Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2715753 keer)

0 gebruikers (en 53 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #4580 Gepost op: 8 april 2011, 01:33:44
Ik wil HEEL GRAAG weten waarom alle vier de hulpverleningsvoertuigen uitwijken naar de tegengestelde rijbaan!!

Ik zou bijna denken dat de filmer midden op de weg staat  :-X
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #4581 Gepost op: 8 april 2011, 01:36:33
Ik wil HEEL GRAAG weten waarom alle vier de hulpverleningsvoertuigen uitwijken naar de tegengestelde rijbaan!!

Volgens mij omdat, als je goed kijkt op het laatste stukje film, de weg daar een soort van knik maakt.
Uit de manier waarop jij je vraag stelt heb ik sterk het idee dat je hier suggereert dat ze dit doen om de filmer.
Echter staat er achter hem een soort van hekje. De personen auto die je als eerste ziet geeft namelijk ook richting  aan naar rechts, maar rijd vervolgens in de zelfde richting als de brandweer.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #4582 Gepost op: 8 april 2011, 02:11:59
Volgens mij omdat, als je goed kijkt op het laatste stukje film, de weg daar een soort van knik maakt.
Uit de manier waarop jij je vraag stelt heb ik sterk het idee dat je hier suggereert dat ze dit doen om de filmer.
Echter staat er achter hem een soort van hekje. De personen auto die je als eerste ziet geeft namelijk ook richting  aan naar rechts, maar rijd vervolgens in de zelfde richting als de brandweer.

Helaas kan ik hem niet editten.

Maar met, een beetje speuren naar de melding, google streetview en paint heb ik de verkeerssituatie daar ff gezocht  998765 en dat even in de volgende link geprobeerd aan te geven.

http://img21.imageshack.us/i/weidsteeg.jpg/

De rode punt is daarin de plek waar ongeveer de filmer heeft gestaan, en de de zwarte 'pijltjes' de rijroute van de brandweer.
De filmer staat daar dus niet midden op de straat.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #4583 Gepost op: 8 april 2011, 06:45:08
Wel een gaaf filmpje! Redelijk uniek ook, gezien het feit dat de CaCo vaker op een van de kleinere haakarmvoertuigen staat.

Ik had toch wel even een volle seconde nodig om te bedenken dat je niet de Calamiteitencoördinator van de meldkamer bedoelt  :P


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #4584 Gepost op: 8 april 2011, 08:02:24
Helaas kan ik hem niet editten.

Maar met, een beetje speuren naar de melding, google streetview en paint heb ik de verkeerssituatie daar ff gezocht  998765 en dat even in de volgende link geprobeerd aan te geven.

http://img21.imageshack.us/i/weidsteeg.jpg/

De rode punt is daarin de plek waar ongeveer de filmer heeft gestaan, en de de zwarte 'pijltjes' de rijroute van de brandweer.
De filmer staat daar dus niet midden op de straat.

Daar was inderdaad mijn vraag aan gericht... Ik vond het opvallend omdat vrijwel elk voertuig vrij laat lijkt in te sturen, muv 1. We gaan 't horen van de filmer!


Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #4585 Gepost op: 8 april 2011, 08:22:58
Daar was inderdaad mijn vraag aan gericht... Ik vond het opvallend omdat vrijwel elk voertuig vrij laat lijkt in te sturen, muv 1. We gaan 't horen van de filmer!
Het plaatje wat Sigma Twente laat zien is inderdaad de situatie uit het filmpje,

Onderstaand filmpje is dezelfde situatie, maar dan bij daglicht:
Ambulance 08-114 A1 Floraliaweg Culemborg

Als er nog vragen zijn, hoor ik dat graag.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #4586 Gepost op: 8 april 2011, 08:29:52
Het plaatje wat Sigma Twente laat zien is inderdaad de situatie uit het filmpje,

Onderstaand filmpje is dezelfde situatie, maar dan bij daglicht:
Ambulance 08-114 A1 Floraliaweg Culemborg

Als er nog vragen zijn, hoor ik dat graag.

Darn, je hebt gelijk; ik ken dat stuk zelfs nu ik het bij daglicht zie. Meest vreemd stuk weginrichting daar, zelf ook paar x met prio gereden! My bad


BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Reactie #4587 Gepost op: 8 april 2011, 16:33:53
op de achtergrond hoor ik een helikoter (lifeliner/politieheli)wat is de primeur ?
De primeur is de TS61-2 natuurlijk. Ik ben de eerste die hem op film heeft.


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #4588 Gepost op: 8 april 2011, 17:54:49
Een typisch gevalletje 'bijna raak'. Gemaakt door 112hoofddorp. Zal ongetwijfeld een interessante discussie opwerpen over wie er 'fout' zat, dus wellicht een aparte topic waardig...  O0

A1 13-121 + 13-106 NAAR VKO OP DE DOLINGADREEF IN AMSTERDAM ZUID OOST


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4589 Gepost op: 8 april 2011, 18:28:14
Zal ongetwijfeld een interessante discussie opwerpen over wie er 'fout' zat, dus wellicht een aparte topic waardig...  O0

Die discussie is niet zo moeilijk ... Iedereen in Amsterdam is gewend aan oranje ambulance's en zicht/hoorbare voorrangsvoertuigen ....


Nee, de ambuchauffeur neemt voorrang in plaats van deze te krijgen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !