Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2715637 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5260 Gepost op: 16 augustus 2011, 00:36:55
Ik geef je graag gelijk Peter maar ik mag op dit forum toch wel enigsinds aannemen dat men begrijpt wat ik bedoel.
Maar ik geef toe ik had het iets anders moeten formuleren.
Het zij je vergeven. O0


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #5261 Gepost op: 16 augustus 2011, 10:28:57
Late reactie op Brandweerwagen Waalwijk die met 3 verschillende tinten blauw rijdt in de signalering...
Conclusie.... de lichtblauwe balk achter valt het meest op.... ;)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #5262 Gepost op: 16 augustus 2011, 10:55:52
Late reactie op Brandweerwagen Waalwijk die met 3 verschillende tinten blauw rijdt in de signalering...
Conclusie.... de lichtblauwe balk achter valt het meest op.... ;)
Of sommige automobilisten letten niet op / weten niet wat ze moeten doen?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


tas 73-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
Reactie #5263 Gepost op: 16 augustus 2011, 14:26:28
PRIO 1 TS731 TS732 OD701 MIDDEL BRAND DE SAMARITAAN SOMMELSDIJK
Middel brand in een verpleeghuis na een OMS-melding. Opkomst en uitruk van de TS73-1, en aankomst van de  TS73-2 + OD70-1 ter plaatse.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #5265 Gepost op: 16 augustus 2011, 15:34:40
Haha zelf ook hard gefietst?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #5266 Gepost op: 16 augustus 2011, 15:53:59
Haha zelf ook hard gefietst?
Iets te hard gerend en dat voor die 40 meter ;D ;D


RobinvM

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #5267 Gepost op: 17 augustus 2011, 12:42:26
Prio1 TS 71-1 BM 71-1 Port Zelande Ouddorp Hulpverlening Gaslucht

Brandweer Ouddorp rukt uit vanaf de kazerne met de TS71-1 en de BM71-1 voor een gaslucht.
http://www.flakkeenieuws.nl  https://www.youtube.com/channel/UClAqtycSauLRArja07uz53w


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5268 Gepost op: 17 augustus 2011, 13:00:13
Tijdens mijn vakantie ben ik te gast geweest bij de Bombers in Roses, een plaatsje aan de oostkust in Spanje. Tijdens een rondleiding kregen we veel te zien, van de inhoud van een brandweerwagen tot de kleedkamers. Net nadat we klaar waren met de rondleiding kreeg de ploeg een melding van een auto-ongeval niet veel verder op. Van de uitruk heb ik een filmpje kunnen maken, + een ambulance met aankomst bij dat ongeval.

Bomberos de Roses

Ambuláncia SEM Roses

Leuk om te zien!
Wat voor signalering hebben ze daar toch? Het lijken wel gewoon amber lichten, of is het rood?
Wat mij opviel toen ik deze zomer in Spanje was, is dat de politie 's avonds continu met blauwe leds aan rijdt. Waarschijnlijk om te laten zien dat er veel blauw op straat is. Lijkt me echter weer niet handig dat iedereen jou ziet, voordat jij hen ziet. Was wel in een badplaats met veel jongeren, wellicht de rede geweest.


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #5269 Gepost op: 17 augustus 2011, 13:12:08
Leuk om te zien!
Wat voor signalering hebben ze daar toch? Het lijken wel gewoon amber lichten, of is het rood?
Wat mij opviel toen ik deze zomer in Spanje was, is dat de politie 's avonds continu met blauwe leds aan rijdt. Waarschijnlijk om te laten zien dat er veel blauw op straat is. Lijkt me echter weer niet handig dat iedereen jou ziet, voordat jij hen ziet. Was wel in een badplaats met veel jongeren, wellicht de rede geweest.
De brandweer heeft in Spanje volledig oranje signalering, al zie je dat ze bijvoorbeeld in Barcelona al overgaan op een combinatie van oranje en blauw. De ambulance heeft oranje, of een combinatie van oranje/rood, en sommige speciale ambulance's, zoals de ambulance's van de SEM met roepnummers OR##, die speciaal zijn voor ondersteuning van de ME, hebben oranje/blauw. Al hebben de ambulance's van de brandweer in Barcelona wel weer volledig blauwe signalering.

Wat betreft de politie klopt het dat ze s'avonds rijden met de lichtbalk constant aan. Al doet de ene dienst dit wat minder dan de andere, zo heb ik gemerkt dat de Mossos d'Esquadra (Catalaanse Politie) dit heel strak aanhoud, terwijl de Policia Local, tenminste diegene in de plaatsen waar ik kwam, het wat losser doet. Tevens heb ik wel eens een wagen gezien die deze functie ook overdag aanhad.