Hulpverleningsforum

Wit: Geneeskundige hulpverlening => Eerstehulpverlening / Lotus => Pre-Hospitaal => Reanimatie / AED (alert) => Topic gestart door: Hulpverleningsforum op 29 februari 2016, 08:39:53

Titel: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: Hulpverleningsforum op 29 februari 2016, 08:39:53
Na maanden van hard werken, is het vanaf maandag zo ver: dan beginnen we met de migratie naar de nieuwe omgeving van HartveiligWonen! U kunt op dat moment niet meer inloggen met uw oude inloggegevens, omdat we in de nieuwe omgeving werken met een nieuwe manier van inloggen.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: enrico1972 op 10 mei 2016, 21:22:12
Als ze nu nog eens de Hartveilig Wonen App eens gaan verbeteren zou het fijn zijn.
Ik kan me niet Beschikbaar melden want hij blijft hangen tijdens het bewerken. Meerdere mensen hebben al geklaagd maar men doet geen moer.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: Pleegkundige op 11 mei 2016, 02:54:29
Citaat van: enrico1972 link=msg=1423359 date=1462908132
Als ze nu nog eens de Hartveilig Wonen App eens gaan verbeteren zou het fijn zijn.
Ik kan me niet Beschikbaar melden want hij blijft hangen tijdens het bewerken. Meerdere mensen hebben al geklaagd maar men doet geen moer.
Heb ik ook last van. Binnenkort lanceren ze een hele nieuwe site en app, waarschijnlijk doet men daarom niets meer aan de klachten.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: fotoschieter.nl op 11 mei 2016, 08:39:35
Citaat van: enrico1972 link=msg=1423359 date=1462908132
Als ze nu nog eens de Hartveilig Wonen App eens gaan verbeteren zou het fijn zijn.
Ik kan me niet Beschikbaar melden want hij blijft hangen tijdens het bewerken. Meerdere mensen hebben al geklaagd maar men doet geen moer.

Ze zullen komende week/weken de nieuwe website incl de nieuwe Android app gaan lanceren. De App is door een grote groep beta gebruikers (waaronder ik) uitgebreid getest met vele testmeldingen en alle bugs/kinderziektes zijn eruit gehaald.

De app zal ook vele extra krijgen behalve beschikbaar/niet beschikbaar, heb dus nog even geduld!
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: enrico1972 op 11 mei 2016, 12:47:21
Dank je wel beiden voor de info. Ik wacht het rustig af en tot die tijd hebben ze pech gehad.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: enrico1972 op 11 mei 2016, 15:53:24
Net mail ontvangen dat er een nieuwe omgeving is en hoop bla bla bla maar het inloggen is gewoon KLOTE !

Er staat namelijk:
Wachtwoord moet minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 leesteken en 1 cijfer bevatten en minstens 6 karakters lang zijn.

Als je dan een wachtwoord invoert van 10 karakters waarin minimaal de gestelde eisen in zitten dan zegt het systeem dat je het niet goed gedaan hebt. Van mij kunnen ze het bekijken maar na 3 keer ben ik het spuug zat en zoeken ze het maar uit.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: ir. Auditor op 11 mei 2016, 16:17:32
Lekker opbouwend
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: oma op 11 mei 2016, 16:31:53
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1423499 date=1462976252
Lekker opbouwend

Het hoeft ook niet opbouwend te zijn.

Dergelijke stichtingen of organisaties behoren te beseffen dat zij de vrijwilligers nodig hebben. Je moet dan zorgen dat je het de mensen zo makkelijk mogelijk maakt.

Je mag je al afvragen wat de noodzaak is een account aan te maken met ingewikkelde wachtwoorden als een burger alleen maar als het ooit een keer nodig is even wil helpen met een potje reanimeren.

Ik ontvang een alarmtoontje op mijn mobiele telefoon van de NOS als er schokkende gebeurtenissen plaatsvinden in Nederland. Ik heb mij nergens hoeven te registeren en ontvang alle meldingen. Het zou niet ingewikkelder behoren te zijn voor de burgers die een melding willen ontvangen dat hulp gewenst bij een reanimatie in de directe omgeving.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: ir. Auditor op 11 mei 2016, 17:28:10
Mijn reactie slaat op de toon van enrico1972, niet op de inhoud.

Verder hebben we in de overige topics over AED alert initiatieven uitgebreid gediscussieerd dat kwaliteitswaarborgring noodzakelijk is. Daarvoor zul je deelnemers moeten registreren. De NOS heeft niet als eis alleen gecertificeerde lezers te hebben, waarmee registratie voor hen dus ook niet nodig is om dat doel te verwezenlijken.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: Golly op 11 mei 2016, 17:52:08
Zojuist ook de email gehad, password aangemaakt en ingelogd. Ben benieuwd 998765
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: enrico1972 op 11 mei 2016, 18:04:40
Wat ze gedaan hebben weet ik niet maar nadat ik zag dat Golly het gelukt is heb ik het toch nog 1 x geprobeerd en zo waar het lukte nu wel. Heb niks anders gedaan dan eerder vanmiddag dus waar de fout zat weet ik ook niet.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: pompbediende op 11 mei 2016, 18:12:11
Ik kreeg vandaag nog een oproep, ik vind het een goed systeem  O0
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: enrico1972 op 11 mei 2016, 18:24:06
De nieuwe App bekeken maar je kan geen vervoermiddel meer aangeven wat je gebruikt.
Vraag me af wat voor routebeschrijving je gaat krijgen van ze.
Vergeleken met de vorige App vind ik het persoonlijk geen verbetering / niet gebruiksvriendelijker geworden.
Daar kon je aangeven Beschikbaar of Niet Beschikbaar en je vervoersmiddel. Nu moet je of allerlei tijden gaan opgeven of je zet hem op volledig beschikbaar of helemaal uit. Doe mij de vorige App maar die was minder druk.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: RAdeR op 11 mei 2016, 21:32:50
Ik heb nog niets ontvangen
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: oma op 11 mei 2016, 21:44:25
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1423515 date=1462980490
Mijn reactie slaat op de toon van enrico1972, niet op de inhoud.

Verder hebben we in de overige topics over AED alert initiatieven uitgebreid gediscussieerd dat kwaliteitswaarborgring noodzakelijk is. Daarvoor zul je deelnemers moeten registreren. De NOS heeft niet als eis alleen gecertificeerde lezers te hebben, waarmee registratie voor hen dus ook niet nodig is om dat doel te verwezenlijken.

Hoe kan je kwaliteit waarborgen als er helemaal geen kwaliteiseisen bestaan aangaande reanimerende burgers die een AED aansluiten.

Hoe kan je kwaliteit waarborgen als er geen landelijke database bestaat van geldige EHBO-, reanimatie-, BHV- en/of AED-certificaten?

In 2016 zie je dat bijna alle grote ambulancediensten hands-only CPR promoten. Er valt alleen winst te boeken in de publieke ruimte bij witnessed cardiac arrest en het direct beschikbaar hebben van een AED.

Je kan de registratie dus net zo simpel maken als de NOS doet. De Nederlandse burger mag dankzij de markwerking in de zorg buitensporig veel geld per maand betalen aan de zorgverzekeraar. Als je je al scheel mag betalen aan zorg en ze ook nog zelf moet helpen reanimeren moeten ze je niet nog eens het leven zuur maken met een hoop bureaucratie, onzinregels en andere registratie-flauwekul.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: ir. Auditor op 11 mei 2016, 22:16:08
Citaat van: oma link=msg=1423572 date=1462995865
Hoe kan je kwaliteit waarborgen als er helemaal geen kwaliteiseisen bestaan aangaande reanimerende burgers die een AED aansluiten.

Hoe kan je kwaliteit waarborgen als er geen landelijke database bestaat van geldige EHBO-, reanimatie-, BHV- en/of AED-certificaten?

Dat het systeem niet waterdicht is wil niet zeggen dat je daarom de sluisdeuren maar moet openen.

Oranjekruis EHBO diploma's kun je online op geldigheid controleren: http://www.hetoranjekruis.nl/diplomachecker/ (http://www.hetoranjekruis.nl/diplomachecker/) van overige organisaties ben ik dergelijke tools nog niet online tegengekomen, maar ik weet zeker dat je daar ook de geldigheid van door hen verstrekte certificaten en diploma's kunt controleren.

Die kwaliteitseisen stellen de hulpverleners platformen zelf door te bepalen welke diploma's en certificering ze accepteren voor een aanmelding. Dat de kwaliteit omhoog mag en deze beter gewaarborgd moet worden in sommige gevallen is een ander punt.

Citaat van: oma link=msg=1423572 date=1462995865
In 2016 zie je dat bijna alle grote ambulancediensten hands-only CPR promoten. Er valt alleen winst te boeken in de publieke ruimte bij witnessed cardiac arrest en het direct beschikbaar hebben van een AED.
Ja klopt, maar wat heeft dat te maken met je moeten aanmelden voor een app?

Citaat van: oma link=msg=1423572 date=1462995865
Je kan de registratie dus net zo simpel maken als de NOS doet. De Nederlandse burger mag dankzij de markwerking in de zorg buitensporig veel geld per maand betalen aan de zorgverzekeraar. Als je je al scheel mag betalen aan zorg en ze ook nog zelf moet helpen reanimeren moeten ze je niet nog eens het leven zuur maken met een hoop bureaucratie, onzinregels en andere registratie-flauwekul.
Je mag als burger ook best iemand reanimeren zonder dat je bij de app aangemeld bent hoor. Maar ik vind het nogal tegenstrijdig dat aan een kant er veel geluiden komen dat het niet goed is om zomaar burgers naar reanimatiemeldingen te sturen en aan de andere kant enige vorm van controle op welke burgers ze dan sturen weer wordt weggezet als flauwekul en onnodige bureaucratie.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: helm op 11 mei 2016, 22:44:14
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1423575 date=1462997768
Oranjekruis EHBO diploma's kun je online op geldigheid controleren: http://www.hetoranjekruis.nl/diplomachecker/ (http://www.hetoranjekruis.nl/diplomachecker/) van overige organisaties ben ik dergelijke tools nog niet online tegengekomen...

Dan zoek je niet goed; http://www.nedcert.nl/inspecteurs (http://www.nedcert.nl/inspecteurs)
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: enrico1972 op 11 mei 2016, 23:09:57
Citaat van: enrico1972 link=msg=1423493 date=1462974804
Net mail ontvangen dat er een nieuwe omgeving is en hoop bla bla bla maar het inloggen is gewoon KLOTE !

Er staat namelijk:
Wachtwoord moet minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 leesteken en 1 cijfer bevatten en minstens 6 karakters lang zijn.

Als je dan een wachtwoord invoert van 10 karakters waarin minimaal de gestelde eisen in zitten dan zegt het systeem dat je het niet goed gedaan hebt. Van mij kunnen ze het bekijken maar na 3 keer ben ik het spuug zat en zoeken ze het maar uit.

Als reactie op mijn mail die ik naar hun gestuurd heb afgelopen middag heb ik onderstaande reactie gekregen.


Er zat een bug in ons systeem waardoor het wachtwoord wijzigen of inloggen niet werkte. Deze is inmiddels gereset dus nu zou het moeten werken.


Wat u moet doen is het volgende:
- Cache legen. Klik daarvoor op: http://www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen#ie10 (http://www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen#ie10) en zoek de juiste internetbrowser die u gebruikt.
- Onderstaande stappen volgen:
1. Ga naar https://dashboard.heartsafeliving.com (https://dashboard.heartsafeliving.com)
2. Klik op Wachtwoord vergeten?
3. Vul je e-mailadres en maak een nieuw wachtwoord aan (deze link ontvang je via de mail) (Zorg er daarbij voor dat je wachtwoord als speciaal teken geen =, komma of punt bevat).
4. Probeer met dit nieuwe wachtwoord in te loggen

Mocht het dan nog niet lukken, dan hoor ik het graag want we willen het natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben! :)
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: oma op 12 mei 2016, 07:56:41
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1423575 date=1462997768
Je mag als burger ook best iemand reanimeren zonder dat je bij de app aangemeld bent hoor. Maar ik vind het nogal tegenstrijdig dat aan een kant er veel geluiden komen dat het niet goed is om zomaar burgers naar reanimatiemeldingen te sturen en aan de andere kant enige vorm van controle op welke burgers ze dan sturen weer wordt weggezet als flauwekul en onnodige bureaucratie.

Het laten registreren neemt deze geluiden niet weg aangezien;

* De RAV het medisch beroepsgeheim over de schutting gooit zodra ze een aan ambulancedienst gericht medisch hulpverzoek delen via internet of met derden (die geen medisch beroepsgeheim of een afgeleid medisch beroepsgeheim) hebben.

* Op dit forum is het wel tegenstrijdig dat veel mensen het altijd hebben over evidence based maar ze het nooit doen zodra het niet uitkomt. De veronderstelling dat de AED levens zou redden als burgers, politie of brandweer zouden uitrukken met AED naar particuliere woningen is inmiddels voldoende ontkracht. Geen enkele onderzoeker heeft de toegevoegde waarde kunnen aantonen, ook het Nederlandse onderzoek (AMC; koster et al.) geeft aan dat er geen winst te behalen valt buiten het publieke domein. Het is infantiel om nog dit soort gedachtegoed nog in leven te houden omdat je in je land een probleempje hebt met de ambulancezorg. Bij een hartstilstand zal het pijnlijk duidelijk worden hoe lang 15 minuten duren voor er een keer een ambulance ter plaatse is. De meeste RAV-en hebben zelfs nog problemen om deze 15 minuten daadwerkelijk te realiseren.

De enige winst valt er te behalen door burgers in de directe omgeving (< 1 min ter plaatse) te alarmeren bij hartstilstanden in de publieke ruimte.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: ir. Auditor op 12 mei 2016, 09:10:21
Maar het opengooien van een app en hem zo toegankelijk maken als de NOS app lost die problemen helemaal niet op.

Als je binnen een minuut wil starten met reanimaties moet je geen enkel oproepsysteem gebruiken waarvoor je eerst 112 moet bellen maar moet je heel hard HELP WIE KAN ER REANIMEREN roepen en zorgen dat bijna iedereen gewoon weet hoe het moet, bijvoorbeeld met een goede handsonly CPR campagne.
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: oma op 13 mei 2016, 08:08:48
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1423604 date=1463037021
Maar het opengooien van een app en hem zo toegankelijk maken als de NOS app lost die problemen helemaal niet op.

Als je binnen een minuut wil starten met reanimaties moet je geen enkel oproepsysteem gebruiken waarvoor je eerst 112 moet bellen maar moet je heel hard HELP WIE KAN ER REANIMEREN roepen en zorgen dat bijna iedereen gewoon weet hoe het moet, bijvoorbeeld met een goede handsonly CPR campagne.

Je moet de app maximaal opengooien en zorgen dat burgers, hulpverleners en de ambulancemeldkamer aangesloten zijn op het systeem.

Als jij ziet dat iemand in elkaar zakt in een winkelcentrum druk je op de noodknop van de app, de dichtsbijzijnde hulpverleners krijgen de melding en de ambulancemeldkamer ontvangt de noodoproep via de app.

Het is eigenlijk de moderne manier van heel hard om hulp roepen. Als iemand in een magazijn van een winkel bezig is kan hij niet zien of horen wat er aan de andere kant van de muur afspeelt. De app maakt mogelijk dat deze burgerhulpverlener weet dat zijn hulp buiten nodig is.

Het is ook van belang om te zorgen dat iedereen weet hoe ze moeten reanimeren. Je kan dat doen met grote campagnes, bijv. tijdens evenementen of in het weekend in grote, drukke winkelcentra.

Het is ideaal als een land besluit om hands-only CPR deel van lesstof in het basisonderwijs te maken. Je zorgt dan dat je op lange termijn een land hebt met ontzettend veel burgers die weten hoe ze moeten reanimeren.

Ter inspiratie:

Citaat
We are working in collaboration with Good Sam and NESTA to develop a phone app which will alert registered volunteer responders to a cardiac arrest near them. We currently use a phone alert with registered volunteers in an agreed location.

The new app will build on the existing Good Sam app while also identifying defibrillator locations across London, allowing registered volunteers to use them if needed.

We are working with Good Sam who have taken their original concepts and are adding elements in line with an idea and scope developed by one of our own clinicians Dominic Stark.

http://www.londonambulance.nhs.uk/working_for_us/volunteering_with_us/app_technology_to_help_save_li.aspx (http://www.londonambulance.nhs.uk/working_for_us/volunteering_with_us/app_technology_to_help_save_li.aspx)

Citaat
Good SAM and the London Ambulance Service

GoodSAM app imageThe London Ambulance Service has partnered with the internationally acclaimed GoodSAM app, in which clinically trained ambulance staff and members of the public with basic life support skills trained to an LAS standard, can now sign up as volunteers to respond to life-threatening emergency calls, including cardiac arrests.

This ground-breaking project will see the mobilisation of clinically trained London Ambulance Service volunteer responders – paramedics for example - who can respond to alerts via the GoodSAM app on their smartphone about life-threatening calls.

The sooner effective Cardio Pulmonary Resuscitation (CPR) is started, the better the chance of survival for the patient. If a defibrillator is readily available, patients are six times as likely to survive.

http://www.londonambulance.nhs.uk/getting_involved/goodsam_app.aspx (http://www.londonambulance.nhs.uk/getting_involved/goodsam_app.aspx)
Titel: Re: Nieuwe app en website Hartveiligwonen
Bericht door: ir. Auditor op 13 mei 2016, 08:11:45
Ik heb de good SAM app ook gedownload, daar moet ik ook met een wachtwoord inloggen.