Plaats hier foto's van Pinzgauer voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Pinzgauer voertuigen  (gelezen 7466 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

s.ander

  • Gast
Gepost op: 30 december 2005, 21:10:44
Plaats hier foto's van Pinzgauers, hier volgen er alvast een paal









s.ander

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 30 december 2005, 21:16:26
nog een paar:







m.vr.gr  Sander


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128


s.ander

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 30 december 2005, 21:42:36
Ik zal het na moeten zoeken maar pinzgauer is volgens mij een samenwerking van daimler en puch.

Sander


s.ander

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 30 december 2005, 21:57:01
Originally designed and built by Steyr-Daimler-Puch of Austria the first Pinzgauer rolled off production in 1971.The design concept  evolved from the much smaller, but equally agile Haflinger and the first prototypes were produced in 1965.

Dit stukje tekst van de officiele site van Pinzgauer gehaald (http://www.pinzgauer.uk.com/), verklaart de ster op de motorkap.


Sander


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #5 Gepost op: 30 december 2005, 23:16:35
En de Mercedes G-Klasse komt uit dezelfde fabriek, evenals de Puch en Peugeot versies van de G-klasse.

Jeroen


Tommy

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 1 januari 2006, 10:17:50
Originally designed and built by Steyr-Daimler-Puch of Austria the first Pinzgauer rolled off production in 1971.The design concept  evolved from the much smaller, but equally agile Haflinger and the first prototypes were produced in 1965.

Dit stukje tekst van de officiele site van Pinzgauer gehaald (http://www.pinzgauer.uk.com/), verklaart de ster op de motorkap.


Sander



Klopt Sander, de Pinzgauer wordt inderdaad in Oostenrijk gebouwd door Steyr-Puch en is leverbaar in een 4x4 en een 6x6 uitvoering. Vanwege zijn grote terreinvaardigheid kan hij ook gezien worden als de tegenhanger van de Duitse Unimog en de Zwitserse Bucher Duro. Het kleinere broertje van de Pinzgauer is inderdaad de Haflinger. Om een indruk te geven van dit mini-voertuig, hierbij een fotootje die gemaakt is bij de brandweer van het Oostenrijkse Salzburg.

Groet,

Michel



[verwijderd door de beheerder]


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #7 Gepost op: 1 januari 2006, 11:48:26
Klopt Sander, de Pinzgauer wordt inderdaad in Oostenrijk gebouwd door Steyr-Puch en is leverbaar in een 4x4 en een 6x6 uitvoering. Vanwege zijn grote terreinvaardigheid kan hij ook gezien worden als de tegenhanger van de Duitse Unimog en de Zwitserse Bucher Duro. Het kleinere broertje van de Pinzgauer is inderdaad de Haflinger. Om een indruk te geven van dit mini-voertuig, hierbij een fotootje die gemaakt is bij de brandweer van het Oostenrijkse Salzburg.

Groet,

Michel



Hey Michel! :-)

De Pinzgauer is natuurlijk alleen ff wat kleiner dan de Unimog en de Duro Bucher...
Maar vergeet in het rijtje ook de Oostenrijkse Mantra niet....
http://www.achleitner.com/fahrzeugbau/allradtechnik/allradtechnik.htm

Gr
Erik


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #8 Gepost op: 1 januari 2006, 13:12:59
volgens mijn is de Haflinger de voorloper van de huidige Pinzgauer. trouwens ik heb twee jaar geleden een aantal foto's op een Engelse website gevonden. weet alleen niet meer welke precies, maar volgens mijn was het een site van de importeur of de firma die deze voertuigen verkoopt in Engeland . maar ik heb toen wel een paar mooie foto gedownloaded. dus deze zijn niet van mijn zelf maar afkomstig van een website. als eerste een Steyr-Puch Pinzgauer 718K met Angloco opbouw.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #9 Gepost op: 1 januari 2006, 13:15:35
nog twee Steyr-Puch Pinzgauer 718K modelen.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief