Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 358022 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #50 Gepost op: 17 november 2007, 22:35:42
Ik heb niemand gesproken over het nieuwe dienstpistool.... Zit wel wat in, dat holsterverhaal. Ach, we zullen zien.  :)


Gast

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 17 november 2007, 22:37:37
Owwww, het was een pesterijtje, dat van Q... owwwwwwwww  ::) ::)

Nou, de P99, onthou het maar even dan.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #52 Gepost op: 17 november 2007, 22:52:11
Mag ik je bij deze feliciteren met een succesvolle reanimatie na 2 jaar stilstand? Ik zou er een casereport over schrijven, je geloof ik de eerste die t lukt.

't Is een gave.... ^-^

Net zoiets om te besluiten om iets te gaan doen, om het vervolgens maar weer door te schuiven naar een ander.
Als je het bericht zo leest, lijkt het wel echt nieuws. ;D

Met een oude korst van een dikke 2 jaar! :(


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #53 Gepost op: 18 november 2007, 02:25:53
Volgens mij past een Walter P99 niet in het holster van een Walter P5  ::) Desalnietemin zou het mij ook niets verbazen als het wel de P99 gaat worden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #54 Gepost op: 7 augustus 2008, 01:18:21
Topic kick:

Uit een brief van de minister aan de tweede kamer zou KUNNEN blijken dat het NIET de G17 gaat worden.

http://static.ikregeer.nl/pdf/KST119618.pdf

Edit: met dank aan mod. Jerommeke88 voor het vinden van de juiste internet link.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #55 Gepost op: 10 augustus 2008, 21:36:50
P99 die verkrijgbaar is in 9x19 mm (9mm para) en heeft 16 patronen
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #56 Gepost op: 10 augustus 2008, 23:47:33
Plus dat een P99 voor de speciale diensten ook is uit te rusten met allerlei speeltjes, waardoor de overheid dus aan een type genoeg zou kunnen hebben.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #57 Gepost op: 11 augustus 2008, 00:15:10
Speeltjes zijn alleen handig voor de jongens en meiden van het binnen zonder kloppen team en niet voor de diender op straat.
Die heeft een gewoon een "one size fits all"- wapen nodig.

De AT-ploegen zouden dan m.i. beter af zijn met bijv. de Sig Sauer P226 X-five. Maar ja, kost een paar centen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #58 Gepost op: 11 augustus 2008, 19:16:32
Speeltjes zijn alleen handig voor de jongens en meiden van het binnen zonder kloppen team en niet voor de diender op straat.
Die heeft een gewoon een "one size fits all"- wapen nodig.

De AT-ploegen zouden dan m.i. beter af zijn met bijv. de Sig Sauer P226 X-five. Maar ja, kost een paar centen.

De bedoeling is of was volgens mij dat er voor zowel de arrestatieteams als voor de ''normale'' agent een dezelfde wapen komt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #59 Gepost op: 11 augustus 2008, 19:25:31
Klopt.

En dus wordt er weer een compromis gezocht waarvan ik persoonlijk vind, dat je dus weer vanwege de kosten bepaalde risico's wilt lopen.

Wat moet een straatagent met een wapen waarop je allerlei toeters en bellen kunt monteren, die deze agent waarschijnlijk nooit zal zien, laat staan gebruiken?
En waarom niet een een high end custom wapen voor de speciale eenheden, waarvan je weet dat ze ze zullen gebruiken?
En bovenal: waarom weer nieuwe munitie moeten gaan uitvinden als er nog voldoende andere mogelijkheden zijn? ( zie bijv. Duitsland. )
Het zal allemaal wel een reden hebben, (geld, europese belangen vandaar dus waarschijnlijk de Walther p99) maar het duurt allemaal weer zo vreselijke lang en het kost ook weer zo vreselijk veel geld... ( verrek, da's 2 keer...)