Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721166 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #5570 Gepost op: 26 september 2011, 10:52:40
Wat wil je dan? Dat ze gestopt waren?

Ook een punt. Toch denk ik dat ik zelf mijn prio 1 rit niet voortgezet had als dusdanig als mijn dakset niet werkte.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #5571 Gepost op: 26 september 2011, 10:57:21
Wat wil je dan? Dat ze gestopt waren?

Ja, er staan meerdere ambu's die de melding kunnen overnemen als ik het zo zie. Verder wat denk je dat er gebeurt als hij alleen met geluid op een kruizing afrijd waar meerdere ambu's langs willen die geen OGS voeren? Niet iedereen kan geluid ook feilloos plaatsen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5572 Gepost op: 26 september 2011, 10:59:07
Ook een punt. Toch denk ik dat ik zelf mijn prio 1 rit niet voortgezet had als dusdanig als mijn dakset niet werkte.
Ik had het teruggekoppeld naar de meldkamer, terwijl ik door rijd. Dan laat ik hun de keuze, kunnen ze een andere eenheid inzetten met een gelijkwaardige aanrijdtijd dan stop ik, anders rijd ik door met alle extra voorzichtigheid die er bij hoort.
Ja, er staan meerdere ambu's die de melding kunnen overnemen als ik het zo zie. Verder wat denk je dat er gebeurt als hij alleen met geluid op een kruizing afrijd waar meerdere ambu's langs willen die geen OGS voeren? Niet iedereen kan geluid ook feilloos plaatsen.
De ambu's wel, maar is er ook personeel om ze te bemannen? :) Zolang je stapvoets over de kruisingen gaat en wacht tot het overige verkeer stopt komt het wel goed....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #5573 Gepost op: 26 september 2011, 11:03:31
De ambu's wel, maar is er ook personeel om ze te bemannen? :) Zolang je stapvoets over de kruisingen gaat en wacht tot het overige verkeer stopt komt het wel goed....

100m vanaf de kazerne.... dan is die 30seconden om terug te rijden en over te stappen mij wel de moeite waard. Stapvoets de rotonde/kruizing oprijden terwijl er achterop een andere ambu komt zonder OGS maar wel met snelheid..... zoals ik al zei, niet iedereen kan geluid plaatsen. Men zal dus ook eerder geneigd zijn om te denken dat de harder rijdende Ambu de auto is die geen blauw heeft en daarvoor aan de kant willen gaan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #5575 Gepost op: 26 september 2011, 13:42:06
Brandweer Papendrecht


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5576 Gepost op: 26 september 2011, 13:56:52
Deze ambu heeft een ander knipper patroon en sirene dan de andere campers van Zuid-Holland Zuid:
En deze ambu mist achterop die extra blauwe lampen halverwege de opbouw:
:-\ ik zie het verschil niet in het knipperpatroon, kan je uitleggen wat je bedoelt. Ik zie alleen dat die 18-172 extra verlichting aan heeft staan in de koplamp maar meer zie ik er niet aan e050
het is niet dat die ambu een blauwe lamp mist, het is meer dat de nieuwe afgeleverde modellen er wel 1 hebben. die eerste was gewoon het eerste model op de NL markt en die had het nog niet. een lampje erbij vind ik wel een goede zaak  O0, dat heeft 1 van de system strobels van den haag ook.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #5577 Gepost op: 26 september 2011, 14:24:50
Citaat
Citaat van: Blauwie op Vandaag om 13:42:06

    En deze ambu mist achterop die extra blauwe lampen halverwege de opbouw:
:-\het is niet dat die ambu een blauwe lamp mist, het is meer dat de nieuwe afgeleverde modellen er wel 1 hebben. die eerste was gewoon het eerste model op de NL markt en die had het nog niet. een lampje erbij vind ik wel een goede zaak  O0, dat heeft 1 van de system strobels van den haag ook.
Als ik het goed zie zijn wat de blauwe zijlampen betreft alle Sicars van ZHZ hetzelfde. Het verschil met de oude wagens is ingebouwde werklampen in plaats van opgebouwd, misschien dat dat er mee te maken heeft?


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #5578 Gepost op: 26 september 2011, 14:54:43
:-\ ik zie het verschil niet in het knipperpatroon, kan je uitleggen wat je bedoelt. Ik zie alleen dat die 18-172 extra verlichting aan heeft staan in de koplamp maar meer zie ik er niet aan e050
het is niet dat die ambu een blauwe lamp mist, het is meer dat de nieuwe afgeleverde modellen er wel 1 hebben. die eerste was gewoon het eerste model op de NL markt en die had het nog niet. een lampje erbij vind ik wel een goede zaak  O0, dat heeft 1 van de system strobels van den haag ook.

Die twee flitsers in de grill flitsen twee keer en die flitsers van de 18-196 en 18-192 flitsen precies om en om.

Die extra lampen achterop zijn inderdaad geen overbodige luxe. Dat is wel netjes.  ;)
Brandweer Papendrecht


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5579 Gepost op: 26 september 2011, 15:59:47
Als ik het goed zie zijn wat de blauwe zijlampen betreft alle Sicars van ZHZ hetzelfde. Het verschil met de oude wagens is ingebouwde werklampen in plaats van opgebouwd, misschien dat dat er mee te maken heeft?
en die info klopt dus niet want de eerst modellen van zuid holland zuid hadden de extra blauwe lampjes op de achterkant niet, en de laatste modellen hebben ze wel. en dan worden de blauwe lampjes bedoelt die links en rechts net onder de achterruitjes zitten.(net nog even expres even mijn fotokes bekeken als vergelijking)
Het gaat niet tussen een verschil bij de oude en nieuwe auto's, maar we bedoelen het verschil bij alle nieuwe sicar T5 ambu's.

Die twee flitsers in de grill flitsen twee keer en die flitsers van de 18-196 en 18-192 flitsen precies om en om.
nouw zal ik nog eens gaan kijken. en dan heb ik die 3 filmkes al 6 keer gezien, verder heb ik geen last van mijn ogen hoor e050 0098