Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2715646 keer)

0 gebruikers (en 44 gasten bekijken dit topic.

MHuisman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #4270 Gepost op: 6 februari 2011, 19:39:36
HW 8551 met spoed naar Beneden Leeuwen (183)
Regio: 08 Gelderland Zuid
Korps: Tiel
Post: Tiel
Soort voertuig: HW 08-8551
Rukt uit voor soort melding: Schoorsteenbrand
Maker filmpje: Huismanking
Bijzonderheden: ***

TS 8531 en HW 8551 met spoed naar Echteld (184)
Regio: 08 Gelderland Zuid
Korps: Tiel
Post: Tiel
Soort voertuig: TS 08-8531 HW 08-8551
Rukt uit voor soort melding: (Middel) Woningbrand
Maker filmpje: Huismanking
Bijzonderheden: ***




Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4273 Gepost op: 6 februari 2011, 22:05:46
HW 8551 met spoed naar Beneden Leeuwen (183)
Regio: 08 Gelderland Zuid
Korps: Tiel
Post: Tiel
Soort voertuig: HW 08-8551
Rukt uit voor soort melding: Schoorsteenbrand
Maker filmpje: Huismanking
Bijzonderheden: ***

Eeh, alleen de lichtbalk en de KK doen het, de grill- en kontflitsers zijn uitgeschakeld?


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #4274 Gepost op: 6 februari 2011, 22:17:56
Eeh, alleen de lichtbalk en de KK doen het, de grill- en kontflitsers zijn uitgeschakeld?

Valt me op dat het bij meerdere vooral nieuwe brandweer voertuigen dat mogelijk is. Niet echt handig lijkt me.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #4275 Gepost op: 6 februari 2011, 22:29:24
Valt me op dat het bij meerdere vooral nieuwe brandweer voertuigen dat mogelijk is. Niet echt handig lijkt me.
Het is juist wél handig dat je het zelf kunt bedienen, bijvoorbeeld met dichte mist.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #4276 Gepost op: 6 februari 2011, 22:43:15
Het is juist wél handig dat je het zelf kunt bedienen, bijvoorbeeld met dichte mist.

Weersomstandigheden en dag/nacht-standen kunnen handig zijn, aan de andere kant wordt het wel een hele knoppen-toestand en toch weer complexer terwijl je met een spoedrit al zoveel aan je hoofd hebt.
Ik ben blij dat ik morgen weer in "mijn" Touran dienst heb met twee simpele knoppen: lichten aan/uit (lichtbalk + frontflitsers) en geluid aan/uit  8)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4277 Gepost op: 7 februari 2011, 07:32:29
Weersomstandigheden en dag/nacht-standen kunnen handig zijn, aan de andere kant wordt het wel een hele knoppen-toestand en toch weer complexer terwijl je met een spoedrit al zoveel aan je hoofd hebt.
Ik ben blij dat ik morgen weer in "mijn" Touran dienst heb met twee simpele knoppen: lichten aan/uit (lichtbalk + frontflitsers) en geluid aan/uit  8)

De achterliggende gedachte is inderdaad het rijden met mist, sneeuw en ander zichtsbelemmerend weer. Daarnaast zie je dat het (bij hoogwerkers onder andere) gebruikt wordt omdat deze vaak achter een TAS aan rijden. De grill-flitsers knipperen dan telkens in de spiegels en verblinden (mogelijk) de voorste bestuurder. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld knipperende koplampen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #4278 Gepost op: 7 februari 2011, 19:38:25
Citaat
Valt me op dat het bij meerdere vooral nieuwe brandweer voertuigen dat mogelijk is
Schijnt een nieuwe regel te zijn. Normaal is één knop een al het blauw is aan. Wil je gedeeltes uitschakelen moet je in de voertuig PC de blauw optie kiezen en daar kun je geedelets zoasl frontflitsers uitzetten. (althans bij ons.) Maar gewoon lekker alles aan laten, gaat toch om zichtbaarheid.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh