Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721152 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6632 Gepost op: 18 juli 2012, 11:11:02
@ HIT,

Grapjas.  ;D


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #6633 Gepost op: 18 juli 2012, 14:06:39
Politie Takelwagen Met Spoed // Amsterdam Police Tow Truck Responding
code3paris
Wanneer wordt zo'n voertuig eigenlijk met prio1 op pad gestuurd? Een foutparkeerder die de doorgang ernstig belemmert oid?  98uiye
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6634 Gepost op: 18 juli 2012, 16:14:53
Wanneer wordt zo'n voertuig eigenlijk met prio1 op pad gestuurd? Een foutparkeerder die de doorgang ernstig belemmert oid?  98uiye
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Die vraag is al meerdere malen gesteld en het antwoord was toen:
Wat is de reden van prio 1 voor een takelwagen politie?
Dat kan diverse redenen hebben, een van de meer voorkomende redenen is het verlenen van assistentie bij een brand en zo zijn er nog tal van redenen.  ;)
Okeej, in geval van brand zal hij dan met spoed voertuigen in de omgeving veilig te stellen?
Klinkt opzich logisch, niet aan gedacht.

En wat voor redenen zou het nog meer kunnen hebben buiten brand?
Ja, dat is inderdaad een reden. Andere opties: Voertuig te water, assistentie op de ringweg bij aanrijdingen. (kraan is een mooi buffervoertuig) etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #6635 Gepost op: 18 juli 2012, 23:21:54
Hoofdzakelijk voor het snel, en veilig vervoeren van auto's/scooters/moters. Bijvoorbeeld, als er een schietpartij/moord/dodelijk ongeval oid is gebeurt, waarbij een voertuig betrokken is. Dan kan het wezen, dat door verschillende omstandigheden, ze dat voertuig daar snel weg willen hebben. Die omstandigheden zouden eventueel, invloed kunnen hebben op het onderzoek, dat proberen ze dan te voorkomen.

Voor bovenstaande heeft een kraan in Amsterdam nog nooit "toestemming" gekregen.
Kranen rijden met prio 1 tbv: melding brand in de woning (geparkeerde voertuigen die de brandweer zouden kunnen hinderen), aanrijdingen met letsel en eventuele beklemming, voertuigen te water, aanrijdingen (met en zonder letsel) op autosnelwegen (buffervoertuig), kind opgesloten in motorvoertuig.


Gast

  • Gast
Reactie #6636 Gepost op: 18 juli 2012, 23:39:25
Ongeveer drie weken geleden zag ik een takel met Prio1 rijden vanaf de Hoogoorddreef richting Flierbosdreef (Amsterdam ZO), mét een auto in de takel.
Wat zou de reden daarvan dan kunnen zijn (zonder speculaties op te willen starten) dat er met voertuig in de takel toch Prio1 gereden is?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #6637 Gepost op: 18 juli 2012, 23:45:36
Ongeveer drie weken geleden zag ik een takel met Prio1 rijden vanaf de Hoogoorddreef richting Flierbosdreef (Amsterdam ZO), mét een auto in de takel.
Wat zou de reden daarvan dan kunnen zijn (zonder speculaties op te willen starten) dat er met voertuig in de takel toch Prio1 gereden is?

Een andere melding, bv brand in de woning. Dan gaan ze met een voertuig in het juk naar die brand toe, voertuig wordt ergens bij die melding tijdelijk gestald, dan wordt de spoedklus afgehandeld, om vervolgens het voertuig weer in het juk te hangen en het voertuig te verslepen. Wordt alleen bij "echte" spoedklussen gedaan, wanneer er maar een kraan ter beschikking is. Zou ook kunnen zijn dat ze met spoed naar de Eenhoorn rijden om een container-voertuig op te halen (calamiteiten-container), ook alleen maar in geval van echte spoed en bij gebrek aan chauffeurs.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #6638 Gepost op: 18 juli 2012, 23:47:14
Die vraag is al meerdere malen gesteld en het antwoord was toen:

Excuses Red, had jou bericht even "gemist". e050


Gast

  • Gast
Reactie #6639 Gepost op: 19 juli 2012, 00:28:03
Een andere melding,...Wordt alleen bij "echte" spoedklussen gedaan, ...

Duidelijk, dank je wel!