1400453 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Barendrecht) (Blusploeg) | |
1400452 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Barendrecht) (Blusploeg) | |
1400454 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Barendrecht) (Commando) | |
1400441 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam Mijnsherenlaan) (Kazernealarm) | |
1400349 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (BO 90.1 Infocode) |
1405370 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Staflid van Dienst) | |
1403010 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Infocode Rotterdam-Rijnmond) |
1403319 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Kazernealarm) | |
1403244 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403242 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403249 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403251 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403246 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403239 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403256 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403258 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403247 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403240 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403255 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403259 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403261 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403257 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1404755 | BRW Zuid-Holland Zuid (Oud Beijerland) (Persoonlijke code) | |
1404773 | BRW Zuid-Holland Zuid (Oud Beijerland) (Persoonlijke code) | |
1405356 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Bemanning SB 121) | |
1405355 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Bemanning SB 121) | |
1405247 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405266 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405298 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405285 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405297 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405280 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405254 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) |
1403319 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Kazernealarm) | |
1403244 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403242 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403249 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403251 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403246 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403239 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403256 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403258 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403247 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403240 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403255 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403259 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403261 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1403257 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heinenoord) (Persoonlijke code) | |
1404755 | BRW Zuid-Holland Zuid (Oud Beijerland) (Persoonlijke code) | |
1404773 | BRW Zuid-Holland Zuid (Oud Beijerland) (Persoonlijke code) | |
1405356 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Bemanning SB 121) | |
1405355 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Bemanning SB 121) | |
1405247 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405266 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405298 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405285 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405297 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405280 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1405254 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Persoonlijke code) | |
1403004 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Monitorcode GEA) |
1403010 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Infocode Rotterdam-Rijnmond) |
1400551 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Hoogvliet) (Kazernealarm) |
1423386 | Ambu 18-186 (Zwijndrecht) |
1420435 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G Oost) |
MB | 1400349 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (BO 90.1 Infocode) |
MB | 1400400 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Rijnmond Zuid) |
MB | 1400874 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VL 90.x) |
1420077 | Ambu 17-177 (Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond / VRR) |
MB | 1405379 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heerjansdam) (Blusploeg) |
MB | 1403094 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Voorlichting) |
MB | 1405369 | BRW Zuid-Holland Zuid (Heerjansdam) (Staflid van Dienst) |
MB | 1403096 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (HOvD Infocode) |
1420059 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 90.2) |
Middelbrand Heinenoordtunnel A29: Worden explosies gemeld, bus 174 richting Numansdorp van Arriva staat in de tunnel volgens de GPShttps://twitter.com/daankempeneers/status/469081028972523520
1420154 | Rapid Responder 17-341 (Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond / BIOS) | |
1420999 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1400456 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Barendrecht) (CP 90.1) |
GRIP 1 | 1400455 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Barendrecht) (VC 90.1) |
GRIP 1 | 1400291 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GRIP 1) |
GRIP 1 | 1400927 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.2 Alarmcode) |
GRIP 1 | 1400693 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (LC 90.1I) |
GRIP 1 | 1400401 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (LP 90.1) |
GRIP 1 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1400853 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OD Havenbedrijf) |
GRIP 1 | 1420435 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G Oost) |
GRIP 1 | 1430020 | Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (PersInfo) |
GRIP 1 | 1430066 | Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persvoorlichting) |
GRIP 1 | 1420210 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (?) |
GRIP 1 | 1400852 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AC Havenbedrijf) |
GRIP 1 | 1400902 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1) |
GRIP 1 | 1420203 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (CvD-G Groepscode) |
GRIP 1 | 1420209 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS Groepscode) |
GRIP 1 | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
GRIP 1 | 1400890 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IM 90.1 Alarmeringscode) |
GRIP 1 | 1400892 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IP 90.1) |
GRIP 1 | 1400984 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Bevolkingszorg Albrandswaard - Barendrecht - Ridderkerk) |
GRIP 1 | 1400926 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SO 90.1 Alarmcode) |
Als gevolg van dit ongeval is de Heinenoordtunnel in beide richtingen afgesloten. Kies een andere route dan de #A29
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FBoKDBkyIIAA3yiq.jpg&hash=5bf02d8a7b7ff038096866444b905fc6)
MB | 1405370 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Staflid van Dienst) |
MB | 1403003 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Lichtkrant GMC) |
MB | 1405387 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Blusploeg A) |
MB | 1405385 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Blusploeg B) |
MB | 1405383 | BRW Zuid-Holland Zuid (Zwijndrecht) (Blusploeg C) |
GRIP 1 | 1420017 | Ambu 17-117 (Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond / VRR) |
GRIP 1 | 1420999 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
Vrachtwagen in brand in Heinenoordtunnelhttp://www.rijnmond.nl/nieuws/21-05-2014/vrachtwagen-brand-heinenoordtunnel (http://www.rijnmond.nl/nieuws/21-05-2014/vrachtwagen-brand-heinenoordtunnel)
In de Heienoordtunnel is woensdagmiddag brand ontstaan. Een vrachtwagen staat in brand in de tunnelbuis richting Rotterdam. Beide tunnelbuizen zijn volledig afgesloten. Meer volgt.
rijnmondveilig.nl @rijnmondveiligMelding van voertuigbrand in de #Heinenoordtunnel. De hele tunnel is afgesloten. Nadere info volgt. is.gd/YgGbxS
1:49pm · 21 May 2014
GRIP 1 | 1403098 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (IM COPI) |
GRIP 1 | 1403095 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (HOvD piket) |
GRIP 1 | 1403079 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Leider CoPI) |
GRIP 1 | 1403003 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Lichtkrant GMC) |
GRIP 1 | 1403049 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (RCvD Infocode) |
GRIP 1 | 1433020 | Politie Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (?) |
GRIP 1 | 1433084 | Politie Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (ARB piket Hoeksewaard) |
GRIP 1 | 1403963 | BRW Zuid-Holland Zuid ('s-Gravendeel) (Bevelvoerder) |
GRIP 1 | 1403891 | BRW Zuid-Holland Zuid ('s-Gravendeel) (Persoonlijke code) |
GRIP 1 | 1403957 | BRW Zuid-Holland Zuid ('s-Gravendeel) (VC 096) |
GRIP 1 | 1403963 | BRW Zuid-Holland Zuid ('s-Gravendeel) (Bevelvoerder) |
GRIP 1 | 1403891 | BRW Zuid-Holland Zuid ('s-Gravendeel) (Persoonlijke code) |
GRIP 1 | 1403957 | BRW Zuid-Holland Zuid ('s-Gravendeel) (VC 096) |
GRIP 1 | 1403004 | BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Monitorcode GEA) |
GRIP 1 | 1420436 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G West) |
GRIP 1 | 1420999 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 1 | 1420435 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G Oost) |
GRIP 1 | 1420999 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
Brandweer ZHZ @BrandweerZHZ#Heinenoord #A29 Hulpdiensten hebben #GRIP1 afgekondigd. Reden: gecoördineerde inzet van hulpdiensten van beide veiligheidsregio's nodig .
1:56pm · 21 May 2014
BrandweerBarendrecht @TS45_1Wij zijn uitgerukt naar de Heinenoord voor bus in brand
1:58pm · 21 May 2014
GRIP 2 | 1400847 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IP 90.1 piket) |
GRIP 2 | 1400493 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Leider COPI/ROT / HO 90.x piket) |
Politiehelikopter @DePolitieheliDe #Police06 vliegt voor @Politie_Rdam, assistentie regio en brandweer #Heinenoord.
GRIP 2 | 1400292 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GRIP 2) |
GRIP 2 | 1400919 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.1 Alarmcode) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 2 | 1400201 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Rijnmond Noord) |
GRIP 2 | 1400200 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Rijnmond Noord) |
GRIP 2 | 1430067 | Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Functionaris BCCB) |
GRIP 2 | 1430020 | Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (PersInfo) |
GRIP 2 | 1430066 | Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persvoorlichting) |
GRIP 2 | 1430068 | Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SGBO) |
GRIP 2 | 1420210 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (?) |
GRIP 2 | 1400903 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.2) |
GRIP 2 | 1420209 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS Groepscode) |
GRIP 2 | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
GRIP 2 | 1400854 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO Havenbedrijf) |
GRIP 2 | 1400891 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (IM 90.2) |
GRIP 2 | 1400976 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (LR 90.1 - leider ROT) |
GRIP 2 | 1400984 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Bevolkingszorg Albrandswaard - Barendrecht - Ridderkerk) |
Brand #Heinenoordtunnel - een ongeval met voertuig en vrachtwagen. Meerdere pers gewond. http://is.gd/YgGbxS (http://is.gd/YgGbxS) pic.twitter.com/rtuIGP3ItW
1420072 | Ambu 17-172 (Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond / VRR) | |
1420999 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
Waarom wordt bij een vliegtuigbrand op Eelde meteen grip gegeven en bij een tunnelbrand niet?
Waarom wordt bij een vliegtuigbrand op Eelde meteen grip gegeven en bij een tunnelbrand niet?Kwestie van procedure. Bij vliegtuigongevallen heeft men een procedure die zegt dat er opgeschaald moet worden naar een bepaald niveau.
Kwestie van procedure. Bij vliegtuigongevallen heeft men een procedure die zegt dat er opgeschaald moet worden naar een bepaald niveau.Volgens mij zijn er meerdere zeer dodelijke tunnelbranden geweest. Bijvoorbeeld achteropkomers die in de auto blijven zitten.
Deze brand is in principe een gewone voertuigbrand of een soort van kelderbrand, niet veel meer dan dat. Er staat wel vaker een vrachtwagen in brand en de risico's zijn klein. In dit geval heb je alleen wel wat verkeersproblemen en mogelijk schade aan tunnel en weg, en de inzet is gewoon een stukje lastiger.
GRIP 2 | 1400402 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Rijnmond Zuid) (MD 40.1) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
De Kiltunnel is ivm. het ongeval tolvrij.
Was een goede verdienste voor ze geweest anders...
Was een goede verdienste voor ze geweest anders...Plus het hele eiland vast.
Kwestie van procedure. Bij vliegtuigongevallen heeft men een procedure die zegt dat er opgeschaald moet worden naar een bepaald niveau.Inzetten bij een tunnelbrand zijn verre van 'day to day business'. Het verleden (bijvoorbeeld mont blanc tunnel) heeft dat helaas bewezen. Heeft er onder meer toe geleid dat in een aantal (alpen) landen specialistische tunnelbrand eenheden zijn opgericht.
Deze brand is in principe een gewone voertuigbrand of een soort van kelderbrand, niet veel meer dan dat. Er staat wel vaker een vrachtwagen in brand en de risico's zijn klein. In dit geval heb je alleen wel wat verkeersproblemen en mogelijk schade aan tunnel en weg, en de inzet is gewoon een stukje lastiger.
BrandweerBarendrecht @TS45_1Wij zijn uitgerukt naar de Heinenoord voor bus in brand
1:58pm · 21 May 2014
BrandweerBarendrecht @TS45_1Bij ongeval is geen bus maar een vrachtwagen betrokken. Inmiddels GRIP2
2:36pm · 21 May 2014
rijnmondveilig.nl @rijnmondveiligVerkeer omgeleid via provinciale wegen. hulpdiensten verzoeken #Heinenoordtunnel te mijden. is.gd/YgGbxS
2:42pm · 21 May 2014
GRIP 2 | 1400348 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Coördinator BOT) |
rijnmondveilig.nl @rijnmondveilig 1 min.Brand #Heinenoordtunnel - De vrachtwagen ligt op z'n kant in de tunnel. Cabine uitgebrand. De lading nog onbekend. http://is.gd/YgGbxS (http://is.gd/YgGbxS)
Inzetten bij een tunnelbrand zijn verre van 'day to day business'. Het verleden (bijvoorbeeld mont blanc tunnel) heeft dat helaas bewezen. Heeft er onder meer toe geleid dat in een aantal (alpen) landen specialistische tunnelbrand eenheden zijn opgericht.Ik zeg niet dat tunnelbranden een peuleschilletje zijn, het is echter vooral een mono-inzet met mogelijk meerdere slachtoffers. Ik bedoel alleen maar dat het dus niet meteen de grip-sfeer in hoeft te gaan bij eerste alarmering zoals bij vliegtuigongevallen.
De suggestie van een directe opschaling is in dat licht echt zo gek niet. 98uiye
21 mei 2014, 13:47
De Heinenoordtunnel in de A29 is woensdagmiddag rond 13:40 uur afgesloten. In de tunnelbuis richting Bergen op Zoom staat een vrachtwagen in brand.
De tunnelbuis richting Rotterdam is afgesloten voor de hulpdiensten. Weggebruikers kunnen omrijden via de A16 (Dordrecht).
Verkeer van en naar de Hoekse Waard kan gebruik maken van de N217, vanwege de problemen in de Heijenoordtunnel is de Kiltunnel in de N217 tijdelijk tolvrij gemaakt.
Hoe de vrachtwagen in brand kon vliegen is niet duidelijk. Over de toestand van de chauffeur is ook niets bekend.
Update 14:14 uur
Zojuist werd duidelijk dat er een traumahelikopter is opgeroepen om assistentie te verlenen. De brandweer heeft opgeschaald naar middelbrand.
Update 14:26 uur
Zojuist is bekendgemaakt dat er sprake is van gewonden. Dat is ook de reden dat de traumahelikopter ter plaatse is geroepen. Over de ernst van de verwondingen is verder niets bekend.
Update 14:32 uur
Er wordt gemeld dat er nog een onbekend aantal voertuigen zijn betrokken bij het ongeval in de Heijnenoordtunnel, naast de vrachtwagen die in brand staat. De rookontwikkeling neemt af, zo melden ooggetuigen.
Update 14:39 uur
Het verkeer dat normaliter via de A29 rijdt, kan nu via de A16 rijden. Dat betekent veel extra aanbod op de A16, waar we nu met name veel extra vrachtverkeer zien. Op de A16 ontstaan nu files. Ook op de N217, via de Kiltunnel, loopt de reistijd nu snel op voor het verkeer in Westelijke richting.
Update 14:50 uur
De wegen in Carnisselande gelegen naast de Heijnenoordtunnel, lopen behoorlijk vast. Een ongeval met letsel op de Rhoonsebaan maakt de overlast compleet.
#A29 Heinenoordtunnel blijft ri Zierikzee naar verwachting tot morgenochtend 06:00 uur dicht na voertuigbrand
Op rtv Rijnmond is er een liveblog.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/21-05-2014/liveblog-brand-heinenoordtunnel (http://www.rijnmond.nl/nieuws/21-05-2014/liveblog-brand-heinenoordtunnel)
Waarom leidt politie als zij mankracht over hebben niet alvast veel auto's weg om vrijbaan te maken voor hulpdiensten? Weet iemand waar precies in de tunnel het ongeval zich heeft voorgedaan, hmp 15.0 is buiten de tunnel ;)
GRIP 2 | 1400605 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode Voorne-Putten) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 2 | 1400600 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Voorne-Putten) |
GRIP 2 | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
RTV Rijnmond @RTV_RijnmondDe brand is onder controle. Sein brand meester is gegeven #Heinenoordtunnel
2:58 PM - 21 May 2014
RTV Rijnmond @RTV_RijnmondDe chauffeur van de betrokken vrachtwagen is volgens de politie nog niet gevonden.#Heinenoordtunnel http://www.rijnmond.nl/nieuws/21-05-2014/twee-gewonden-brand-heinenoordtunnel-brand-meester-0 (http://www.rijnmond.nl/nieuws/21-05-2014/twee-gewonden-brand-heinenoordtunnel-brand-meester-0) …
3:04 PM - 21 May 2014
Waarom leidt politie als zij mankracht over hebben niet alvast veel auto's weg om vrijbaan te maken voor hulpdiensten? Weet iemand waar precies in de tunnel het ongeval zich heeft voorgedaan, hmp 15.0 is buiten de tunnel ;)Mankracht is ook boij de politie vaak een probleem. Ze moeten ook hun mensen van heinde en verre laten komen. Ze zullen dus de brandweer niet voor zijn met genoeg mensen.
Dennis Koehoorn @brwdkoIntens! #Brand #Heinenoordtunnel Foto via @RTV_Rijnmond
https://pbs.twimg.com/media/BoKUn7WIAAEVkgr.jpg:large
15:01 - 21 mei 2014
Ik zeg niet dat tunnelbranden een peuleschilletje zijn, het is echter vooral een mono-inzet met mogelijk meerdere slachtoffers. Ik bedoel alleen maar dat het dus niet meteen de grip-sfeer in hoeft te gaan bij eerste alarmering zoals bij vliegtuigongevallen.Nu is in de berichten mogelijk sprake dat er een bus bij betrokken is, dat betekend potentieel een groot aantal slachtoffers.
Waarom leidt politie als zij mankracht over hebben niet alvast veel auto's weg om vrijbaan te maken voor hulpdiensten? Weet iemand waar precies in de tunnel het ongeval zich heeft voorgedaan, hmp 15.0 is buiten de tunnel ;)De hulpdiensten zijn al tp.
Nu is in de berichten mogelijk sprake dat er een bus bij betrokken is, dat betekend potentieel een groot aantal slachtoffers.
Mankracht is ook boij de politie vaak een probleem. Ze moeten ook hun mensen van heinde en verre laten komen. Ze zullen dus de brandweer niet voor zijn met genoeg mensen.
De hulpdiensten zijn al tp.
Heel de rijksweg staat vast. Waar moeten de auto's naartoe?
Nu is in de berichten mogelijk sprake dat er een bus bij betrokken is, dat betekend potentieel een groot aantal slachtoffers.Welke berichten? In de alarmeringen staat eerst kleine brand, dan auto, dan vrachtwagen. Nergens staat bus.
Hoeft ook niet een eerste minuten, maar na half uur als je dan mankracht over hebt kan je wel auto voor auto later terugrijden toch?Kerende auto's=chaos en daar zitten de hulpdiensten niet op te wachten. Laat die auto's maar mooi in een rijtje staan totdat je het volgende zeker weet:
Snelweg is afgesloten, je kan wel rustig personenauto's laten keren en laten vertrekken om ruimbaan te maken voor hulpverlening(svoertuigen).
Nu is in de berichten mogelijk sprake dat er een bus bij betrokken is, dat betekend potentieel een groot aantal slachtoffers.Behalve dat er inderdaad al bericht was dat het geen bus was maar een vrachtwagen stond er wel een bus vlak achter het ongeval. De inzittenden van deze bus konden op eigen gelegenheid en ongedeerd de tunnel verlaten.
Welke berichten? In de alarmeringen staat eerst kleine brand, dan auto, dan vrachtwagen. Nergens staat bus.
Alleen iemand via twitter meldt dat er volgens een GPS-systeem een bus in de tunnel staat. Niet bepaald betrouwbare info.
Kerende auto's=chaos en daar zitten de hulpdiensten niet op te wachten. Laat die auto's maar mooi in een rijtje staan totdat je het volgende zeker weet:
- Het gaat lang duren
- Er hoeven geen spoedtransporten meer langs
- Politie/RWS hebben genoeg mensen en materieel
- Het is veilig
CKC_RICHARD @CKC_RICHARDBrand in de heinenoordtunnel! http://pic.twitter.com/NG4GFbHXrn (http://pic.twitter.com/NG4GFbHXrn)
GRIP 2 | 1400501 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Gezamenlijke Brandweer) (LP 50.1) |
GRIP 2 | 1400541 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam Botlekweg) (Kazernealarm) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 2 | 1400500 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD Gezamenlijke Brandweer) |
GRIP 2 | 1400902 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1) |
GRIP 2 | 1420500 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket) |
rijnmondveilig.nl @rijnmondveiligBrand Heinenoordtunnel - beide tunnelbuizen blijven tot nader afgesloten voor al het verkeer. is.gd/YgGbxS
3:39pm · 21 May 2014
RTV Rijnmond @RTV_RijnmondFoto's van het ongeval in de #Heinenoordtunnel
https://pbs.twimg.com/media/BoKehD4IUAAxP7L.jpg:large
https://pbs.twimg.com/media/BoKeg8MIMAAAzsm.jpg:large
15:44 - 21 mei 2014
GRIP 2 | 1400475 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Ridderkerk) (HA 471) |
GRIP 2 | 1400410 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Rijnmond Zuid) (HA/KR piket) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
GRIP 2 | 1400341 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Krimpen a/d IJssel) (Korpsalarm) |
GRIP 2 | 1400154 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Schiedam) (HA 10.1) |
GRIP 2 | 1400141 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Schiedam) (Kazernealarm) |
GRIP 2 | 1400401 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (LP 90.1) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
De verkeerssituatie rond Rotterdam is momenteel (en excusez le mot) ronduit ruk . Wie straks de avondspits in gaat, succes! >:D
http://www.vid.nl/VI/overzicht (http://www.vid.nl/VI/overzicht)
De brand in de Heinenoordtunnel is onder controle. Twee mensen zijn met brandwonden naar het ziekenhuis gebracht. De chauffeur van de betrokken vrachtwagen is volgens de politie nog niet gevonden.
rijnmondveilig.nl @rijnmondveiligBrand #Heinenoordtunnel - Er wordt onderzoek gedaan naar de schade in de tunnelbuizen. http://is.gd/YgGbxS (http://is.gd/YgGbxS)
3:58 PM - 21 May 2014
Kazerne 34-1 @34KazerneWe zijn onderweg met de verzorgingsunit naar de Heinenoordtunnel voor ondersteuning van de collega's die daar hard hebben gewerkt.
16:14 - 21 mei 2014
VID @vidHeinenoordtunnel voor onbepaalde tijd gesloten, Prognose van morgenochtend op last van veiligheidsregio ingetrokken.
16:14 - 21 mei 2014
VID @vidHeinenoordtunnel voor onbepaalde tijd gesloten, Prognose van morgenochtend op last van veiligheidsregio ingetrokken.
16:14 - 21 mei 2014
Dat is echt een wereld tweet. Gaat de tunnel nu eerder of later open...? ???Vermoed dat men op schatting van duur onderzoek, berging voertuigen en geschatte schade verwacht dat het (veel) langer gaat duren.
http://www.youtube.com/watch?v=XuIt8V1luIY (http://www.youtube.com/watch?v=XuIt8V1luIY)
Verkeer keert voor Heinenoordtunnel
rtvrijnmond
Gepubliceerd op 21 mei 2014
Eerder. 15.25 uur De politie verwacht niet dat de tunnelbuis richting Rotterdam tot morgenochtend nog gesloten is.
In de Heinenoordtunnel is woensdag brand ontstaan. In het liveblog houden wij u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rond de brand..
16.30 uur De chauffeur van de vrachtwagen is dood in zijn cabine aangetroffen
Wat voor een busje is dat op 00:15?
Wat voor een busje is dat op 00:15?
Richard Hoogeveen @RichardMaasdijkWestlanders.nu (http://Westlanders.nu) | Press photography | Stormhunter | Severe Weather | Wheater fanatic | Maasdijk | Westland |
hier nog een foto van de tunnelbrand..
(https://pbs.twimg.com/media/BoKaDH2IEAAokka.jpg:large)
3:25 PM - 21 May 2014
Het havenbedrijf
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8189.240 (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8189.240)
Jeroen de Jager @GeluidjagerNOS | journalist | mensen | kranten | hier en nu | boeken | geschiedenis | nieuws | twittert op persoonlijke titel
Heinenoordtunnel nog tot 6 uur morgenochtend dicht. Misschien ook asbest vrijgekomen.
(https://pbs.twimg.com/media/BoKf3JJIIAE8yJf.jpg:large)
3:50 PM - 21 May 2014
Jeroen de Jager @GeluidjagerHet ongeval in de Heinenoordtunnel. #A29
(https://pbs.twimg.com/media/BoKj4LvCEAAupIC.jpg:large)
4:08 PM - 21 May 2014
rijnmondveilig.nl @rijnmondveilig 5 min.Brand #Heinenoordtunnel - Er is een stoffelijk overschot aangetroffen in de cabine van de vrachtwagen. http://is.gd/YgGbxS (http://is.gd/YgGbxS)
rijnmondveilig.nl @rijnmondveilig 3 min.Brand #Heinenoordtunnel - Na onderzoek: er is geen asbest vrijgekomen bij de brand. http://is.gd/YgGbxS (http://is.gd/YgGbxS)
Weet iemand wat de rol is van de OvD Havenbedrijf bij dit soort calamiteiten. Krijgt hij dan ander werk toegeschoven?
RemRoof
Dat laatste kun je heel eenvoudig vast stellen. Ten eerste zal Rijkswaterstaat weten waaruit de beplating van de tunnel bestaat, en je kunt vrij snel zien of er asbest vrij is gekomen. dan vindt je er deeltjes van terug. ;)rijnmondveilig.nl @rijnmondveilig 3 min.Brand #Heinenoordtunnel - Na onderzoek: er is geen asbest vrijgekomen bij de brand. http://is.gd/YgGbxS (http://is.gd/YgGbxS)
Is dat laatste echt onderzocht? ???
De chauffeur van de vrachtwagen die betrokken was bij het ongeluk in de Heinenoordtunnel is omgekomen. Hulpverleners hebben het lichaam van de man rond half vijf woensdagmiddag gevonden.
Hij zou kunnen zijn opgeroepen omdat de vrachtwagen een container vervoerde en het havenbedrijf moest opzoeken(aan de hand van het containernummer) wat er in zat, maar het zou ook te maken kunnen hebben met het scheepvaartverkeer op de Oude Maas(over de tunnel), of beide natuurlijk.
Brandweer ZHZ @BrandweerZHZ#Heinenoord #A29 Woordvoering over incident #Heinenoordtunnel is overgedragen. Volg @rijnmondveilig voor actuele info. Einde berichtgeving.
17:03 - 21 mei 2014
Het is meer dat de OvD Havenbedrijf binnen de VRR bij opschaling standaard in de alarmering zit en ook standaard deel uitmaakt van het COPI. En dan is mijn vraag wat de rol van deze OvD is bij niet scheepvaart gerelateerde vraagstukken of brand waarbij extra bluscapaciteit nodig is.
Dit is puur interesse. Ik ga geen waarde-oordel geven over het wel of niet terecht aanwezig zijn.
RemRoof
BarendrechtNU artikel + foto's: http://barendrechtnu.nl/incidenten/38... (http://barendrechtnu.nl/incidenten/38...)
BarendrechtNU artikel + foto's: http://barendrechtnu.nl/incidenten/38... (http://barendrechtnu.nl/incidenten/38...)
Berging A.Barendregt @ABarendregtBVZojuist telefonisch akkoord om de tunnel in te gaan. Berger keert zijn voertuig om achteruit de #Heinenoordtunnel in te gaan.
17:40 - 21 mei 2014
Berging A.Barendregt @ABarendregtBVZojuist telefonisch akkoord om de tunnel in te gaan. Berger keert zijn voertuig om achteruit de #Heinenoordtunnel in te gaan.
17:40 - 21 mei 2014
Dode bij brand vrachtwagen in Heinenoordtunnel
Bij brand in een vrachtwagen in de Heinenoordtunnel bij Barendrecht, in het traject van de A29, is woensdagmiddag een chauffeur om het leven gekomen.
De tunnel is in beide richtingen afgesloten, dat gaat deels tot donderdagochtend duren.
De politie heeft enkele uren na het ongeval een lichaam gevonden in de cabine van de uitgebrande vrachtwagen.
Er zijn ook twee gewonden gevallen, die zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Mensen in andere auto's achter het ongeval verlieten hun auto, maar hebben die inmiddels weer opgehaald. Niemand van hen raakte gewond.
Diverse hulpdiensten werden opgeroepen om de brand te bestrijden en hulp te verlenen. Rond 14.45 uur werd het sein brand meester gegeven, meldt de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.
De vrachtwagen ligt op zijn kant in de tunnelbuis richting Bergen op Zoom. Er is ook een personenauto bij betrokken. De vrachtwagen zou eerst zijn geschaard, waarna brand ontstond.
Dicht
De tunnel blijft in zuidelijke richting tot donderdagochtend dicht, meldt Rijkswaterstaat. Verkeer kan het beste omrijden via de A16 en provinciële wegen.
De ANWB verwacht grote verkeersproblemen in de regio Rotterdam door de tunnelafsluiting. Vooral op de A16 zal het naar verwachting een stuk drukker worden.
Zo vaak komen dit soort incidenten niet voor, en aangezien zowat iedere regio tunnels heeft en dus met die procedures werkt, lijkt mij dit een hele goeie om van te leren, de tips en tops!O0
In plaats van die irrelevante vragen van wie er wel en niet bij moet zijn en waarom ze allemaal gealarmeerd zijn(eeuwige discussie, iets met standaard inzetvoorstellen en in de meldkamerdrukte hier geen tijd aan verspillen), een interessante vraag wat mij betreft:
Hoe heeft de ventilatie zijn werk gedaan? Was er veilig te werken, en kon de ventilatie het allemaal behappen of stond de boel alsnog vol rook?
Zijn er hier mensen die er bij waren? Hoe ging het werken vanuit de "veilige buis"?
Zo vaak komen dit soort incidenten niet voor, en aangezien zowat iedere regio tunnels heeft en dus met die procedures werkt, lijkt mij dit een hele goeie om van te leren, de tips en tops!
Hebben bergers ademlucht aan boord voor operaties in tunnels ?
De chauffeur van de vrachtwagen die betrokken was bij het ongeluk in de Heinenoordtunnel is omgekomen. Hulpverleners hebben het lichaam van de man rond half vijf woensdagmiddag gevonden.
BarendrechtNU artikel + foto's: http://barendrechtnu.nl/incidenten/38... (http://barendrechtnu.nl/incidenten/38...)
GRIP 2 | 1400453 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Barendrecht) (Blusploeg) |
GRIP 2 | 1400454 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Barendrecht) (Commando) |
GRIP 2 | 1400451 | BRW Rotterdam-Rijnmond (Barendrecht) (Korpsalarm) |
GRIP 2 | 1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
De personenauto is geborgen uit de #Heinenoordtunnel
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FBoLHhlhIUAAnp9W.jpg%3Alarge&hash=f19ab5d3c9b100b13ba4593a131dd780)
Firma Steenhoven gaat nu beginnen aan de vrachtwagen combinatie. De tunnelwand is overigens ernstig beschadigd #A29
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FBoLIOqgIAAAHAx7.jpg%3Alarge&hash=c3d69550c898dbb3b615e2e704c60228)
De vrachtwagen die bij het ongeval in de Heinenoordtunnel was betrokken woensdagmiddag, vloog direct in brand. Dat vertelt Veolia-buschauffeur Kees Dagelickx. Hij zag van nabij wat er misging in de tunnel.
Er staat een behoorlijke woei door die tunnelbuis, nooit geweten dat die ventilatoren zo krachtig zijn.Weet uit ervaring dat , als ze op vol vermogen aangaan, dit geen pretje is!
Op 1 van de incidentfoto's is heel goed te zien dat de brand in de tunnel fors is maar dat de tunnelingang vrij van rook is. Dat duidt er volgens mij op dat de rook of wordt afgezogen of met de rijrichting naar de andere uitgang wordt geblazen.
De rook wordt er "uitgedrukt" met de rijrichting mee naar het einde van de tunnel.Maar als het nodig is, kunnen de ventilatoren ook 'tegenstrooms' blazen.
Men gaat er vanuit dat het verkeer dat voor het brandende object rijdt normaal de tunnel kan uitrijden.
Tussen tunnelingang en brandend object ontstaat een rookvrije vluchtweg en entree voor de hulpdiensten.
Op deze wijze wordt ook voorkomen dat voertuigen die tot stilstand komen achter het brandende object niet in brand raken.
Dit systeem wordt ook in de nieuwe metrotunnel tussen Rotterdam Centraal en Melanchtonweg gebruikt.
De rook wordt er "uitgedrukt" met de rijrichting mee naar tunneluitgang.Niet alleen daar, ook alle spoortunnels zijn met dit systeem uitgerust.
Men gaat er vanuit dat het verkeer dat voor het brandende object rijdt normaal de tunneluitgang bereikt en ongeschonden de tunnel verlaat.
Tussen tunnelingang en brandend object ontstaat hierdoor een rookvrije vluchtweg en entree voor de hulpdiensten.
Op deze wijze wordt ook voorkomen dat voertuigen die tot stilstand komen achter het brandende object niet in brand raken.
Dit systeem wordt ook in de nieuwe metrotunnel tussen Rotterdam Centraal en Melanchtonweg gebruikt.
De geïnterviewde buschauffeur had het ook over ontploffingen. Mogelijk de banden van personenauto en vrachtwagen die klapten.Middelbrand Heinenoordtunnel A29: Worden explosies gemeld, bus 174 richting Numansdorp van Arriva staat in de tunnel volgens de GPShttps://twitter.com/daankempeneers/status/469081028972523520
Mogelijkde banden van personenauto en vrachtwagen die klapten.
Ik volg jullie verslagen altijd vol nieuwsgierigheid en aandacht maar ik heb over dit incident een vraag waarvan ik eigenlijk wel verbaasd ben dat die nog niet gesteld is.......Volgens mij werd er in een filmpje/interview gesproken over "naar ziekenhuis met brandwonden"
En wat zijn de medische klachten van de inzittenden?
Iemand die hier misschien iets meer informatie over heeft?
M.v.g.
Jens
Een autobrand ga je niet uitkrijgen met sprinklers (van boven) aangezien het vaak de motor of het interieur is dat brand en dat is erg goed afgeschermd tegen water van buiten
...
Overigens bestaan er sprinklers die een vliegtuighangar onder een paar meter schuim kunnen zetten.
Sprinklers kunnen inderdaad wel voor vertraging van het vuur zorgen maar hier zullen ook kosten en risico's tegen elkaar worden afgewogenDaarnaast hebben sprinklers het nare effect dat ze de rookgassen omlaag duwen. In een tunnel waar je daarvan toch al veel te veel heb is dat wel het laatste wat je wil.
Een autobrand ga je niet uitkrijgen met sprinklers (van boven) aangezien het vaak de motor of het interieur is dat brand en dat is erg goed afgeschermd tegen water van buitende spoortunnels in de betuweroute zijn dat wel O0
Behalve de kosten lijkt me dat niet heel gewenst voor eventuele slachtoffers die zich nog in de tunnel bevinden
Sprinklers kunnen inderdaad wel voor vertraging van het vuur zorgen maar hier zullen ook kosten en risico's tegen elkaar worden afgewogen
Wat ik me dan afvraag, wanneer de brandweer bij een autobrand blust dan is dit toch grotendeels schuim?De slanghaspels in de tunnels bevatten ook schuim (AFFF), evenals de blussers.
Dan zouden de sprinklers uitgevoerd moeten worden met schuimblussers lijkt mij..
Wat ik me dan afvraag, wanneer de brandweer bij een autobrand blust dan is dit toch grotendeels schuim?
Dan zouden de sprinklers uitgevoerd moeten worden met schuimblussers lijkt mij..
Vincent Arends
@VinnieEagle
(Hoofdofficier van Dienst Brandweer Rotterdam-Rijnmond) Complimenten aan bestuurders in de file op #A29 brand #Heinenoordtunnel. Ruim baan gemaakt voor hulpdiensten. Daardoor snel ter plaatse.
Inmiddels een aantal berichten gelezen van mensen die al ruim 5 uur onderweg zijn..
volgens de VID staan er sinds 19.57 geen files meer.Dan liegt er blijkbaar iemand..
volgens de VID staan er sinds 19.57 geen files meer.
Dan liegt er blijkbaar iemand..
Dat idd niet, maar als je nu voldoende sprinklers hangt + sprinklers voor de ventilators. Dan krijg je toch een verlaging van de temperatuur en een vuuronvriendelijk milieuGa maar eens kijken in de spoorwegtunnels van de Betuweroute (Botlekspoortunnel / overkapping Barendrecht / Sophiatunnel etc), die produceren heel veel water en schuim als het hittelint in de tunnel wordt aangesproken...
Overigens bestaan er sprinklers die een vliegtuighangar onder een paar meter schuim kunnen zetten.
Kan ook maar voor de (vluchtende) slachtoffers is dat minder prettig, hier in de naaste omgeving is het station Barendrecht ook deels ondergronds uitgevoerd. De tunnel bestaat daar uit meerdere gescheiden "buizen" waarbij door de goederenbuis geen personenvervoer mag plaatsvinden vanwege de daar aanwezig blusinstallatie.Nee, door de goederenbuizen van de Barendrecht Overkapping (die allen op maaiveldniveau liggen) mag geen reizigersvervoer plaats vinden omdat het aantal vluchtdeuren onvoldoende is. Door de hele overkapping zijn deuren te vinden die als Axxx (waarbij A staat voor Aanvalsdeur en xxx de nummering van de deuren is, deze deuren zitten op lijn door de hele tunnel) en Vxxx (waarbij V staat voor vluchtdeur deze zitten alleen tussen de reizigersbuizen.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-ygMNJyYrUik%2FU3z5okgdczI%2FAAAAAAAABDE%2FSevdzfVo0f8%2Fs1600%2FIMG_8111.JPG&hash=07e9189f9494c3280bd32dfef1ddfd5e)
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-u9wT-N57VeE%2FU3z5gBUF1dI%2FAAAAAAAABC4%2F2mMexXHCd_g%2Fs1600%2FIMG_8083.JPG&hash=1863cdebedad9be321db9d6e0c964bf0)
Voor meer foto's zie: http://liveairtrafficcontrol.blogspot.com/2014/05/210514-chaos-na-brand-met-dodelijke.html (http://liveairtrafficcontrol.blogspot.com/2014/05/210514-chaos-na-brand-met-dodelijke.html)
Video: http://www.youtube.com/watch?v=RboaTWT47w4 (http://www.youtube.com/watch?v=RboaTWT47w4)
Ben er vannacht zelf geweest voor de reparatie aan het wegdek.Ik neem aan gedeeltelijk dicht?
De tunnel moet vannacht ook weer dicht voor de schade's aan de wanden te repareren enz.
Hier nog een foto van de schade aan de tunnelwand.
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs27.postimg.org%2Fz9vqkfss3%2FCAM00169.jpg&hash=f4be3839f3128f9fb15fba38979c0c09) (http://postimage.org/)
Hier nog 1 van de truck wat er nog van lag toen ik aan kwam
(https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs29.postimg.org%2Fi0g6oaqh3%2FCAM00174.jpg&hash=310719b3894ccfc74926e277f92e53da) (http://postimage.org/)
Ik neem aan gedeeltelijk dicht?
>Ok, dank. Dan hou ik er alvast rekening mee dat het kan gebeuren.
Aan de zijde die net weer open is gaat tie weer helemaal dicht heb ik begrepen vanavond om 8 uur
Aan Politie geen gebrek zo op de filmpjes te zien.Thor, is dit alleen een constatering, heb je hier een vraag over of wil je hiermee een statement maken, en zo ja, welk? ???
Waarom leidt politie als zij mankracht over hebben niet alvast veel auto's weg om vrijbaan te maken voor hulpdiensten?
Mankracht is ook boij de politie vaak een probleem.Juist om dit probleem te ondervangen is de IM Aannemer in het leven geroepen wat bij mijn weten in dit geval de firma Wilchem is. Deze heeft standaard rondom Rotterdam drie complete ploegen met TMA en afzetbusjes paraat staan. Eén ervan staat op steunpunt Barendrecht. Mijn ervaring is dat in deze hectiek er nog niet snel genoeg wordt geschakeld naar de IM aannemer die veel werk van Politie en RWS uit handen kan nemen op dat moment.
Kerende auto's=chaos en daar zitten de hulpdiensten niet op te wachten. Laat die auto's maar mooi in een rijtje staan totdat je het volgende zeker weet:Enige dat ik weet uit mijn ervaring uit de KMar, Ambulance, Berging en IM aanneming is dat je hierdoor juist agressiviteit laat ontstaan, iets wat je beter kunt voorkomen. Ook gevaarlijkere situatie's creëert doordat mensen een weg gaan zoeken, denk maar aan achteruitrijden over de vluchtstrook of toch gokken op de rode kruizen.
Thor, is dit alleen een constatering, heb je hier een vraag over of wil je hiermee een statement maken, en zo ja, welk? ???
Hebben bergers ademlucht aan boord voor operaties in tunnels ?
Iemand een idee wat de MD 90-3 is van de brandweer, te zien op 7:57.Materiaal dienst.
hier nog een filmpje waarbij goed de opbouw van de hulpverlening te zien is:
http://www.youtube.com/watch?v=92YzS1vZpLM&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=92YzS1vZpLM&feature=youtu.be)
Mijn god.. Heb het filmpje halverwege maar stop gezet. Ik ben goed op de hoogte van tunnelincidenten en wat er bij dit en onder andere GRIP komt kijken, maar het is echt te belachelijk voor woorden hoeveel voertuigen hier met clublied naartoe komen... Om over de 2 VC's maar te zwijgen...
Bijzondere regio..
En dan geeft het filmpje alleen nog maar weer wat er op de ingang van de tunnel afstuift. Een totaal uit de hand gelopen vertoning waar kennelijk geen enkele vorm van coordinatie was ondanks de twee mobiele conferentieoorden.
Mijn god.. Heb het filmpje halverwege maar stop gezet. Ik ben goed op de hoogte van tunnelincidenten en wat er bij dit en onder andere GRIP komt kijken, maar het is echt te belachelijk voor woorden hoeveel voertuigen hier met clublied naartoe komen... Om over de 2 VC's maar te zwijgen...
Bijzondere regio..
Mijn god.. Heb het filmpje halverwege maar stop gezet. Ik ben goed op de hoogte van tunnelincidenten en wat er bij dit en onder andere GRIP komt kijken, maar het is echt te belachelijk voor woorden hoeveel voertuigen hier met clublied naartoe komen... Om over de 2 VC's maar te zwijgen...
Bijzondere regio..
Mijn god.. Heb het filmpje halverwege maar stop gezet. Ik ben goed op de hoogte van tunnelincidenten en wat er bij dit en onder andere GRIP komt kijken, maar het is echt te belachelijk voor woorden hoeveel voertuigen hier met clublied naartoe komen... Om over de 2 VC's maar te zwijgen...
Bijzondere regio..
En dit was GRIP 2. Dat geeft toch aan dat er heel veel coordinatie is ?
Of mis ik nu iets ... ?
als daar iets mee was gebeurd had jij zeker gezegd dat er te weinig hulpverleners waren?
Mijn god.. Heb het filmpje halverwege maar stop gezet. Ik ben goed op de hoogte van tunnelincidenten en wat er bij dit en onder andere GRIP komt kijken, maar het is echt te belachelijk voor woorden hoeveel voertuigen hier met clublied naartoe komen... Om over de 2 VC's maar te zwijgen...Volgens mij zijn het geen 2 VC's, maar hebben ze beide een eigen functie. Tenminste, zover ik de tekst op de voertuigen kan lezen. Een VC en een commando-unit. Commando unit ipv een CPH gok ik.
Bijzondere regio..
Uiteraard.. Ik ben hier namelijk alleen maar om te zeiken en dingen te zeggen zonder er eerst goed over na te denken..
Toevallig was het op de grens van 2 veiligheidsregios,politiematig valt het wel onder een eenheid,dus misschien dat dat het ook wat verklaard.dat klopt, maar wel weer aangestuurd vanuit 2 AC's ;D
terwijl je de feiten niet eens kent.
= Aanname...
Waarom wordt zo'n tunnel niet volledig onder 1 regio ingedeeld?Dat maakt op zich niet uit. Bij een incident op een grensgebied heb je altijd met meerdere partijen te maken. Of het nou bij een tunnel is of ergens midden in de polder. Beide regio's zullen altijd tp. komen. En zeker met zoiets gaan de files/overlast al snel een andere regio in.
Dat maakt op zich niet uit. Bij een incident op een grensgebied heb je altijd met meerdere partijen te maken. Of het nou bij een tunnel is of ergens midden in de polder. Beide regio's zullen altijd tp. komen.
In principe is het vanuit operationeel oogpunt wel slim om een risico object als een tunnel onder eenhoofdig gezag te brengen. Ik heb geleerd dat je grenzen van verantwoordelijkheidsgebieden nooit op belangrijke punten moet leggen, maar ergens midden in de polder.Dan is het verstandig dat jou leidinggevenden eens met hun leidinggevenden om tafel gaan.
In principe is het vanuit operationeel oogpunt wel slim om een risico object als een tunnel onder eenhoofdig gezag te brengen. Ik heb geleerd dat je grenzen van verantwoordelijkheidsgebieden nooit op belangrijke punten moet leggen, maar ergens midden in de polder.
Waarom wordt zo'n tunnel niet volledig onder 1 regio ingedeeld?dat is lastig, er wordt van 2 kanten aangereden, maar laat de tunnel nu precies de grens vormen tussen beide regio's. De aansturing is dus uit beide regio's. Ooit zal dit nog wel is gaan veranderen, als beide meldkamers samen komen in 1 pand :)
Dan is het verstandig dat jou leidinggevenden eens met hun leidinggevenden om tafel gaan.
Want? Waar doel je op?Op het verschil in inzicht van een grensgebied.
Op het verschil in inzicht van een grensgebied.
Ja zover kwam ik ook, maar waarom denk je hier anders over dan? Mijn leidinggevenden, ikzelf als leidinggevende en onze buitenlandse collegae denken hier namelijk hetzelfde over en dat is vastgelegd in doctrines.Een bewakingsgebied wordt groter en groter, en men denkt er waarschijnlijk minder over na dan Defensie dat doet want die zijn immers continu met dat soort zaken bezig. Vroeger zijn die politiegebieden ooit een keer verdeeld en toen was een brug/rivier juist heel makkelijk als gebiedsgrens. Dat Defensie dat juist ziet als een belangrijk punt is een heel andere insteek die bij de politie misschien nooit zo benaderd is. Vandaar mijn eerste antwoord;
Ik ben oprecht benieuwd naar je argument, want wellicht kan het me wat leren.
Dan is het verstandig dat jou leidinggevenden eens met hun leidinggevenden om tafel gaan.Men leert immers constant van elkaar.
Waarom wordt zo'n tunnel niet volledig onder 1 regio ingedeeld?
Lees ook het artikel op blz 14-15 in: https://www.brandweer.nl/publish/pages/.../3_sitrap_nr_2-2013_def.pdf (https://www.brandweer.nl/publish/pages/.../3_sitrap_nr_2-2013_def.pdf)