Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2715670 keer)

0 gebruikers (en 51 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5660 Gepost op: 18 oktober 2011, 17:16:31
Twee (nieuwe ?) busjes van de politie hondenbrigade met spoed over de Amstelveenseweg in Amsterdam.
Je mag het vraagteken weg laten, inderdaad nieuw.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5661 Gepost op: 18 oktober 2011, 17:22:19
Jammer dat de linker grillflitser van het 1e busje al 'kapot' is.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #5662 Gepost op: 18 oktober 2011, 20:26:09
Raasepori 195

user:VPK711

Ex Gelderland-zuid Post Onbekent

Wat the heck :) cool :D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5663 Gepost op: 19 oktober 2011, 01:54:22
Jammer dat de linker grillflitser van het 1e busje al 'kapot' is.

Nu wil ik kwa tijdstip omdat ik zo ga slapen niet al te wakker overkomen maar het is de rechter grilflitser die de defect is.
Mij is altijd geleerd om zoiets vanuit het bestuurdersoogpunt te benoemen.

Verder wat het filmpje betreft is naar mijn mening het citaat van Jerommeke van Pagina 266 van toepassing op dit filmpje
en dan met name het gedeelte wat ik dik gemaakt heb. Mocht ik het verkeerd hebben dan merk ik het wel.
Inderdaad, filmpje is verwijderd. Dit soort filmpjes horen (/willen we) hier niet. Tevens een waarschuwing voor een ieder in het vervolg, filmpjes van cameramensen op onveilige plaatsen (met andere woorden die zichzelf of het verkeer in gevaar brengen) worden verwijderd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #5664 Gepost op: 19 oktober 2011, 07:38:08
Verder wat het filmpje betreft is naar mijn mening het citaat van Jerommeke van Pagina 266 van toepassing op dit filmpje
en dan met name het gedeelte wat ik dik gemaakt heb. Mocht ik het verkeerd hebben dan merk ik het wel.
Als ik het zo zie staat Bas112NHN bij de verhoogde bushalte te wachten. Hij had inderdaad iets naar achter gekund of bij de tramhalte gaan staan maar het is geen locatie waar verder niemand komt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #5666 Gepost op: 19 oktober 2011, 11:40:00
PRIO 1 Brandweer TS 13-3431 AL 13-3352 (Reanimatie) - Vlietstraat Amsterdam

Brandweer van kazernes Pieter en Dirk met spoed naar reanimatie Amsterdam.


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #5667 Gepost op: 19 oktober 2011, 15:14:10
Wat mij opvalt bij die Ambulance uit Twente... deze heeft verreweg de beste 2 tonige hoorn die ik ooit gehoord  heb.... is dit dezelfde als Almere gebruikt? echt de meest duidelijkste  O0


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #5668 Gepost op: 19 oktober 2011, 15:39:52
Als ik het zo zie staat Bas112NHN bij de verhoogde bushalte te wachten. Hij had inderdaad iets naar achter gekund of bij de tramhalte gaan staan maar het is geen locatie waar verder niemand komt.
Ik denk niet dat het er om gaat dat er hier politiek correct gedrag moet worden vertoond zodat het 'gelegaliseerd' is om een video te mogen plaatsen. Het gaat er denk ik meer om dat een filmer - in dit geval Bas - zelf heel goed zou moeten begrijpen dat ondanks dat zo'n er zo'n stoepje ligt, het alsnog een levensgevaarlijke plek is om te gaan staan. Dat zie je wel bij de laatste video, daar komt de ladderwagen met een aardige snelheid de bocht doorzetten. Mocht zo'n chauffeur iets te hard de bocht door rijden dan lig je er misschien wel onder.

Het gaat er niet om dat het voor plaatsing hier goed is, het gaat uiteindelijk om je eigen veiligheid. En ook het uiteinde van zo'n tramhalte stoepje is en blijft het gewoon levensgevaarlijk tussen al het verkeer in.

Het blijft wachten op de eerste slachtoffers / doden onder de filmers hier, hoe erg dat ook klinkt.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #5669 Gepost op: 19 oktober 2011, 16:01:08
Ik denk niet dat het er om gaat dat er hier politiek correct gedrag moet worden vertoond zodat het 'gelegaliseerd' is om een video te mogen plaatsen. Het gaat er denk ik meer om dat een filmer - in dit geval Bas - zelf heel goed zou moeten begrijpen dat ondanks dat zo'n er zo'n stoepje ligt, het alsnog een levensgevaarlijke plek is om te gaan staan. Dat zie je wel bij de laatste video, daar komt de ladderwagen met een aardige snelheid de bocht doorzetten. Mocht zo'n chauffeur iets te hard de bocht door rijden dan lig je er misschien wel onder.

Het gaat er niet om dat het voor plaatsing hier goed is, het gaat uiteindelijk om je eigen veiligheid. En ook het uiteinde van zo'n tramhalte stoepje is en blijft het gewoon levensgevaarlijk tussen al het verkeer in.

Het blijft wachten op de eerste slachtoffers / doden onder de filmers hier, hoe erg dat ook klinkt.

Aan de andere kant staan er misschien ook andere mensen bij die bushalte op een bus te wachten, én bij de nog ernaast liggende tramhalte (en de ladderwagen komt over de tramrails). Moeten die dan ook snel weg als er een brandweerwagen aankomt? Ik praat het gaan staan op gevaarlijke plekken ook niet goed hoor, maar een situatie als deze is in het normale verkeer in een drukke stad nu eenmaal moeilijk te vermijden. Overigens zijn afstanden in de diepte bij redelijk ver inzoomen snel vertekend (het tegengestelde van "Objects in the mirror are closer than they appear").
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")