Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 124941 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #220 Gepost op: 22 maart 2020, 00:22:48
Wat wil je nu eigenlijk? Denk je dat je met een lockdown het virus kan indammen?

We hebben gewoon geen keuze en het is trouwens al 3-4 weken te laat. We krijgen de komende weken een enorme golf aan doden. Het grootste probleem is dat we niet vroegtijdig corona patiënten hebben geïdentificeerd en hebben geïsoleerd. Net zoals buitenlandse reizigers verplicht 2 weken in quarantaine plaatsen, hebben we ook verzaakt. Het wordt nu omgekeerd, Nederland verandert in een van de grootse brandhaarden ter wereld.

Niet genoeg testcapaciteit pakt rampzalig uit, omdat je dan niet weet waar je moet zoeken, het is zoeken naar een speld in hooiberg. Hadden we dit op orde gehad, zouden we nooit een lockdown nodig hebben, omdat we dan precies weten waar de corona gevallen zich bevinden. Singapore, Taiwan en Zuid-Korea bewijzen het, het gaat om testen, testen en testen.


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • AVP
Reactie #221 Gepost op: 22 maart 2020, 00:27:49
Je hebt het steeds over een sterftecijfer van 0,1% bij gewone griep. Maar in griepseizoen 17/18 stierven er in Nederland 9.444 mensen aan de griep. Als dat 0,1% van het totaal is dan zou dat betekenen dat er 9,4 miljoen mensen griep hebben gehad? Ik kan me niet herinneren dat ik zo hard heb gewerkt toen.

Overigens, de andere landen die je aanhaalt: Singapore, Taiwan, ik kom er net vandaan, die doen veel en veel minder dan hier in Europa hoor. Pamfletje hier en daar en af en toe een temperatuurtje meten op de hoek van de straat, maar daar blijft het dan ook wel bij. Niks dicht, niemand in Lockdown, drukte van jewelste in de metro's en bij alle foodcourts. Ze zullen hooguit het klimaat mee hebben.

Verder ga ik m'n geld niet op je inzetten, want volgens je stellige overtuiging was nu al lang en breed de noodtoestand uitgeroepen met het leger op straat. Hier heb ik ze nog niet zien lopen in ieder geval. We spreken elkaar wel weer op 30 april.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #222 Gepost op: 22 maart 2020, 09:32:40
De ouderen met onderliggende gezondheidsproblemen hebben grotere kans op overlijden, maar vergeet niet dat we we straks ook overlijdens gaan zien van gezonde mensen van middelbare of leeftijd, of zelfs jongeren. En als de intensive care dan vol is, gaat ook bij deze groepen het sterftecijfer omhoog. En nee dit is geen gewone griep dat lijkt me nu toch wel duidelijk, bij een gewone griep gaat minder dan 0.1% van de mensen dood, bij dit virus is dat 10 tot 20 keer zoveel, dat is echt vele malen hoger.

Dit gaat helemaal uit de hand lopen, ik zie echt helemaal geen uitweg hoe het Nederlandse zorgsysteem dit aan zou kunnen.

Mark Rutte legt dat je uit dat een lockdown niet nodig is, nogal een ''betrouwbare'' bron. Macron, de Franse president zal je uitleggen dat het wel nodig is. Zelfs met een lockdown gaan we het vrees ik niet onder de 5.000 - 10.000 doden houden op 30 april, omdat voor een lockdown enig effect heeft, je zo 3-4 weken verder zit. We zien dan de stijging van de gevallen en doden, zo'n rond de 25% per dag zit, waarschijnlijk neemt dat af naar 10% door de genomen maatregelen, maar nog steeds schrikbarend hoog.

Daarom is de situatie ronduit dramatisch
https://www.nu.nl/coronavirus/6039175/rivm-baas-coronavirus-is-iets-wat-we-nog-maanden-bij-ons-houden.html

Neem nu eens de moeite om alle stukken die je aangereikt zijn eens door te lezen, en hou dan ook acuut op met de situatie in andere landen te vergelijken met de situatie in ons land. Ook dat heb ik je al honderd maal verteld. En die doden die jij benoemd kun jij op geen enkele manier verdedigen op deze wijze, simpelweg omdat de doodsoorzaak erg duidelijk te verklaren is. Maar goed, nog eens een stuk over het overlijden van corona patiënten. Lees dat eens door, en besef dan wat je nu aan het schrijven bent nu complete onzin is. En je werkelijk totaal geen onderbouwing hebt voor jouw beweringen, simpelweg omdat je de vergelijking met het buitenland totaal niet kan vergelijken met ons land. Ook jouw vasthouden aan die Lockdown gaat nergens meer over. Die Lockdown is niet voorbij met een paar weken, ook niet met een paar maanden. Maargoed jij verrekt het om te luisteren naar het RIVM en wat door de regering is verteld, en je hebt je eigen wereld, die vertroebeld wordt door de beelden vanuit andere landen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6039163/wanneer-val-je-onder-de-risicogroep-voor-het-coronavirus.html




silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #224 Gepost op: 22 maart 2020, 13:25:16
Roare, dat je Rutte niet als betrouwbare bron ziet kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar vergeet niet dat hij geadviseerd wordt door hele kundige mensen, neem Jaap van Dissel de voornaamste adviseur:

- Cum laude gepromoveerd
- Rijke carrière in Nederland en de VS
- Begeleider van 25 promovendi en heeft meer als 280 wetenschappelijke artikelen geschreven

Deze man zal niet weten waar hij het over heeft? Daarnaast is er zojuist een waarschuwing van de WHO gekomen dat een lockdown absoluut GEEN ZIN heeft:

https://www.nu.nl/coronavirus/6039417/wereldgezondheidsorganisatie-lockdowns-verslaan-het-virus-niet.html

Kortom: fijn om een tegengeluid te horen, maar je bent echt onrust aan het zaaien.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #225 Gepost op: 22 maart 2020, 13:55:12
Roare, dat je Rutte niet als betrouwbare bron ziet kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar vergeet niet dat hij geadviseerd wordt door hele kundige mensen, neem Jaap van Dissel de voornaamste adviseur:

- Cum laude gepromoveerd
- Rijke carrière in Nederland en de VS
- Begeleider van 25 promovendi en heeft meer als 280 wetenschappelijke artikelen geschreven

Deze man zal niet weten waar hij het over heeft? Daarnaast is er zojuist een waarschuwing van de WHO gekomen dat een lockdown absoluut GEEN ZIN heeft:

https://www.nu.nl/coronavirus/6039417/wereldgezondheidsorganisatie-lockdowns-verslaan-het-virus-niet.html

Kortom: fijn om een tegengeluid te horen, maar je bent echt onrust aan het zaaien.

Dat is dezelfde man die zei dat er corona virus zich niet verspreid had tijdens carnaval. Laten we het echt bij de feiten houden.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #226 Gepost op: 22 maart 2020, 13:57:38
https://www.nu.nl/coronavirus/6039175/rivm-baas-coronavirus-is-iets-wat-we-nog-maanden-bij-ons-houden.html

Neem nu eens de moeite om alle stukken die je aangereikt zijn eens door te lezen, en hou dan ook acuut op met de situatie in andere landen te vergelijken met de situatie in ons land. Ook dat heb ik je al honderd maal verteld. En die doden die jij benoemd kun jij op geen enkele manier verdedigen op deze wijze, simpelweg omdat de doodsoorzaak erg duidelijk te verklaren is. Maar goed, nog eens een stuk over het overlijden van corona patiënten. Lees dat eens door, en besef dan wat je nu aan het schrijven bent nu complete onzin is. En je werkelijk totaal geen onderbouwing hebt voor jouw beweringen, simpelweg omdat je de vergelijking met het buitenland totaal niet kan vergelijken met ons land. Ook jouw vasthouden aan die Lockdown gaat nergens meer over. Die Lockdown is niet voorbij met een paar weken, ook niet met een paar maanden. Maargoed jij verrekt het om te luisteren naar het RIVM en wat door de regering is verteld, en je hebt je eigen wereld, die vertroebeld wordt door de beelden vanuit andere landen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6039163/wanneer-val-je-onder-de-risicogroep-voor-het-coronavirus.html

Ook dit is precies andersom. Nederland is juist in zichzelf gekeerd, zelfs ons buurland België verklaart ons voor gek


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #227 Gepost op: 22 maart 2020, 14:05:23
Je hebt het steeds over een sterftecijfer van 0,1% bij gewone griep. Maar in griepseizoen 17/18 stierven er in Nederland 9.444 mensen aan de griep. Als dat 0,1% van het totaal is dan zou dat betekenen dat er 9,4 miljoen mensen griep hebben gehad? Ik kan me niet herinneren dat ik zo hard heb gewerkt toen.

Overigens, de andere landen die je aanhaalt: Singapore, Taiwan, ik kom er net vandaan, die doen veel en veel minder dan hier in Europa hoor. Pamfletje hier en daar en af en toe een temperatuurtje meten op de hoek van de straat, maar daar blijft het dan ook wel bij. Niks dicht, niemand in Lockdown, drukte van jewelste in de metro's en bij alle foodcourts. Ze zullen hooguit het klimaat mee hebben.

Verder ga ik m'n geld niet op je inzetten, want volgens je stellige overtuiging was nu al lang en breed de noodtoestand uitgeroepen met het leger op straat. Hier heb ik ze nog niet zien lopen in ieder geval. We spreken elkaar wel weer op 30 april.

Gemiddeld genomen is griep 0,1% dodelijk, en deze epidemie was misschien iets heftiger dan gemiddeld, maar dan nog steeds totaal niet te vergelijken met wat we nu meemaken. Besef ook dat je het nu over een griep hebt die vele maanden actief was. We hebben nu in hele korte tijd een enorme stijging van patiënten. De ernst dringt gewoon niet door lijkt het wel, en die noodtoestand/lockdown gaat er nog steeds komen. Wij zijn stuitend arrogant in het koninkrijk der Nederlanden, wij kunnen juist wel veel leren van andere landen. En als we elkaar spreken op 30 april zul je misschien beseffen hoe ernstig de situatie is.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #228 Gepost op: 22 maart 2020, 14:30:14
Ook dit is precies andersom. Nederland is juist in zichzelf gekeerd, zelfs ons buurland België verklaart ons voor gek
Goed, ga dat eens aan ons allemaal uitleggen, wel met correcte onderbouwing. Ik ben erg benieuwd, en ik vermoed zo nog een aantal mensen met mij. Je doet allerlei uitspraken, maar ik heb tot op heden geen enkele feitelijke onderbouwing gezien, waaruit blijkt dat jij gelijk hebt.


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #229 Gepost op: 22 maart 2020, 14:57:59
Ik denk dat het niet stom is als user Roare even een ban krijgt. Deze nutteloze zooi draagt nergens aan bij.