Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721379 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #4970 Gepost op: 17 juni 2011, 13:15:19
Zo te zien ligt er geen patient in de ambu. en is deze nog onderweg naar de melding.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #4971 Gepost op: 17 juni 2011, 15:10:36
Ach. Hoe vaak zie je wel niet in filmpjes van dit soort spotters dat er bestuurders zijn die overduidelijk geen flauw idee hebben wat ze moeten doen als er een voertuig met optische en geluidssignalen aan komt. Voertuigen die gewoon midden op de rijbaan stil gaan staan e.d. Bij het programma Trauma Centrum zie je dat soort vreemde actie's  ook nog wel eens.

Slechte zaak.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


KME

  • Gast
Reactie #4972 Gepost op: 17 juni 2011, 19:13:52
Wat in mij opkwam was dat het misschien familie van het slachtoffer was onderweg naar hetzelfde adres?
Waarom zou je dat denken? Zo kan elke auto wel gerelateerd zijn aan...

Citaat
Aangezien het onmogelijk is om dit niet door te hebben...
Dit valt nog mee. Ik weet niet hoe het verder gaat na de 2e rotonde, ik neem aan dat dat autootje dan wel aan de kant gaat.

Citaat
Natuurlijk moet je dan alsnog de ambu's voorlaten, maar of je dat ook doet als je hoort dat je man/vrouw/zoon/neef/opa aan het dood gaan is?
Dan juist doe je dat. Maar dit is niet mi niet het geval. Tis waarschijnlijk zoals beschreven een schele os die gewoon niet op let of weet wat hij/zij moet doen. Of het is een persoon die waarschijnlijk al 3 jaar geleden zijn rijbewijs vrijwillig al had moeten inleveren  ;)


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #4973 Gepost op: 17 juni 2011, 19:14:18
【PRIMEUR】 A1 AMBU 13-112 Berthold Brechtstraat Amsterdam Zuidoost

(17-06-2011) De nieuwste ambulance van de GGD Amsterdam vertrekt met spoed naar de Berthold Brechtstraat in Amsterdam Zuidoost.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #4974 Gepost op: 17 juni 2011, 19:34:48
De signalering is toch wel heel erg triest op deze auto's in vergelijking met de oude.  :-X


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #4975 Gepost op: 17 juni 2011, 20:07:44
De signalering is toch wel heel erg triest op deze auto's in vergelijking met de oude.  :-X
Die split-functie (__--__  dan --__--) in de grill als zij/achterflitsers verbeteren de zichtbaarheid ook niet. De KK werkt het beste qua zichtbaarheid...


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #4976 Gepost op: 17 juni 2011, 20:29:27
Hier verschillende hulpdiensten met spoed naar een Reanimatie in Tinte + spoed naar ziekenhuis. En eindelijk de nieuwe TS63-2 bij daglicht op film.

Toch wel ff raar, een Rotterdamse TS op de eilanden


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4977 Gepost op: 17 juni 2011, 20:49:10
【PRIMEUR】 A1 AMBU 13-112 Berthold Brechtstraat Amsterdam Zuidoost

(17-06-2011) De nieuwste ambulance van de GGD Amsterdam vertrekt met spoed naar de Berthold Brechtstraat in Amsterdam Zuidoost.

Wat een extreem slechte signalering zit er op dit voertuig. Echt niet normaal.
Zelfs het meest simpele uitgeruste voertuig van een doorsnee verkeersregelaar heeft nog betere signalering op zijn/haar voertuig zitten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #4978 Gepost op: 17 juni 2011, 20:55:56
Inderdaad, De signalering is wel erg mager.
Had toch liever die "ouderwetse" lichtbalk erop gehad.
Zoiets als deze:



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4979 Gepost op: 18 juni 2011, 01:46:22
Wat een extreem slechte signalering zit er op dit voertuig. Echt niet normaal.
Zelfs het meest simpele uitgeruste voertuig van een doorsnee verkeersregelaar heeft nog betere signalering op zijn/haar voertuig zitten.

Klopt, een niet (op deze wijze) goedgekeurde lichtbalk en flitsers die een niet goedgekeurd knipperpatroon hebben  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !