Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2720977 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4740 Gepost op: 2 mei 2011, 18:07:57
De man die de gebaren maakt dat men naar rijstrook 2 moet opschuiven doet dit in mijn ogen goed. Hij begin met de tekens geevn aan de graskant van de vluchtstrook en schuift darna langzaam op naar de doorgetroken streep. Dit doet hij terwijl het steeds rustiger wordt en de mensen elkaaar gaan volgen.
De bestuurders zien als de eertse paar brandweerwagens  zijn ingevoegd ook wel dat er nog meer vtgn aankomen.

Ik zeg keurig gedaan.

Verkeer moet juist van rijstrook 2 naar 1 ;). Voor de rest ben ik het met je eens.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4741 Gepost op: 2 mei 2011, 18:12:21
Verkeer moet juist van rijstrook 2 naar 1 ;). Voor de rest ben ik het met je eens.

Uh, nee? Het verkeer rijd op rijstrook 3 (meest rechterbaan), en wordt gedirigeerd naar rijstrook 2 (middenbaan). Rijstrook 1 heeft nergens wat mee te maken....
Verklaar me voor gek, maar volgens mij telden we toch echt van binnen naar buiten.... (alhoewel ik nooit op de ring kom...)

| 3 : 2 : 1 || 1 : 2 : 3 |
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4742 Gepost op: 2 mei 2011, 18:14:59
Correct en tevens juist, Red. O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4743 Gepost op: 2 mei 2011, 18:21:39
Uh, nee? Het verkeer rijd op rijstrook 3 (meest rechterbaan), en wordt gedirigeerd naar rijstrook 2 (middenbaan). Rijstrook 1 heeft nergens wat mee te maken....
Verklaar me voor gek, maar volgens mij telden we toch echt van binnen naar buiten.... (alhoewel ik nooit op de ring kom...)

| 3 : 2 : 1 || 1 : 2 : 3 |
        

Je hebt helemaal gelijk. Ik had even de linker rijbaan over het hoofd gezien. Het is inderdaad van 3 naar 2, en niet van 2 naar 1 zoals ik schreef ;).
My bad!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4744 Gepost op: 2 mei 2011, 23:57:36
Je hebt helemaal gelijk. Ik had even de linker rijbaan over het hoofd gezien. Het is inderdaad van 3 naar 2, en niet van 2 naar 1 zoals ik schreef ;).
My bad!
Het is je vergeven, DiNozzo. O0 Weet er niet zoveel vanaf was alleen maar kerninstructeur IM in mijn KMar tijd. >:D


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #4745 Gepost op: 3 mei 2011, 17:22:26
Ambulance 06-186 met spoed vanaf de post in Ermelo naar een melding in Harderwijk.
Ambulance 06-186 met spoed naar een melding in Harderwijk
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #4746 Gepost op: 3 mei 2011, 18:30:12
Is het niet nogal gevaarlijk (en verboden?) om op een rotonde te wachten op een ambulance?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #4747 Gepost op: 3 mei 2011, 18:37:27
Als hij er staat te wachten om de ambu te filmen wel ja,

Maar zoals ik het zie gaat die gewoon netjes voor de ambu aan de kant toch?


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #4748 Gepost op: 3 mei 2011, 18:37:54
Is het niet nogal gevaarlijk (en verboden?) om op een rotonde te wachten op een ambulance?
Verboden? ??? Gaat er een keer iemand aan de kant, is het weer niet goed...

Ja, een rondje rotonde is handiger, maar dit werkt ook prima toch?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4749 Gepost op: 3 mei 2011, 18:54:56
Is het niet nogal gevaarlijk (en verboden?) om op een rotonde te wachten op een ambulance?

Hij maakt netjes de weg vrij voor een auto die door het voeren van OGS voorrang vraagt.
Net als zijn voorganger trouwens.
Ik zie het probleem ook niet. Sterker nog de auto voor de filmer stond ook op de verhoging van de rotonde te wachten.
Maar daar hoor je niemand over omdat die de ambu niet aan het filmen was.
Iets met hypocriet heet dat geloof ik.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen