Agent van motor getrapt door 15-jarige bij achtervolging bromfiets - Eindhoven 23-01-2022

Auteur Topic: Agent van motor getrapt door 15-jarige bij achtervolging bromfiets - Eindhoven 23-01-2022  (gelezen 832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum


Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

Foto('s) politie.nl

politieagent_hicham_argani_ op instagram:

Vol ongeloof kijk ik terug op de achtervolging waarbij ik gisteren van mijn motor ben afgetrapt.

Ik weet niet of ik boos moet zijn of ik moet “accepteren” dat mensen kennelijk in staat zijn je van je motor af te trappen als je je werk doet, met alle gevolgen van dien.

Gisteren tijdens mijn Ajax-PSV dienst probeerde ik een bromfiets staande te houden waarvan de passagier geen helm droeg. Wat aanvankelijk zou volstaan met een waarschuwing, eindigde in een achtervolging waarbij zowel de bestuurder als passagier zijn aangehouden voor poging zware mishandeling en openlijke geweldpleging. Beide verdachten, beide minderjarig, onttrokken zich aan de staande houding. Tijdens de achtervolging door Eindhoven kreeg ik bijstand van een collega motorrijder. De passagier wist op enig moment tijdens de achtervolging (opzettelijk) een trap te geven tegen mijn motor waarbij ik ten val kwam.

En dan gaan er veel dingen door je hoofd….

Één van die dingen was dat de verantwoordelijke hoe dan ook gepakt moest worden. Het werd een achtervolging te voet door de wijk waarna ik na een sprint van enkele honderden meters de bestuurder zelf kon aanhouden. Gelijktijdig werd de passagier aangehouden door mijn collega.

Terugkijkend realiseer ik me dat ik er goed vanaf ben gekomen. Allerlei scenario’s van hoe het ook kon aflopen schieten door je hoofd. Maar je moet verder. Het is goed afgelopen.

Waar ik moeite mee heb is te begrijpen hoe een 15- jarige in staat is een politieagent van zijn motor af te trappen om niet gecontroleerd te worden.
Vol ongeloof kijk ik een dag later terug op het voorval en realiseer me dat het echt soms zorgelijk is waar we in deze samenleving mee geconfronteerd worden.

Dank aan de Eindhovens wijkbewoners voor de hulp ter plekke.
22 u.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!