Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721016 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #9580 Gepost op: 26 augustus 2015, 01:20:55
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1368767 date=1440530176

Die vent is Martin Damen. Fotograaf van At5. Staat bekend om zijn achterlijke houding bij incidenten. Heeft al meerdere keren op het bureau gezeten, omdat hij het aan de stok kreeg met hulpverleners bij incidenten.
Dat is inderdaad Martin. Hij is freelancer en "doneert" foto's en films aan o.a. AT5. Hij heeft wel eens een aanvaring bij een incident maar hij steekt ook zijn handen uit de mouwen als het nodig is. Hij doet dit werk al meer dan 25 jaar en ik mg hopen dat hij wat wijzer is geworden in die 25 jaar, ;)


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #9582 Gepost op: 26 augustus 2015, 20:05:39
http://www.youtube.com/watch?v=9OVLOF_LkTQ
Blijf het maar raar vinden. Een ladderwagen zonder zichtbaar blauw op het dak...


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #9583 Gepost op: 26 augustus 2015, 20:23:32
Waar zie jij een autoladder in dit filmpje? Ik zie wel een hoogwerker met duidelijk blauw-blauw op de cabine........

Citaat van: CopVR3 link=msg=1368940 date=1440612339
Blijf het maar raar vinden. Een ladderwagen zonder zichtbaar blauw op het dak...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #9584 Gepost op: 26 augustus 2015, 20:40:02
Waar zie jij een autoladder in dit filmpje? Ik zie wel een hoogwerker met duidelijk blauw-blauw op de cabine........
Nou ik zie eerst een politiebusje. Dan een Sprinter van de brandweer. Dan een wagen van de brandweer die ik waarschijnlijk niet de juiste naam heb gegeven. Foei.
Ik werk ook niet bij de brandweer ::)

Maar blauwe pits die amper zichtbaar zijn in (daglicht/zonlicht) zijn gewoon slecht.
Ze zijn pas goed als ze net zo fel zijn als b.v. die op de politiebus. Moet je toch met me eens zijn... ;)


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #9585 Gepost op: 26 augustus 2015, 22:08:51
Citaat van: CopVR3 link=msg=1368955 date=1440614402
Nou ik zie eerst een politiebusje. Dan een Sprinter van de brandweer. Dan een wagen van de brandweer die ik waarschijnlijk niet de juiste naam heb gegeven. Foei.
Ik werk ook niet bij de brandweer ::)

Maar blauwe pits die amper zichtbaar zijn in (daglicht/zonlicht) zijn gewoon slecht.
Ze zijn pas goed als ze net zo fel zijn als b.v. die op de politiebus. Moet je toch met me eens zijn... ;)

Deze vallen in ieder geval een stuk beter op dan de signalering op de Amsterdamse ladders. Daar valt de dakset bijna in zijn geheel achter de ladderkooi. (en dan zijn er ook nog vaak chauffeurs die grille flitsers niet aan hebben staan) (zie dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Rj_SqBjanAA)


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #9586 Gepost op: 27 augustus 2015, 11:08:06
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1368974 date=1440619731
Deze vallen in ieder geval een stuk beter op dan de signalering op de Amsterdamse ladders. Daar valt de dakset bijna in zijn geheel achter de ladderkooi. (en dan zijn er ook nog vaak chauffeurs die grille flitsers niet aan hebben staan) (zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Rj_SqBjanAA)

Daarom zit op de nieuwe ladders de mogelijkheid om, ook in de korf wanneer deze over het ladderpakket ligt tijdens het rijden, blauwe leds te monteren. En deze werken alleen wanneer de PTO voor de pomp van de ladder niet is ingeschakeld dus tijdens het rijden.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #9587 Gepost op: 27 augustus 2015, 11:13:14
Citaat van: ffemt19 link=msg=1369038 date=1440666486
Daarom zit op de nieuwe ladders de mogelijkheid om, ook in de korf wanneer deze over het ladderpakket ligt tijdens het rijden, blauwe leds te monteren. En deze werken alleen wanneer de PTO voor de pomp van de ladder niet is ingeschakeld dus tijdens het rijden.

Rotterdam heeft recentelijk flitsers gezet op de buitenspiegels om zichtbaarheid te vergroten. Helaas Amsterdam niet.....
Ook de nieuwste ladders van Amsterdam hebben signalering die achter de kooi valt....


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Go home we got it !!!  We finish what others can't


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #9589 Gepost op: 27 augustus 2015, 14:51:58
https://www.youtube.com/watch?v=oZ2ON2Y5Rqc
PRIO 1 Brandweer en A1 Ambulance en Lifeliner 1 naar het Nemo aan het Oosterdok in Amsterdam. [Hulpverleningsvoertuig Teunis 13-3578] [Oude Tankautospuit Nico 13-3131 ] Lifeliner 1 en Ambulance 13-101.