0804405 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (Kazernecode) | |
0804430 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (Lichtkrant) | |
0804443 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (Postcommandant) | |
0804445 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (Kazernecode Vrijwilligers) | |
0804446 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (Vrijwilligersploeg 1) | |
0804455 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (Chauffeurs Vrijwilligers) | |
0806730 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (TS-BT 7741) | |
0804496 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Zuid) (Bemanning TW) | |
0804504 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Zuid) (Coördinator Logistiek) | |
0804431 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn) (Infocode klein Incident) | |
0804432 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn) (Infocode middel Incident) | |
0804433 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn) (Infocode groot Incident) | |
0804434 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn) (Infocode zeer groot Incident) | |
0806280 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Bosbrandverkenners) | |
0806210 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Boswachters) | |
0805990 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (CvD piket) | |
0805760 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoofd Meldkamer) | |
0804603 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoog Soeren) (Bevelvoerder) | |
0804605 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoog Soeren) (Kazernecode) | |
0804606 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoog Soeren) (Blusploeg) | |
0806753 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Hoog Soeren) (TS 7748) | |
0805810 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (OvD Epe - Voorst - Apeldoorn piket) | |
0806050 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Persvoorlichting) | |
0805730 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (TBO piket) | |
0804683 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (Bevelvoerder) | |
0804685 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (Kazernecode) | |
0804686 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (Blusploeg) | |
0804710 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (Lichtkrant) | |
0806771 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Uddel) (TS 7749) | |
0804723 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (Bevelvoerder) | |
0804725 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (Kazernecode) | |
0804726 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (Blusploeg) | |
0804750 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (Lichtkrant) | |
0806775 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Ugchelen) (TS 7743) | |
0806240 | Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode) |
0804504 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Zuid) (Coördinator Logistiek) | |
0804501 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Onbekende code) | |
0804243 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (Bevelvoerder) | |
0804245 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (Kazernecode) | |
0804246 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (Blusploeg 1) | |
0804270 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (Lichtkrant) | |
0806688 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (PM 7966) | |
0806240 | Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode) |
0805830 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (OvD IJsselstreek piket) | |
0806240 | Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode) |
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) | |
0900540 | BRW Gelderland-Midden (Garderen) (Blusploeg) | |
0901850 | BRW Gelderland-Midden (Nijkerk) (Voertuignavigatie) | |
0900701 | BRW Gelderland-Midden (OvD Noord Infocode) | |
0900049 | BRW Gelderland-Midden (Voorlichting Vallei Infocode) |
Wat betekend (b4) in de bovenstaande melding? (Eerste regel na opsomming voertuigen)
09:46 Brandweer onderweg naar heidebrand #Pomphulweg #HoogSoeren. Meer info volgt
09:47 4 blusvoertuigen en 2 tankwagens onderweg naar #Pomphulweg #HoogSoeren
09:58 #Pomphulweg #HoogSoeren. Extra materieel voor waterwinning gealarmeerd
10:04 #Pomphulweg #HoogSoeren. 2e peloton gealarmeerd. Dit houdt in dat er 4 extra blusvoertuigen, speciaal voor natuurbrandbestrijding bij komen
10:20 Politieheli verleent ondersteuning met beelden vanuit de lucht. Luchtsurveillance start vanmiddag. #Pomphulweg #HoogSoeren
0806210 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Boswachters) | |
0804363 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Epe) (Bevelvoerder) | |
0804365 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Epe) (Kazernecode) | |
0804372 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Epe) (Alle Blusploegen) | |
0804390 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Epe) (Lichtkrant) | |
0806705 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Epe) (TS-BT 7642) | |
0805950 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (HOvD Oost piket) | |
0804763 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Klarenbeek) (Bevelvoerder) | |
0804765 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Klarenbeek) (Kazernecode) | |
0804766 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Klarenbeek) (Blusploeg) | |
0804790 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Klarenbeek) (Lichtkrant) | |
0806779 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Klarenbeek) (TS-BT 7745) | |
0804643 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Loenen) (Bevelvoerder) | |
0804645 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Loenen) (Kazernecode) | |
0804646 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Loenen) (Blusploeg) | |
0804670 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Loenen) (Lichtkrant) | |
0806757 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Loenen) (TS-BT 7746) | |
0805770 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (OvD Veluwe West piket) | |
0804243 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (Bevelvoerder) | |
0804245 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (Kazernecode) | |
0804247 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (Blusploeg 2) | |
0804270 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (Lichtkrant) | |
0806689 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Twello) (TS 7947) | |
0806240 | Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode) |
0610143 | BRW IJsselland (Deventer) (Bevelvoerders) | |
0610145 | BRW IJsselland (Deventer) (Kazernecode) | |
0610155 | BRW IJsselland (Deventer) (Bemanning bijzondere voertuig) | |
0610170 | BRW IJsselland (Deventer) (Lichtkrant) | |
0804504 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Zuid) (Coördinator Logistiek) | |
0804501 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (Onbekende code) | |
0805850 | BRW Noord- en Oost-Gelderland (OvD Achterhoek West piket) | |
0806240 | Meldkamer Oost-Nederland (Monitorcode) |
Wanneer krijgt een bosbrand zijn eigen topic? Lijkt mij onderhand wel een grote inzet te zijn ? 98uiye
Er staan maar 4 peletons en een ondersteuningspeleton. Maar er is feitelijk nog geen opschaling :D
Er staan maar 4 peletons en een ondersteuningspeleton. Maar er is feitelijk nog geen opschaling :DIn de eerste alarmering zijn er volgens mij direct 4 TSen ingezet, en dan zit ik al op zeer groot. ::)
Der staat in de tekst ook "Pel"...Wat toch voor peleton staat?
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) | |
0900593 | BRW Gelderland-Midden (Kootwijkerbroek) (Bemanning TW) |
Om 2.45 uur was er al een melding van een woningbrand in Hoog Soeren.....
Om 2.45 uur was er al een melding van een woningbrand in Hoog Soeren.....
Het blusvoertuig van #Hoenderloo heeft in brand gestaan. Iedereen veilig eruit. Voertuig is echter uitgeschakeld en moet weggesleept worden.
VNOGregio @VNOGregio#pompulweg #hoog Soeren, brand lijkt af te nemen. Grote inzet samen met VGGM.
11:51am · 6 May 2016 ·
#Pompulweg #Hoog Soeren, oppervlakte van ongeveer 15 voetbalvelden verbrand.
11:59am · 6 May 2016 ·
Het gebied is drassig begrijp ik, dit hebben we toch al veel vaker gezien, bijvoorbeeld bij de grote brand op de Hoge Veluwe? Misschien is het een idee om op een aantal plaatsen in het bos een depot te gaan maken met bijvoorbeeld Haakarm knikdumpers. die kunnen wel over heidestoppels rijden zonder vast te raken. Mogelijk kun je ook iets met Rupsvoertuigen. hoeft niet heel groot, een rups trekker met een dikke ploeg erachter om een geul om de brand te kunnen trekken kan uitbreiding al snel voorkomen. het middenstuk uit laten branden en later afblussen. Een Heli snel inzetbaar kan ook helpen, dan heb je geen probleem met vast komen te zitten, gewoon van bovenaf verzuipen. Maar Defensie zal wel niets hebben omdat alles aan de andere kant van de wereld staat waar we niets verloren hebben. Succes en sterkte!!!
VNOGregio @VNOGregio#Pomphulweg #Hoog Soeren, brandweer geeft brand meester. Nacontrole gaat nog enige tijd duren
12:11 - 6 mei 2016
Tijd voor de Handcrew Overijssel!
Luke Beens @LukeBNVBij het waterinnamepunt op de Pomphulweg wordt een nabluspeloton gevormd. Nablussen kost nog veel tijd. Hoog Soeren (https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpic.twitter.com%2FfpertxhHH7&hash=579975b0782bb9497862ceb56f6aac14)
Luke Beens @LukeBNVIn het gebied waar de brand woedde hebben de natuurbrandverkenners Kraaiheide gebonden. Een zeer zeldzame heidesoort (https://www.hulpverleningsforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fpic.twitter.com%2FIZB8rU7JRk&hash=5e1fb2ce07881468da637ac4cda102c5)
Luke Beens @LukeBNVHet voertuig van #Hoenderloo heeft geen uiterlijke brandschade. Wat er van onderen gebeurd is mij niet bekend.
(https://pbs.twimg.com/media/ChxJSKIWsAAl3iM.jpg:large)
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) | |
0901270 | BRW Gelderland-Midden (Harskamp) (Blusploeg) | |
0901370 | BRW Gelderland-Midden (Otterlo) (Blusploeg) | |
0900640 | BRW Gelderland-Midden (Voorthuizen) (Blusploeg) |
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) | |
0901080 | BRW Gelderland-Midden (Ede Centrum) (Voertuignavigatie) | |
0901850 | BRW Gelderland-Midden (Nijkerk) (Voertuignavigatie) | |
0900700 | BRW Gelderland-Midden (OvD Noord Alarmcode) | |
0901060 | BRW Gelderland-Midden (OvD West Alarmcode) | |
0900049 | BRW Gelderland-Midden (Voorlichting Vallei Infocode) |
0900485 | BRW Gelderland-Midden (Barneveld) (Voertuignavigatie) | |
0900593 | BRW Gelderland-Midden (Kootwijkerbroek) (Bemanning TW) |
Het gebied is drassig begrijp ik, dit hebben we toch al veel vaker gezien, bijvoorbeeld bij de grote brand op de Hoge Veluwe? Misschien is het een idee om op een aantal plaatsen in het bos een depot te gaan maken met bijvoorbeeld Haakarm knikdumpers. die kunnen wel over heidestoppels rijden zonder vast te raken. Mogelijk kun je ook iets met Rupsvoertuigen. hoeft niet heel groot, een rups trekker met een dikke ploeg erachter om een geul om de brand te kunnen trekken kan uitbreiding al snel voorkomen. het middenstuk uit laten branden en later afblussen. Een Heli snel inzetbaar kan ook helpen, dan heb je geen probleem met vast komen te zitten, gewoon van bovenaf verzuipen. Maar Defensie zal wel niets hebben omdat alles aan de andere kant van de wereld staat waar we niets verloren hebben. Succes en sterkte!!!Ik denk dat het idee van een paar depots met dergelijke voertuigen wat kostbaar is. En wat je ook voor rups voertuigen hebt, als het drassig is kan er meer kapot gereden worden dan een natuurbrand kan beschadigen. Ja een rupsvoeruig (paar jaar terug sprak men over de mogelijkheid 1 of meerdere YPR voertuien om te bouwen, ik hoor daar weinig meer van) heeft minder druk op de bodem maar de rupsen zijn lang en in de lengterichting star, dus bij iedere bocht zal de kwetsbare bodem omgespit en beschadigd worden, terwijl een natuurbrand (bij vochtige grond) daar zonder al te veel schade aan de bodem zelf overheen zal razen. Er wordt steeds meer gewerkt aan maatregelen in het veld om uitbreiding te bemoeilijken, onder andere door middel van compartimentering. Om dan nog met zwaar materiaal in ene natuurgebied de kostbare bosbodem om te woelen zal in veel gevallen een erger middel dan de kwaal zijn.
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=3ZTvDzYb0KY#)
Een brandje van 8 hectare op de Veluwe kunnen de lokale ploegen met gemak zelf aan. Daar is geen helikopter of Handcrew voor nodig. :)
Ik vind dat toch een vrij ruim begrip van "lokaal". Dat woord gebruik je denk ik toch vooral voor en inzet die een post in het eigen verzorgingsgebied zelf kan behappen, eventueel met een buurpost erbij.
Ik vind dat toch een vrij ruim begrip van "lokaal". Dat woord gebruik je denk ik toch vooral voor en inzet die een post in het eigen verzorgingsgebied zelf kan behappen, eventueel met een buurpost erbij.Dit is ook geen lokale inzet meer. Dat de ingezette eenheden er niet meer warm of koud van worden heeft te maken met het feit dat ze al vaker met dit bijltje hebben moeten hakken, aangezien het niet de eerste maal is op deze locatie. Zodra je eenheden vanuit de regio moet gaan halen, en zelfs buurregio's is het lokale karakter van de brand voorbij. En dat is juist ook de opzet van regionalisering. Snellere slagkracht, en de eenheden spreken dezelfde taal en weten waar ze aan toe zijn.
Inderdaad. Daar heb je helemaal gelijk in. De regionale korpsen klinkt beter dan. Ondanks dat er 16 natuurbrand voertuigen terplaatse zijn is het voor alle ploegen redelijk bekend gebied en hoeft niemand echt ver te rijden, dat zou in andere delen van het land wel zo zijn. :)Ik wou het ook geen "regionale inzet"noemen.. Dat ging me net te ver, met de grootte van VNOG in het achterhoofd. Ik denk dat "de lokaal bekende ploegen" eigenlijk wel beter zou zijn, daarmee dek je de lading ook nog als er wat van VGGM komt helpen zonder dat je het meteen over "interregionaal optreden"of zelfs "hulp uit andere regio's"gaat hebben want dat klinkt meteen zo "grote ramp-achtig".
Ondanks dat deze brand op een bekende plaats was, mag je hem nooit benaderen zoals je de andere branden hebt benadert. Elke brand is anders, elke brand reageert anders. En van elke brand zul je moeten uitvinden wat die wil, en waar de mogelijkheden liggen om hem te stoppen.Nou kreeg ik zo na een minuut of twee van het filmpje het idee dat ik naar een vakantiefilmpje zat te kijken. Lekker met zijn allen uit het dak, helm af, jasje uit, en gaan met de banaan...
Hoe vaak is die Fendt ingezet om brandweervoertuigen los te trekken en was het zwaar werk?Zoals we hier bij een natuurbrandavond van een OvD te horen kregen, er kan in het terrein altijd wel een voertuig vast raken dus vanaf pelotonsinzet laat hij altijd iets komen dat voertuigen los kan trekken. Hij heeft zelf de voorkeur van een shovel boven een trekker omdat die eventueel wat meer kan doen dan alleen trekken. Tot zover de theorie, ik heb nog nooit een shovel of trekker daarvoor bij een brand in, ook niet bij een compagnies inzet. Maar ik vind het wel logisch om "iets" mee te laten komen.
Reed er meer dan een tractor of andere sleepvoertuigen in het gebied en werd(en) deze bij de compagnie inzet direct mede gealarmeerd.
Zoals we hier bij een natuurbrandavond van een OvD te horen kregen, er kan in het terrein altijd wel een voertuig vast raken dus vanaf pelotonsinzet laat hij altijd iets komen dat voertuigen los kan trekken. Hij heeft zelf de voorkeur van een shovel boven een trekker omdat die eventueel wat meer kan doen dan alleen trekken. Tot zover de theorie, ik heb nog nooit een shovel of trekker daarvoor bij een brand in, ook et bij een compagnies inzet. Maar ik vind het wel logisch om "iets" mee te laten komen.
Hoe vaak is die Fendt ingezet om brandweervoertuigen los te trekken en was het zwaar werk?
Reed er meer dan een tractor of andere sleepvoertuigen in het gebied en werd(en) deze bij de compagnie inzet direct mede gealarmeerd.
Hebben de natuurbrandvoertuigen eigenlijk rijplaten op de voertuigen, zoals bijvoorbeeld de Dakar voertuigen? Kan (uit eigen ervaring) zeggen dat het soms net het beetje grip kan opleveren dat je nodig hebt om los te komen...de 4 iveco's BT-SB's die hebben 4 rijplanten op het voertuig. De Volvo's niet zover ik weet. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Het was erg jammer dat het grootste lostrek-voertuig niet bij de brand in de buurt kon komen omdat de politie hem niet door de afzetting wilde laten. Het heeft behoorlijk wat voet in aarde gekost voordat het voertuig uiteindelijk toch door mocht rijden.:o Nee toch he....
Maar ik heb wel 4 of 5 vastgereden voertuigen op de rechterflank gezien.Het is geen schande als je in het terrein vast komt te zitten. N
:o Nee toch he....
Het is geen schande als je in het terrein vast komt te zitten. N
Hoe ernstig is het voertuig van Hoenderloo er aan toe welke in brand heeft gestaan?luchtfilter heeft vonken aangezogen en daardoor is het luchtfilter en luchtfilterhuis verbrand/ gesmolten. Tijdelijk nieuw luchtfilter op de inlaat geplaatst. Luchtfilterhuis in bestelling.
Hoe ernstig is het voertuig van Hoenderloo er aan toe welke in brand heeft gestaan?
Naja vanochtend leek het erop dat dit weer een hele grote inzet zou gaan worden, gezien de hoeveelheid materieel die snel werd opgeroepen.
...
Dat mijn bijdrage vanochtend misschien wat overdreven was kan kloppen, komt omdat de meldingen hier waren, nat terrein, en vastrijden, dus dacht ik aan de Hoge Veluwe of aan Schorl.
Is de politie dan niet op de hoogte dat er voertuigen vastzitten of vertikken ze het om voertuigen door te laten welke geen blauwe lichten dragen? Lijkt mij zeker een verbeterpunt.Nee oom agent heeft overal verstand van en weten het altijd beter...... Daarom werken ze ook bij de politie... :D
luchtfilter heeft vonken aangezogen en daardoor is het luchtfilter en luchtfilterhuis verbrand/ gesmolten. Tijdelijk nieuw luchtfilter op de inlaat geplaatst. Luchtfilterhuis in bestelling.
Voertuig is zelfstanding het terrein uitgereden. Zover te zien valt het mee. Op post zuid eerdaags ff goed nazien.
Opmerkelijk dat de luchtaanvoer van een voertuig dat wordt ingezet bij o.a. natuurbranden gevoelig is voor vonken.ik heb me ook verbaasd over deze bouwwijze. Luchtaanvoer naar luchtfilterhuis zit zo ik het zag iets voor het rechtervoorwiel ( denk org volvo constructie). Betrof een org volvo luchtfilter ( papier ?)
Er zijn legio typen voorfilters die je zou kunnen plaatsen,ik neem overigens wel aan dat er wel zandstoffilters op zitten.(viledon filters)
Ondanks dat deze brand op een bekende plaats was, mag je hem nooit benaderen zoals je de andere branden hebt benadert. Elke brand is anders, elke brand reageert anders. En van elke brand zul je moeten uitvinden wat die wil, en waar de mogelijkheden liggen om hem te stoppen.
Misschien eens even kijken naar de makkelijk toepasbare en praktische oplossingen die agrariërs etc. in de loop der jaren tegen het vastraken hebben bedacht.(https://fr.pinterest.com/offsite/?token=423-768&url=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2Fc6%2Fc0%2Fd4%2Fc6c0d4154d7469f61f42e00f2ed81f33.jpg&pin=403846291562010942)
(https://fr.pinterest.com/offsite/?token=423-768&url=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2Fc6%2Fc0%2Fd4%2Fc6c0d4154d7469f61f42e00f2ed81f33.jpg&pin=403846291562010942)
Beetje onpraktisch in de meeste Nederlandse natuurterreinen, daar willen nog wat boompjes staan....
06-9723 - SIV - Apeldoorn/Giro d'italia
(https://fr.pinterest.com/offsite/?token=423-768&url=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2Fc6%2Fc0%2Fd4%2Fc6c0d4154d7469f61f42e00f2ed81f33.jpg&pin=403846291562010942)
Beetje onpraktisch in de meeste Nederlandse natuurterreinen, daar willen nog wat boompjes staan....
OGS bus Apeldoorn Centrum. Werd ingezet omdat deze paraat stond voor de Giro. Voornamelijk voor logistiek; eten, ademlucht en onderdelen.Is geen OGS meer maar is omgebouwd tot "operationele ondersteuning"
Is geen OGS meer maar is omgebouwd tot "operationele ondersteuning"
OGS bus Apeldoorn Centrum. Werd ingezet omdat deze paraat stond voor de Giro. Voornamelijk voor logistiek; eten, ademlucht en onderdelen.
Dat is niet waar.
Is inderdaad de OGS bus, maar was voor de Giro tijdelijk inzetbaar als SIV bus, zoals ik begreep.
Dat is niet waar.
Is inderdaad de OGS bus, maar was voor de Giro tijdelijk inzetbaar als SIV bus, zoals ik begreep.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=994204140648290&set=pcb.1019605981450774&type=3&theater (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=994204140648290&set=pcb.1019605981450774&type=3&theater)Is de oude OGS bus van Doetinchem, die van Apeldoorn is nog steeds een OGS bus. De A-Ploeg van Apeldoorn Hoofdpost sprak trouwens wel over een OGS-team, en niet over iets van een SIV.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=994204140648290&set=pcb.1019605981450774&type=3&theater (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=994204140648290&set=pcb.1019605981450774&type=3&theater)
Zou zomaar kunnen, werd wel bemand door een OGS team. Je weet maar nooit wat ze voor preparatieve maatregelen ze voor de Giro hadden bedacht, aangezien de EODD ook paraat stond langs het parcours.
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2110188/Politieonderzoek-wijst-uit-heidebrand-Hoog-Soeren-aangestoken (http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2110188/Politieonderzoek-wijst-uit-heidebrand-Hoog-Soeren-aangestoken)
HOOG SOEREN - De heidebrand die vrijdag 6 mei 15 hectare heide bij Hoog Soeren verwoestte, is aangestoken. Dat meldt een woordvoerder van de politie.
'De voornaamste reden daarvoor, is dat de gebruikelijke oorzaken konden worden uitgesloten.'
Daarbij speelt de locatie een rol. Die ligt midden in het veld, daarom is het bijvoorbeeld niet aannemelijk dat iets als een hete uitlaat of open vuur de brand heeft veroorzaakt. Ook was er geen sprake van bliksem.
Kwam vandaag langs de brandweergarage in Hoenderloo, daar zag ik dat het eigen voertuig nog steeds niet in de garage stond.
Weet iemand of er toch meer kapot was als alleen het luchtfilterhuis ?