Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2720939 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #5020 Gepost op: 27 juni 2011, 21:10:36
De TS44-1 en de WO44-1 onderweg naar een OMS melding. Ze gingen met hoge snelheid via de stoep omdat het verkeer op de Posthumalaan helemaal vast stond.

PRIO 1 TS44-1 WO44-1 (OVER DE STOEP!!) OMS Hogeschool in Holland Posthumalaan Rotterdam
Waarom eigenlijk een WO bij een OMS?


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #5021 Gepost op: 27 juni 2011, 21:24:16
Ik vind met zo'n hoge snelheid rijden over de stoep, voor een OMS of wat ook, niet kunnen. De WO pakte dan nog het fietspad.
Waarom WO? Misschien omdat ze samen al onderweg waren toen de melding kwam.

Hier in Haarlem zetten ze dan de WO aan de kant, op slot en stappen over op de TS. Als het redvoertuig dan niet nodig is rijden deze naar de WO om die terug te brengen naar de kazerne (of verder naar de oefenlocatie o.i.d.).


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #5022 Gepost op: 27 juni 2011, 21:27:47
Nu rij ik met de pitwagen ook wel eens over de stoep maar niet met die snelheid. Ik vind het persoonlijk behoorlijk onverantwoord om, zeker met een TS doe toch wel behoorlijk zwaar is, met zo'n snelheid over een stoep te rijden.

Moet er niet aan denken als er iemand uit een steeg of gebouw komt stappen. Kan je ook nergens uitleggen, als dit fout gaat.

gelukkig hoor je die sirene ook niet  ::)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5023 Gepost op: 27 juni 2011, 21:31:10
gelukkig hoor je die sirene ook niet  ::)
Gelukkig bestaan er geen mensen in Nederland die doof of slechthorend zijn. En gelukkig loopt er nooit iemand op straat met oordopjes van zijn mp3 speler in zijn oren....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #5024 Gepost op: 27 juni 2011, 21:32:57
Ja dat is waar daar heb je zeker een punt O0

Misschien dat de mensen die hun mp3 speler zo onwijs hard hebben staan daar nogmaals bij nadenken of dat wel zo slim is na het zien van dit filmpje (A)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5025 Gepost op: 27 juni 2011, 21:37:19
Overigens heb ik in Rotterdam al vaker gezien dat de WO prio1 mee rijd bij een inzet van een TAS. Andere regio's rijden (met een springbemanning) met prio2 achter de TAS aan.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #5026 Gepost op: 27 juni 2011, 21:38:14
Ja dat is waar daar heb je zeker een punt O0

Misschien dat de mensen die hun mp3 speler zo onwijs hard hebben staan daar nogmaals bij nadenken of dat wel zo slim is na het zien van dit filmpje (A)

Ik schrik hier inderdaad van ben zo'n mafkees die het spul zo hard heeft staan.. ik heb ook nog van die In-Ear dopjes ook en die dempen omgevingsgeluid extra. ga denk ik wel beter opletten, ben immers door dat soort dopjes zowat al een keer onder een A1 ambu gelopen.. die reed toen op straat, maar sloeg gelukkig af.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #5027 Gepost op: 27 juni 2011, 21:40:42
Oh ja, springbemanning klinkt aannemelijk, niet aangedacht  O0

Gelukkig bestaan er geen mensen in Nederland die doof of slechthorend zijn. En gelukkig loopt er nooit iemand op straat met oordopjes van zijn mp3 speler in zijn oren....
Ik ben geen van allen, maar als ik naar buiten loop en ik hoor een sirene, dan verwacht ik die absoluut niet op de stoep. Zeker niet in de grote stad, waar je zo vaak een sirene hoort.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5028 Gepost op: 27 juni 2011, 21:44:49
Ik ben geen van allen, maar als ik naar buiten loop en ik hoor een sirene, dan verwacht ik die absoluut niet op de stoep. Zeker niet in de grote stad, waar je zo vaak een sirene hoort.
Dat ook nog eens inderdaad. En zeker op de stoep met allerlei bebouwing en deuren moet je ook nog eens extra waakzaam zijn voor plots opduikende kinderen....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #5029 Gepost op: 27 juni 2011, 21:53:21
Enkele voertuigen met spoed naar een scheepsbrand in de Europoort Rotterdam.

Diverse voertuigen met spoed naar scheepsbrand Necktarweg Europoort Rotterdam
Het betrof een binnenvaarttanker waar een pomp was vastgelopen die voor wat rookontwikkeling zorgde.