Hulpverleningsforum

Overige hulpdiensten => Rijkswaterstaat/wegbeheerders en berging => Topic gestart door: FlyingDutchman op 30 januari 2013, 17:17:12

Titel: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: FlyingDutchman op 30 januari 2013, 17:17:12
Er zijn ook andere landen dan Nederland waar aan (Traffic) Incident Management wordt gedaan. Het is misschien leerrijk om te kijken wat er in de diverse andere landen op dit gebied gedaan wordt, misschien beter, misschien slechter, vandaar dit topic.

Laat ik eens beginnen met de VS. Daar is op het ogenblik vermoedelijk dit handboek over IM in algemenere zin actueel: http://ops.fhwa.dot.gov/eto_tim_pse/publications/timhandbook/tim_handbook.pdf (http://ops.fhwa.dot.gov/eto_tim_pse/publications/timhandbook/tim_handbook.pdf)
Naast algemene strategische en organisatorische aspecten worden concrete beveiligingsmaatregelen bij incidenten kort aangestipt, maar er zijn wat afwijkingen van wat wij kennen. Wat op bijv. de foto op pagina 68 opvalt is dat, in tegenstelling tot de regeling in Nederland (dus niet nadoen!  >:( 998765), (1) fend-off ook gebruikt wordt bij tweezijdig aanrijdgevaar, (2) de bufferzone wat korter lijkt en door een politiewagen met agent gebruikt wordt (als "ondersteunende verkeersmaatregel") (3) de wielen niet naar de verkeersluwe zijde zijn gedraaid maar juist andersom - dit wordt in de tekst ervoor ook uitdrukkelijk zo beschreven. Vooral dit laatste aspect vind ik opmerkelijk.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: sylvester1986 op 31 januari 2013, 11:33:19
Voorbeeld dat het dus niet altijd werkt in Amerika.
StL Cop Car.avi (http://www.youtube.com/watch?v=gtFaeC9FEO8#ws)
zzdawg
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: TDMdR op 31 januari 2013, 11:55:08
Het werkt hier dus wel... Een van de redenen van fend-off is dat het buffervoertuig de klap opvangt ipv de mensen ter plaatse. En dat opvangen ging het voertuig hier goed af  :D
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Jim1 op 31 januari 2013, 12:03:49
http://m.youtube.com/watch?v=FrnmYHq0LYs (http://m.youtube.com/watch?v=FrnmYHq0LYs)

Filmpje vanuit USA met wat korte instructies.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: HIT op 31 januari 2013, 12:04:43
Voorbeeld dat het dus niet altijd werkt in Amerika.
StL Cop Car.avi (http://www.youtube.com/watch?v=gtFaeC9FEO8#ws)
zzdawg

Weer een politieagent zoals zovelen die denkt dat ie van staal is. Wanneer gaan mensen nu eens leren dat wanneer een voertuig neer wordt gezet in Fend-Off dat je minimaal 150m verderop gaat staan?
Het werkt hier dus wel... Een van de redenen van fend-off is dat het buffervoertuig de klap opvangt ipv de mensen ter plaatse. En dat opvangen ging het voertuig hier goed af  :D

Dat opvangen ja, dat opvallen nee, die balk was van opzij nooit goed zichtbaar. De reden dat je nooit dwarst moet gaan staan maar altijd diagonaal.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: HIT op 31 januari 2013, 12:06:09
http://m.youtube.com/watch?v=FrnmYHq0LYs (http://m.youtube.com/watch?v=FrnmYHq0LYs)

Filmpje vanuit USA met wat korte instructies.
Psst, tip: volgende keer url niet vanuit het mobiel neerzetten.
Overigens wel een mooi filmpje alleen jammer om te zien dat men daar nog hysterischer reageert vanuit de HV als de HV diensten hier.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: HIT op 31 januari 2013, 12:19:22
Wat op bijv. de foto op pagina 68 opvalt is dat, in tegenstelling tot de regeling in Nederland (dus niet nadoen!  >:( 998765), (1) fend-off ook gebruikt wordt bij tweezijdig aanrijdgevaar,

Niet nadoen, nee. Jammergenoeg bijna elke politieauto die ik tegenkom doet dit wel, omdat regel 1 was zet het verkeer stil en neem de situatie in je op. Tevens creeer je hiermee een vrije aanrijdbaan voor overige HV diensten. Dat je daarna je voertuig terug zet om het verkeer minder te hinderen let men niet meer op.

de bufferzone wat korter lijkt en door een politiewagen met agent gebruikt wordt (als "ondersteunende verkeersmaatregel")

De bij ons gebruikte bufferzone is een directe overname uit het IM van USA. Zo ook de gespecialiseerde IM regels voor IM voertuigen. En net als hier in Nederland spelen sommige agenten graag voor verkeerskegel. Ook in de USA is het verboden voor agenten om bij een in buffer staand voertuig te blijven, ook hun moeten die 150m in acht nemen(tenzij plaatsen en verwijderen).

de wielen niet naar de verkeersluwe zijde zijn gedraaid maar juist andersom - dit wordt in de tekst ervoor ook uitdrukkelijk zo beschreven. Vooral dit laatste aspect vind ik opmerkelijk.

Dit laatste heeft meerdere redenen. In de USA zijn naast autowegen en prov. wegen bijna altijd direct voetpaden.
Maar richting het verkeer snap ik om een andere reden ook nog wel. Wanneer een voertuig in Fend-Off staat met de wielen richting de vangrail loop je de kans dat wanneer het aangereden wordt door een grotere massa met grotere snelheid dat het voertuig gaat tollen. Deze beweging houdt hij vol in de richting van het al staande incident waar veel poppetjes te druk zijn met hun werk en dan niet meer snel kunnen reageren op andere gebeurtenissen. Ook wanneer de bestuurder terug loopt naar zijn in FO staande voertuig zal het voertuig bij aanrijding niet richting de bestuurder gaan maar de andere kant op.
Al met al kun je het samenvatten als: "Liever in de richting van een met staal omklede burger dan naar een burger in kleding."
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: enrico1972 op 31 januari 2013, 14:11:58
http://m.youtube.com/watch?v=FrnmYHq0LYs (http://m.youtube.com/watch?v=FrnmYHq0LYs)

Filmpje vanuit USA met wat korte instructies.

Traffic Incident Management 2012 (http://www.youtube.com/watch?v=FrnmYHq0LYs#ws)
Gepubliceerd op 1 okt 2012 TheIACP (http://www.youtube.com/user/TheIACP?feature=watch)

Manage to Survive: Traffic Incident Management for First Responders

Prepared by the IACP in conjunction with the Federal Highway Administration
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: enrico1972 op 31 januari 2013, 14:31:50
Met veel interesse de video bekeken en ik denk dat er in de USA nog wel aardig wat winst te behalen is.

Wat me opvalt is dat voor zover ik heb kunnen zien ze nergens rijstrooksignalering hebben zoals wij hebben.
Juist door rijstrook signalering kan je naar mijn mening veel beter je incident beveiligen en de snelheid uit het achterop komende
verkeer halen en kan je vervolg ongelukken in de file voorkomen.

De verkeerskegels vind ik ook van een mindere kwaliteit.
Als je bijvoorbeeld kijkt op 06:20 dan worden er 30 cm kegels geplaatst zonder reflectie en ook later in de video zie je voor mijn
gevoel verkeerskegels met veel minder reflectie als bij ons.

De hesjes zien er mooi uit echt Amerikaans maar ik vraag me wel af of onze Nederlandse hesjes niet veel beter zichtbaar zijn vanaf een grotere afstand.

Qua voertuigen valt er volgens mij ook nog flinke winst te behalen in de USA.
Ik zie nu heel veel donkere voertuigen met naar mijn mening minimale reflectie en contourmarkering.

Als je mij zou vragen "Kunnen wij van de USA leren ?" Zeg ik "Ja wij kunnen altijd wat leren".
Als je mij zou vragen "Kan de USA wat van ons leren ?" Zeg ik "Ja dat kunnen zij zeker wel".

Ben eigenlijk wel benieuwd of ze in de USA ook hectometerpaaltjes langs de weg hebben staan net als ons.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: FlyingDutchman op 31 januari 2013, 19:16:01
Ben eigenlijk wel benieuwd of ze in de USA ook hectometerpaaltjes langs de weg hebben staan net als ons.

Niet overal, maar er is wel een bord voor, zie fig. 2H-3 op pagina 335 van http://mutcd.fhwa.dot.gov/pdfs/2009r1r2/mutcd2009r1r2edition.pdf. (http://mutcd.fhwa.dot.gov/pdfs/2009r1r2/mutcd2009r1r2edition.pdf) Plaatsing ervan schijnt niet verplicht te zijn.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: enrico1972 op 31 januari 2013, 19:19:19
Ben heel benieuwd FD maar voorlopig krijg ik een foutmelding als ik op je link klik.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: enrico1972 op 31 januari 2013, 19:24:01
Probleem met je link achterhaald er stond een . aan het eind van je link.

Zie trouwens dat het Figuur 2H-3 is op Blz 295.
http://mutcd.fhwa.dot.gov/pdfs/2009r1r2/mutcd2009r1r2edition.pdf (http://mutcd.fhwa.dot.gov/pdfs/2009r1r2/mutcd2009r1r2edition.pdf)

Ziet er wel vreemd uit alles boven elkaar geplaatst.
Ook wel vreemd dat het niet verplicht is.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Groenemotormuis op 31 januari 2013, 19:28:50
De zogenaamde Mile Markers, een leuk gezicht om dat in het echt te zien. Dat het zo boven elkaar staat heeft denk ik te maken met het feit dat ze worden opgehangen aan verlichtings- of telefoonmasten. En met de afstanden die je in amerika hebt kan je dan wel erg grote borden krijgen waar (vracht)auto's op de rechterstrook tegen aan kunnen rijden.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: FlyingDutchman op 31 januari 2013, 20:34:00
Probleem met je link achterhaald er stond een . aan het eind van je link.

Zie trouwens dat het Figuur 2H-3 is op Blz 295.
http://mutcd.fhwa.dot.gov/pdfs/2009r1r2/mutcd2009r1r2edition.pdf (http://mutcd.fhwa.dot.gov/pdfs/2009r1r2/mutcd2009r1r2edition.pdf)
...

Oeps, sorry, bedankt  e050. Was overigens pagina 335 van het PDF-document (295 van het document zelf, waarin de index geen paginanummers heeft). Maar je hebt het gevonden.

Je ziet vaker de mile markers dan die met een getal achter de komma elke 1/10 mijl (deze laatste in FL nog niet gezien iig).
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: enrico1972 op 1 februari 2013, 02:01:09
1 ding weet ik zeker als je als Nederlands bedrijf daar de mogelijkheid krijgt om portalen boven de weg te gaan plaatsen met matrixborden dan heb je genoeg werk.
Net even een snelweg bekeken waarvan ik denk dat het de naar NL begrippen de A80 zou heten die van San Fransisco loopt tot aan net boven New York dan is die rijksweg 4671 km lang.
Weet niet of dat de langste rijksweg is die er is maar het is 21,6 keer de afstand van Amsterdam naar de Belgische grens over de Nl'se A2 die ik al lang vind met 216 km enkelereis.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: FlyingDutchman op 1 februari 2013, 08:24:22
1 ding weet ik zeker als je als Nederlands bedrijf daar de mogelijkheid krijgt om portalen boven de weg te gaan plaatsen met matrixborden dan heb je genoeg werk.
Net even een snelweg bekeken waarvan ik denk dat het de naar NL begrippen de A80 zou heten die van San Fransisco loopt tot aan net boven New York dan is die rijksweg 4671 km lang.
[...]
[om even offtopic door te gaan]
Tja, leuke opdracht  :D
Maar onbetaalbaar, en vooral in de uitgestrekte gebieden buiten de grotere agglomeraties misschien niet zo nuttig. Kan me zoiets in de agglomeraties nog wel voorstellen. De VS heeft echter qua infrastructuur al te kampen met grootschalig structureel achterstallig onderhoud; een groot percentage (ik meen 20-30%? kan het niet meer zo snel vinden) aan bruggen en andere kunstwerken moet dringend hersteld worden (betonrot), maar er is geen geld voor, en zo wacht men vaak tot de boel net niet instort. Vwb het wegdek - rij maar eens van LA naar San Diego - ik was in de zomer van 2009 blij dat ik met een volledig verzekerde huurwagen reed en niet de mijne!
[back somewhat on topic]
Vraagje - wordt mobiele rijstrooksignalering in NL ihkv IM ingezet? (Ik kom niet zo vaak in gebieden zonder vaste signalering  e050).
Misschien ook een inzetgebied - maar dan heb je, zeker in de VS, aan een eenheid voor 3 rijstroken niet altijd genoeg  ;D
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: HIT op 1 februari 2013, 14:58:18
Wat me opvalt is dat voor zover ik heb kunnen zien ze nergens rijstrooksignalering hebben zoals wij hebben.
Juist door rijstrook signalering kan je naar mijn mening veel beter je incident beveiligen en de snelheid uit het achterop komende
verkeer halen en kan je vervolg ongelukken in de file voorkomen.

In de USA is veel hoogte vervoer en is in eerste instantie de wegbeheerder het punt van aanspreken als er iemand tegen straat meubilair op rijdt. Verder is het land te uitgestrekt om overal rijstrook signalering aan te leggen. Wel is er veel hetzelfde als in GB, er staan matrixborden in de middenberm en buitenberm.
Voorkomen van filevorming door RSS is niet helemaal juist, in veel gevallen zorgt het juist voor file daar zijn al veel onderzoeken naar gedaan. De plaatsen waar RSS wel werkt zijn ook de plaatsen waar intensief wordt gecontroleerd op de naleving ervan, zonder rijdt de één harder en de ander te langzaam waardoor je juist die file alleen maar creëert.

De verkeerskegels vind ik ook van een mindere kwaliteit.
Als je bijvoorbeeld kijkt op 06:20 dan worden er 30 cm kegels geplaatst zonder reflectie en ook later in de video zie je voor mijn
gevoel verkeerskegels met veel minder reflectie als bij ons.

Deze gebruiken we hier in NL ook nog steeds, maar ze heten hier zgn "dagkegels", kijk maar eens bij belijners. Ze zijn flexibeler en lichter om mee te nemen.
Een volle bus met verkeerskegels is ook altijd te zwaar(wordt in mijn ogen ook te weinig op gecontroleerd) met deze kegels niet.
Wat betreft reflectie, ja dat heb je in een land waar met rechtszaken iemand rijk kan worden. Er is een rechtszaak geweest waarbij iemand claimde verblindt te zijn door terugkaatsend licht van klasse 3 reflectie, dit heeft de staat Florida toen veel geld gekost omdat de rechter er in mee ging.

De hesjes zien er mooi uit echt Amerikaans maar ik vraag me wel af of onze Nederlandse hesjes niet veel beter zichtbaar zijn vanaf een grotere afstand.
Ik ben al blij dat ze hesjes dragen want deze zijn niet verplicht. Een reflecterend kruis over het lichaam is de minimale verplichting, en dan nog niet eens van de overheid uit maar van het verzekeringswereldje uit.
Onze hesjes zijn kwalitatief beter maar ook qua zichtbaarheid, Nederland eist een minimale zichtbaarheid en onopvallendheid.

Qua voertuigen valt er volgens mij ook nog flinke winst te behalen in de USA.
Ik zie nu heel veel donkere voertuigen met naar mijn mening minimale reflectie en contourmarkering.
Klopt, echter ook in Nederland is er geen eis qua uitvoering van een voertuig. Dit houdt dus ook in dat er asfaltbedrijven zijn die met zwarte voertuigen rijden. Maar ook dat de KMar met blauwe voertuigen en 1 pit op dak rijdt. Wat dat betreft is de nieuwe eis voor contourmarkering ook een goede stap.

Vraagje - wordt mobiele rijstrooksignalering in NL ihkv IM ingezet? (Ik kom niet zo vaak in gebieden zonder vaste signalering  e050).

Dat ligt aan de tijdsduur van het incident en de plaats. Bij langere tijd afgesloten wegen kan een MRS worden ingezet, echter wordt er meer gewerkt met een aagepast CROW96afig35a/b waarbij de rijdende afzetting komt te vervallen en indien mogelijk ook de borden in de middenberm worden herhaald.

Misschien ook een inzetgebied - maar dan heb je, zeker in de VS, aan een eenheid voor 3 rijstroken niet altijd genoeg  ;D

Geloof het of niet, ook de MRS is niet een Nederlandse vinding net als de TMA niet. Beiden komen uit de reclame wereld van de USA. Deze waren als eerste bedoeld om kermissen te promoten.
Er zijn overigens al MRS systemen die dubbelzijdig kunnen worden ingezet, dus op plaatsen met een vl of berm aan de middenzijde kun je nog meer rijstroken overbruggen.
De reden dat in NL er max 3 rijstroken kunnen worden gedaan is de eis van RSS bij meer dan 3 rijstroken.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Berger op 2 februari 2013, 20:50:38
Ik verbaas me ook altijd weer over de onveilige manier van werken die ze hebben, het is een groot land,maar als je ziet hoeveel begers bijvoorbeeld jaarlijks omkomen tijdens het werk, we zouden hier direct de noodtoestand uitroepen.
Even bandje wisselen staande op de middenberm,vluchtstrook,noem maar op, maar ook ijdens bergingen zijn de afzettingen nihil.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Live op 10 november 2013, 22:34:22
ongeval op de snelweg in België (vanuit de bus) (http://www.youtube.com/watch?v=lvT6zEKO41g#ws)
ongeval op de snelweg in België (vanuit de bus)
mark swager
Gepubliceerd op 10 nov 2013
Citaat
een ongeval op de snelweg in België,
gefilmd vanuit de bus op weg naar Ieper
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Berger op 10 november 2013, 22:38:39
Tja, misschien best een idee om al dat geweld wat verder uit elkaar te zetten, maar zichtbaar is het wel.....
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: HIT op 10 november 2013, 23:13:10
Misschien, maar waar ligt nu de aandacht?  Bij al die knipperende lichtjes of het veilig passeren van het incident?  ???
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: André Welten op 26 december 2014, 10:40:00
Ik had die Volvo van de FedPol zeker 100 meter naar achteren gezet,op deze manier schermt hij die verdringingspijl op het brandeeervoertuig (gedeeltelijk) af.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Vigilant op 26 december 2014, 20:27:04
Wielen takeldienst signa staan trouwens wel gedraaid naar pechstrook toe.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: sylvester1986 op 27 december 2014, 00:35:53
Citaat van: André Welten link=msg=1317184 date=1419586800
Ik had die Volvo van de FedPol zeker 100 meter naar achteren gezet,op deze manier schermt hij die verdringingspijl op het brandeeervoertuig (gedeeltelijk) af.
Over welke foto/video heb je het eigenlijk?
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Luke_BNV op 27 december 2014, 01:09:05
Citaat van: Sylvester link=msg=1317280 date=1419636953
Over welke foto/video heb je het eigenlijk?


Het gaat om de video onderaan de vorige pagina.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: sylvester1986 op 27 december 2014, 06:40:13
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1317281 date=1419638945

Het gaat om de video onderaan de vorige pagina.
Thanks, kon gisteren namelijk de video niet zien. O0
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Asterix 900 op 14 augustus 2015, 23:40:34
Zowel Transport & Mobility Leuven (http://www.tmleuven.be/project/incident/rapport_01.28_incident.pdf) alsook de Katholieke Universiteit Leuven (http://www.kuleuven.be/traffic/dwn/E2004B.pdf) hebben destijds de Belgische situatie geschetst.

Helaas zijn deze rapporten ook alweer meer dan een decennium oud.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: HIT op 14 augustus 2015, 23:55:12
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1367246 date=1439588434
Zowel Transport & Mobility Leuven (http://www.tmleuven.be/project/incident/rapport_01.28_incident.pdf) alsook de Katholieke Universiteit Leuven (http://www.kuleuven.be/traffic/dwn/E2004B.pdf) hebben destijds de Belgische situatie geschetst.

Helaas zijn deze rapporten ook alweer meer dan een decennium oud.
MAW zoals in Nederland is er in eerste instantie uitgegaan van de werkingen in de USA en later aangepast.
Wat ik overigens wel beter vind in België is het gebruik van botsabsorbers op de vluchtstrook en de oprichting van FAST.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Gele wagen op 24 september 2015, 18:26:21
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi59.tinypic.com%2F314cdv7.jpg&hash=8ef7caed96119615d96603cfdfc80468)

De collega's uit Oostenrijk. Traffic Managers van de ASFINAG.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: batoutofhell op 24 september 2015, 20:10:50
Citaat van: Gele wagen link=msg=1375035 date=1443111981
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi59.tinypic.com%2F314cdv7.jpg&hash=8ef7caed96119615d96603cfdfc80468)

De collega's uit Oostenrijk. Traffic Managers van de ASFINAG.

Heeft dit voertuig nog blauw in zijn laadruimte, bij zijn verlichting of op het bord op het dak? Zoals hij nu staat, valt de zwaailicht op het dak volgens mij net weg achter de openstaande klep.  e050
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Gele wagen op 24 september 2015, 20:46:02
Citaat van: batoutofhell link=msg=1375074 date=1443118250
Heeft dit voertuig nog blauw in zijn laadruimte, bij zijn verlichting of op het bord op het dak? Zoals hij nu staat, valt de zwaailicht op het dak volgens mij net weg achter de openstaande klep.  e050

Nee, de led flitslampen en de led lichtbalk zijn de enige signalering.Ze zijn echter wel dual color. In het bord op het dak kunnen ze tekst of een aantal voorgeprogrameerde symbolen tonen. De achterdeur zal even open hebben gestaan om wat te pakken.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: FlyingDutchman op 24 september 2015, 20:58:27
Foto achterkant soortgelijk voertuig:

(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimgl.krone.at%2FBilder%2F2014%2F10%2F13%2FAerger_ueber_Rechnung_fuer_Asfinag-Traffic-Manager-Krone-Ombudsfrau-Story-422984_630x356px_1_lKXcWlt8Vqbfk.jpg&hash=d7cdebc39c45a17d0afad4bdb47dc639)
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: batoutofhell op 24 september 2015, 20:59:27
OK. maar het zou zomaar gekund hebben dat ze iets achterin als signalering hebben staan. Al heb ik het eerlijk gezegd nog nooit gezien. Kwestie van een foto nemen op een 'verkeerd' tijdstip. (Acherkant openstaand). lol
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Gele wagen op 24 september 2015, 21:02:07
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi57.tinypic.com%2F339hheb.jpg&hash=d89ba982ca275f233f2475ef4c3b6e82)

(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi59.tinypic.com%2F2eeiy6a.jpg&hash=7c4196e48aaff81cc7a5c832eed127b7)


(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi57.tinypic.com%2F21cat5d.jpg&hash=06ce1f97d9aafd1c49e6a8279f9df371)


Mooi verschil met bij ons in Nederland deze collega's zitten met 2 personen op het voertuig.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: FlyingDutchman op 24 september 2015, 21:04:35
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.asfinag.at%2Fdocuments%2F10180%2F53403%2F700x500_ASFINAG-Traffic-Manager-3_Copyright-ASFINAG.jpg%2Fbec7487d-389f-4379-a5d3-8cee64bdcb9e%3Ft%3D1366010513247&hash=b46a91109285ed477f3d315f3a8cdac4)

Gek, er is blauw achterop zowel op het imperial als in de achterruit maar soms zijn de eerste afgedekt?
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: batoutofhell op 24 september 2015, 21:07:18
Mooie foto's! Zeer duidelijk ook wat ze willen dat je doet. Valt me wel op dat ze engelse teksten gebruiken en dat in een duitstalig land!  0098
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: Gele wagen op 24 september 2015, 21:08:26
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1375090 date=1443121107
Foto achterkant soortgelijk voertuig:

(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimgl.krone.at%2FBilder%2F2014%2F10%2F13%2FAerger_ueber_Rechnung_fuer_Asfinag-Traffic-Manager-Krone-Ombudsfrau-Story-422984_630x356px_1_lKXcWlt8Vqbfk.jpg&hash=d7cdebc39c45a17d0afad4bdb47dc639)

Hier zitten echter wel flitser in de laadruimte. Mischien een nieuwer model. In Oostenrijk zijn ze ook pas sinds 2013 met een pilot begonnen op de wegen rond Wenen. Op de overige wegen gebeurd dit alles nog door een voertuig van de werkploegen. De traffic managers zijn echt specifiek voor IM zoals de WIS bij ons.
Titel: Re: Incident Management buiten Nederland
Bericht door: FlyingDutchman op 24 september 2015, 21:23:38
Overigens: de door mij boven gelinkte foto's zijn respectievelijk (c) Krone-Zeitung en Asfinag (excuses voor het niet meteen vermelden).