Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2721411 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #6020 Gepost op: 29 januari 2012, 17:33:41
De haakarm van de brandweer Noord-Holland Noord met spoed onderweg naar een beknelling met een trein in Enkhuizen.

PRIO 1 Brandweer Haakarm NHN887 (Beknelling) - SPR 48,5 Enkhuizen

Video: Bas112NHN (www.youtube.com/bas112nhn)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6021 Gepost op: 29 januari 2012, 21:19:51
Volgens mij weer eens een haakarmchauffeur die de bak niet ver genoeg heeft opgetrokken en niet heeft vergrendeld  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #6022 Gepost op: 30 januari 2012, 00:08:34
Volgens mij weer eens een haakarmchauffeur die de bak niet ver genoeg heeft opgetrokken en niet heeft vergrendeld  ::)

Dit zie je veel bij die nieuwe HA's dat er een ele ruimte zit tussen de bak en de cabine ;)
Met Vriendelijke Groet.....


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #6023 Gepost op: 30 januari 2012, 10:41:34
Haaglanden idem. De bak is korter dan het 'laadgedeelte' (?) en staat zodoende niet tegen de cabine aan.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #6024 Gepost op: 30 januari 2012, 13:26:33
Volgens mij weer eens een haakarmchauffeur die de bak niet ver genoeg heeft opgetrokken en niet heeft vergrendeld  ::)
Verklaar je nader?

Dit zie je veel bij die nieuwe HA's dat er een ele ruimte zit tussen de bak en de cabine ;)
O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #6025 Gepost op: 30 januari 2012, 15:00:45
Volgens mij weer eens een haakarmchauffeur die de bak niet ver genoeg heeft opgetrokken en niet heeft vergrendeld  ::)

Bak is gewoon correct geplaatst, waarop baseer je dat die niet ver genoeg is opgetrokken?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #6026 Gepost op: 30 januari 2012, 15:39:14
Een haakarm container glijdt niet over rails zoals bij kabel(ketting ook niet). Een gevolg hiervan is dat de container nooit verder mag dan de geleide rollen achterop het chassis, anders glijdt de container ernaast en valt naast de auto. Dus een korte bak zal nooit tegen de cabine kunnen worden opgetrokken. O0
Onderop de Container kan een dwarsbalk zitten die in een vergrendeling moet worden getrokken maar meestal gebeurdt dit door klemmen of een borgpen.
Wanneer bovengenoemde bak zou zijn doorgetrokken tot passend op het chassis had hij veel schade aan het systeem opgeleverd. Dit oa. door de rollen om de container netjes zonder schade te kunnen afzetten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6027 Gepost op: 30 januari 2012, 16:52:21
Een haakarm container glijdt niet over rails zoals bij kabel(ketting ook niet). Een gevolg hiervan is dat de container nooit verder mag dan de geleide rollen achterop het chassis, anders glijdt de container ernaast en valt naast de auto. Dus een korte bak zal nooit tegen de cabine kunnen worden opgetrokken. O0
Onderop de Container kan een dwarsbalk zitten die in een vergrendeling moet worden getrokken maar meestal gebeurdt dit door klemmen of een borgpen.
Wanneer bovengenoemde bak zou zijn doorgetrokken tot passend op het chassis had hij veel schade aan het systeem opgeleverd. Dit oa. door de rollen om de container netjes zonder schade te kunnen afzetten.

Bij andere HA's lijkt het in ieder geval of de bak nog een centimeter of 10 / 15 verder naar voren staat, ook dan valt ie (bij de bakken die ik ken) in de vergrendeling. Dat blijkt alleen hier dus niet het zelfde te zijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #6028 Gepost op: 30 januari 2012, 17:25:35
Bij andere HA's lijkt het in ieder geval of de bak nog een centimeter of 10 / 15 verder naar voren staat, ook dan valt ie (bij de bakken die ik ken) in de vergrendeling. Dat blijkt alleen hier dus niet het zelfde te zijn.
Dat kan weer liggen aan de inrichting van de bakken ook, denk maar eens aan gewichtsverdeling tbv de assen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #6029 Gepost op: 30 januari 2012, 21:28:39
Hoever de bak richting de cabine staat, hangt af van de eindbalk. Hier kan onderling tussen de containers verschil in zitten.
Bij de oude Biza Haakarmen waren het twee pennen welke de container vergrendelde, de nieuwe volvo's hebben sluithaken.