Sollicitanten agent Oktober 2020

Auteur Topic: Sollicitanten agent Oktober 2020  (gelezen 127340 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Geluk91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #110 Gepost op: 28 mei 2020, 10:39:31
Wanneer de start gaat zijn, is nog niet bekend.. voorjaar is wel een ruim begrip inderdaad. Maar goed half mei kwam natuurlijk al naar buiten dat de opleiding in 2021 ging veranderen. Wat ik begrepen heb is dat vroeg in het voorjaar lichting week 41 start en in mei alle bestaande klassen omgezet zijn naar de nieuwe opleiding van 2 jaar.

Ik heb maandag mijn deel B gehaald en zou uitnodiging krijgen voor C maar dat zal wel vanaf 17juni worden. Wel fijn dat als je de medische keuring etc al hebt gehad, deze langer geldig blijft dan normaal.

Verder nog iemand aanwezig voor Regio Zee-WBra?


guest20700

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 28 mei 2020, 10:53:28
Wanneer de start gaat zijn, is nog niet bekend.. voorjaar is wel een ruim begrip inderdaad. Maar goed half mei kwam natuurlijk al naar buiten dat de opleiding in 2021 ging veranderen. Wat ik begrepen heb is dat vroeg in het voorjaar lichting week 41 start en in mei alle bestaande klassen omgezet zijn naar de nieuwe opleiding van 2 jaar.

Ik heb maandag mijn deel B gehaald en zou uitnodiging krijgen voor C maar dat zal wel vanaf 17juni worden. Wel fijn dat als je de medische keuring etc al hebt gehad, deze langer geldig blijft dan normaal.

Verder nog iemand aanwezig voor Regio Zee-WBra?

Week 41 zal neem ik aan verplaatst worden naar week 5 2021. Tenzij ze het onderwijs niet tijdig hebben vormgegeven. Ook zal corona nog roet in het eten kunnen gooien.


Geluk91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #112 Gepost op: 28 mei 2020, 12:37:24
Ze zullen wel moeten denk ik, gezien de giga uitstroom de komende jaren..
Ze hebben niet voor niets aan aangegeven dat er veel opleidingsplekken komen.


guest20700

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 28 mei 2020, 13:05:05
Ze zullen wel moeten denk ik, gezien de giga uitstroom de komende jaren..
Ze hebben niet voor niets aan aangegeven dat er veel opleidingsplekken komen.

Je hebt helemaal gelijk alleen heb ik zelf al wel gemerkt dat de academies en de eenheden niet helemaal op een lijn liggen. Uiteindelijk bepaalt de academie hoeveel capaciteiten hun kunnen opleiden. Ze zaten al boven hun maximum en corona heeft niet meer ruimte gecreëerd.

Dat probleem, dus meer opleidingslocaties/ruimte en docenten moet ook nog getackeld worden. Los van het corona probleem. Houd dat dus wel in je achterhoofd!


Geluk91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #114 Gepost op: 28 mei 2020, 13:14:47
Klopt inderdaad! Er staan met regelmaat veel vacatures voor docenten.

Gelukkig heb ik een plaatsje in de selectie en is het te kort in Zeeland best nijpend..  nu nog deel C en medische keuring:)


guest20700

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 28 mei 2020, 13:37:52
@Geluk91 ik gun je echt al het geluk. En uiteindelijk kom je er wel maar besef dat je er (nog) niet bent als je alle stappen van het selectieproces succesvol hebt doorlopen. Uiteindelijk ga je wel aangenomen worden maar het is geen uitgemaakte zaak dat je direct bij het eerstvolgende startmoment dan ook mag starten. Ook al wil de eenheid je plaatsen....

Anyway ik wil je niet ontmoedigen ofzo hoor. Ik weet alleen bij mijn eigen traject dat het allemaal best wel hobbelig verloopt. Ik ben nu toegewezen voor week 45 maar heb bijvoorbeeld nog geen officieel aanstelling ontvangen. Als ik daar naar vraag dan wordt aangegeven dat dit later gebeurd en er met mij contact wordt opgenomen. Heb ook gewoon een huis, baan etc. Dus een beetje duidelijkheid is wel fijn


guest20700

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 28 mei 2020, 13:51:58
Terwijl ik eigenlijk al in week 33 zou starten maar deze opleiding is ivm corona gecanceld. Werkgever al op de hoogte gesteld dus je snapt neem ik aan mijn frustratie wel! En dan heb ik nog geluk dat ik van week 33 ben doorgezet naar week 45. Ik ken een meisje die zou in week 5 2020 starten, doorgezet naar week 33 en nu is medegedeeld dat ze in 2021 eventueel een N4 opleiding mag doen terwijl ze dus al zou starten voor N5 politiekundige....... Best wel rommelig en onzeker allemaal.

Nogmaals de ene heeft denk ik meer 'geluk' dan de ander. Succes in ieder geval met de medische keuring en screening. Normaliter gesproken is dat appeltje eitje ;)



guest20700

  • Gast
Reactie #117 Gepost op: 28 mei 2020, 13:56:41
https://www.politieacademie.nl/actueel/Paginas/Het-basispolitieonderwijs-wordt-gemoderniseerd.aspx

Hier zeggen ze dat ze in februari willen gaan starten ipv voorjaar.


Geluk91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #118 Gepost op: 28 mei 2020, 15:32:13
Terwijl ik eigenlijk al in week 33 zou starten maar deze opleiding is ivm corona gecanceld. Werkgever al op de hoogte gesteld dus je snapt neem ik aan mijn frustratie wel! En dan heb ik nog geluk dat ik van week 33 ben doorgezet naar week 45. Ik ken een meisje die zou in week 5 2020 starten, doorgezet naar week 33 en nu is medegedeeld dat ze in 2021 eventueel een N4 opleiding mag doen terwijl ze dus al zou starten voor N5 politiekundige....... Best wel rommelig en onzeker allemaal.

Nogmaals de ene heeft denk ik meer 'geluk' dan de ander. Succes in ieder geval met de medische keuring en screening. Normaliter gesproken is dat appeltje eitje ;)

Ik hoop inderdaad mn naam mee te hebben😅 en wacht gewoon af..
Mijn werkgever weet ook dat ik er mee bezig ben. En is zakelijk gezien blij dat het uitgesteld is.

Voor mezelf: als ik maar een keer doorga in 2021. Ik heb een leuke en prima baan nu met alle zekerheid die je kan wensen.

Als ik de carrièreswitch maar kan maken in 2021, dat zou tof zijn:)

Tot die tijd kijken of ik af en toe een dienst mee kan draaien in het basisteam, dan blijft de voorpret er in:)


Geluk91

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #119 Gepost op: 28 mei 2020, 15:34:27
https://www.politieacademie.nl/actueel/Paginas/Het-basispolitieonderwijs-wordt-gemoderniseerd.aspx

Hier zeggen ze dat ze in februari willen gaan starten ipv voorjaar.

Hopelijk dan inderdaad.. gezien jij ook al lang bezig bent, hoop ik dat je snel (na 17juni) duidelijkheid krijgt!