Foto's van prio 1 rijdende hulpdiensten

Auteur Topic: Foto's van prio 1 rijdende hulpdiensten  (gelezen 529152 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #520 Gepost op: 31 december 2009, 00:01:36


EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #521 Gepost op: 31 december 2009, 00:16:33
Nog een paar, van afgelopen 2 weken ongeveer..
Putten, grote brand 16 'gewonden' (rook in geademt)

Dagje rotterdam





Uitslaande schoorsteenbrand Verkeersweg Harderwijk
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Robert_Docter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Jeugdbrandweer Putten/Ermelo
Reactie #522 Gepost op: 3 januari 2010, 22:13:26
De hoogwerker uit harderwijk onder begeleiding van de politie komt met prio 1 ter plaatse bij de schoorsteenbrand in ermelo;)



Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #523 Gepost op: 3 januari 2010, 22:16:04
De hoogwerker uit harderwijk onder begeleiding van de politie komt met prio 1 ter plaatse bij de schoorsteenbrand in ermelo;)



die agent had wel eerste even iets aan zijn lichtbalk mogen doen, zo kun je naar mijn mening geen spoedmelding rijden
ik denk een kleine moeite om effe het sneeuw eraf te vegen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Robert_Docter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Jeugdbrandweer Putten/Ermelo
Reactie #524 Gepost op: 3 januari 2010, 22:39:13
Daar ben ik het niet met je eens. Als jij een spoed melding heb dan ga je niet eens even sneeuw van je auto halen. En die lichtbalk valt zeker wel genoeg op met een beetje sneeuw erop hoor.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #525 Gepost op: 3 januari 2010, 22:52:41
Daar ben ik het niet met je eens. Als jij een spoed melding heb dan ga je niet eens even sneeuw van je auto halen. En die lichtbalk valt zeker wel genoeg op met een beetje sneeuw erop hoor.

En als je tijdens een spoedje het gas indrukt valt het meeste sneeuw er vanzelf vanaf  ;) :)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #526 Gepost op: 3 januari 2010, 23:07:18
Daar ben ik het niet met je eens. Als jij een spoed melding heb dan ga je niet eens even sneeuw van je auto halen. En die lichtbalk valt zeker wel genoeg op met een beetje sneeuw erop hoor.

Er wordt denk ik meer verwacht dat het voertuig bij aanvang van dienst in orde is. Afgezien van het feit dat er tijdens de dienst bij sneeuwval natuurlijk het een en ander aan kan blijven hangen.

Los daarvan zou je dit dan wel kunnen blijven checken. Een HV-voertuig waarbij de zichtbaarheid van zwaailampen niet voldoende is, heeft geen voorrangsvrijstelling.


Glenn2

  • Gast
Reactie #527 Gepost op: 3 januari 2010, 23:16:07
Bij aanvang dienst loop je normaal je voertuig even langs en maak je hem sneeuwvrij, lijkt me. Maar dat is de ideale situatie. Wij weten niet of de agent misschien er net mee bezig was toen hij de melding kreeg. Het kan soms erg druk zijn.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #528 Gepost op: 4 januari 2010, 00:03:32
Het is vooral voor de Noodhulp gebruikelijk om je voertuig sneeuw-/ijsvrij te maken en te controleren op gebreken en/of schade voor je dienst.
Het is natuurlijk mogelijk dat de collega's in dit voertuig geen Noohulp hadden maar snel de auto in zijn gesprongen.
Ik kan me wel voorstellen dat als je met toestemming rijdt en de lichtbalk niet zichbaar is en je dus eigenlijk niet voldoet aan de regelgeving, dat het bij een ongeval erg vervelend kan worden.


Gast

  • Gast
Reactie #529 Gepost op: 4 januari 2010, 04:35:59
Dat is ook een nadeel van LED-balken t.o.v. de "ouderwetse" draailampen, ze worden niet warm. Zwaailichtbalken warmen lekker op en dan smelt die troep ook lekker snel, dat heb je nu niet meer.