Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721158 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1460 Gepost op: 5 februari 2009, 18:09:40
Waarom dan de combinatie met alleen blauw blauw?
Is toch veel te verwarrend tegen over de overige weggebruikers?
Ik kan het me aan de ene kant goed voorstellen, bij een extreem slechte pat, instabiel, iets als een neurotrauma, of iets anders waardoor elke stressfactor er 1 teveel is, remmen/stilstaan/elke combinatie van krachten is een belasting, je wilt niet stil gaan moeten staan, en je wilt zo snel als mogelijk is je patient ergens in een ziekenhuis hebben,   de herrie is dan ook een stressfactor, een patient heeft daar zeker last van....
Maar het is inderdaad wel een risico wat je als chauffeur (waarschijnlijk bewust) neemt....(en uiteraard hebben ook de pleeg en de patient een probleem als het fout gaat)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #1461 Gepost op: 7 februari 2009, 11:59:38
622 van Uithoorn onderweg naar OMS



klik hier en zie hem in HD!
&fmt=22
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #1462 Gepost op: 7 februari 2009, 12:38:00
Ik kan het me aan de ene kant goed voorstellen, bij een extreem slechte pat, instabiel, iets als een neurotrauma, of iets anders waardoor elke stressfactor er 1 teveel is, remmen/stilstaan/elke combinatie van krachten is een belasting, je wilt niet stil gaan moeten staan, en je wilt zo snel als mogelijk is je patient ergens in een ziekenhuis hebben,   de herrie is dan ook een stressfactor, een patient heeft daar zeker last van....
Maar het is inderdaad wel een risico wat je als chauffeur (waarschijnlijk bewust) neemt....(en uiteraard hebben ook de pleeg en de patient een probleem als het fout gaat)

Dan zou je eigenlijk een begeleiding moeten hebben, zoals de uitzonderlijke transporten (grote delen van bruggen, schepen op een vrachtwagen en andere zware ladingen die op een oplegger met begeleiding rijden)

Dus een wagen met oranje lampen er achter, met van die  <<<--[voertuig]-->>> pijlen, van: u kunt passeren, ik rijd rustig...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1463 Gepost op: 7 februari 2009, 14:41:45
Dan zou je eigenlijk een begeleiding moeten hebben, zoals de uitzonderlijke transporten (grote delen van bruggen, schepen op een vrachtwagen en andere zware ladingen die op een oplegger met begeleiding rijden)

Dus een wagen met oranje lampen er achter, met van die  <<<--[voertuig]-->>> pijlen, van: u kunt passeren, ik rijd rustig...



Ook al wil ik me graag aan het 'on-topic' houden, maar.... hoeveel gaat dat allemaal dan niet kosten? Er is nu al te weinig geld in de gezondheidszorg (dus ook voor de ambulance), laat staan als we dat soort toestanden gaan krijgen. Als geld dan toch niet uitmaakt: we leggen overal een extra rijbaan aan voor de hulpdiensten met een automatisch systeem dat alle stoplichten op rood springen en door de gemonteerde elektromagnetische puls op de ambu van alle naderende auto's de motor afslaat. Overstappen op alleen patientenvervoer met de helicopter is misschien nog handiger! Trouwens, waar gaat deze discussie over? Tot we de meldkamer of de bemanning vragen wat er precies aan de hand was is dit allemaal gissen en speculeren. Zo, dat moest ik even kwijt...  ;)


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #1464 Gepost op: 11 februari 2009, 09:53:04
Ambulancemotor 08-379: A1 Druten 10/02/09


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #1465 Gepost op: 11 februari 2009, 11:19:06
Ook al wil ik me graag aan het 'on-topic' houden, maar.... hoeveel gaat dat allemaal dan niet kosten? Er is nu al te weinig geld in de gezondheidszorg (dus ook voor de ambulance), laat staan als we dat soort toestanden gaan krijgen. Als geld dan toch niet uitmaakt: we leggen overal een extra rijbaan aan voor de hulpdiensten met een automatisch systeem dat alle stoplichten op rood springen en door de gemonteerde elektromagnetische puls op de ambu van alle naderende auto's de motor afslaat. Overstappen op alleen patientenvervoer met de helicopter is misschien nog handiger! Trouwens, waar gaat deze discussie over? Tot we de meldkamer of de bemanning vragen wat er precies aan de hand was is dit allemaal gissen en speculeren. Zo, dat moest ik even kwijt...  ;)

Er is meer dan genoeg geld in de zorgsector. Echter er moet eens gekeken worden naar hoe het besteed wordt. Daar valt heel wat te verbeteren!!
Maar laten we on-topic blijven.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #1466 Gepost op: 11 februari 2009, 14:17:33
Diverse voertuigen prio 1 woningbrand Leidschendam.

Filmpje van Rene Hindriks van www.regio15.nl

Opmerkelijk de rode lichtsignalen op de TAS 741

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/1-branden/1404-brand-in-woning


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1467 Gepost op: 11 februari 2009, 16:52:32
die rode signalering zit er al vanaf nieuw op  ;) Maarre, laten we hier maar effe bij de filmpjes blijven  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #1468 Gepost op: 11 februari 2009, 22:32:18
Deze heb ik zo'n 17 jaar geleden gefilmd,uitgerukt naar een grote brand in Woubrugge (1992):

Alphen aan de Rijn,respectievelijk autospuit 831 en adembescherming 870 en het laatste fragment is de VC 890
met authentiek mobilofoonverkeer via de scanner destijds!
Let vooral op die prachtige FIAMM toeters die  destijds zo gebruikelijk waren!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1469 Gepost op: 11 februari 2009, 23:31:48
Mooie film, zeker in combinatie met die scanner op de achtergrond! O0