Ervaringen met twincutter

Auteur Topic: Ervaringen met twincutter  (gelezen 9726 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2006, 18:40:14

Heb ik dat ooit ontkend ??  ;) ;D

Heeft iemand hier ook een afbeelding van misschien??
Ik kan evt wel even een fototje maken, die plaats ik dinsdagavond dan wel ff  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid




Gast48368

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 3 februari 2006, 19:04:55
Google is je vriend..... klik hier



IDD, maar dit is makklijker  ;) ;D

K heb er nu een betere voorstelling van, thanks  ;)


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #13 Gepost op: 3 februari 2006, 23:03:14
Er schijnt ook een nieuw soort kettingzaag te zijn die door staal en alluminium kan zagen, hoorde ik hede avond.
Iemand daar ervaring mee?

Is het niet alleen de ketting die verbeterd is ? Ik wist wel al langer dat er een ketting (voor om de kettingzaag) bestond voor staal en aluminium.  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 4 februari 2006, 10:24:03
Is het niet alleen de ketting die verbeterd is ? Ik wist wel al langer dat er een ketting (voor om de kettingzaag) bestond voor staal en aluminium.  ;)

http://stihl.nl/nederland/navi/default.htm?cat=0&sub=1

En dan even de link "motorzagen" aanklikken,en dan naar reddingszaag  ;)


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #15 Gepost op: 6 februari 2006, 08:06:43
Wij hebben er (in tegen stelling tot de meeste) een minder goede ervaring met dit apparaat.

We hebben destijds een oefenavond met het apparaat mogen werken van een toeleverancier. Bij het gebruik op een vangrail (niks aparts eigenlijk) liepen de draaibladen vast. Dus kapot.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #16 Gepost op: 6 februari 2006, 16:22:04
Wij hebben er (in tegen stelling tot de meeste) een minder goede ervaring met dit apparaat.

We hebben destijds een oefenavond met het apparaat mogen werken van een toeleverancier. Bij het gebruik op een vangrail (niks aparts eigenlijk) liepen de draaibladen vast. Dus kapot.
Ik heb  zelf ook al meerdere malen met dit super gereedschap op vangrail geoefend, maar je moet wel GOED smeren, als je dat niet doet gaat het fout.  ::) :-\  Laat het gereedschap rustig het werk doen, dan kan je als je het goed doet de vangrail makkelijk door zagen/slijpen zonder problemen  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


ajax

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 6 februari 2006, 16:53:07
Wij hebben ook al weer een tijd die kettingzaag en de twincutter op de HV liggen en het heeft zijn nut al diverse keren bewezen


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #18 Gepost op: 6 februari 2006, 21:40:30
Wij hebben ook al weer een tijd die kettingzaag en de twincutter op de HV liggen en het heeft zijn nut al diverse keren bewezen

Idd hier ben ik het volledig mee eens bij ons ligt hij ook op de HV net zoals een kettingzaag, ik heb nu 2 keer met de  alemanszaag (zoals hij ook bij ons heet) mogen oefenen het is een zwaar apparaat dat wij liever toch niet gebruiken ivm de veiligheid en hinder voor het eventuele slachtoffer, maar hebben wij hem echt nodig dan wordt hij gebruikt!
Je zaagt er zelf een auto mee doormidden als het moet. (zoals bij ons tijdens het oefenen bleek ;D)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 6 februari 2006, 21:44:14

Je zaagt er zelf een auto mee doormidden als het moet. (zoals bij ons tijdens het oefenen bleek ;D)
MM,is wel een goed idee voor hier om eens uit te proberen  ;D