Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721415 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

RobinvM

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #4430 Gepost op: 5 maart 2011, 15:45:25
A1 Ambulance 17-150 Wilgenlaan Middelharnis

Ambulance 17-150 met spoed naar een melding in Middelharnis.
Voor mij niet echt bijzonder :| meer maar voor vele uit regio 17 wel 0098
Omdat deze ambulance bijna altijd op Dirksland staat.
http://www.flakkeenieuws.nl  https://www.youtube.com/channel/UClAqtycSauLRArja07uz53w


Martijn18

  • Gast
Reactie #4431 Gepost op: 5 maart 2011, 23:43:18
Ja. Zolang het voldoet aan de richtlijnen. We zijn niet streng maar we willen wel wat kwaliteit hier zien. Filmpjes met opkomst en uitruk zijn altijd interessant om te zien, dat zie je namelijk niet zo vaak...  ;)

Jammer van dit regelement. Het is wel veel te streng want het filmpje is grootendeels helemaal niet te onscherp en je ziet meer dan alleen maar blauw. Deze regels ontmoedigen mij om meer video's te plaatsen hier. Erg jammer.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4432 Gepost op: 5 maart 2011, 23:52:57
Jammer van dit reglement. Het is wel veel te streng want het filmpje is grotendeels helemaal niet te onscherp en je ziet meer dan alleen maar blauw. Deze regels ontmoedigen mij om meer video's te plaatsen hier. Erg jammer.

Tja, het is zoals je het zelf interpreteert. Je kan het op jou manier bekijken, of je kan het positief bekijken. Nogmaals, dit topic is niet bedoeld als verlengstuk van youtube waar we alle filmpjes verzamelen. Daar is youtube zelf voor. Ook daar kan je zoeken op deze filmpjes. Wij willen hier die filmpjes die net even wat anders zijn. Nogmaals, ik weet zeker dat driekwart van alle filmpjes uit het verleden voldoen aan de richtlijnen. Ik weet niet precies op welk filmpje je nu doelt?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Martijn18

  • Gast
Reactie #4433 Gepost op: 5 maart 2011, 23:58:41
Op het filmpje van BrielleNieuws.

Alleen het inzoomen is op het laatste stukje mislukt. Voor de rest is het gewoon een prima filmpje waar je meer ziet dan blauw. In dit geval gaat het ook over een brandweervoertuig die niet zo heel vaak gefilmd wordt. De HA551/BM501 van Hoogvliet gaat er niet zo vaak uit.

Ik vind dat jullie de beslissing veel te gemakkelijk genomen hebben om dit filmpje te verwijderen. Dat het niet aan de richtlijnen voldoet ben ik het niet mee eens zoals ik in mijn vorige post heb aangegeven.


Gast

  • Gast
Reactie #4434 Gepost op: 6 maart 2011, 00:01:28
Red zegt net:

...Nogmaals, dit topic is niet bedoeld als verlengstuk van youtube waar we alle filmpjes verzamelen. Daar is youtube zelf voor. Ook daar kan je zoeken op deze filmpjes. ...


RobinvM

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #4435 Gepost op: 6 maart 2011, 00:05:06
In dit geval gaat het ook over een brandweervoertuig die niet zo heel vaak gefilmd wordt. De HA551/BM501 van Hoogvliet gaat er niet zo vaak uit.

Welke filmpjes mogen er wel:
- filmpjes van "zeldzame" voertuigen die je minder vaak ziet rijden
http://www.flakkeenieuws.nl  https://www.youtube.com/channel/UClAqtycSauLRArja07uz53w


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4436 Gepost op: 6 maart 2011, 00:12:41
Welke filmpjes mogen er wel:
- filmpjes van "zeldzame" voertuigen die je minder vaak ziet rijden

Allereerst, vanaf dit bericht gaan we weer on-topic. Het filmpje is door een lid gemeld als zijnde niet voldoen aan de regels. Dit is door ons beoordeeld en wij zijn van mening dat het inderdaad zo is.

welke filmpjes mogen er niet:
- filmpjes van lage/slechte kwaliteit; (schokkende camera's, nacht beelden met alleen wat blauwe lampen, filmpjes waarbij het voorrangsvoertuig niet of nauwelijks zichtbaar is etc.)

Als je gewoon zorgt voor een degelijke/goede kwaliteit dan is alles mogelijk, en kan bijna alles hier geplaatst worden. Daarnaast stond in de post ook niet vermeld dat het om een bijzonder voertuig ging. En dan nu weer back on-topic, en op naar de volgende filmpjes.  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4437 Gepost op: 6 maart 2011, 00:15:06
Jammer van dit regelement. Het is wel veel te streng want het filmpje is grootendeels helemaal niet te onscherp en je ziet meer dan alleen maar blauw. Deze regels ontmoedigen mij om meer video's te plaatsen hier. Erg jammer.

Collega Red was mij net voor, maar toch nog even mijn reaktie, die was inmiddels al uitgetikt:

Dit is een hulpverleningsforum en geen hulpverleningsvideootjesforum. Dergelijke videootjes zijn van harte welkom mits ze aan bepaalde eisen voldoen. Als jij je daar niet aan kunt conformeren, dan houdt het op. Dit forum valt of staat niet bij filmpjes.

Het feit dat een ambulance ergens anders rijdt dan waar hij normaal staat (in veel regio's zijn ambu's regionaal inzetbaar) dat maakt het niet bijzonderder dan elke andere A1 rit. Een afwijkend roepnummer in een afwijkende omgeving maakt het niet bijzonder, ook al rijdt hij in Groningen. En zelfs dat gebeurt tegenwoordig steeds meer, inzetbaar na het vrijmeldingen na een overplaatsing.

Vanaf hier weer on-topic aub.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4438 Gepost op: 6 maart 2011, 00:33:57
8531 9371 Met spoed naar A15 Links

TS & HV-1 Rukken uit naar Ongevalsmelding A15 links bij Tiel. Bevelvoerders hadden samen besloten om de HV-1 mee te nemen ;)
Kan iemand mij duidelijk maken waarom de HV, terwijl die uitruk gereed is (0:26) nog bijna 2 minuten wacht op de TS (2.23)?
Heeft de TS een leidende functie in de route, kan de HV niet tp alvast gereedschap klaarleggen? Weet iemand hoe dit zit?


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #4439 Gepost op: 6 maart 2011, 11:25:24
Kan iemand mij duidelijk maken waarom de HV, terwijl die uitruk gereed is (0:26) nog bijna 2 minuten wacht op de TS (2.23)?
Heeft de TS een leidende functie in de route, kan de HV niet tp alvast gereedschap klaarleggen? Weet iemand hoe dit zit?

Deze vraag werd ook gesteld onder het filmpje bij de reactie's. Antwoord van de eigenaar samabith12:

Citaat
@112velserbroek
Dit omdat het erg druk was in het verkeer (scholen waren net uit) en om het verkeer zo min mogelijk last te laten ondervinden gingen ze in een "treintje". Ook had de HV de locatie nog niet in de MDT en die kreeg hij pas toen ze net weg waren.