De kleur van de brandweerhelm

Auteur Topic: De kleur van de brandweerhelm  (gelezen 10848 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2006, 22:38:51
helemaal mooi wit  zoals je hem kreeg krijg je m toch nie meer na een goeie fik  ;D
Daarom hebben de manschappen bij ons zwarte helmen,  dat valt minder op  :D  Maar nu we net nieuwe helmen hebben, zal ik er toch maar een beetje op letten  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Rene112

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 12 januari 2006, 22:52:32
Misschien worden wij wel het eerste korps in Nederland met een chromen helm. Zijn er argumenten te bedenken om dit niet te doen.

Ik kan één argument verzinnen ;)

Als je dan overlegt met een collega, loop je het risico je eigen gezicht te zien in die spiegelende helm......  :D

Ik zal de vraag eens uitzetten bij een paar "brandweervrienden" die regelmatig naar Frankrijk afreizen om daar korpsen te bezoeken en voertuigen te fotograferen ;)

groeten,
René de Caluwé


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2006, 12:24:32
Wij hebben nu allemaal witte helmen. Daar moet je uiteraard onderhoud aan plegen. We zijn het zat om iedereen maar achter z'n kont aan te moeten lopen met het verzoek om alsjeblieft het onderhoud te gaan doen. >:(
De helmen zijn aan vervanging toe en een van de ideeen was het psychologisch effect van een chromen helm. Daarnaast speelt er ook nog zoiets als jezelf profileren 8) Het lijkt ons wel stoer om als eerste korps in nederland met chromen helmen rond te lopen ::)


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #13 Gepost op: 13 januari 2006, 17:32:18
Wat zal het prijskaartje zijn als je deze chromen helmen zal zijn ipv de "standaard" wit, zwart of met lichtgevende kappen??

Ik denk dat deze helmen wel wat duurder zullen zijn in aanschaf.


***Ons zeeuwen bin zunig, daarom vraag i het maar*** 8) 8) ;D
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Rene112

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 13 januari 2006, 18:09:52
Het lijkt ons wel stoer om als eerste korps in nederland met chromen helmen rond te lopen ::)

En dan wel een zilveren voor de bevelvoerders..... en een gouden voor de commandant?  ;) ;D
Dat zal Martin vast een goed plan vinden!  :D ;)

groeten,
René de Caluwé


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2006, 19:59:37
Uitstekend idee Rene, niet eens aan gedacht ;) en voor wat betreft de prijs, dus niet, de prijzen zijn precies gelijk om het even wat voor een kleur je kiest. :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2006, 22:11:59
De helm is net zo duur,

 
Wat zal het prijskaartje zijn als je deze chromen helmen zal zijn ipv de "standaard" wit, zwart of met lichtgevende kappen??

Ik denk dat deze helmen wel wat duurder zullen zijn in aanschaf.


***Ons zeeuwen bin zunig, daarom vraag i het maar*** 8) 8) ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2006, 22:18:43
Wij hebben nu allemaal witte helmen. Daar moet je uiteraard onderhoud aan plegen. We zijn het zat om iedereen maar achter z'n kont aan te moeten lopen met het verzoek om alsjeblieft het onderhoud te gaan doen. >:(
De helmen zijn aan vervanging toe en een van de ideeen was het psychologisch effect van een chromen helm. Daarnaast speelt er ook nog zoiets als jezelf profileren 8) Het lijkt ons wel stoer om als eerste korps in nederland met chromen helmen rond te lopen ::)

als het onderhouden een probleem vormt dan zou ik op zeker geen chroom nemen als je daarbij juist veel onderhoud zou moeten plegen ;), De Parijse brandweer heeft ze ook maar dat is een zeer gedisciplineerd korps ;D


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2007, 21:13:28
Hebben wij dan als eerste korps vban Nederland een nikkele (chroome)  helm

helemaal top ziet ie eruit



[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2007, 21:18:44
En waar is het potje koperpoets??  ;) ;D ;D ;D ;D Ziet er goed uit!!  :)