Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721054 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #6900 Gepost op: 12 oktober 2012, 18:08:17
Aantal PRIO1 filmpjes van youtubeaccount MrPaul112Almere

BRANDWEER POLITIE AMBULANCE ZWAAR EENZIJDIG ONGEVAL OP DE HAVENDREEF
Ik vind dit toch wel heel erg asociaal hoor, nog geen eens 10 meter van het ongeluk af, alles staan filmen..  :-\
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #6901 Gepost op: 12 oktober 2012, 19:06:05
Wat zijn dat voor witte lampen/strobes (?) boven aan in het midden?

A1 Spoedrit Nieuwe Ambulance 15-121 Vlotlaan Wateringen

User: 112martijn112


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #6902 Gepost op: 12 oktober 2012, 19:09:43
Kan je nagaan, de kruising is dan al afgezet door 2 politie motors, terwijl na vertrek van deze 2 de collonne de kruising al oprijd.

Ehm, die meneer doet niets verkeerd. Een stopteken geven en in stand houden zijn twee verschillende dingen.

De motor agent geeft een stopteken, goed.
De motor agent rijdt weg en stopteken dus ook.
De tweede motor agent handhaafd het stopteken niet, fout.

Les 1 vkr stoptekens en handhaven.

De tijd tussen het wegrijden van de motoragent en het het oprijden van de AAauto is dusdanig dat meneer niets verkeerd doet. Zeker niet dat een ieder weet dat mensen kijken naar de motorrijder die op de kruising staat en er van weg rijdt.
Tuurlijk meneer had verder kunnen kijken, maar de tweede motor had ook midden op de kruising het stopteken kunnen handhaven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #6903 Gepost op: 12 oktober 2012, 20:04:46
Ik kijk, voor ik een kruising op rijdt naar links en rechts. Dan zie je nog 2 politie motoren met blauwe lampen. 1+1=2 of moeten we écht alles voor doen tegenwoordig.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6904 Gepost op: 12 oktober 2012, 20:20:50
Deed iedereen dat maar JackM eerst links en rechts kijken en dan de kruising pas oprijden dan zouden er veel minder
aanrijdingen zijn op een kruising.
Bij een deel van de verkeersdeelnemers moet je bij wijze van spreke dingen er in slaan voor ze het begrijpen helaas is het niet anders.
Dus ja bij een deel moet je echt alles bijna voordoen voor men het begrijpt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6905 Gepost op: 12 oktober 2012, 20:23:03
Ehm, die meneer doet niets verkeerd.
De tijd tussen het wegrijden van de motoragent en het het oprijden van de AAauto is dusdanig dat meneer niets verkeerd doet.
hier bent ik het niet mee eens, de tijd tussen wegrijden van de spitsers en het arriveren van de collone op de kruising is minimaal. de persoon in die auto had zichzelfs eens af moeten vragen waarom de kruissing tijdelijk afgezet word, en waarom er direct daarna een colonne auto's onder politie begeleiding van links komt. je ziet de commandant heftig gebaren (stopteken) als hij met de colonne midden op de kruising aankomt, dat is het 2e stopteken dat deze persoon krijgt. ??? We zullen het er maar op houden dat dit geen schoonheidsprijs verdient ;)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #6906 Gepost op: 12 oktober 2012, 22:53:41
hier bent ik het niet mee eens, de tijd tussen wegrijden van de spitsers en het arriveren van de collone op de kruising is minimaal. de persoon in die auto had zichzelfs eens af moeten vragen waarom de kruissing tijdelijk afgezet word, en waarom er direct daarna een colonne auto's onder politie begeleiding van links komt. je ziet de commandant heftig gebaren (stopteken) als hij met de colonne midden op de kruising aankomt, dat is het 2e stopteken dat deze persoon krijgt. ??? We zullen het er maar op houden dat dit geen schoonheidsprijs verdient ;)

Ik was altijd van mening dat een stopteken ook weer gevolg moet worden door een oprij-teken. Door motoragenten is dit toch het ronddraaiende gebaar met de hand?

Nu ben ik waarschijnlijk wat meer gefocust op zwaailampen als de gemiddelde automobilist, dus zal mij de collone wel opvallen. Aan de andere kant, niets menselijkers als een foutje maken, in dit geval zonder al te erge gevolgen.

Of topic, vandaag op de A1 de AA96(?) tegen gekomen met (uiteraard) wat hogere snelheid als de beperking op de matrixborden. Wat mij opviel was dat het eigenlijk een colonne was van 2 auto's, de AA96 en een audi volgauto, verder geen begeleiding. Had verwacht dat er standaard wel een motoragent oid zou begeleiden.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6907 Gepost op: 12 oktober 2012, 23:19:21
Of topic, vandaag op de A1 de AA96(?) tegen gekomen met (uiteraard) wat hogere snelheid als de beperking op de matrixborden. Wat mij opviel was dat het eigenlijk een colonne was van 2 auto's, de AA96 en een audi volgauto, verder geen begeleiding. Had verwacht dat er standaard wel een motoragent oid zou begeleiden.
voorheen wisselde de auto van de koningin tussen kenteken AA-90 en AA-95, dit was bij de ford granada, en later het oude en nieuwe model scorpio.
Met de laatste volvo S-80 word de laatste tijd naast kenteken AA-95 ook     AA-96 gebruikt, de reden hiervoor weet ik helaas niet.
Het is ook vrij gebruikelijk dat er maar met 2 auto's word gereden, ik ben hier al meerdere keren foto's van tegengekomen. Mogelijk is dit ook het voordeel van de volvo, want die valt niet zo heel veel op als zijn voorganger.
Maar het kan ook nog goed dat er ergens dicht in de buurt een onherkenbare begeledingsauto meerijd.  ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6908 Gepost op: 12 oktober 2012, 23:49:12
Heb vorige week de AA-95 of de AA-96 over mijn kruising gehad in Den Haag maar toen met 3 KLPD motoren er voor
en 1 motor er achter en volgens mij zonder volgauto.
Heb begrepen dat dat voertuig ook regelmatig gebruikt wordt voor oefeningen en toen zat er inderdaad geen lid van het KH in.
Voor wie de 95 of 96 normaal bestemd is weet ik helaas niet. Hij kwam wel uit de richting van het KH.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #6909 Gepost op: 13 oktober 2012, 00:00:11
Heb vorige week de AA-95 of de AA-96 over mijn kruising gehad in Den Haag maar toen met 3 KLPD motoren er voor
Heb begrepen dat dat voertuig ook regelmatig gebruikt wordt voor oefeningen.
Voor wie de 95 of 96 normaal bestemd is weet ik helaas niet.
AA-95 en AA-96 zijn beiden kentekens van de koningin, voertuig heeft ook een normaal kenteken, maar die krijg je niet te zien.
Er word inderdaad ook geoefend met de AA auto, laatst zelfs nog in het nieuws geweest.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10747910/__Ophef_politie-oefening__.html