Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2722392 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #5800 Gepost op: 26 november 2011, 18:45:12
Het is juist de kunst om van te voren na te denken waar je gaat staan (achteraf na een ongeval heeft het weinig zin ;)). In 'de oksel' van een kruispunt gaan staan moet je gewoon sowieso proberen te voorkomen. Anticiperen heet zoiets toch? ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5801 Gepost op: 26 november 2011, 21:53:51
Normaal komen ze niet vanuit die weg, anders was ik daar niet gaan staan hoor  ;) maar ik kon zo snel niet even ergens anders gaan staan.
Ach, als je wat verder van de kruising en niet op de rand van de rijbaan staat maakt het niet uit van welke kant hij komt. Sta je in alle gevallen een stukje veiliger.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #5802 Gepost op: 26 november 2011, 21:58:31
26-11-2011 A1 Hekelingenstraat Zoetermeer Ambulance 15-110

Een ambulance uit Den Haag, uit de nieuwe serie Sprinters, heb deze nog niet op het forum gezien.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #5803 Gepost op: 26 november 2011, 22:04:56
toch heb ik hem hier er een keer opgezet O0


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #5804 Gepost op: 27 november 2011, 13:44:05
26-11-2011 A1 Hekelingenstraat Zoetermeer Ambulance 15-110

Een ambulance uit Den Haag, uit de nieuwe serie Sprinters, heb deze nog niet op het forum gezien.
En toch hij staat al 18x op youtube. 0098
Mooi filmpje hoor!
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #5805 Gepost op: 27 november 2011, 15:23:13
Ik weet niets van camera's maar gezien de locatie waar je staat te filmen heb je een serieuze doodswens.....  :-X

Nou, ik zou het willen omdraaien:

De bestuurder van het voertuig wat OGS voert ziet op deze hoek iemand staan. Dat is nu iemand met een camera, het had ook een moeder met een kinderwagen kunnen zijn, een oud wijfie met haar rollator of een blinde man met zijn blindegeleidehond of gewoon Azijnzeikerd die net de weg wilde oversteken.

De bestuurder van het voertuig wat OGS voert zou opgeleid moeten zijn om zo veilig mogelijk te rijden. In dit geval zou dat dus betekenen dat hij, op deze hoek, het gevaar herkent. Hij rijdt veel te hard de bocht door. Veilig zou zijn, wat ook de melding is, om af te remmen tot stapvoets en de bocht veel rustiger te nemen, de zwakke verkeersdeelnemers daardoor zou beschermen en pas weer accelereren op een punt waar het veiliger is.

Voor zover ik kan zien staat de filmer op een veilige plaats, namelijk de stoep. De bestuurder van het voertuig wat OGS voert is degene die de veiligheid moet waarborgen.

Je zou recht van spreken hebben als de de filmer midden op de weg stond.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5806 Gepost op: 27 november 2011, 16:34:57
Je zou recht van spreken hebben als de de filmer midden op de weg stond.
Dat ben ik niet met je eens, het is helaas nog wel eens zo auto's uit de bocht vliegen, hulpverleningsvoertuig of niet. Er kan namelijk van alles gebeuren, een klapband, gladde weg je weet het niet. Uiteraard is de bestuurder van het voertuig verantwoordelijk om een eventuele aanrijding te voorkomen maar als filmer kan je ook een risico uit de weg gaan. En je hebt gelijk dat een ieder daar kan staan, maar je kan het gevaar natuurlijk ook opzoeken...  Door een paar stappen naar links of naar rechts te doen sta je al een stuk veiliger voor het geval er iets mis gaat en de beelden worden er echt niet minder door....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5807 Gepost op: 27 november 2011, 16:43:19
Dat ben ik niet met je eens, het is helaas nog wel eens zo auto's uit de bocht vliegen, hulpverleningsvoertuig of niet. Er kan namelijk van alles gebeuren, een klapband, gladde weg je weet het niet. Uiteraard is de bestuurder van het voertuig verantwoordelijk om een eventuele aanrijding te voorkomen maar als filmer kan je ook een risico uit de weg gaan. En je hebt gelijk dat een ieder daar kan staan, maar je kan het gevaar natuurlijk ook opzoeken...  Door een paar stappen naar links of naar rechts te doen sta je al een stuk veiliger voor het geval er iets mis gaat en de beelden worden er echt niet minder door....
Tja, maar zeg nu zelf. Zo,n filmpje wordt wel in ene  een stuk interesanter als er een hulpverleningsvoertuig recht op je af komt, en het een wedloopje gaat worden wie er sneller is. De filmer of het voertuig.  >:D 0098 98uiye


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #5808 Gepost op: 27 november 2011, 18:16:00
27112011 P1 Schoorsteenbrand weth. Zandbergenlaan BNV 07-1751..MOV
Regio: 7 Gelderland midden
Korps: Barneveld
Kazerne: Barneveld
Soort voertuig + roepnummer: Hoogwerker 07-1751
Rukt uit voor soort melding: Schoorsteenbrand
Maker filmpje: William Harthoorn
Bijzonderheden:
27112011 P1 Schoorsteenbrand weth. Zandbergenlaan BNV 07-1731 (1).MOV
Regio: 7 Gelderland midden
Korps: Barneveld
Kazerne: Barneveld
Soort voertuig + roepnummer: Tankautospuit 07-1731
Rukt uit voor soort melding: Schoorsteenbrand
Maker filmpje: William Harthoorn
Bijzonderheden:


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #5809 Gepost op: 27 november 2011, 20:20:28
Dat ben ik niet met je eens, het is helaas nog wel eens zo auto's uit de bocht vliegen, hulpverleningsvoertuig of niet. Er kan namelijk van alles gebeuren, een klapband, gladde weg je weet het niet. Uiteraard is de bestuurder van het voertuig verantwoordelijk om een eventuele aanrijding te voorkomen maar als filmer kan je ook een risico uit de weg gaan.

Ik ben het ook niet met je eens. En dat houdt dit forum zo leuk  098uo  Stel je nou eens voor dat ik niks meer te zeiken zou hebben  98uiye

Je hebt het over auto's die uit de bocht kunnen vliegen, klapband, gladde weg, je weet het inderdaad niet.

Wat ik wel weet is dat de bestuurder van het hulpverleningsvoertuig weliswaar een voortgezette rijopleiding gehad zou moeten hebben, maar die kennis hier niet in praktijk brengt. Hij moet de filmer (en de fietser) gezien hebben, maar past zijn snelheid en rijgedrag daar niet op aan (zoals wel geleerd is) en neemt de bocht erg hard. Krijgt hij een klapband of is het daar net glad dan rijdt hij de filmer hartstikke dood.

Nu gaat het om de filmer, maar elke andere burger had daar kunnen en mogen staan. Wat verwacht je dan van die burgers? Dat die de schuilkelders in gaan zogauw ze een sirene horen om elk risico uit de weg te gaan? Zo werkt het niet. Het mogen voeren van OGS is uitsluitend bedoeld om een vrije doorgang te creëren, maar is geen verkapte "license to kill". Helaas zijn er nog te veel bestuurders die met OGS rijden die denken dat het laatste het geval is en die blijkbaar niet in staat zijn gevaren te herkennen en daarop te anticiperen, zoals hier ook weer te zien is.

Het gaat hier niet meer om de filmer die e.e.a. toevallig vastgelegd heeft......