Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721233 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #10170 Gepost op: 21 mei 2016, 23:53:23
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1425006 date=1463750625
Is altijd al geweest bij deze wagen. Denk apart systeem. Deze wagen heeft bij het afhijsen bijna altijd alles aan, dus blauw en amber.
Stom..

Enkel amber zorgt (vooral 's avonds) voor een rustigere werkplek dat blauw z'n status behoudt als voorrangsvoertuig.

Maarja, ik zou ook het geld er niet voor over hebben om het op te lossen, mocht 't een ingewikkeld technisch probleem zijn. Volgende keer beter :P


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #10171 Gepost op: 22 mei 2016, 10:42:38
Helaas heeft ook de brandweer alleen met de combi geluid en blauw de titel "Voorrangsvoertuig.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #10172 Gepost op: 22 mei 2016, 12:23:17
Citaat van: LSPD link=msg=1425299 date=1463867603
Stom..

Enkel amber zorgt (vooral 's avonds) voor een rustigere werkplek dat blauw z'n status behoudt als voorrangsvoertuig.

Maarja, ik zou ook het geld er niet voor over hebben om het op te lossen, mocht 't een ingewikkeld technisch probleem zijn. Volgende keer beter :P

De wagen kán wel met enkel oranje werken, maar dat doet de bemanning van de HW niet zo vaak. Geen idee waarom zij deze werkwijze hanteren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10173 Gepost op: 22 mei 2016, 13:40:48
Citaat van: LSPD link=msg=1425299 date=1463867603
Stom..

Enkel amber zorgt (vooral 's avonds) voor een rustigere werkplek dat blauw z'n status behoudt als voorrangsvoertuig.

Maarja, ik zou ook het geld er niet voor over hebben om het op te lossen, mocht 't een ingewikkeld technisch probleem zijn. Volgende keer beter :P

De oranje flitsers gaan waarschijnlijk aan zodra de pto wordt aangezet of men de hoogwerker gaat gebruiken.
Als je dan het hele blauwe pakket hebt aangezet krijg je de amber flitsers erbij.

Als je blauw uitzet heb jemalleen de amber flitsers. De oranje zwaailamp moet je dan ook handmatig aanzetten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Surveillanceteam

  • Gast


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #10175 Gepost op: 24 mei 2016, 15:03:25
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1425400 date=1463940688
http://www.youtube.com/watch?v=BPZhiGt0POc

Misschien ben ik wel heel pietleuterig, maar had bij dit ongeval de weg niet beter afgezet kunnen worden ivm de heli? 1 agentje die even 3 auto's tegenhoudt voor het opstijgen lijkt mij niet echt handig...


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #10176 Gepost op: 24 mei 2016, 19:06:41
https://www.youtube.com/watch?v=a2_QDiXTKYk

De kraan van brandweer Haaglanden wederom naar Rotterdam. 2 weken eerder moesten ze ook al naar ditzelfde adres.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #10177 Gepost op: 24 mei 2016, 19:39:26
Misschien ben ik wel heel pietleuterig, maar had bij dit ongeval de weg niet beter afgezet kunnen worden ivm de heli? 1 agentje die even 3 auto's tegenhoudt voor het opstijgen lijkt mij niet echt handig...
Waarom moet de weg afgesloten worden? Zo werkt het toch ook?


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #10178 Gepost op: 24 mei 2016, 22:53:08
De agent had niet verwacht dat de heli ging landen. Hij vloog eerst wat rondjes, bovendien waren er geen gewonden.
Normaliter zetten ze de heli nagenoeg altijd op het fietspad op de dijk. De agent heeft dan later ook om een tweede auto gevraagd, want bij een heli inzet komt er nagenoeg altijd een auto om te beveiligen. Echter was deze tweede politieauto niet zo snel ter plaatse.

De agent riep nog naar de heli: 'wist ik veel dat jullie gingen landen, er zijn geen gewonden.' De piloot reageerde: zolang wij niet te horen hebben gekregen dat wij niet nodig zijn, komen we ter plaatse'.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #10179 Gepost op: 24 mei 2016, 23:16:02
Hier ook weer een voorbeeld van 'het rijden als idioten'. De chauffeur moest de autospuit even omrijden. De bemanning was er al uit, en bovendien was het een Prio 2. Hier te zien hoe hij de bocht te krap neemt, en zich vervolgens onnodig klem rijd..

http://www.youtube.com/watch?v=opGedW9uvZ0
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.