Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721381 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #5180 Gepost op: 4 augustus 2011, 23:09:45
Kleine correcties op de info: Het was de 10-704, de HAP auto van Schagen e.o., de 702 rijdt in het gebied van de HAP Alkmaar.
Daarnaast moet het 23-07-2011 zijn geweest, de 22e had ik zelf dienst en ik rijd niet met m'n jas aan... ;)

EDIT:
Leuk om ook eens filmpjes van "onze" voertuigen te zien, de fotograven/filmers zijn enigszins ondervertegenwoordigd in de regio...  O0

Hallo, ik had je reactie op Youtube al gezien en reeds beantwoord, bedankt voor je info! Het is veranderd ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #5181 Gepost op: 4 augustus 2011, 23:34:57
PRIO 1 POLITIE Noodhulp 51.01 Lambertus Zijlplein Amsterdam (Vechtpartij)

Een nieuwe golf van bureau Meer en Vaart.
Gaat (vliegt) ook vrij snel door de bocht.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5182 Gepost op: 5 augustus 2011, 00:10:52
Die neemt de bochten inderdaad snel  :o


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #5183 Gepost op: 5 augustus 2011, 00:15:17
Ik ga nu zeker weten een discussie aanwakkeren.  Ik, (als best wel ervaringsdeskundige met het rijden van prio 1 ritten) vind dit stukje rit wat je ziet nergens over gaan. Dan doel ik op het uitvoeren van de rit. Dit lijkt meer op showen voor de camera. Dit is gewoon niet nodig en vraagt alleen maar om bepaalde reacties. Ik zeg niet dat het niet goed gaat, maar waar het hier om draait is dat het voor de medeweggebruiker duidelijk moet zijn wat je gaat doen. Dat lijkt me hier niet van toepassing ondanks het gebruik van richtingaanwijzers.

Ik wil niemand afkraken en heb zelden commentaar op prio 1 ritten, maar dit is niet de bedoeling en absoluut niet het goede voorbeeld....


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #5184 Gepost op: 5 augustus 2011, 00:27:11
Aparte manier van bochten nemen, laat ik het daar op houden :|


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #5185 Gepost op: 5 augustus 2011, 00:36:26
tja... lijkt erg veel op even showen, met grootlicht even knipperen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5186 Gepost op: 5 augustus 2011, 00:37:19
tja... lijkt erg veel op even showen, met grootlicht even knipperen.

Volgens mij is dat gewoon de wigwag. dat hoort zo.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #5187 Gepost op: 5 augustus 2011, 00:41:54
Volgens mij is dat gewoon de wigwag. dat hoort zo.
Volgens mij is dat geen 'Wigwag' want die zit niet op de Freedom. Wel 'knipperende koplampen' ( KK toets rechtsboven op het bedienpaneel ). Dat is het zeker ook niet.


Gast

  • Gast
Reactie #5188 Gepost op: 5 augustus 2011, 00:43:04
Wat ik zie is dat er overgeschakeld wordt van stadslicht naar dimlicht, (klopt deze beschrijving) waarna er 3x in een snel dubbelflits tempo gelijktijdig (dus niet wig-wag) geflitst wordt.
Dit lijkt me niet met het handje geflitst, daarvoor ziet het er te electronisch uit. Gek genoeg houdt het na die 3 dubbele flitsen weer op.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5189 Gepost op: 5 augustus 2011, 00:44:06
Ik wil niemand afkraken en heb zelden commentaar op prio 1 ritten, maar dit is niet de bedoeling en absoluut niet het goede voorbeeld....

Je ziet op een gegeven moment ook de wisseling van dagrijverlichting naar normale verlichting (dimlicht) en een aantal ''groot-licht''-knippers. Vervolgens een stuurbeweging die nergens over gaat ...  :-X

Tsja, sommige mensen vergeten zo af en toe eens hoe het toch komt dat er zo veel schade wordt gereden bij allerlei overheidsdiensten  :-X

@ René, de Golfjes van Amsterdam hebben geen automatisch knipperend groot licht
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !