Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2720954 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5470 Gepost op: 12 september 2011, 20:09:46
Tja, waarom ze niet even OGS aanzetten...

Omdat ze ook zonder OGS regels van het RVV mogen overtreden. Daar gaan we het (wederom) bij laten en we gaan ontopic !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #5471 Gepost op: 12 september 2011, 23:08:48
Er staan 2 stoplichten, en het is inderdaad rood :)

Of staan er verkeerslichten?  ;D


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5472 Gepost op: 13 september 2011, 00:17:41
Omdat ze ook zonder OGS regels van het RVV mogen overtreden. Daar gaan we het (wederom) bij laten en we gaan ontopic !
Nog even snel een laatste vraag. Is het ook mogelijk dat iemand met alleen BROA A het voertuig bestuurd, waardoor het geen OGS mag voeren?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5473 Gepost op: 13 september 2011, 00:27:24
Nog even snel een laatste vraag. Is het ook mogelijk dat iemand met alleen BROA A het voertuig bestuurd, waardoor het geen OGS mag voeren?

Met BROA A mag je alleen van A naar B, geen surveillance rijden en geen gebruik maken van de ontheffing RVV1990.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #5474 Gepost op: 13 september 2011, 14:10:49
Met BROA A mag je alleen van A naar B, geen surveillance rijden en geen gebruik maken van de ontheffing RVV1990.

Dus als je geen BROA heb, mag je dus officieel niet in een (striping) wagen rijden ??
Met Vriendelijke Groet.....


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5475 Gepost op: 13 september 2011, 16:15:08
Met BROA A mag je alleen van A naar B, geen surveillance rijden en geen gebruik maken van de ontheffing RVV1990.
Oké. Ik vroeg me dit af vanwege één van de afleveringen van overtreders. Hierin zie je twee vrijwilligers op surveillance. Ze rijden wel in een opvallende surveillance bus, maar wanneer er een melding is rijden ze niet met OGS. Ze worden wel ingehaald door collega's die naar dezelfde melding ridjen, wél met OGS.
Dit heeft dus puur en alleen te maken met de toestemming van de meldkamer? Iedereen die surveillance mag rijden mag/kan ook met OGS rijden?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5476 Gepost op: 13 september 2011, 17:51:51
Dat verschilt heel erg per regio. Ik reed bijvoorbeeld al ruim voor mijn BROA in een opvallend voertuig van A naar B terwijl dat bij andere regio's niet is toegestaan. Vanaf BROA A (de basis eigenlijk) mocht ik ook surveilleren echter geen OGS voeren maar wel beperkt gebruik maken van de vrijstelling. Na de BROA B mocht ik gewoon alles (maar das logisch ;)).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5477 Gepost op: 13 september 2011, 18:06:15
Dat verschilt heel erg per regio.
Bij ons verschilt het zelfs per bureau.... Ieder wijkteam hanteert zijn eigen regels, zo laat het ene wijkteam collega's met broa a al surveilleren, en mag men op andere wijkteams met broa a niet op de auto.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


RobinvM

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #5479 Gepost op: 15 september 2011, 19:26:41
A1 Motorambulance 17-322 Neptunuslaan Oude Tonge

Een motor ambulance 17-322 met spoed naar een melding. Stond nogal verast, motor ambulances rijden hier bijna nooit.
http://www.flakkeenieuws.nl  https://www.youtube.com/channel/UClAqtycSauLRArja07uz53w