Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721358 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3580 Gepost op: 25 september 2010, 18:23:11
Je computer hardware matig uitzetten is ook slecht voor de software ...

Sorry voor de late reaktie maar dat kan en mag bij zo'n toepassing echt niet het geval zijn. Eén van de belangrijkste redenen waardoor "het niet goed kan zijn" voor een computer om deze "hard" uit te schakelen is dat de harde schijf op dat moment misschien net aan het schrijven kan zijn, met als gevolg een niet volledig uitgevoerde schijfbewerking en dat kan verlies van data en/of zelfs een beschadigde harde schijf opleveren.. In jouw voorbeeld wordt het apparaat gewoon aangestuurd door een vast "programma" welke op een chip zit gebrand. Dat mag en kan geen hinder ondervinden van welke wijze van uitschakelen dan ook. Als dat wel gebeurt dan is er echt iets goed mis en is het spul gewoon niet goed getest.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3581 Gepost op: 25 september 2010, 19:18:14
Nee ik heb zelf niet gereden omdat ik zelf fotograaf ben.
Maar ja ik heb wel meerdere malen aan boord gezeten tijdens een spoedrit ik ga jullie niet uitleggen van hoe en wat en waar maar ik weet dus wel waar ik over praat.
En je praat alsof de auto's hier met een volle vaart overheen rijden, maar nogmaals dat kan/is niet zo, want ze komen net 100 meter van de kazerne af en ze moeten dus al met een gepaste snelheid over de platen rijden etc.

Actie is reactie.... Als jij meerdere malen hebt meegereden dan weet jij en merk jij wat een chauffeur doet als er mensen vlak langs de weg staan. Het is een gevaarzetting en daar anticipeert hij op. Dat kan zijn door gas in te houden, door te remmen of door net een tikkie minder hard te gaan. Maakt dat grote verschillen in opkomsttijden? Nee dat niet, maar het kan wel hinderlijk worden. Het is niet voor niets al op veel plaatsen zo dat vanuit de ambulancedienst cq brandweer aangegeven wordt dat men liever niet meer heeft dat er voor de kazerne gefilmd wordt of vlak langs de weg. En ik denk niet dat je foto er zo heel veel bijzonderder op wordt...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3582 Gepost op: 25 september 2010, 20:35:39
Terug naar de filmpjes maar weer!  O0


KME

  • Gast
Reactie #3583 Gepost op: 25 september 2010, 23:26:10
Actie is reactie.... Als jij meerdere malen hebt meegereden dan weet jij en merk jij wat een chauffeur doet als er mensen vlak langs de weg staan. Het is een gevaarzetting en daar anticipeert hij op. Dat kan zijn door gas in te houden, door te remmen of door net een tikkie minder hard te gaan. Maakt dat grote verschillen in opkomsttijden? Nee dat niet, maar het kan wel hinderlijk worden. Het is niet voor niets al op veel plaatsen zo dat vanuit de ambulancedienst cq brandweer aangegeven wordt dat men liever niet meer heeft dat er voor de kazerne gefilmd wordt of vlak langs de weg. En ik denk niet dat je foto er zo heel veel bijzonderder op wordt...

Helemaal mee eens. Als ACH zie ik deze gastjes ook vaker staan. Opzich geen enkel probleem, echter in te zien in bovenstaande discussie, ben ik het volledig eens. Gevaarlijk en onverantwoord. Voor de filmer. Ooit eens meegereden hebben met een ambulance, maakt je geen kenner. Vat het ook niet persoonlijk op. Leer er van en let op je eigen en andere zijn veiligheid.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3584 Gepost op: 26 september 2010, 00:08:11
Terug naar de filmpjes maar weer!  O0

Nogmaals. Zit hier tenslotte niet voor joker, al lijkt het nu wel! 123chill


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #3585 Gepost op: 26 september 2010, 18:23:32
&hd=1

het BSB team van de Koninklijke Mareschaussee
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
Reactie #3586 Gepost op: 26 september 2010, 20:50:33
Jezelf er van bewust zijn dat je een stuk minder opvallend bent doet wonderen, moet zeggen dat ik het niet onverantwoord vind ...
Zeker niet als je de ''andere'' jongens prio1 tegen komt in de stad  998765

Als ik dit zo zie rijden, verbaas ik me niet over die 19.000 ongevallen met politievoertuigen per jaar. Zo dwars over het fietspad etc, met die snelheid. Etc.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #3587 Gepost op: 27 september 2010, 12:14:27
De brandweer van Enschede stad komt ter plaatse bij een OMS melding op het gebied van de andere kazerne:

PRIO 1 4231 automatisch alarm DCW Bedrijven Wethouder Beversstraat Enschede
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #3588 Gepost op: 27 september 2010, 12:15:17
Een ambu die vertrekt vanaf de Baan naar een onwel melding op Rotterdam-zuid:

A1 AMBU 17-140 vertrekt voor een onwel melding in Rotterdam-zuid
Brandweer Papendrecht


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #3589 Gepost op: 27 september 2010, 12:17:55
&hd=1
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh