Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 125565 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #330 Gepost op: 15 april 2020, 23:31:51
Goh, ik zit er ook een keer naast. Maar dan nog. Is het een reden om met vlekken in je nek compleet hysterisch te doen? Je doet er geen moer aan, dit virus moet gewoon uit woekeren, er worden op dit moment maatregelen genomen daar waar nodig. En men tracht zo goed mogelijk in beeld te krijgen wie met wie contact heeft gehad. Man, durf je nog wel naar buiten, doe normaal en loop niet zo paniek te trappen.

Ik zou zeggen lees je bijdragen uit het verleden nog eens goed door. Wie vindt namelijk dat je dit virus gewoon moeten laten uit woekeren? Juist daarom precies om deze reden kregen we een enorme druk op de zorg, doordat we niet tijdig hebben ingegrepen.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #331 Gepost op: 15 april 2020, 23:34:38
Oja, en kijk eens naar een filmpje van RTV Noord, met indringende beelden van een Corona afdeling van een ziekenhuis in Scheemda (GRONINGEN) als je nog durft. En luister dan eens goed naar de afsluitende woorden van die IC-verpleegkundige, en beluister vooral de emotie. En bedenk dan nog eens de kolder die je hebt opgeschreven.
https://www.youtube.com/channel/UC-8skX7WFHAjxvBl7p1DdAA

Ik ben de eerste die het hier mee eens is, daarom was ik al meteen vanaf de beginfase voor strenge maatregelen, in tegenstelling tot jou.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #332 Gepost op: 15 april 2020, 23:47:29
Verbazingwekkende gedachtes heb je. Enerzijds verwijt je het RIVM en Rutte van achter de feite aanlopen. Anderzijds wil je met vuur gaan spelen en daadwerkelijk mensenlevens op het spel zetten. Door horeca open te gooien, en dan maar te gaan kijken wat er gebeurd. Of eventueel op proef de horeca in Groningen open te doen. Het mag dan misschien minder gezellig zijn om op 1,5 mtr van elkaar te moeten leven, en een gevoel van schijnveiligheid geven. Maar het wordt pas echt ongezellig als het virus terug komt, en nog veel meer slachtoffers gaat maken, en nog veel meer doden laat vallen. Dan weet je zeker dat de sfeer er zeer beroerd bij gaat hangen. Dan heeft niemand meer zin om een biertje te gaan doen in de kroeg of uit eten te gaan. Dan ga je weer in een lockdown, wellicht dan in een gehele lockdown. Maargoed, daar was jij al een voorstander van.

Dan ga je pas echt achter de feiten aan lopen, wat zeg ik? Alles wat je nu hebt opgebouwd ben je dan kwijt, en sta je direct met 10-0 achter. En 1,5mtr een schijnoplossing?? Blijkbaar werkt het perfect gezien de huidige cijfers vanuit de ziekenhuizen. Blijkbaar wordt de druk op de IC,s heel langzaam aan wat minder. Heel voorzichtig durven ze zelfs weer na te gaan denken over hoe de reguliere zorg weer opgestart kan gaan worden. Dus hoezo schijnveiligheid? We zullen nog een poos moeten doorbijten, maar als we daarmee stukje bij beetje weer redelijk normaal kunnen gaan leven is dat veel waard. En dat doen we niet alleen voor ons zelf, nee dat doen we voor elkaar. En nu als eerste doen we dit voor de mensen in de ziekenhuizen die nu al weken aan het vechten zijn, en geen eens na durven te denken over een biertje happen in de kroeg of gezellig hapje te gaan eten. Nee die mensen vechten nu al weken op de IC,s voor elk leven wat ze maar kunnen redden. En jij gaat het hebben over horeca maar opengooien, god zegende greep en we zien wel waar het schip strand!! Een grotere dolk steek in de rug van al die artsen en verpleegkundigen kun je niet geven. Werkelijk waar man, laat je nakijken, het gaat niet goed met je.

Strenge maatregelen kun je daarentegen niet eeuwig handhaven, we moeten nu wel degelijk een exit strategie bedenken anders krijgen we een volgende crisis die totaal out of control raakt. Daarom pleit ik ook voor massa testen, om zoveel mogelijk besmette mensen van de straat te houden. En we moeten toch echt ooit iets weer gaan openen. Daarom pleit ik voor om bijvoorbeeld de horeca in 1 provincie te openen als proef. Als deze provincie massaal test en goed gemonitord wordt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat hier meteen de ziekenhuizen vollopen. We hebben dan een goed overzicht en als we zien dat de gevallen oplopen kunnen we direct ingrijpen en de horeca sluiten.

Maar mijn verwachting is dat dat niet nodig is, zolang je maar zoveel mogelijk test en de besmette personen binnenhoudt, liefst ook zoveel mogelijk asymptomatische gevallen. En dan als dit goed werkt stapje voor stapje uitbreiden over de rest van het land.

En de meeste slachtoffers zijn gevallen in verpleeghuizen en verzorgingshuizen waar het personeel ongetest en slecht beschermt rondloopt. Daar zit een enorm probleem. Dus de kern van het probleem is toch echt het slechte testbeleid.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #333 Gepost op: 16 april 2020, 16:33:48
Ik zou zeggen lees je bijdragen uit het verleden nog eens goed door. Wie vindt namelijk dat je dit virus gewoon moeten laten uit woekeren? Juist daarom precies om deze reden kregen we een enorme druk op de zorg, doordat we niet tijdig hebben ingegrepen.
Ik denk dat jij beter mijn berichten eens goed door moet lezen, en vooral trachten in die hersenpan van je laten doorwerken en bedenken in welke context ik dat doorwoekeren bedoelde. Namelijk dat je dit virus niet zomaar even stopt door in te dammen. Dit virus moet gewoon uitwoekeren, tesamen met de nu genomen maatregelen. DAT bedoelde ik

Strenge maatregelen kun je daarentegen niet eeuwig handhaven, we moeten nu wel degelijk een exit strategie bedenken anders krijgen we een volgende crisis die totaal out of control raakt. Daarom pleit ik ook voor massa testen, om zoveel mogelijk besmette mensen van de straat te houden. En we moeten toch echt ooit iets weer gaan openen. Daarom pleit ik voor om bijvoorbeeld de horeca in 1 provincie te openen als proef. Als deze provincie massaal test en goed gemonitord wordt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat hier meteen de ziekenhuizen vollopen. We hebben dan een goed overzicht en als we zien dat de gevallen oplopen kunnen we direct ingrijpen en de horeca sluiten.

Maar mijn verwachting is dat dat niet nodig is, zolang je maar zoveel mogelijk test en de besmette personen binnenhoudt, liefst ook zoveel mogelijk asymptomatische gevallen. En dan als dit goed werkt stapje voor stapje uitbreiden over de rest van het land.

En de meeste slachtoffers zijn gevallen in verpleeghuizen en verzorgingshuizen waar het personeel ongetest en slecht beschermt rondloopt. Daar zit een enorm probleem. Dus de kern van het probleem is toch echt het slechte testbeleid.
Nu breekt mijn klomp. Eerst wil meneer de horeca maar open gooien en maar zien wat er gebeurd. Daar krijgt meneer tegengas op, en draait meneer weer met de wind mee om zijn eigen stupide fout recht te kletsen. Alsof hij het zelf bedacht heeft.

Als we de economie willen laten draaien moeten we de privacy opofferen. We kunnen niet van twee walletjes eten. Het gaat ook nog steeds niet goed met het testbeleid. Er zijn diverse signalen dat er veel mensen zijn die getest willen worden en niet getest kunnen worden door ontbrekende capaciteit. Laten we dan al onze energie daar op richten, ipv. van schijnoplossingen van 1.5 meter. Dat geeft bovendien ook nog eens psychologisch effect van ongezelligheid en een gevoel van onveiligheid, waardoor er sowieso heel weinig mensen trek hebben horeca te bezoeken.

We kunnen beter de horeca op de normale manier openen en kijken wat er gebeurt. Dan nemen we een risico, maar door grootschalig en snel te testen kunnen we de risico's inperken en weten we bovendien wat er gebeurt, mochten de gevallen daarna snel oplopen kunnen we de horeca weer dicht gooien. Maar ik ben nog steeds benieuwd hoe groot de factor warm en zonnig weer precies is op dit virus, want als de gevallen nauwelijks blijken op te lopen dan, zou dit wel eens een grote factor kunnen blijken.

We zouden ook als proef kunnen beginnen de horeca te openen in Groningen waar minder gevallen zijn.
Man hou op met reageren, of ga normaal reageren. En hou vooral op met berichten omdraaien of je proberen eruit te kletsen. Ik vond je al rare ideeën er op na houden, maar ga niet doen alsof wij het allemaal niet snappen. Want aan dat soort mensen heb ik een bloedhekel. Je probeert aan alle kanten je gelijk te halen, en je verrekt gewoon om je neer te leggen bij de berichten die wij hier neer zetten. En nee, ik ga me niet neerleggen bij die total onzin van jou.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #334 Gepost op: 16 april 2020, 18:12:37
Toch wel erg bijzonder dit:

Bij een exitstrategie kunnen mondkapjes wel degelijk van belang zijn, bijvoorbeeld voor contactberoepen, zegt Van Dissel. Je kunt ze inzetten zodat die sectoren weer kunnen opstarten. Maar voorlopig is er nog grote schaarste, dus moeten alle kapjes naar de zorg.

In het gewone dagelijkse verkeer hebben ze nauwelijks toegevoegde waarde als je voldoende afstand houdt. Van Dissel: "Ik bedoel dit niet grappig, maar in veel Aziatische landen lopen mensen al tijden met mondkapjes en dat heeft daar ook de coronauitbraak niet kunnen tegenhouden."

Hoe kun je dit nu zeggen?  ::)

Totaal aantal doden (aantal doden per 1 miljoen bevolking):
(bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/)

Nederland   3315  (193 per 1M)

South Korea  229  (    4 per 1M)
Japan           178  (    1 per 1M)
Singapore       10  (    2 per 1M)
Thailand          46  (   0.7 per 1M)
Hong Kong        4  (    0.5 per 1M)
Taiwan              6  (    0.3 per 1M)
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #337 Gepost op: 25 april 2020, 12:04:22
https://twitter.com/salvagedennis/status/1253927770729611264
Men vraagt er toch ook echt om, dat de boel weer op slot gaat. Dit is gewoon een kwestie van tijd, stelletje knuppels


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #339 Gepost op: 1 mei 2020, 12:51:12
Dit is al totaal uit de hand gelopen. Het virus vertragen is nu nog de enige oplossing. Zoveel mogelijk menselijk contact vermijden en evenementen afgelasten is het enige wat nog kan. Het is een kwestie van uren of hooguit een paar dagen voordat het in Nederland uitbreekt.

Bovenstaande quote in dit topic is van 26 februari;

Ik kwam onderstaande tweet net tegen, van 28 februari, toch wel onthutsend hoe naief het RIVM toen nog was...  :-[

https://twitter.com/NicoleBroek1/status/1233166413868736513
Samen sterk in de hulpverlening!