Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2720911 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3880 Gepost op: 1 december 2010, 20:22:51

Maar ja: wie bekeurt de politie?


De politie zelf. Ik moet elke bon verantwoorden waarom ik de hard heb gereden. Kan ik dat niet dan is hij gewoon voor me zelf.

gr
Mike


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #3881 Gepost op: 1 december 2010, 22:10:37
haha dat gelooft toch geen mens #xd*.*


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3882 Gepost op: 1 december 2010, 22:23:01
haha dat gelooft toch geen mens #xd*.*

Zou je je stelling svp willen onderbouwen ipv van wat populair te roepen.... Als zelfs een brandweerwagen die prio 1 rijd gewoon een bon krijgt waarom zou dan een politieauto geen bekeuring krijgen opgestuurd?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3883 Gepost op: 1 december 2010, 23:35:43
haha dat gelooft toch geen mens #xd*.*

Dan niet  #xd*.*. Gelukkig zal jij het wel weten...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #3884 Gepost op: 1 december 2010, 23:46:26
haha dat gelooft toch geen mens #xd*.*

En toch is het echt zo. Ken er legio voorbeelden van. Onderweg om hulp te verlenen, vergeten mutatie te maken omdat het een hele drukke dienst was en dan een paar maanden later een bekeuring in je postvakje ontvangen. En dan maar hopen dat je de melding kan terug vinden en het dus kan verantwoorden waarom je een aantal gedragingen hebt gepleegd waaronder overschrijding max snelheid, rode licht negeren enz. Kun je het niet terugvinden en dus niet verantwoorden? Dan heb je pech, gewoon betalen.....

Ach....maar dat gelooft toch geen mens, dat zou de omgekeerde wereld zijn. Hulpverlenen maar wel bekeurd worden....Oh ja, maar volgens velen zijn politieagenten geen hulpverleners...... e050


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #3885 Gepost op: 2 december 2010, 08:45:18
Een spoedtransport door het centrum van Rotterdam onderweg naar het Sophia kinderziekenhuis:

A1 SPOEDTRANSPORT AMBU 17-103 (17-110) VP1680 en DHV1739 naar Sophia kinderziekenhuis EMC Rotterdam

Weet iemand hoe het zit met die flitspaal? Als je goed kijkt zie je dat hij flits als de Executieve Ondersteuning over de kruising komt zetten! Zou elke auto geflitst worden als ze door die agent door rood gestuurd worden om zo de kruising vrij te maken voor het spoedtransport? Krijgen al die mensen straks een boete omdat ze door rood rijden terwijl daar opdracht voor gegeven was.
Brandweer Papendrecht


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #3886 Gepost op: 2 december 2010, 09:53:05
Ik betwijfel het of het de flits van de camera is. Het camerastandpunt blijft in dat stukje ongeveer hetzelfde en bij de andere auto's die vrijbaan maken zie je geen flits. Daarnaast lijkt het een reflectie van de blauwe flitser van het voertuig en tot slot maken al heel veel flitspalen (ook met dit uiterlijk) geen gebruik meer van een flitser, maar wordt het digitaal gecompenseerd.
Geloof niet alles wat je denkt.


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3889 Gepost op: 2 december 2010, 17:44:38
Weet iemand hoe het zit met die flitspaal?

Zo te zien is dit nog een (oudere) analoge flitspaal. De nieuwere palen werken met een (externe) infraroodflitser. Deze zegt dus nog echt ''*flits*''

Als je als bestuurder door rood rijd om bijvoorbeeld een ambulance vrije doorgang te verlenen ontvang je gewoon een bekeuring thuis. Als jij door rood rijd omdat een agent daar staat die jouw een oprijd-teken geeft, ontvang je (als ht goed is) geen bekeuring thuis. Ontvang je die wel, dan wordt het tijd voor een bezwaarschrift  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !