Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2715750 keer)

0 gebruikers (en 53 gasten bekijken dit topic.

Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #7170 Gepost op: 22 maart 2013, 16:54:25
Niks verwarrend aan, men haalt ruim voor de kruising het spul eraf en sluit aan in de rij.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #7171 Gepost op: 22 maart 2013, 17:01:39
Niks verwarrend aan, men haalt ruim voor de kruising het spul eraf en sluit aan in de rij.

Klopt, echter de COPI niet. Die besluit om dan net voor de kruising alleen het blauw weer aan te zetten, hiermee oreert ie wel enige verwarring. En over deze laatste ging ook mijn opmerking. Tevens heeft deze geen toestemming nodig daar hij gebruik maakt van zijn vrijstellingen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #7172 Gepost op: 22 maart 2013, 17:02:05
Mocht je een aanrijding krijgen terwijl de toestemming eraf is gehaald ( ben je dus niet meer met spoed tp nodig)  heb je wel een probleem! En waarvoor? Ik doe het zelf nooit!

Dit is een iets andere situatie... De brandweer komt waarschijnlijk zonder spoed door omdat zijn van de meldkamer doorkrijgen dat ze niet meer (snel) nodig zijn. Het "copivoertuig" is een politie auto die eerst wel/niet toestemming had, vervolgens zonder blauw achter de brandweer aan rijdt. Op het moment dat de brandweervoertuigen voor het stoplicht staan maakt de agent gebruik van zijn vrijstelling RVV om (met feestverlichting) door rood te rijden...

Handige en nodige actie? Tjaa...  Ik ben er niet bij geweest...


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #7174 Gepost op: 26 maart 2013, 12:09:18
07-3403 met spoed naar OMS in Wageningen.
112renkum
Is er van dit voertuig een deel van de balk kapot of worden alle functie's apart geschakeld?
(Bijna aanrijding) A1 solo/ambulance komen met spoed ter plaatse bij melding in Oosterbeek
112renkum
Hier zie je een voorbeeld waarvan ik al jaren roep dat het wachten is op ongevallen. De richtingaanwijzer zit zo dicht boven de koplamp en is nagenoeg wit dat bij regen/sneeuw of andere weersomstandigheden niet snel genoeg duidelijk is dat hij in werking is. We kunnen voertuigen nog zo uigebreid in de lampen zetten, wanneer de basis niet goed zichtbaar is heeft dat geen nut.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #7175 Gepost op: 26 maart 2013, 15:52:48
nou nou, bijna aanrijding???? ambulance remt omdat een auto denkt er nog voorlangs te kunnen.... je kan ook zeggen "je kan er nog zo veel lampen aan ophangen, maar als men niet goed oplet of goed anticipeert heeft het geen zin!!" en stop maar met wachten hoor, er zijn volgens mij genoeg aanrijdingen met hulpverleningsvoertuigen te vinden op het net....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7176 Gepost op: 26 maart 2013, 16:09:23
Is er van dit voertuig een deel van de balk kapot of worden alle functie's apart geschakeld?
1 draaier is kapot zo te zien.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #7177 Gepost op: 27 maart 2013, 22:40:35
Vanmiddag tijdens een fotoklus in Enschede:

https://www.youtube.com/watch?v=l8CGqomc77Q
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Gast

  • Gast
Reactie #7178 Gepost op: 30 maart 2013, 16:11:24
PRIMEURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!
Hé HEERLIJK, weer even zo'n 112 spotter-term te mogen gebruiken  >:D  >:D

http://www.youtube.com/watch?v=aQaKt4qBX6g

Merk en type: VW Touran Van
Kenteken: VB-306-H
Dienst: Sanquin bloedbank
Locatie: Amsterdam, Plesmanlaan


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7179 Gepost op: 30 maart 2013, 16:14:26
Ik las het ook op Youtube ;D ;D
Citaat
PRIMEURRRRR!!!!! Ja, als iedereen dit zo belangrijk vindt om te vermelden, bij deze!