Domme inbraak bij beveiligingsbedrijf

Auteur Topic: Domme inbraak bij beveiligingsbedrijf  (gelezen 3603 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Gepost op: 8 januari 2006, 16:27:12
AMSTERDAM - Drie domme dieven hebben ingebroken bij een bedrijf in Didam dat beveiligingscamera's installeert. De argeloze inbrekers werden dan ook volop gefilmd.
 

Op de camera's is duidelijk te zien hoe het drietal op jacht naar roofgoed, recht in de lens kijkt van een proefopstelling van een beveiligingscamera in de etalage. Na een kwartier rondneuzen bij het pand, besloten ze vervolgens een ruit in te slaan en het bedrijf te plunderen.

"Ze hadden gewoon niet door dat de camera aan stond. We hebben er namelijk een geluidarme computer op aangesloten, die niet zichtbaar is" , zegt Eric van Droffelaar van Endycam. De computer met de beelden staat momenteel bij de politie om te worden uitgelezen door technici. Van Droffelaar is al met de foto's in de hand op onderzoek uitgegaan in de omgeving, maar nog zonder resultaat.

Hoewel hij wel kan lachen om zo veel domheid bij de dieven, is de schade die het drietal aanrichtte ronduit bedroevend. "Het bedrijf bestaat net een paar maanden. Ze hebben alles kapotgeslagen of meegenomen. De schade loopt in de tienduizenden euro's. We kunnen weer helemaal opnieuw beginnen."

Het zusterbedrijf Endycom in hetzelfde pand, dat tft-schermen en computers levert aan onder andere instellingen in derdewereldlanden, is ook getroffen.
 bron de Telegraaf.

Mijn vraag is nu hoe goed het pand beveiligt was/is? :-[




Target77

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2006, 16:53:57
Hoe had het dan volgens jou beveiligd moeten worden? Geef eens een voorbeeld?  ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2006, 17:00:25
iets met bewegngsmelders of zoiets. :(


Target77

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2006, 17:02:36
iets met bewegngsmelders of zoiets. :(

En denk jij dat je daarmee een inbraak voorkomt c.q. vertraagt?? Volgens mij is een bewegingsmelder (passief of actief infrarood) nog altijd een detectiemiddel waarna opvolging van het alarm dient te gebeuren.

Maar probeer het nog eens een keer....  ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2006, 17:13:39
Als ik het krantenbericht lees was er alleen maar een werkende camera. Blijkbaar geen slagweerend glas of deuren met goeie sloten. Anders kan men niet ongestoord 15 minuten in het pand rond lopen.

Maar ja ik ben maar een simpele beveiligingsbeambte.


Target77

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2006, 17:24:08
Als ik het krantenbericht lees was er alleen maar een werkende camera. Blijkbaar geen slagweerend glas of deuren met goeie sloten. Anders kan men niet ongestoord 15 minuten in het pand rond lopen.

Maar ja ik ben maar een simpele beveiligingsbeambte.

Wie zegt dat jij een simpele beveiligingsbeambte bent? Een beetje met respect omgaan met je eigen functie mag wel. Zou ons allemaal goed doen.  ;)

Beveiligingstechniek is een heel andere tak van sport dan het normale manbeveiliging. Logisch dat het dan moeilijk is om te beoordelen of een situatie adequaat beveiligd is (alhoewel het in sommige situaties ook voor een leek soms duidelijk waarneembaar is, maar die gevallen even daargelaten).

Ook jij hebt nu een aantal zaken aangedragen die toch van belang kunnen zijn (slagwerend glas of deuren met goeie sloten). Dus zo'n domme beveiligier ben jij niet. Maar om het optimaal te kunnen beveiligen heb je meer facetten nodig. Tijd is een belangrijk gegeven bij een inbraak. Des te meer tijd de potentiele inbreker nodig heeft, des te eerder hij/zij er van af ziet. Dit vergroot ook de pakkans of om opgemerkt te worden door buitenstaanders. Dus vertraging is essentieel. Dit kan je inderdaad door goed hang en sluitwerk toe te passen al een heel eind bewerkstelligen. Zoals ik al heb aangegeven is een inbraakdetectiesysteem nutteloos zolang er geen adequate opvolging van het alarm is. En ga zo maar door.......  ;)


Target77

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2006, 17:32:18
Ik lees net nog eens aandachtig jouw kranten artikel en kom tot de volgende conclusie:

Citaat
AMSTERDAM - Drie domme dieven hebben ingebroken bij een bedrijf in Didam dat beveiligingscamera's installeert. De argeloze inbrekers werden dan ook volop gefilmd.
 

Op de camera's is duidelijk te zien hoe het drietal op jacht naar roofgoed, recht in de lens kijkt van een proefopstelling van een beveiligingscamera in de etalage. Na een kwartier rondneuzen bij het pand, besloten ze vervolgens een ruit in te slaan en het bedrijf te plunderen.
"Ze hadden gewoon niet door dat de camera aan stond. We hebben er namelijk een geluidarme computer op aangesloten, die niet zichtbaar is" , zegt Eric van Droffelaar van Endycam. De computer met de beelden staat momenteel bij de politie om te worden uitgelezen door technici. Van Droffelaar is al met de foto's in de hand op onderzoek uitgegaan in de omgeving, maar nog zonder resultaat.

Hoewel hij wel kan lachen om zo veel domheid bij de dieven, is de schade die het drietal aanrichtte ronduit bedroevend. "Het bedrijf bestaat net een paar maanden. Ze hebben alles kapotgeslagen of meegenomen. De schade loopt in de tienduizenden euro's. We kunnen weer helemaal opnieuw beginnen."

Het zusterbedrijf Endycom in hetzelfde pand, dat tft-schermen en computers levert aan onder andere instellingen in derdewereldlanden, is ook getroffen.
 bron de Telegraaf.

Men is geen kwartier binnen geweest, maar men heeft een kwartier buiten voor de ruit gestaan voordat deze ingeslagen werd.  ;)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2006, 17:52:21
Volgens mij is een inbraak ALTIJD dom!  :D :D
343, never forget.


Target77

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 8 januari 2006, 17:55:28
Volgens mij is een inbraak ALTIJD dom!  :D :D

Hangt er vanaf hoe hoog de waarde van de buit is en ten tweede of je er ook mee weg komt.  ;) ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 8 januari 2006, 18:13:16
Hangt er vanaf hoe hoog de waarde van de buit is en ten tweede of je er ook mee weg komt.  ;) ;D ;D

Hetzelfde voor omkoping..... voor een jaar salaris ga ik mijn baan niet op het spel zetten.... maar voor 10 miljoen op een buitenlandse bankrekening (eiland staat) wil ik er toch wel over gaan na denken....  ;) ;D