Storingen/Uitval C2000

Auteur Topic: Storingen/Uitval C2000  (gelezen 193625 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #60 Gepost op: 24 juni 2006, 23:24:38
dit geld inmiddels in meer delen van het land ''mijn oude mobilofoon'' heeft het weer druk, de een na de ander omschakelen
meldingen vanuit een groot deel van het land
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #61 Gepost op: 25 juni 2006, 10:36:18
dit geld inmiddels in meer delen van het land ''mijn oude mobilofoon'' heeft het weer druk, de een na de ander omschakelen
meldingen vanuit een groot deel van het land
Maar niets vanuit het Utrechtse  ::)


frankj

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 25 juni 2006, 12:33:38
Nu heb ik gehoord dat ik de loop van komende 2 jaar alle analoge apparatuur van de hulpdiensten wordt afgestoten. Dus in tijd van uitval van C2000 zal er helemaal geen communicatie meer mogelijk zijn. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden mocht dit verhaal kloppen ?

Nadere info van de regio Utrecht; Heb geen communicatie op het analoge net kunnen waarnemen, dus alles zal hier wel normaal werken :)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #63 Gepost op: 25 juni 2006, 14:28:04
Nu heb ik gehoord dat ik de loop van komende 2 jaar alle analoge apparatuur van de hulpdiensten wordt afgestoten. Dus in tijd van uitval van C2000 zal er helemaal geen communicatie meer mogelijk zijn. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden mocht dit verhaal kloppen ?

Nadere info van de regio Utrecht; Heb geen communicatie op het analoge net kunnen waarnemen, dus alles zal hier wel normaal werken :)

In kennemerland en Za-Wa werkt alles ook weer rond een uurtje of 00.45u.....

Wat betreft het analoog eruit, in de AC Za-Wa zit al geen analoge apparatuur meer, in de voertuigen geloof ik nog wel.(maar dit heeft natuurlijk eigenlijk geen nut meer  :P)


Pager

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #64 Gepost op: 25 juni 2006, 15:05:30
Het betrof een storing in P2000 en niet in C2000.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #65 Gepost op: 25 juni 2006, 23:33:36
Nu heb ik gehoord dat ik de loop van komende 2 jaar alle analoge apparatuur van de hulpdiensten wordt afgestoten.

Sterker nog, in verschillende regio's is analoge communicatie al enige tijd niet meer mogelijk. Ten eerste omdat er geen analoge randapparatuur meer is maar bovenal omdat men niets meer aan die randapparatuur zou hebben, want verschillende meldkamers hebben hun analoge radiobediening alsmede het analoge netwerk reeds opgedoekt. Geen mogelijkheid meer om terug te vallen op analoog dus.

Hoe die regio's het oplossen? Een betere vraag is, hoe loste men problemen met het analoge netwerk op...?

Groeten, Peter.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #66 Gepost op: 25 juni 2006, 23:37:17
Sterker nog, in verschillende regio's is analoge communicatie al enige tijd niet meer mogelijk. Ten eerste omdat er geen analoge randapparatuur meer is maar bovenal omdat men niets meer aan die randapparatuur zou hebben, want verschillende meldkamers hebben hun analoge radiobediening alsmede het analoge netwerk reeds opgedoekt. Geen mogelijkheid meer om terug te vallen op analoog dus.

Hoe die regio's het oplossen? Een betere vraag is, hoe loste men problemen met het analoge netwerk op...?

Groeten, Peter.


Ik denk dat het 'probleem' meer is dat men bij C2000 promote dat dit 'het' is en dat het nooit 'offline' kon zijn door al de back-up maatregelen...... Blijkbaar kan het dus wel fout gaan.... ;) en dan krijg je kritiek!  :D Natuurlijk kon het vroeger ook fout gaan maar dat is toch geen reden dat C2000 plat mag gaan. Maar zou bijv Euronext accepteren dat hun computer netwerk er 4 uur uit ligt.... ;) ;D


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #67 Gepost op: 26 juni 2006, 17:48:45
om terug te vallen op analoog dus.

Hoe die regio's het oplossen? Een betere vraag is, hoe loste men problemen met het analoge netwerk op...?

Groeten, Peter.

VC-tje eruit en alarmeren op de aanstuur Peter, dat weet jij ook wel.  ;D


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #68 Gepost op: 26 juni 2006, 22:15:54
VC-tje eruit en alarmeren op de aanstuur Peter, dat weet jij ook wel.  ;D

voor onze omgeving helemaal niet erg, roep maar, ''gooi'' ik hem er wel uit, zit standaard op mijn mobilofoon en sta 80 meter naast de oorspronkelijke steunzender en staat nog steeds de hele dag aan.;D
Nemo me impune lacessit


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #69 Gepost op: 27 juni 2006, 02:14:19
VC-tje eruit en alarmeren op de aanstuur Peter, dat weet jij ook wel.

Tuurlijk weet ik dat, het ging me ook niet om een antwoord, het was meer bedoeld als nadenkertje. "Alsof analoog er nooit uit lag"

Groeten, Peter.