Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 358023 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 2 april 2006, 20:48:48
;D ;D ;D

30 maart - SCHIETTUIG. In Turkije zet de oproerpolitie een oud wapen in: de katapult. Na een begrafenis van Koerdische strijders braken in Diyarkabar heftige rellen uit.



geweldig ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #31 Gepost op: 2 april 2006, 21:34:08
Nou vraag ik me dan wel af wat voor projectielen ze gebruiken...


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #32 Gepost op: 3 april 2006, 15:34:42
De Walther p99 wordt ook overwogen.


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #33 Gepost op: 6 april 2006, 17:06:00
Het is nog steeds niet definitief dat men overstapt op de Glock 17...Er zijn nog diverse andere wapens aan de oorde zoals bijv. de FN de SIG etc.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #34 Gepost op: 6 april 2006, 21:46:53
wat mijn opvalt is dat men weer naar wat oude modelen van wapens aan het kijken is. nog even en men voert de FN-Browning weer in. maar als men meer patronen in een wapen wil hebben, dan moet je toch erg naar iets andere pistolen gaan kijken. zelfs vind ik de Heckler&Koch pistolen interessant voor de politiedienst. een SIG-Saurer is niet verkeerd maar wel al een paar jaartjes oud. net als de Walther pistolen. een andere goed pistool is de Beretta. daar is ook goed met te werken. ben benieuwd waar men uiteindelijk mee komt aanzetten.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #35 Gepost op: 7 april 2006, 00:42:46
Glock is ook goed mee te werken.... en behoorlijk hufterproof... zelfs bij de Kmar krijgen ze er maar weinig stuk ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #36 Gepost op: 7 april 2006, 10:21:40
Ik wil niet zeggen dat er met de Glock niet te werken valt. het valt mijn alleen weer op. dat men weer op de verkeerde manier aan het bezuinigen is. overtollige Glocks van defensie naar de politie. wat volg nog meer. dat de MP5 ingenomen worden en door de Diemaco vervangen worden. dat zou nog iets onhandig zijn. je zou zeggen de geschiedenis herhaalt zich. voor dat de ME opgericht werd had men de zgn. karabijnbrigade. deze waren uitgerust met zgn. Wilhelmina karabijnen, die waren oude op de Duitsers buitgemaakte Mauser karabijnen. ze hadden zelfs per peleton een Duitse MG34. en dan nog maar te zwijgen van die FN pistolen. en dan de bewapening waarmee men de probleemjaren van de jaren zeventig inging. een paar afgekeurde Stenguns nog uit de oorlogsjaren. er is hard voor geknokt om een goede bewapening te krijgen voor bepaalde acties. en die is nu zeker nodig met deze rare tijden die er nu zijn. moet zeker eerst weer fout lopen, voordat de oogjes weer opengaan. laat ik het hier maar bij houden.   
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #37 Gepost op: 7 april 2006, 17:22:04
Ehm.... volgens mij heeft defensie echt geen 50000 glocks over.... ::) Daarnaast is de glock volgens mij nog helemaal niet verouderd, en de diemaco kan geen vervanger zijn voor de MP5... de diemaco is namelijk een wapen voor langeafstandsprecisievuur, en kan als zodanig alleen ingezet worden met toestemming van de minister ongeveer... en met een MP5 ben je echt niet lullig bewapend hoor, zeker niet met de vernieuwde richtmiddelen die beschikbaar zijn kan de BE-Kmar best wat uitrichten als het uit de hand loopt ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #38 Gepost op: 8 april 2006, 10:03:19
Goed. ik denk dat je gelijk heb dat defensie geen 50000 glocks over heeft. maar dan vraag ik mijn af waar ze die Glock 17 pistolen dan vandaan halen. afdankertjes van een ander land. want volgens mijn word de Glock 17 niet meer gemaakt. en ja dat van die Diemaco kwam even bij mijn naar boven, omdat ik vernam dat de boarding partys van het korps Mariniers hun MP5 moeten inruilen voor de Diemaco. naar mijn idee niet echt handig op een schip met al die kleine ruimtes. en daarnaast weet ik maar al te goed hoe men bij de overheid soms te werk gaat. vaak niet al te slim en soms als de spreekwoordelijke Ollifant in een porseleinkast. en precies zo als je meld, met een MP5 ben je zeker niet lullig bewapend. perfect wapen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Filip

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 15 mei 2006, 13:51:45
Voor zover ik weet is het standaard wapen van de Mariniers de dimago.
Voor specifieke situaties zal men waarschijnlijk wapens kiezen die geschikt zijn voor die situatie.

Bron:http://www.marine.nl/mariniers/profiel/materieel/

Materieel
Personeel van het Korps Mariniers beschikt over een standaard persoonlijke uitrusting, geschikt voor optreden in gematigd klimatologisch gebied als wel in berg- arctische gebieden. Bij operaties in jungle- en woestijngebieden wordt aanvullende uitrusting verstrekt.

Het persoonlijke wapen is de Diemaco C7A1 5.56mm geweer of het Glock 9mm pistool. Ondersteunende infanteriewapens zijn de FN 7.62mm MAG en de 12.7mm M2 machinegeweren; het Steyr SSG 7.63mm snipergeweer en de Mossberg M590A1 shotgun.

Als indirecte vuursteun beschikt het Korps Mariniers over 60mm mortieren op pelotonsniveau, 81mm mortieren bij de Ondersteuningscompagnieen van de bataljons en 120mm mortieren bij het Gevechtssteunbataljon. Anti-tank systemen voor zowel close-in (AT4 84mm), short (Carl Gustav) en medium (Dragon) range.

Als tegen-luchtdoelwapen is de Raytheon Stinger in gebruik.