Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2715748 keer)

0 gebruikers (en 52 gasten bekijken dit topic.

Surveillanceteam

  • Gast


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #10311 Gepost op: 1 september 2016, 17:35:22
http://www.youtube.com/watch?v=109j8lJ-9is
Apart dat de agent die je ziet zijn vest nog moet aantrekken en dichtmaken als hij de auto uit is. Ziet er niet netjes uit vind ik.

En wat is dat voor politiebus dus als laatste aankomt?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10312 Gepost op: 1 september 2016, 18:53:37
Waar ik me meer over verbaas is dat er helemaal geen TS komt opdagen bij deze woningbrand?  ???
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #10313 Gepost op: 1 september 2016, 20:09:42
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1445304 date=1472748817
Waar ik me meer over verbaas is dat er helemaal geen TS komt opdagen bij deze woningbrand?  ???

Melding betrof ook P2 nacontrole.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #10314 Gepost op: 1 september 2016, 20:47:59
Citaat van: 112NoordWestNL link=msg=1445312 date=1472753382
Melding betrof ook P2 nacontrole.

Nacontrole? Vijf man/vrouw politie ambulance zwaailichten etc.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #10315 Gepost op: 1 september 2016, 21:07:05
Citaat van: emmer link=msg=1445297 date=1472744122
Apart dat de agent die je ziet zijn vest nog moet aantrekken en dichtmaken als hij de auto uit is. Ziet er niet netjes uit vind ik.

En wat is dat voor politiebus dus als laatste aankomt?

Ach, wees blij dat de beste collega hem aantrekt.

Is de bus van de OvD.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #10316 Gepost op: 1 september 2016, 23:11:13
Citaat van: emmer link=msg=1445297 date=1472744122
Apart dat de agent die je ziet zijn vest nog moet aantrekken en dichtmaken als hij de auto uit is. Ziet er niet netjes uit vind ik.

En wat is dat voor politiebus dus als laatste aankomt?

Tja, in de warmte is het niet lekker om zo'n vest te dragen. Doen veel agenten zo in de praktijk.....zie het kwaad er niet van in.

De bus betreft de Ovd-P


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #10317 Gepost op: 1 september 2016, 23:16:21
Melding was nacontrole. Na een korte inspectie in de woning kwam het brandweerpersoneel terug en werd adembescherming omgehangen en zijn ze opnieuw de woning in gegaan.

Er is veel discussie rond het gebruik van een SIV in dit gebied. De aanrijtijden zijn er niet beter op geworden en veel brandweerpersoneel vind de werkwijze onveilig. Er zijn brandweerlieden uit eigen beweging gestopt met het werken op de SIV.

In dit geval had er best een TAS gealarmeerd kunnen worden, aangezien al snel bekend was dat er een gewonde was. Met twee man gewondenverzorging en eventuele brandbestrijding lijkt mij wat te veel van het goede. Gelukkig was de ambulance als eerste ter plaatse, maar dat is meestal hier niet het geval. Anders was de SIV als eerste geweest.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #10318 Gepost op: 2 september 2016, 09:17:05
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1445360 date=1472764581
Melding was nacontrole. Na een korte inspectie in de woning kwam het brandweerpersoneel terug en werd adembescherming omgehangen en zijn ze opnieuw de woning in gegaan.

Er is veel discussie rond het gebruik van een SIV in dit gebied. De aanrijtijden zijn er niet beter op geworden en veel brandweerpersoneel vind de werkwijze onveilig. Er zijn brandweerlieden uit eigen beweging gestopt met het werken op de SIV.

In dit geval had er best een TAS gealarmeerd kunnen worden, aangezien al snel bekend was dat er een gewonde was. Met twee man gewondenverzorging en eventuele brandbestrijding lijkt mij wat te veel van het goede. Gelukkig was de ambulance als eerste ter plaatse, maar dat is meestal hier niet het geval. Anders was de SIV als eerste geweest.

Da's gek, de tussentijdse evaluaties zeggen juist precies het tegenovergestelde! Juist in het Waterlandse gebied heeft de SIV de meerwaarde dat er gegarandeerd brandweer ter plaatste komt bij een incident, het gebeurd nog veel te vaak dat posten hun voertuig niet vol krijgen. Verder ben ik wel benieuwd waar die vele discussies dan plaats vinden? En ook dit incident kon prima afgehandeld worden met twee personen.
En oja, de agent zat op het moment van de melding nog in de briefing, vandaar het late aantrekken van het vest.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #10319 Gepost op: 2 september 2016, 09:45:41
Citaat van: 112NoordWestNL link=msg=1445312 date=1472753382
Melding betrof ook P2 nacontrole.

Betrof het werkelijk een melding P2 nacontrole of is er door de brandweer van een brandmelding in een woning door een burger een melding P2 nacontrole gemaakt?

Ik vind het vreemd als men weet dat er iets in brand staat of evt. heeft gestaan, er een slachtoffer is (waar men een ambulance voor stuurt) en besluit dat de brandweer met een busje met 2 man kan komen aankakken.