Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2715651 keer)

0 gebruikers (en 45 gasten bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #4890 Gepost op: 1 juni 2011, 21:44:25
Ik kwam dit filmpje tegen op youtube.
De nieuwe VW golf variant van de KMAR met prio 1

KMAR - Ambu 07-111 en 2x VOA bij ernstig ongeval in Spankeren

USER: RRhhEEddEEnn

Bijzonder, het lijken wel burgers die het verkeer regelen en de afzetting bemensen... ???
Nieuwe vorm van lekenhulpverlening?


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #4891 Gepost op: 1 juni 2011, 21:48:59
Ik kwam dit filmpje tegen op youtube.
De nieuwe VW golf variant van de KMAR met prio 1

KMAR - Ambu 07-111 en 2x VOA bij ernstig ongeval in Spankeren

USER: RRhhEEddEEnn

Wie zijn die twee heren die daar het verkeer aan het regelen zijn? Stoptekens geven met links, half stopteken geven als de ambu aankomt, en de man met het hesje geeft de andere voertuigen een teken af te moeten buigen, waardoor de 2 stromen elkaar tegen komen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4892 Gepost op: 2 juni 2011, 01:31:22
Bijzonder, het lijken wel burgers die het verkeer regelen en de afzetting bemensen... ???
Nieuwe vorm van lekenhulpverlening?

Tsja, helaas heb je weinig/geen keus... Met een beetje mazzel heb je (überhaupt) een politievoertuig ter plaatse, met héél veel mazzel heb je er twee of drie. Als je er drie hebt zou je er een kunnen opofferen om verkeer te gaan regelen. Anders zul je al snel zien dat burgers dit gaan doen (of al mee gestart zijn voor de politie er is)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4893 Gepost op: 2 juni 2011, 03:07:29
Wie zijn die twee heren die daar het verkeer aan het regelen zijn? Stoptekens geven met links, half stopteken geven als de ambu aankomt, en de man met het hesje geeft de andere voertuigen een teken af te moeten buigen, waardoor de 2 stromen elkaar tegen komen

Ik weet het niet, maar ik geef stoptekens ook wel eens (of misschien zelfs wel regelmatig) met links.
Dit omdat ik rechts ben en ik deze hand vrij wil hebben als er iets moet gebeuren en niet eerst met
mijn hand naar beneden moet. En daarnaast vind ik dat deze heren het goed doen voor niet zijnde
hulpverleners/verkeersregelaars. Ze letten goed op mbt de hulpdiensten dat deze een vrije doorgang
gang hebben. Inderdaad heb je in het begin een klein vring momentje als er wat voertuigen uit de rug
komen welke ze (waarschijnlijk ook omdat daar volgens mij het ongeluk gebeurt is) waarschijnlijk niet
verwacht hadden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #4894 Gepost op: 2 juni 2011, 06:54:49
Tsja, helaas heb je weinig/geen keus... Met een beetje mazzel heb je (überhaupt) een politievoertuig ter plaatse, met héél veel mazzel heb je er twee of drie. Als je er drie hebt zou je er een kunnen opofferen om verkeer te gaan regelen. Anders zul je al snel zien dat burgers dit gaan doen (of al mee gestart zijn voor de politie er is)

Mee eens, maar in dit filmpje tel ik (naast de 2x Vito VOA):
- 1x Touran (waarvan ik aanneem dat dit een noodhulp is)
- 2x motorfietsen (waarvan er één op 1.00 minuten zelfs wegrijdt langs deze "burger"-afzetting!)
- 1x Golf KMAR
De Touran en een motorfiets staan vlak bij de afzetting langs de weg geparkeerd (0.27 min). Ik ben geen politie-agent, maar hadden deze niet beter fent-off over de weg gezet kunnen worden in plaats van een lintje?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4895 Gepost op: 2 juni 2011, 12:26:02
Tsja, er worden af en toe keuze's gemaakt ...
VOA personeel gaat geen verkeerregelen, daar zijn ze niet voor. Een noodhulpauto ben je minimaal kwijt aan opnemen van de aanrijding.
Daarnaast staat er al file (= stilstaand verkeer) en wordt het verkeer zo te zien een zij-weg in gewezen.
Heb er, op deze manier, niet zoveel moeite mee eerlijk gezegd.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #4896 Gepost op: 2 juni 2011, 21:59:32
Tsja, helaas heb je weinig/geen keus... Met een beetje mazzel heb je (überhaupt) een politievoertuig ter plaatse, met héél veel mazzel heb je er twee of drie. Als je er drie hebt zou je er een kunnen opofferen om verkeer te gaan regelen. Anders zul je al snel zien dat burgers dit gaan doen (of al mee gestart zijn voor de politie er is)

Politie is verantwoordelijk voor afzetting, niet de burger(s).
Eigen veiligheid staat voorop, in dit geval een juiste afzetting.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4897 Gepost op: 2 juni 2011, 23:40:27
Politie is verantwoordelijk voor afzetting, niet de burger(s).
Eigen veiligheid staat voorop, in dit geval een juiste afzetting.

En als er al een file met stilstaand verkeer is ? Ik snap je denkwijze en het denken in sprookjes. Uit de dagelijkse praktijk blijkt echter dat het simpelweg niet (meer) mogelijk is om met vier / vijf voertuigen ter plaatse te komen omdat die er simpelweg niet meer zijn ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #4898 Gepost op: 3 juni 2011, 15:07:54
En als er al een file met stilstaand verkeer is ? Ik snap je denkwijze en het denken in sprookjes. Uit de dagelijkse praktijk blijkt echter dat het simpelweg niet (meer) mogelijk is om met vier / vijf voertuigen ter plaatse te komen omdat die er simpelweg niet meer zijn ...

Zolang ik nog bij iedere brand en aanrijding van enige betekenis meerdere politie-eenheden terplaatse zie komen...... Moet het dus ook mogelijk zijn deze eenheden zodanig in te zetten dat deze het verkeer regelen. Dat is één van de belangrijke taken waarom er bij branden/ongevallen Politie terplaatse komt/ gevraagd wordt.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #4899 Gepost op: 3 juni 2011, 17:15:43
A1 OvDG 10-811 Markermeerdijk N302 Enkhuizen (Verkeersongeval)
Bijzonderheden:

* Dit voertuig rijd niet zo vaak met spoed.
* Niet gealarmeerd via de pager (P2000)