Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721339 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

RJM

  • HV-geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #3570 Gepost op: 25 september 2010, 03:32:40
24/09/10 341 - 352 - 992 - dienstauto Prio 1 Gaslek in woning Zeelaan Lelystad.
24/09/10 Gaslek in woning Zeelaan Lelystad.

Was vergeten de OVD filmpje erin te zetten dus bij deze.

24/09/10 Officier Van Dienst Brandweer Flevoland midden Gaslek in woning Zeelaan Lelystad.
24/09/10 OVD-B Flevoland midden Gaslek in woning Zeelaan Lelystad.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #3571 Gepost op: 25 september 2010, 12:11:42
In dit geval begrijp ik wel waar Wout op doelt, zeker als je het filmpje van de OVD bekijkt. Daar zit de jongen met het witte shirt ongeveer één meter van de rijbaan... En 112Roy en Kevin-112, ik weet niet of jullie wiskunde hebben op school, maar reken even met mij mee: Met een grove schatting rijdt die OVD daar zo'n 80km/h, dus ongeveer 22 meter per seconde. Als hij daar een stuurcorrectie moet maken, omdat er plotseling iets gebeurd, dan is hij in de tijd dat je camera de foto afdrukt al 22 meter verder. Dan kom je er dus 21 tekort!! En als je denkt dat dit niet gebeurd omdat de weg toch vrij was? Kijk even in het topic van gecrashte hulpverleningsvoertuigen... Die dachten allemaal dat de weg vrij was...
Jullie enthousiasme wordt echt gewaardeerd, we krijgen als hulpverleners al genoeg shit over ons heen. Dus een paar jongens die ons werk filmen is leuk, voor de meesten geldt ook dat ze het leuk vinden om zichzelf af en toe op beeld terug te zien. Maar realiseer je dat een bestuurder van een voorrangsvoertuig zó geconcentreerd is, dat alles wat afwijkt van het normale (dus ook een jongen met een camera achter een zandbult) onmiddelijk een reactie oproept. En die reactie begint altijd met remmen.

Voel dit niet als gemene kritiek, maar als een bezorgde reactie om jullie enthousiasme een klein beetje te relativeren. Daar worden we uiteindelijk allemaal beter van.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3572 Gepost op: 25 september 2010, 12:54:56
Dus als je niet weet waar je over praat moet je er ook niet over beginnen vind ik  :-X

Heb jij zelf wel eens met spoed gereden? Als je niet weet hoe het aan boord van zo'n voertuig gaat dan moet je er ook niet over praten vind ik... :-X

De jongen in dat witte shirt zat redelijk verstopt daarachter. Dat in combinatie met de platen die sterk verminderd grip geven zal wel zorgen dat ik mij even moet inhouden met de auto. En wordt het plaatje daar zoveel mooier van?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #3573 Gepost op: 25 september 2010, 12:57:42
Ben het helemaal met Alex eens. Ooit ben ik ook begonnen met foto's maken van voertuigen, nu is het m'n werk. Ga een paar meter extra van de weg afstaan en dan is er niks aan de hand. Het voorkomt veel discussies en het is nog een stuk veiliger ook O0. Back to the movies  :)


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #3574 Gepost op: 25 september 2010, 12:59:30
In dit geval begrijp ik wel waar Wout op doelt, zeker als je het filmpje van de OVD bekijkt. Daar zit de jongen met het witte shirt ongeveer één meter van de rijbaan... En 112Roy en Kevin-112, ik weet niet of jullie wiskunde hebben op school, maar reken even met mij mee: Met een grove schatting rijdt die OVD daar zo'n 80km/h, dus ongeveer 22 meter per seconde. Als hij daar een stuurcorrectie moet maken, omdat er plotseling iets gebeurd, dan is hij in de tijd dat je camera de foto afdrukt al 22 meter verder. Dan kom je er dus 21 tekort!! En als je denkt dat dit niet gebeurd omdat de weg toch vrij was? Kijk even in het topic van gecrashte hulpverleningsvoertuigen... Die dachten allemaal dat de weg vrij was...
Jullie enthousiasme wordt echt gewaardeerd, we krijgen als hulpverleners al genoeg shit over ons heen. Dus een paar jongens die ons werk filmen is leuk, voor de meesten geldt ook dat ze het leuk vinden om zichzelf af en toe op beeld terug te zien. Maar realiseer je dat een bestuurder van een voorrangsvoertuig zó geconcentreerd is, dat alles wat afwijkt van het normale (dus ook een jongen met een camera achter een zandbult) onmiddelijk een reactie oproept. En die reactie begint altijd met remmen.

Voel dit niet als gemene kritiek, maar als een bezorgde reactie om jullie enthousiasme een klein beetje te relativeren. Daar worden we uiteindelijk allemaal beter van.

Mooi gesproken en mee eens...


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3575 Gepost op: 25 september 2010, 17:30:09
Heb jij zelf wel eens met spoed gereden? Als je niet weet hoe het aan boord van zo'n voertuig gaat dan moet je er ook niet over praten vind ik... :-X

De jongen in dat witte shirt zat redelijk verstopt daarachter. Dat in combinatie met de platen die sterk verminderd grip geven zal wel zorgen dat ik mij even moet inhouden met de auto. En wordt het plaatje daar zoveel mooier van?

De jongen in het witte shirt stond de gehele tijd in het zicht van de chauffeur..(alle voertuigen) En ja als je het bekijkt vanaf het filmen klopt dat inderdaad dat je dan achter de berg zit..

En nog even over de OVD, hij gaf juist (iets) gas bij, dus had hij ook nergens last van mag ik dan aannemen..(???)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


RJM

  • HV-geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #3576 Gepost op: 25 september 2010, 17:34:54
Heb jij zelf wel eens met spoed gereden? Als je niet weet hoe het aan boord van zo'n voertuig gaat dan moet je er ook niet over praten vind ik... :-X

De jongen in dat witte shirt zat redelijk verstopt daarachter. Dat in combinatie met de platen die sterk verminderd grip geven zal wel zorgen dat ik mij even moet inhouden met de auto. En wordt het plaatje daar zoveel mooier van?

Nee ik heb zelf niet gereden omdat ik zelf fotograaf ben.
Maar ja ik heb wel meerdere malen aan boord gezeten tijdens een spoedrit ik ga jullie niet uitleggen van hoe en wat en waar maar ik weet dus wel waar ik over praat.
En je praat alsof de auto's hier met een volle vaart overheen rijden, maar nogmaals dat kan/is niet zo, want ze komen net 100 meter van de kazerne af en ze moeten dus al met een gepaste snelheid over de platen rijden etc.


Maargoed laten we maar weer ontopic gaan!
LifeLiner 5 (PH-MAA) Medical Air Assistance op Lelystad airport. (training)
LifeLiner 5 (PH-MAA) Medical Air Assistance op Lelystad airport. (training)
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3577 Gepost op: 25 september 2010, 17:40:35
want ze komen net 100 meter van de kazerne af en ze moeten dus al met een gepaste snelheid over de platen rijden etc.

En extra op jou letten opdat je je evenwicht niet verliest of uitglijdt over die platen o.i.d..  0098

Je bent fotograaf? Is dat je beroep dan? Want een beetje fotograaf denkt ook om de veiligheid, van hemzelf en die van anderen.
Of ben je fotograaf net als de meesten? Immers; als je af en toe foto's schiet maakt dat je nog geen fotograaf. Want anders ben ik bakker, glazenwasser, schilder, fotograaf....etc.  >:D


RJM

  • HV-geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #3578 Gepost op: 25 september 2010, 17:46:33
En extra op jou letten opdat je je evenwicht niet verliest of uitglijdt over die platen o.i.d..  0098

Je bent fotograaf? Is dat je beroep dan? Want een beetje fotograaf denkt ook om de veiligheid, van hemzelf en die van anderen.
Of ben je fotograaf net als de meesten? Immers; als je af en toe foto's schiet maakt dat je nog geen fotograaf. Want anders ben ik bakker, glazenwasser, schilder, fotograaf....etc.  >:D

Heb je alle reacties terug gelezen?
Want ik citeer anders hier:

We stonden beide op een veilige plek.
Dus als je niet weet waar je over praat moet je er ook niet over beginnen vind ik  :-X
Zoals je ziet is de weg waar ik op stond opengebroken dus kan er geen verkeer over, als je goed kijkt waar de mede fotograaf staat is het ook opzich nog te doen omdat voertuigen daar zowieso al moeten afremmen omdat ze over ijzeren platen moeten rijden die als noodweg dient.
Dus de voertuigen die hier met spoed langs zijn gereden hebben geen last van ons/hem gehad, omdat hij achter een berg zat in de middenberm en niet achter het paaltje wat op de wegdek staat. ;)

Dus ik stond niet op de platen! en denk dus wel degelijk aan mijn eigen veiligheid.
Want waar ik stond kunnen hun niet rijden omdat die weg opengebroken en afgezet is.

En nee het is niet mijn beroep, laat ik het zo zeggen dan, ik ben een hobby-incidenten fotograaf.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3579 Gepost op: 25 september 2010, 17:49:43
Het witte shirt achter die zandbult had maar z'n evenwicht hoeven verliezen..

Maar goed, er zijn wijze dingen over en weer gezegd hier, doe er allen je voordeel mee. Mocht er behoefte zijn aan extra discussie hieromtrent, open gerust een nieuw topic of verzoek aan een mod e.e.a. af te splitsen.

Terug naar de filmpjes maar weer!  O0