Geïntegreerde mast in opbouw

Auteur Topic: Geïntegreerde mast in opbouw  (gelezen 4394 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2010, 18:51:12
waarom zou dat achter op een voertuig niet kunnen?

Mijn lijkt dat je de lichtmast juist achterop het voertuig zou plaatsen i.v.m. de ruimte... in de opbouw neemt t ruimte in die je mijns inziens beter kunt benutten

Omdat je met een lichtmast achterop (tot nu toe) alleen maar in twee (of 1) lamp ziet. Deze kun je niet onafhankelijk van elkaar aan / uit zetten.
Bij bovenstaand voertuig kun je bijvoorbeeld wel de linker en rechterzijde verlichten, zonder de voor en achterzijde in het licht te zetten.
Overigens neemt hij niet zo heel veel ruimte in, omdat het plateau tevens de ''deksel'' is van de mast en de lampen onder dit plateau zitten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2010, 23:23:17
De Mercedes Ecoliner/Rosenbauer Autospuiten in DH hadden al 4 schijnwerpers op de lichtmast. Ca. 20 jaar geleden. Afzonderlijk inschakelen is een kwestie van schakelaartjes, dus dat kan altijd, maar of je dat wilt.
Lichtmast op dak kost ruimte in de kastopbouw onder het dak, en geeft kans op waterlekkage in de kastopbouw. De telescoopdelen en uitschuifmechanisme, pomp oid moeten natuurlijk ook ergens hun plek hebben. Achterop het voertuig kost geen ruimte in de opbouw, en er zal wel een prijsverschil in zitten. Achterop is makkelijker te onderhouden of te vervangen, bij inbouw moet je de halve materieelruimte demonteren om hem er uit te krijgen.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar