Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721069 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Ruben Klein Woolthuis

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #5820 Gepost op: 3 december 2011, 16:11:52
dat probeer ik al te gebruiken... maar helaas: er staan niet overal lantaarnpalen enz. vaak druk ik mijn camera tegen mijn buik, en doe ik het schermpje naar mijn gezichtsveld draaien, dus ben er echt mee bezig... maar mijn camera is gewoon een miskoop...


Ruben Klein Woolthuis


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5821 Gepost op: 3 december 2011, 16:25:52
Ja dat is best vervelend maar ik zag net in je profiel dat je 13 bent dus je hebt nog tijd genoeg knul dat komt best goed met je.
Je staat voor tips open wat al een plus punt is en volgens mij heb je al genoeg commentaar gelezen hier en doe je er ook
wat mee waardoor je o.a. zelf geen gevaar loopt en daar kunnen een hoop anderen op het internet nog wat van leren.

Kortom rustig aan dan breekt het lijntje niet en neem gewoon lekker de tijd voor alles.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #5822 Gepost op: 3 december 2011, 17:20:54
Nou, ik zou het willen omdraaien:

De bestuurder van het voertuig wat OGS voert ziet op deze hoek iemand staan. Dat is nu iemand met een camera, het had ook een moeder met een kinderwagen kunnen zijn, een oud wijfie met haar rollator of een blinde man met zijn blindegeleidehond of gewoon Azijnzeikerd die net de weg wilde oversteken.

De bestuurder van het voertuig wat OGS voert zou opgeleid moeten zijn om zo veilig mogelijk te rijden. In dit geval zou dat dus betekenen dat hij, op deze hoek, het gevaar herkent. Hij rijdt veel te hard de bocht door. Veilig zou zijn, wat ook de melding is, om af te remmen tot stapvoets en de bocht veel rustiger te nemen, de zwakke verkeersdeelnemers daardoor zou beschermen en pas weer accelereren op een punt waar het veiliger is.

Voor zover ik kan zien staat de filmer op een veilige plaats, namelijk de stoep. De bestuurder van het voertuig wat OGS voert is degene die de veiligheid moet waarborgen.

Je zou recht van spreken hebben als de de filmer midden op de weg stond.

Ik ben het in deze volledig met jou eens.
De stoep moet m.i. veilig zijn (en blijven) voor een ieder. De betreffende chauffeur is daar direct verantwoordelijk voor.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #5823 Gepost op: 3 december 2011, 17:57:21


Ruben Klein Woolthuis

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #5824 Gepost op: 4 december 2011, 01:52:24
Ik ben het in deze volledig met jou eens.
De stoep moet m.i. veilig zijn (en blijven) voor een ieder. De betreffende chauffeur is daar direct verantwoordelijk voor.

ik ben het daar ook mee eens, maar vind ook dat je als filmer om je eigen veiligheid moet denken. Hoor en lees vaak dat hulpverleningsfilmers door rood rijden, verkeersborden negeren enz. Je neemt een stukje veiligheid mee door bij een incident veilig te gaan staan, maar ook als je aanrijdend bent op het incident moet je blijven opletten. Ik probeer veel bij aanrijden op een melding vooruit te denken. Daardoor voorkom ik veel gevaarlijke situaties. En ook al is de chauffeur van het voertuig met OGS dus opgeleid voor de situaties die jij hierboven noemt. Ik vind ook dat je als hulpverleningsfilmer; waarbij je al meer risico loopt dan de gemiddelde burger, Nog meer risico's moet voorkomen voor de chauffeur, maar voor jezelf tijdens het aanrijden!


Ruben Klein Woolthuis


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5825 Gepost op: 4 december 2011, 02:15:54
De standpunten zijn duidelijk, maar die horen niet in dit topic. Graag weer ontopic met filmpjes en zo ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #5826 Gepost op: 4 december 2011, 13:31:18
Waterongevallenwagen met spoed naar Rotterdam Oost

WO33-1 rukt uit naar een waterongeval wat een loosalarm bleek te zijn.


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #5827 Gepost op: 4 december 2011, 16:22:39
PRIO 1 TS65-1 HV65-1 OD60-1 A1 AMBU 17-114 Winston Churchillaan Spijkenisse HV voertuig personen

Brandweer en ambulance vertrekken vanaf kazerne spijkenisse naar een melding HV voertuig personen zou een voertuig tegen een pui zijn aangereden
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #5828 Gepost op: 4 december 2011, 17:42:52
PRIO 1 TS65-1 HV65-1 OD60-1 A1 AMBU 17-114 Winston Churchillaan Spijkenisse HV voertuig personen

Brandweer en ambulance vertrekken vanaf kazerne spijkenisse naar een melding HV voertuig personen zou een voertuig tegen een pui zijn aangereden
de ambulancepost zit toch op het ruwaard van putweg in spijkkenisse ???
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


RobinvM

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #5829 Gepost op: 4 december 2011, 17:46:40
A1 Rapid Responder 17-350 Jacob Catsstraat Sommelsdijk

Rapid responder 17-350 met spoed naar een melding.
http://www.flakkeenieuws.nl  https://www.youtube.com/channel/UClAqtycSauLRArja07uz53w