Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2720900 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

goud3634

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
Reactie #1241 Gepost op: 10 oktober 2008, 14:13:47
HV 33-1

http://nl.youtube.com/watch?v=GIAmy9lHTog



Jeetje, die vent met dat busje zit niet echt op te letten op 40 seconden. Gelukkig let de bestuurder van de HV wel op.(moet zelfs bijremmen)  :-X


Erikk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #1242 Gepost op: 11 oktober 2008, 02:00:04
Denk niet dat het aan die bestuurder van het busje ligt. Als je goed oplet, zie je dat de brandweerauto pas op het laatste moment van richting veranderd (knipperlichten) .


Pizzaman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 453
Reactie #1243 Gepost op: 11 oktober 2008, 11:56:39
Denk niet dat het aan die bestuurder van het busje ligt. Als je goed oplet, zie je dat de brandweerauto pas op het laatste moment van richting veranderd (knipperlichten) .

Dan nog, als ik iets met sirenes en zwaailichten aan zie komen dan probeer ik het kruispunt vrij te houden, ongeacht of zijn knipperlicht wel of niet aanstaat.


goud3634

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #1245 Gepost op: 11 oktober 2008, 14:00:11
OD 30-1

http://nl.youtube.com/watch?v=pRftSXAXx4U

Valt me dan toch weer op dat direct na de rotonde het geluid er af gaat (duidelijk bij 17e sec) en er alleen
met optische signalen doorgereden wordt..............
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1246 Gepost op: 11 oktober 2008, 21:48:45
Valt me dan toch weer op dat direct na de rotonde het geluid er af gaat (duidelijk bij 17e sec) en er alleen
met optische signalen doorgereden wordt..............

Volgens mij hebben we nu al een aantal keren afgesproken dat het niet de bedoeling is om hier te gaan oordelen over beslissingen van bestuurders en - of handelswijze  ::) enne volgens mij was er ook iets met de ''youtube tags'' ?? ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #1247 Gepost op: 11 oktober 2008, 22:47:51
Nu ik hier toch ben, ik heb vanochtend een film gemaakt van een oefening mbt compagnierijden, maar deze film heb ik gemaakt met het formaat 16:9,.. nu ik het op internet wilde plaatsen (zideo) werd het formaat aangetast en werd het uitgerekt tot 4:3.. weet iemand hoe ik dit wel normaal online kan krijgen?

(edit: het is me toch gelukt)



SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #1248 Gepost op: 12 oktober 2008, 07:41:40
Nu ik hier toch ben, ik heb vanochtend een film gemaakt van een oefening mbt compagnierijden, maar deze film heb ik gemaakt met het formaat 16:9,.. nu ik het op internet wilde plaatsen (zideo) werd het formaat aangetast en werd het uitgerekt tot 4:3.. weet iemand hoe ik dit wel normaal online kan krijgen?

(edit: het is me toch gelukt)


1x raden wie in de 1e TS (541) van die tweede groep (Ondersteuningspeleton) zat  8)

09:01:59 11-10-08  GROUP-1 OEFENING; UGS KENNEMER SPORTCENTER IJSBAANLAAN 4 HAARLEM ALARM COMPAGNIE KENNEMERLAND (INZET: brand) [ 529 563 743 502 748 643OOST 501 647 849 644 635 194 193 595 ] [INC: 29]

Het was in ieder geval een hele goede oefening. De begeleiding door de motorrijders werd heel goed uitgevoerd.

Omdat zowel de motorrijders als een groep voertuigen weer terug naar Haarlem moesten, boden die "Mikes" aan om ons ook weer onder prio 1 terug te begeleiden. Ons antwoord kunnen jullie wel raden  :D
Daarbij hebben we natuurlijk meteen een aantal leerpunten in de praktijk gebracht. Zoals het meeluisteren door álle voertuigen met het radioverkeer tussen de motormuizen (via multi-groep).


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1249 Gepost op: 12 oktober 2008, 09:58:41
Dat is inderdaad een bijzondere tak van sport. In Dienst was in chauffeur en daar heette het Colonne rijden.
Op het filpje waren het in verhouding maar een paar voertuigen in de colonne,  hoe meer voertuigen je hebt te meer wordt je geconfronteerd met de wetmatigheden van dit verschijnsel. Goed dat de busjes achterin reden (wel niet helemaal, maarja...) en niet voorop. Regel is dat je van voor naar achter van langzaam naar snel gaat.
Als de voorste 70 rijdt, moet de achterste over de 100 om de gaten dicht te kunnen rijden met een stuk of twintig voertuigen. Ik heb dit niet geloofd tot ik zelf mee maakte. Kwam met de Ritmeester in Duitsland in het verkeerde kamp uit omdat ik de staart kwijtraakte, vol gas was niet genoeg bij mijn Nekaf. ;D
Goed dat dit geoefend werd.

Henk