2 met waar nodig toestemming om gebruik te maken van OGS. Hoor het zooooooo vaak ;) ::)
-
ja maar dat moeten ze wel de toeters uit gooien want alleen dan hebben ze toestemming ;)
-
Hoor dat ook weleens inderdaad. Kijk, wij weten dat wat er aan de hand is, maar voor de overige weggebruikers is het wel behoorlijk lullig. Alleen bij stoplichten even de boel aanzetten, en daarna de boel weer uit. Dan krijgen andere weggebruikers toch gauw het gevoel dat er misbruikt wordt gemaakt van de signalen :-\
-
Ja dat klopt inderdaad ik heb het vele van me klasgenoten al uitgelegd want in den haag komt het nogal eens voor dat ze busbanen pakken etc. etc.
gr. Ricardo
-
Nee, dat filmpje komt niet online, maar je mag het wel hebben, mail maar.
Grappig was dat een collega van die man zonder signalen reed en gewoon overal moest wachten.
En FP924, als een surveillancewagen dat nou doet op weg naar een melding, maar dit was een auto voor verkeersongevallenanalyse (VOA). Maar hoe het ook zei, ik heb een leuk filmpje! ;D
Christian
-
Nee, dat filmpje komt niet online, maar je mag het wel hebben, mail maar.
Grappig was dat een collega van die man zonder signalen reed en gewoon overal moest wachten.
En FP924, als een surveillancewagen dat nou doet op weg naar een melding, maar dit was een auto voor verkeersongevallenanalyse (VOA). Maar hoe het ook zei, ik heb een leuk filmpje! ;D
Christian
Voa rijdt vaak met ogs....ivm het oa door de brandweer/ambu "vernietigen" van sporen, en het zo snel mogelijk weer vrijgeven van een wegvak....ook de ongevalsoorzaak/toedracht kan volgens mij wel interessant zijn ivm energetisch letsel ::)
-
Oké, dan zullen we het daar maar bij houden. Alleen een aanrijtijd van meer dan 30 minuten lijkt het wat onzinnig, ambu en brw blijven denk ik niet wachten tot VOA ter plaatse is! Maar ik begrijp wel wat je bedoeld, alleen stond het wat raar. ;)
Christian
-
Ambulance doet dit ook nogal eens het wordt ''geleidend vervoer'' ze doen de lampen/sirene aan in de stad en op de snelweg uit.
-
Christian,
je hebt me mailadres, doe mij dat filmpje maar.
Arjan
-
tijdens een A melding vergeet ik het altijd om op mijn kilometerteller te kijken..... :D