Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2720901 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #7220 Gepost op: 11 april 2013, 18:59:06
Video van de Hoogwerker van Hoorn die toch wel met een behoorlijke vaart onderweg is naar een melding.

**Versneller** PRIO 1 HW Hoorn 10-5151 (Inzet Brw: RV Afhijsen) Kaarder Hoorn NHN

Video: 112NoordWestNL


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #7221 Gepost op: 12 april 2013, 01:11:36
Ik niet. Al is het volgens de richtlijnen toegestaan, er moet grote terughoudendheid worden betracht met het nemen van rotonde's via de andere kant.
Zoals ik het nu zie lijkt het meer op een impuls om op het laatste moment het stuur om te gooien en bijna door de rotonde heen te gaan.....  bovendien lijkt het erop dat het voertuig zelf niet eens toestemming heeft, hij heeft OGS namelijk niet constant aan. Maar dat blijft een aanname.

Het is wat met de aannames op dit forum  :D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #7222 Gepost op: 12 april 2013, 01:46:10
Als dit vooraf gepland was vind ik het toch een vreemde stuurbeweging!

Ben ik het helemaal mee eens, maar jij weet ook dat dit soort beslissingen nou eenmaal niet kan worden aangeleerd. En ik durf te wedden dat er niemand van de Politie of welke organisatie ook (en eigenlijk iedereen met een rijbewijs) niet eens een keer de beslissing hebben gemaakt die men achteraf liever niet zou maken. Split second is de geest van de mens niet voor gemaakt, en dus maken we fouten. Echter in dit geval ware dat gat er niet geweest had de rit er heel anders uitgezien en hadden we het heel normaal gevonden, en vandaar mijn reactie dat het niet een vreemde manier was.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7223 Gepost op: 12 april 2013, 11:18:03
Naar split second beslissingen binnen de politie is heel veel onderzoek gedaan, en dat is eigenlijk een mythe. Maar dat is weer een andere discussie... feit is dat bestuurder die bus al voor hem ziet rijden, de rotonde schijnt overzichtelijk te zijn... waarom dan toch die (zoals jij het noemt) 'split second' ? Als voertuig iets harder had gereden waren ze zeker niet meer op de bestemming aangekomen, bij de rijopleiding had je een ingreep gehad denk ik.

Ik denk dus wel dat dit kan en ook WORDT aangeleerd: vooruitkijken, de weg lezen en zeker geen overhaaste beslissingen nemen: Liever iets later op je bestemming dan helemaal niet op je bestemming.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #7224 Gepost op: 12 april 2013, 12:30:53
Maar wat is nu precies het probleem dan? Hij rijdt zichzelf niet in puin, brengt geen andere mensen in gevaar, en hij heeft wel degelijk overzicht van de situatie, anders was hij bij het verlaten van de rotonde wel tegen de rijrichting in er af gereden, maar aangezien er auto's aankwamen doet hij dat niet.... Dus keurig....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7225 Gepost op: 12 april 2013, 12:41:11
Het probleem is dat je hier op een discussieforum zit, maar sommige mensen bij elke discussie gaan blaten 'wat is nou het probleem'. Met andere woorden, ja het gaat goed en misschien had ik het zelf ook wel zo gedaan in de praktijk. Maar mogen we er dan niet over praten ?  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #7226 Gepost op: 12 april 2013, 15:05:12
A1 Ambulance 02-114 en 02-151 met spoed naar OvD-G inzet Nicolaas Beetsstraat Harlingen

A1 Ambulance 02-114 en 02-151 met spoed naar OvD-G inzet Nicolaas Beetsstraat Harlingen

Video: Maurice van Miltenburg

p2kflex
21:30:39 11-04-13GROUP-1A1 NICOLAAS BEETSSTRAAT 13 HARLINGEN HARLINGEN 8862WJ 13
0320908MKA Veiligheidsregio Friesland (OvD-G)
p2kflex
21:43:06 11-04-13GROUP-1SPOED AMBU
0302293MKA Veiligheidsregio Friesland (Koningsbrug Harlingen)


Vond het zelf maar wat apart gaan, 10 minuten na de OvD-G melding was er alleen politie ter plaatse, deze waren niet binnen maar stonden buiten met iemand te praten.. pas na 20 minuten kwamen er 2 ambulances aan met hoge snelheid.. hierna ging al snel 1 ambulance weer weg en heeft de andere ambulance een peuter of baby onder A2 naar het MCL vervoerd.
Harlingen, wereldstad! <3


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #7227 Gepost op: 12 april 2013, 17:27:00
Misschien was het al bijna zeker dat de baby was overleden?


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #7228 Gepost op: 12 april 2013, 19:09:29
Misschien was het al bijna zeker dat de baby was overleden?

Inmiddels is het bekend dat het ging om een kind met een koortsstuip.. voor controle naar het ziekenhuis, goed afgelopen dus.
Harlingen, wereldstad! <3


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #7229 Gepost op: 12 april 2013, 19:13:29
pas na 20 minuten kwamen er 2 ambulances aan met hoge snelheid..

Het is lastig te controleren of ze op de standplaats stonden, maar de 14 moet uit Leeuwarden komen en de 51 uit Sneek. Mochten ze inderdaad van de post komen, dan is het een toch wel een stukje rijden voordat ze in Harlingen zijn.