Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2715706 keer)

0 gebruikers (en 56 gasten bekijken dit topic.

Ricardo van der Vegt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #6710 Gepost op: 12 augustus 2012, 23:53:14
Waterongevallenwagen 5710 Sneek en Ambulance 02-136 (Tigis Ambulance) Sneek met spoed naar melding persoon te water in Offingawier.


WO 02-5710 en Ambulance 02-136 met spoed


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #6711 Gepost op: 13 augustus 2012, 00:04:16
Waterongevallenwagen 5710 Sneek en Ambulance 02-136 (Tigis Ambulance) Sneek met spoed naar melding persoon te water in Offingawier.
WO 02-5710 en Ambulance 02-136 met spoed
Staat mooi dat ze de 02-136 nu ook die fluorgele bestickering hebben gegeven ala de Tigissen van UMCG Ambulancezorg.
Valt goed op.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #6712 Gepost op: 13 augustus 2012, 23:16:25
De brandweer rukt met veel voertuigen uit naar een melding van een gasdetectie/sprinkler in Blokker.
Uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn.

Brandweer HRN848 HRN740 6594 NHN777 NHN515 met spoed naar gasdetectie in Blokker
Video : Bas112NHN (www.youtube.com/Bas112NHN)

112meldingen
20:54:10 13-08-12PRIO 1 PLUKON BLOKKER GILDENWEG 7 BLOKKER SPRINKLER 6594 HRN848 HRN740
112meldingen
20:55:08 13-08-12PRIO 1 PLUKON BLOKKER GILDENWEG 7 BLOKKER GASDETECTIE NHN777 NHN AGS,



BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Reactie #6713 Gepost op: 14 augustus 2012, 11:38:13
13/08/12 Brandweer TS63-1 OD60-1 met spoed naar Gaslucht Oostvoorne
13/08/12 Brandweer TS63-1 OD60-1 met spoed naar Gaslucht Oostvoorne


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #6714 Gepost op: 14 augustus 2012, 12:40:15
De brandweer rukt met veel voertuigen uit naar een melding van een gasdetectie/sprinkler in Blokker.
Uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn.

Brandweer HRN848 HRN740 6594 NHN777 NHN515 met spoed naar gasdetectie in Blokker
Video : Bas112NHN (www.youtube.com/Bas112NHN)

112meldingen
20:54:10 13-08-12PRIO 1 PLUKON BLOKKER GILDENWEG 7 BLOKKER SPRINKLER 6594 HRN848 HRN740
112meldingen
20:55:08 13-08-12PRIO 1 PLUKON BLOKKER GILDENWEG 7 BLOKKER GASDETECTIE NHN777 NHN AGS,

Bij de tweede TS in het filpmje staat rechtsachter het rolluik gedeeltelijk open, kunnen er dan geen dingen onderweg uitvallen? Bedoel staat al het spul los achter de rolluiken of met nog een extra bevestigingsmiddel vastgemaakt? En waarom staan deze rolluiken open als het voertuig uitrukgereed op een kazerne staat?

En over het algemeen valt mij op dat sommige brandweervoertuigen bij een prio 1 rit meer verlichting hebben dan alleen het OGS, zoals oranje pit, de werkverlichting aan de zijkanten van het voertuig. Heeft dat te maken met de voertuigkennis van de chauffeur of zijn er zoveel knopjes in het voertuig dat niet duidelijk is welk knopje waar voor is?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #6715 Gepost op: 14 augustus 2012, 13:56:53
Zal zo'n vaart niet lopen dat er wat uitvalt maar handig is het natuurlijk niet. O0
Het rolluik staat open omdat de persoon die hem als laatste heeft geopend, deze niet heeft dicht gemaakt zo simpel kan het leven zijn. Waarschijnlijk na de voertuig controle niet goed dicht gedaan en dan blijft hij open..
De werkverlichting die aanstaat zal per ongeluk gedaan zijn, om dat meteen op een gebrek aan kennis te gooien lijkt me ietwat overdreven.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #6716 Gepost op: 14 augustus 2012, 16:16:23
@Jack,

Dit is niet alleen vanwege bovenstaand filmpje, maar vanwege meerdere filmpjes waar mij zulke dingen was opgevallen van openstaande rolluiken en andere verlichting. Natuurlijk is een foutje zo gemaakt, maar  zo simpel is het leven vind ik wel erg makkelijk.

Waar het mij omgaat dat zoiets simpels als een openstaand luik erg makkelijk te voorkomen is, even een rondje om het voertuig voor je vertrekt en ke voorkomt zulke problemen.

Net zoals de "verkeerde" verlichting, natuurlijk is het mogelijk om per ongeluk de verkeerde verlichting in werking te stellen... Maar misschien iets meer met het voertuig oefenen, zodat je als chauffeur de werking weet van elk knopje.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #6717 Gepost op: 14 augustus 2012, 16:29:02
waar het mij omgaat dat zoiets simpels als een openstaand luik erg makkelijk te voorkomen is, even een rondje om het voertuig voor je vertrekt en ke voorkomt zulke problemen.

Dat kan wel, maar lijkt me overbodig. Als zou mijn huis in de fik staan heb ik liever dat de brandweer met een open luik komt dan dat ze eerst nog even een rondje met ze alle gaan lopen om de auto of kijken of alles goed dicht is en op ze plek zit ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6718 Gepost op: 14 augustus 2012, 16:40:41
Bij de tweede TS in het filpmje staat rechtsachter het rolluik gedeeltelijk open, kunnen er dan geen dingen onderweg uitvallen? Bedoel staat al het spul los achter de rolluiken of met nog een extra bevestigingsmiddel vastgemaakt? En waarom staan deze rolluiken open als het voertuig uitrukgereed op een kazerne staat?

Luiken staan nog wel eens open om de kasten te laten drogen, en dan staat het voertuig gewoon op de eerste uitruk. Bij ons staan de luiken ook wel eens open, en dan trekken wij de luiken dicht bij een uitruk. Kost niks extra,s aan tijd.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #6719 Gepost op: 14 augustus 2012, 16:55:42
@Jack,

Dit is niet alleen vanwege bovenstaand filmpje, maar vanwege meerdere filmpjes waar mij zulke dingen was opgevallen van openstaande rolluiken en andere verlichting. Natuurlijk is een foutje zo gemaakt, maar  zo simpel is het leven vind ik wel erg makkelijk.

Waar het mij omgaat dat zoiets simpels als een openstaand luik erg makkelijk te voorkomen is, even een rondje om het voertuig voor je vertrekt en ke voorkomt zulke problemen.

Net zoals de "verkeerde" verlichting, natuurlijk is het mogelijk om per ongeluk de verkeerde verlichting in werking te stellen... Maar misschien iets meer met het voertuig oefenen, zodat je als chauffeur de werking weet van elk knopje.
Neem maar van mij aan dat de chauffeurs hun voertuig door en door kennen en dus niets te oefenen hebben op een knopje van de werkverlichting.
Juist de simpele dingen in het leven kunnen zo moeilijk gemaakt worden, een luik kan over het hoofd gezien worden, niet goed dicht gedaan zijn terwijl de persoon die hem aantrekt er van overtuigd is dat hij dicht is, het zijn problemen die te overzien zijn en geen invloed op de uitruk hebben.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.