Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2720965 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #5410 Gepost op: 6 september 2011, 10:30:50
PRIO 1 nieuw politie busje in antwerpen

Ok, dat men in voertuigen je minder hoort alla, maar ehm een voetganer in het begin en dan ook een voetganer en fietser op 0.20 die hem doen afremmen...... te zot voor woorden >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5411 Gepost op: 6 september 2011, 11:37:43
PRIO 1 nieuw politie busje in antwerpen
Hide away LED's en raam flitsers zou voor Nederlandse wagens ook niet gek zijn.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #5412 Gepost op: 6 september 2011, 13:01:03
Hide away LED's en raam flitsers zou voor Nederlandse wagens ook niet gek zijn.
Sommige wagens in NL hebben dat ook, extra flitsers voor het raam.

Waarom trouwens eigenlijk niet allemaal, maar dit korps(?) wel?

Een filmpje van Bas112NHN
PRIO 1 Politie noodhulp 51.03 Hoorn
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #5413 Gepost op: 6 september 2011, 13:35:14
Als jij vanuit huis piket draait omdat dit zo is bepaald dan is het af en toe niet anders. Je kan moeilijk 24/7 thuis gaan zitten wachten tot je pieper gaat. Het is dus mogelijk dat je toevallig met een passagier in de auto zit als de pieper gaat. Jij vind blijkbaar dat je je kind eerst thuis moet afzetten? Of moet je hem afgeven aan een willekeurige omstander? Of desnoods aan een kettinkje voor de deur van de Albert Heijn.....?  :-\

Je doet iets wat bewezen gevaarlijk is. Zomaar een vraag tussendoor: gebeuren er wel eens ongevallen met voertuigen die met OGS rijden? Antwoord is Ja. Vervolgvraag: raken er wel eens hulpverleners (ernstig) gewond of overlijden ze door dit soort ongevallen? Antwoord is, helaas, ook weer ja.

Dat je beroepshalve risico loopt is aanvaardbaar. Dat er beroepshalve mensen bij je in het voertuig zitten is ook aanvaarbaar. Maar dat je BEWUST je kinderen of andere buitenstaanders in gevaar brengt, zonder noodzaak, is mijner inziens onaanvaardbaar.

Je zou maar met je kind achterin bij een langdurige inzet terecht komen? Of de gifwolk trekt ineens toch richting je dienstvoertuig, waar je kind zit te wachten. Of je kind moet poepen of piesen of heeft honger of dorst. Of er komt tijdens het rijden met OGS een onoplettende zot naar binnen zeilen waardoor je kind overlijdt. Enzovoort enzovoort.

Inderdaad: eerst zorgen dat je kind en overige inzittenden veilig zijn en dan pas met OGS gaan rijden.

Zijn er in het land regels voor dit soort zaken, bij de verschillende diensten en instanties die met piket en piketvoertuigen werken?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5414 Gepost op: 6 september 2011, 13:41:35
Sommige wagens in NL hebben dat ook, extra flitsers voor het raam.

Waarom trouwens eigenlijk niet allemaal, maar dit korps(?) wel?

Een filmpje van Bas112NHN
PRIO 1 Politie noodhulp 51.03 Hoorn

Dat heeft er mee te maken dat (voorheen) elke politieregio in grote lijnen zelf hun signalering mochten bepalen.
De een besteede hier dus wat meer aan als de andere regio. Vanaf nu hebben ze te maken met de landelijke aanbesteding,
maar gebruik daarvoor maar even de zoekfunctie op het forum. Genoeg te vinden!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5415 Gepost op: 6 september 2011, 15:06:12
Dat je beroepshalve risico loopt is aanvaardbaar. Dat er beroepshalve mensen bij je in het voertuig zitten is ook aanvaarbaar. Maar dat je BEWUST je kinderen of andere buitenstaanders in gevaar brengt, zonder noodzaak, is mijner inziens onaanvaardbaar.

Je zou maar met je kind achterin bij een langdurige inzet terecht komen?

Tsja, wat wil je nou horen ? Je kan een kind moeilijk uit de auto flikkeren als je ergens naar toe onderweg bent ...
Of dat men een piketperiode niet buiten de deur komt of standaard met twee auto's rijd? Je hebt het over bepaalde groepen hulpverleners die, zoals ik al vele malen eerder heb gezegd, een iets andere spoedrit rijden (ze hoeven véél minder risico's te nemen) dan de gemiddelde eerste auto ....

Als het dan een langdurige inzet wordt zit er weinig anders op dan de kleine op te laten halen vanaf de plek waar je bent.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KME

  • Gast
Reactie #5416 Gepost op: 6 september 2011, 16:41:34
Je doet iets wat bewezen gevaarlijk is. Zomaar een vraag tussendoor: gebeuren er wel eens ongevallen met voertuigen die met OGS rijden? Antwoord is Ja. Vervolgvraag: raken er wel eens hulpverleners (ernstig) gewond of overlijden ze door dit soort ongevallen? Antwoord is, helaas, ook weer ja.
Gebeuren er wel eens ongevallen met voertuigen die zonder OGS rijden? Antwoord is Ja (nog veel meer dan met OGS). Vervolgvraag; raken er wel eens hulpverleners gewond of overlijden ze door dit soort ongevallen? Antwoord is, helaas, ook Ja.

Citaat
Dat je beroepshalve risico loopt is aanvaardbaar. Dat er beroepshalve mensen bij je in het voertuig zitten is ook aanvaarbaar. Maar dat je BEWUST je kinderen of andere buitenstaanders in gevaar brengt, zonder noodzaak, is mijner inziens onaanvaardbaar.
In gevaar brengen? Door OGS te rijden? Wanneer je zonder OGS rijdt loop je ook gevaar. Mensen die OGS rijden krijgen/hebben niet voor niks een opleiding gehad. Vind je mening beetje kort door de bocht.

Citaat
Je zou maar met je kind achterin bij een langdurige inzet terecht komen? Of de gifwolk trekt ineens toch richting je dienstvoertuig, waar je kind zit te wachten. Of je kind moet poepen of piesen of heeft honger of dorst. Of er komt tijdens het rijden met OGS een onoplettende zot naar binnen zeilen waardoor je kind overlijdt. Enzovoort enzovoort.
Ach, er zou maar eens een trein door rood kunnen rijden en je helemaal te pletter knallen. Er zou maar eens een vliegtuig op je auto kunnen vallen. Je kind zou maar eens spontane diarree kunnen krijgen. Allemaal hypothetisch.

Citaat
Inderdaad: eerst zorgen dat je kind en overige inzittenden veilig zijn en dan pas met OGS gaan rijden.
Mischien wel, mischien niet. Je weet de inzet niet, wie weet rijdt deze meneer naar een situatie van leven op dood. Ik zou dan ook voor deze optie kiezen.

Al met al, ik zie het probleem niet van het gebeuren. Bestuurder zal echt wel weten wat hij doet en rekening houden met zijn passagier(s). Risico loop je altijd, met of zonder OGS.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #5417 Gepost op: 6 september 2011, 17:18:54
Je doet je naam in elk geval eer aan. Allemaal uitermate overdreven "what if"situaties , zoals Jerommeke al duidelijk uitlegt is er soms geen uitweg en dan kan je altijd nog achteraf zorgen at je kind opgehaald wordt door opa, oma of wie dan ook als het echt lang gaat duren.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #5418 Gepost op: 6 september 2011, 17:34:52
Je doet iets wat bewezen gevaarlijk is. Zomaar een vraag tussendoor: gebeuren er wel eens ongevallen met voertuigen die met OGS rijden? Antwoord is Ja. Vervolgvraag: raken er wel eens hulpverleners (ernstig) gewond of overlijden ze door dit soort ongevallen? Antwoord is, helaas, ook weer ja.

Dat je beroepshalve risico loopt is aanvaardbaar. Dat er beroepshalve mensen bij je in het voertuig zitten is ook aanvaarbaar. Maar dat je BEWUST je kinderen of andere buitenstaanders in gevaar brengt, zonder noodzaak, is mijner inziens onaanvaardbaar.

Je zou maar met je kind achterin bij een langdurige inzet terecht komen? Of de gifwolk trekt ineens toch richting je dienstvoertuig, waar je kind zit te wachten. Of je kind moet poepen of piesen of heeft honger of dorst. Of er komt tijdens het rijden met OGS een onoplettende zot naar binnen zeilen waardoor je kind overlijdt. Enzovoort enzovoort.

Inderdaad: eerst zorgen dat je kind en overige inzittenden veilig zijn en dan pas met OGS gaan rijden.

Zijn er in het land regels voor dit soort zaken, bij de verschillende diensten en instanties die met piket en piketvoertuigen werken?

Als jij meer risico loopt als je met OGS rijdt, dan doe je iets niet goed.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5419 Gepost op: 6 september 2011, 18:17:59
Tsja, wat wil je nou horen ? Je kan een kind moeilijk uit de auto flikkeren als je ergens naar toe onderweg bent ...
Nee, je kan het ook vastmaken  met een ketting 998765